Keďže sa klimatizáciam trochu venujem (nie len v autách), servis určite nie je marketing. Pokiaľ však klíma funguje, do chladiarenského okruhu nezasahovať. Snímače tlaku si to postrážia. Dosušenie výparníka ventilátorom je blbosť, nakoľko ten "bordel" z neho v takom prípade nestečie, ale pekne zostane prilepený a baktérie majú super živnú pôdu. Odporúčam čistiť kondenzátor (chladič) v maske auta. Značne sa tým znižuje zaťaženie kompresora a zároveň predlžuje jeho životnosť.
Prefiltrovanie a vysušenie chladiva v tých originál plničkách je z chladiarenského hľadiska blbosť. Nepoznám ich konštrukciu, no musel by v nich byť filter dehydrátor a po každom "prefiltrovaní" chladiva by sa musel meniť. Neverím, že to niekto robí. V podstate tí, čo majú v servise plničky, nemajú tušenia ako to funguje. Pripoja hadice a stlačia play (90% z nich). Keď vidím na bločiku z plničky úkon výmeny chladiva za 20 min, tak nechápem. Len vákuovanie okruhu by malo trvať minimálne 30 min.
Dezinfekcia ozónom je parádna vec, no nie je to záležitosť na 10 min, aspoň hodina.
Klíma a zaťaženie motora? Áno, na maloobjemových motoroch a hlavne benziňákoch to dosť cítiť, avšak cez zimu sa na aute spustí len pri ofuku predného skla a aj to len do určitej teploty. Pri chladive R134a cca do -5°C. Pri chladive 1234yf nemám tušenie, ešte som také neriešil.
A nakoniec, neznášam rozbehávanie autoklimatizácií. To nikto nezaplatí