Autor Téma: Pravidelný servis  (Prečítané 429 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 106
Pravidelný servis
« kedy: 01.06.2019 - 23:03:43 »
Myslím, že celý život sa človek učí. Dnes som jazdil po diaľnici cca 80 km/h (zahrievanie ešte poriadne nezahriateho motora) a celý otvorené okno má jeden spolujazdec vodiča upozornil že mám niečo s kolesom. Nerozumel som mu čo kričal, vizuálne sa mi zdá všetko ok. Potom mi vŕtalo v hlave, že asi niečo videl zo zadu, žeby hádzalo koleso osminu?
Na internete som sa dohliadal, že sa majú kolesá vyvažovať pred každou výmenou, minimálne raz za sezónu, inak hrozilo nielen nižší komfort, ale aj predčasne opotrebenie podvozkových častí.
Nerobil som to od kúpy auta (1,5 roka), lebo som to nevedel. Na čo všetko treba dbať pri pravidelnom servise?
-vymena oleja každých 10 tis. alebo 1 rok,
vymena filtrov každý rok (olejový, pelovvy, vzduchový, kabíny),
-vymena brzdovej kvapaliny každé 2 roky,
-vymena sviečok každých 40 tis.,
-rozvodova reťaz každých 100 tis.,
-vyvazovanie kolies pri každej výmene (bez ohľadu či sú na diskoch, elektronicky alebo sa prezúvajú) / každý rok,
-dezinfekcia klímy raz za rok / napĺňanie klimatizácie raz za dva roky.
To je všetko? Ostatné až keď začne robiť problémy alebo som niečo vynechal?

Offline RTG

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 166
Re:Pravidelný servis
« Odpoveď #1 kedy: 02.06.2019 - 06:40:00 »
S tym vyvazovanim kolies a co mohol dotycny vidiet je tazko povedat. Mozno si mal spinave koleso (blato) a mohlo sa to javit ako hadzanie kolesa. To by si ale podla mna citil, ze nieco nie je v poriadku - pri vyssich rychlostiach urcite. Inak to vobec netreba takto precenovat a zavisi od najazdu a kde (po com) to jazdis. Ja som bol takto zvedavy a odjazdil som som jednu sezonu, nahodil druhu sadu na inych diskoch a tie prve hodil do pivnice. Odjazdil som druhe, vymenil a hodil do pivnice a na konci druhej sezony som siel kolesa vyvazit. Vyvazit bolo treba 2 a aj to o 5g na kazdom - takze nestalo to za rec. Tak vravim, zhodte mi tie co mam na aute a vyvazte. Situacia rovnaka. Odvtedy vyvazujem tak raz za 2 roky a aj to len kvoli psychologickej kontrole. Ak mas ale 2 sady pneu a len jedny disky, tak vyvazit ich logicky musis. Tam to inak ani nejde.
Co sa tyka oleja, hovori sa cim skor tym lepsie, ale tiez by som to nejako neprehanal. Ak je interval 20k/rok a jazdis iba kratke trasy s velkym podielom v meste, tych 10k je urcite vhodna hranica, ale ak jazdis skor dlhe trasy nebal by som sa ani tych 20k. Ja menim cca 15k/rok - nema podla mna zmysel chodit skor vzhladom k mojmu najazdu a zlozeniu mojich jazd. Ostatne veci asi podla servisnej knizky.
Ak sa ale nemylim, tak klima by sama od seba nemala miznut a nemalo by ju treba doplnat len tak.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.new.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 2.026
Re:Pravidelný servis
« Odpoveď #2 kedy: 02.06.2019 - 17:54:49 »
No soráč, ale keď si šiel po diaľnici 80km/h, tak ti asi kričal, že máš ísť z diaľnice preč  :P

Aj keď 80ka je minimum, ale je to dosť nebezpečné.

Nevyvážené koleso sa nedá vidieť okom.
SÚČASNÉ --> Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007
MINULOSŤ -->Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline Martin47

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 106
Re:Pravidelný servis
« Odpoveď #3 kedy: 02.06.2019 - 22:03:37 »
Tak je to minimálna rýchlosť, ale so studeným motorom je aj 80km/h veľa :-D
Keď sa človek na niečo zameria, tak počuje/vidí/cíti aj čo neexistuje. Zdá sa mi niekedy že kolesá na úsekoch, kde by som to nepredpokladal, hučia ako na drsnom asfalte a sem tam niečo zavibruje. Len neviem či je niekde problém alebo si už domyslam po predchádzajúcom probléme s gulovym capom a skutočný problém je v nekvalitné vozovky..m