Autor Téma: Vplyv hmotnosti vozidla na jeho výkon  (Prečítané 3193 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Vplyv hmotnosti vozidla na jeho výkon
« kedy: 16.07.2019 - 19:40:53 »
Z väčšiny informácií a údajov o vozidle sa dá konkrétne auto iba zatriediť do určitej kategórie vozidiel, ale nedá sa celkom presne povedať čo bude aj v praxi lepšie. To sú tie situácie , keď človek sadne do áut tej istej kategórie, kde by aj papierovo malo ísť o motoricky veľmi obdobné autá, ale jedno je pružné a prekvapí výkonom a druhé ani nenaplní očakávania. To je spôsobené zaiste rôznymi faktormi ako sprevodovanie motora, aerodynamika karosérie... Je mi preto jasné že na moju otázku sa nedá povedať celkom jednoznačná odpoveď na základe ktorej sa dá vždy riadiť. Ale predsa. Dá sa vychádzať z celkovej hmotnosti vozidla a jej vplyvu na výkon?
Povedzme, že by sme mali Peugeot 208, 1 tonu a 100 koní, Peugeot 508, 2 tony a 150 koní. Dá sa jednoznačne povedať, že tá 208-ina bude výkonnejšia? Lebo sprevodovanie a aerodynamiku nijak nezistíme a nevieme porovnať.

Offline Falco

  • Administrátor
  • Holobriadok
  • ********
  • Príspevkov: 60
Re:Vplyv hmotnosti vozidla na jeho výkon
« Odpoveď #1 kedy: 16.07.2019 - 20:46:19 »
Co sa akceleracie a dynamiky tyka, budu na tom podobne, 208 ale bude podstatne pomalsia


krutiaci moment = zatlacenie do sedaciek
kratke sprevodovania = zatlacenie do sedaciek = nizsia maximalna rychlost
slabsi motor = kratsie sprevodovanie
silnejsi motor = vacsi krutiaci moment = zatlacenie do sedaciek (pri 508 je vacsi krutiak + dlhsi prevod, pri 208 je mensi krutiak, kratsi prevod - tym padom sa to pomerne vyrovna)
viac kw/k = vyssia maximalna rychlost a lepsia akceleracia vo vyssej rychlosti

Je to vpodstate jednoduche, cim viac Nm ma motor, tym ma lepsie zrychlenie a vpodstate vacsiu silu na odpich (preto aj autobusy, nakladne vozidla a kto vie co, maju kvantum krutiaku, ale kw uz tolko netreba). Cim viac kw, tym auto dokaze ist rychlejsie, resp. ma viac sily vo vyssej rychlosti.

Takze pri parametroch, ktore si dal je vpodstate akceleracia porovnatelna, 208 bude agilnejsia v nizkych prevodoch, 508 ju uz ale cca po 40-50km/h da dole, lebo ma viac sily vo vacsej rychlosti. Preto z 0-100 to da aj rychlejsie a aj maximalku bude mat vyssiu a aj dynamika napr. zo 60 na 130 bude lepsia.
--
Mercedes-Benz GLK - 2013 - 220cdi 125kw/400Nm AT - 4matic - lowered

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Vplyv hmotnosti vozidla na jeho výkon
« Odpoveď #2 kedy: 28.07.2019 - 15:03:41 »
Potom sa ani nie je veľmi čoho obávať, čo sa agility a výkonu týka, tej najslabšej verzie napríklad 508, že by sa jednalo o veľmi slabý motor na take auto. Ajked stále sa mi zdá pri porovnani hmotnosti, že by 130 k Peugeot 208 mal byt silnejší na ceste ako Peugeot 508 s rovnakými 130 koňmi, závisí však o koľko. Je to zaujímavé lebo keď naložíš Fábiu výbavou a dá silnejší motor, vyjde ta cenovo obdobne ako Octavia, ktorá ma už v základe slušnú výbavu v porovnani s Fabiou, ktorá nebude mat v základe ani elektrické sťahovanie okien.

Offline Falco

  • Administrátor
  • Holobriadok
  • ********
  • Príspevkov: 60
Re:Vplyv hmotnosti vozidla na jeho výkon
« Odpoveď #3 kedy: 28.07.2019 - 15:50:40 »
Samozrejme tie motory maju aj rozne vykonove krivky a pod. .. vstupuje tam viacero faktorov, takze aj to co som napisal je take velmi velmi vseobecne.
--
Mercedes-Benz GLK - 2013 - 220cdi 125kw/400Nm AT - 4matic - lowered