Autor Téma: Teplota motora v lete a unik chladiacej kvapaliny  (Prečítané 6774 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Zofre

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 1
Teplota motora v lete a unik chladiacej kvapaliny
« kedy: 04.07.2019 - 22:00:25 »
Zdravím, chcel by som sa spýtať Ake mate v lete teploty na Peugeot 508 GT a skor ma zaujima ak je vonku 30 stupnov +  a idete záťaž, neaky kopec typu Dargov čiže vačšie stúpanie a ak tomu šlapete, tak či vám vie ist teplota aj nad 90. Lebo občas mi vyskoči aj na takych tipujem 100, prosto za hranicou 90 , ale je to bližšie k 90 ako k červenemu pasmu...
Plus všimol som si unik chladiacej kvapaliny, pretože som dolial asi cca 4dcl ktore chybali bola voda na spodku nadobky ( stale viditelna okom) doplnil som, a dnes som skontroloval  a ta voda bola zasa presne na tej istej hranici, čiže vyzera ,že ubudlo presne tak isto to mi pripada dost divne

vďaka za všetke odpovede

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.716
Re:Teplota motora v lete a unik chladiacej kvapaliny
« Odpoveď #1 kedy: 06.07.2019 - 07:15:04 »
Krátkodobo môže vyliezť teplota nad 90°C, hlavne pri športovej jazde, teplota oleja je vtedy okolo 120°C, ale po skončení záťaže musí v priebehu okamihu zliezť naspäť na 90°C, inak je niečo zle.

Môže to byť aj nedostatočným tlakom v chladiacom okruhu - skontroloval, resp. vymenil by som pre začiatok viečko na expanzke - to môže spôsobiť aj únik kvapaliny.

Kvapalinu pozerať vždy v studenom stave!

Potom už len fyzická kontrola v servise s natlakovaným systémom, ťažko radiť od stola.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Lubos91

  • ID: 091
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 227
Re:Teplota motora v lete a unik chladiacej kvapaliny
« Odpoveď #2 kedy: 06.07.2019 - 09:52:05 »
Nad 90 mi to nejde a to ani keď idem naplno do kopca po diaľnici. Na 406tke ale keď sa mi pod záťažou krátkodobo prehriala voda tak mechanik vytiahol za vedro bordelu medzi chladičmi a už sa neprehrieval
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 66kW 2003 predané
Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi 150kW 2012