Autor Téma: Servis klimatizácie - marketing?  (Prečítané 8449 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 682
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #15 kedy: 15.04.2019 - 06:50:08 »
Marcel , nesúhlasím s tebou . nebudem vysvetľovať , lebo sa tu zasa začne písať román .....

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #16 kedy: 15.04.2019 - 08:37:35 »
nemusis suhlasit, je to ok, tvoj nezor respektujem  8)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Online CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.155
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #17 kedy: 15.04.2019 - 12:02:02 »
Keď zapneš v aute klímu, elektronika spustí najprv kontrolný mechanizmus, či sú splnené všetky podmienky na činnosť. Ak áno, zopne kompresor.
Pri verziách klímy s konštantným výkonom pomocou elektromagnetickej spojky, pri verziách s premenlivým výkonom prostredníctvom špeciálneho ventilu, ktorý škrtí prietok chladiva kompresorom.

Pri autách s menším výkonom a starším typom klimatizácií, kde elektronika neodpája náhon kompresoru, sa klíma celoročne nepoužíva. Väčšinou sú to manuálne klimatizácie so systémom On/Off.
Tu prichádza vhod to spomínané "dosušovanie" 5-10min pred koncom jazdy...

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #18 kedy: 15.04.2019 - 12:18:41 »
Raz som skúšal vypnúť klímu pred príchodom domou cca 4-5km a už nikdy viac, je pravda že boli fest horúčavy a za chvíľu sa v tom aute nedalo vydržať. Osobne si klímu nechávam zapnutú nonstop celoročne ale jedná sa o automatickú klímu, keď potrebujem chladiť chladí a naopak keď potrebujem teplo tak hreje.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #19 kedy: 15.04.2019 - 12:32:25 »
Tak ako píše Martin( CiNiC) robím to už 12 rok a klíma bez doplnenia funguje na 100% Raz bola čistená ozónom na zraze v Piešťanoch.Ale každý rok mením kabínový filter,a je to OK.
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #20 kedy: 15.04.2019 - 12:45:21 »
Motoru celoročne zapnutá klíma neškodí? Lebo zvuk motora so zapnutou klímou je citeľné iný, povedal by som, že  sa viac námaha, čo by mohol byť problém po studenom štarte. Výkon tiež pri zapnutej klíme klesá. Ale to sú iba subjektívne dojmy pri jazde s ňou.
Alebo sú to iba staré rady zapnúť klímu až po ohriatí motora.
« Posledná zmena: 15.04.2019 - 12:46:51 od Martin47 »

Online CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.155
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #21 kedy: 15.04.2019 - 12:54:08 »
Ja som na starej Micre vypinanim klimatizacie imitoval turbo...  :D

Offline Shark

  • ID: 080
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 379
Re:Servis klimatizácie - marketing?
« Odpoveď #22 kedy: 15.04.2019 - 15:04:28 »
Keďže sa klimatizáciam trochu venujem (nie len v autách), servis určite nie je marketing. Pokiaľ však klíma funguje, do chladiarenského okruhu nezasahovať. Snímače tlaku si to postrážia. Dosušenie výparníka ventilátorom je blbosť, nakoľko ten "bordel" z neho v takom prípade nestečie, ale pekne zostane prilepený a baktérie majú super živnú pôdu. Odporúčam čistiť kondenzátor (chladič) v maske auta. Značne sa tým znižuje zaťaženie kompresora a zároveň predlžuje jeho životnosť.

Prefiltrovanie a vysušenie chladiva v tých originál plničkách je z chladiarenského hľadiska blbosť. Nepoznám ich konštrukciu, no musel by v nich byť filter dehydrátor a po každom "prefiltrovaní" chladiva by sa musel meniť. Neverím, že to niekto robí. V podstate tí, čo majú v servise plničky, nemajú tušenia ako to funguje. Pripoja hadice a stlačia play (90% z nich). Keď vidím na bločiku z plničky úkon výmeny chladiva za 20 min, tak nechápem. Len vákuovanie okruhu by malo trvať minimálne 30 min.

Dezinfekcia ozónom je parádna vec, no nie je to záležitosť na 10 min, aspoň hodina.

Klíma a zaťaženie motora? Áno, na maloobjemových motoroch a hlavne benziňákoch to dosť cítiť, avšak cez zimu sa na aute spustí len pri ofuku predného skla a aj to len do určitej teploty. Pri chladive R134a cca do -5°C. Pri chladive 1234yf nemám tušenie, ešte som také neriešil.

A nakoniec, neznášam rozbehávanie autoklimatizácií. To nikto nezaplatí :D
« Posledná zmena: 15.04.2019 - 15:05:35 od Shark »
Peugeot 308 SW GT 2.0BlueHDi 130kW 400NM r.v. 2018
Peugeot 308 1.6HDi 68kW r.v. 2011
Nissan Interstar 2.5dci 88kW r.v. 2009
Peugeot 307 2.0HDi 100kW r.v. 2006 - FAP off, EGR off, chip 120kW 360Nm - predané