Autor Téma: Životnosť áut  (Prečítané 6794 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Životnosť áut
« kedy: 05.05.2019 - 22:41:58 »
Viem, že je to veľmi individuálne, koniec koncov u každej značky sa konkrétny model môže podariť rôzne, závisí aj od užívateľa vozidla a poskytovanému servisu, ale koľko je taký štandard výdrže auta?
Minule som videl na YouTube video (garáž.tv, Seat Alhambra) , kde auto malo najazdených 1 000 000 km a ten majiteľ tam rozprával, že 700 000 km mu vydržali kotúče na brzdách. Podľa mňa scifi pribeh, kde ten pán akurát tak pretočil odometer a snaží sa byť zaujímavým.
Na druhej strane, trh s jazdenkami je presýtený stocenymi autami, takže akú takú výdrž majú.
Koľko je taký štandard, kedy sú ešte náklady rentabilné?

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #1 kedy: 06.05.2019 - 04:20:20 »
životnosť brzd závisí od šofera a dĺžky trás ktoré auto jazdilo ..... a životnosť karosérie závisí aj od toho kde a ako bolo auto používané ( ak bolo používané v prímorí , kde je slanosť vyššia ako v kontinentálnej časti , ak bolo / nebolo garažované , a podobné ..... )

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #2 kedy: 06.05.2019 - 07:01:24 »
Životnosť áut bola v 90tych rokoch rátaná na cca 15 rokov, postupne sa znižuje, momentálne je 7,5 roka tuším a automobilky bijú na 5 rokov.

Kilometrová životnosť nie je, niekomu auto vydrží 50000, niekomu milión - hlavne treba jazdiť a starať sa.

Pekne to bolo poznať na autách, ktoré mali mesačný nájazd cez 20000km (áno, mesačný) a tie vyzerali po 2 rokoch a pol milióne rovnako ako ich 100000coví kolegovia (keď nerátam opotrebovanie pedálov, volantu a vodičovej sedačky).

Čiže kilometre nehrali nejakú úlohu, skôr vek.

Brzdové kotúče môžu vydržať aj 1000000km, ako píše sir.Oliver, záleži to od šoféra a dĺžky trás (a samozrejme aj od toho, akú má auto starostlivosť). Pri diaľkových autách aj v dnešnej dobe vydržia platničky okolo 200000km, kotúče omnoho viac a to je kvalita materiálov aj výrobne postupy iné (horšie :D ) ako pred 20timi rokmi.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #3 kedy: 06.05.2019 - 10:15:42 »
Prečo skôr vek hrá úlohu pri životnosti a spoľahlivosti auta? Rozumiem, že tesnenia, hadičky podliehajú starnutiu, ale to nie je nič vážne. Naopak, keď sa niečo používa, prirodzene sa opotrebuje. Povedal by som, že musí byť zásadný rozdiel pri tom istom modeli auta, ktoré má ročný nájazd 10 000 km ako auto, ktoré má ročný nájazd 30 000 km. Potenciálne, čím viac kilometrov, tým väčšia pravdepodobnosť poruchy v dôsledku opotrebenia jednotlivých dielcov. Teraz vychádzajme z toho, že autá by mali totožnú starostlivosť.

Dosť ma to zaujíma, lebo na trhu s jazdenkami je veľmi veľa áut, ktoré majú stočené kilometre, je jasné, že trojkové BMW nemôže po 7 rokoch stáť 10 000,-eur a mať najazdených 30 tis. km. Tak mu hodnota prirodzene nemohla klesnúť.

Keď už sme pri tej starostlivosti, stačí sa držať odporúčaní od výrobcu s miernymi modifikáciami (napr. meniť olej po 10 000 km, nie 30 000) alebo čo všetko by mal zahŕňať ročný servis? :-)

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #4 kedy: 06.05.2019 - 12:13:18 »
Neviem prečo, ale taká je skúsenosť :)

Ale logicky preto, lebo sa všetko stále hýbe a je to mazané, nič sa neusádza, tak to proste dlhšie vydrží. A platí to aj pre gumu (guferá, manžety, tesnenia).

Meniť častejšie olej je múdre a nikto nemôže na to nič povedať, ja mením najneskôr po 10000 na každom aute.
Takisto mením filtre s každou druhou výmenou oleja.

Po zime vždy rozoberiem brzdy, vyčistím platničky aj ich vodiace časti, skontrolujem manžety, premažem drážku pod manžetou a rozhýbem piestiky. Ak majú kotúče moc "okují", tak ich očistím.
Takisto pred zimou aj po zime prestrieknem všetko gumené olejom (na to určeným) - horné uloženia tlmičov, manžety na poloosiach, čapy, silentbloky.

Možno je to prehnané, ale celkovo to zaberie pol dňa roboty, ale mám pokoj a musím zaklopať, že za 15 rokov som neriešil na žiadnom mojom aute problém v tomto smere :)

A keď mám chuť, tak vyhodím po zime z auta sedačky a nechám celý deň vyvetrať interiér a koberce. :P
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #5 kedy: 06.05.2019 - 14:18:44 »
Opýtajte sa dýlerov/zásobovačov a aj šoférov čo vozia opatrovateľky do rakúska/nemecka kolko auto vydrží :)

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #6 kedy: 06.05.2019 - 18:51:08 »
životnosť brzd závisí od šofera a dĺžky trás ktoré auto jazdilo ..... a životnosť karosérie závisí aj od toho kde a ako bolo auto používané ( ak bolo používané v prímorí , kde je slanosť vyššia ako v kontinentálnej časti , ak bolo / nebolo garažované , a podobné ..... )

práve dneska som mal debatu, ohľadne aut, pohybujúcich sa pri mori. Nedošli sme k jednoznačnému záveru. Pokiaľ auto je dobre vyrobené a nemá poškodené ochranne prvky, tak to more podľa mňa nemá vplyv na koróziu. Problém je skôr našé slané cesty v zime. Okrem soli na auto pôsobia posypové látka ako abrazivo, k tomu väčšia pravdepodobnosť poškodenia podvozkových častí a korózia je na svete. Fakt by ma zaujímal Vaš názor ?. Ak idem raz do roka k moru tak to podľa mňa nemôže mať vplyv na koróziu auta. Druhá otázka je kúpa auto čo behalo len pri mori. ?.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #7 kedy: 06.05.2019 - 19:45:37 »
Autá vyrábané pre prímorské krajiny znášajú slané prostredie oveľa lepšie ako autá pre vnútrozemie, to znamená, že majú vyššiu antikoróznu ochranu (dobre je to vidieť na výfukoch privezených áut z takýchto krajín).
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #8 kedy: 08.04.2023 - 13:43:52 »
Trochu oživím túto tému. Celkom mi dáva logiku, že pokiaľ auto často jazdí, všetko sa premazáva, hýbe, nevznikajú usadeniny. Preto je lepšie pre auto jazdiť, ako keby malo štát v garáži pól roka. Na druhej strane nikto kto má Ferrari, Lamborghini či nejaký iný superšport, nepoužíva také auto denne. Jednak isto pre nepraktickosť, ale aj kvôli tomu, že ho šetrí od denného používania, ktoré so sebou prináša napríklad v zime posypovú soľ a podobne. Je to veľmi teoretická otázka, ale je pre auto lepšie, ak jazdi denne, dlhé aj krátke jazdy či je to diesel alebo benzín, povedzme, že ročne dá takto 30 000 km, alebo ak sa konkrétne auto šetrí len na dlhé vzdialenosti raz za týždeň alebo raz za dva týždne na víkend? Ja napríklad v súčasnosti používam svoje auto niekedy aj 7x za týždeň na dlhšie vzdialenosti (diesel), a keďže mám k dispozícii ešte iné benzínové auto, chodievam ním na kratšie jazdy a tak mi spomínaný diesel niekedy keď ho až tak netreba stojí aj týždeň až dva. Lepšie je to robiť takto a rozkladať tie kilometre s ohľadom na spôsob používania ak je taká možnosť alebo tým ničomu nepomôžem?

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #9 kedy: 08.04.2023 - 19:55:09 »


   môj signum stál bezmála dva roky . iba každých pár mesací naštartovaný na cca 5 - 10 min a nič mu nie je ......

Offline samuel308

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 333
Re:Životnosť áut
« Odpoveď #10 kedy: 08.04.2023 - 20:15:57 »
335 tis km na 1,6hdi dlhe terasy prevazne 1500km v kuse. Spojka original. Fap a zhavice vymenene pri 300. Pri 320 repas startera. V planoch je rozvodova retaz zdvihatka ventilov rozvody. Co sa tyka karoserie lemi a jeden prah boli napadnute hrdzou ale nic hrozné karoseria zo spodu len povrchova hrdza. Jazdene svaciarsko nemecko belgicko francuzsko polsko cesko slovensko. 308sw 2009 DV6TED4 9HZ