Autor Téma: LPG do PGT 1007  (Prečítané 15497 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline FeriCh

  • ID: 116
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 57
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #30 kedy: 25.03.2019 - 09:02:22 »
Marcel00 naozaj niesom servisný technik a nerozumiem všetkému. To auto chodilo pravidelne aj na kontrolu a nastavenie LPG, či to bolo správne či nie spravené o tom môžeme len špekulovať a nič to nezmení. Info že neodporúčaju LPG, jedine ak priamo z výroby a aj to o tých ventiloch sme dostali nezávisle z troch zdrojov a to servis ŠKODA v Leviciach, servis ŠKODA v Poprade a jeden servis ktorý nakoniec sa podujal spraviť repas hlavy válcov. To čo som napísal že "na benzin to šlo normálne" som napísal zle, myslel som tým že sa pomerne bez veľkých problémov dalo dostať s autom domov a potom sa presúvať zo servisu do servisu, na LPG to nešlo ani omylom.

Aby nevznikol nejaký dojem že som odporcom LPG, to nie je pravda, som za každé palivo čo rozhýbe motor auta aby sme sa dostali kam chceme. Týmto príspevkom som chcel len odporučiť že nech si dobre pozisťuje či to motor vydrží. Čo si budeme nahovárať staré motory toho vydržali neskutočne veľa, oveľa viac ako dnešné.
Peugeot 2008 Allure 1,6 e-Hdi 68 kW, 2016
Peugeot 406 1,8 16v 81 kW 1996 predané

Offline SiFoN

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 58
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #31 kedy: 25.03.2019 - 11:31:40 »
mozno moja skusenost.. mal som Hondu HR-V 1.6.. auto som kupil uz s namontovanym LPG systemom zn. Tartarini.. auto bolo dovezene z Talianska.. a mozem teda potvrdit slova o tom ze ked niekto zanedba udrzbu tak to potom tak aj dopadne.. konkretne moje auto malo plusminus rovnaky vykon na benzin aj na LPG, ale tak ci tak na dany kW vykon slo strasne slabo.. pri pohone LPG zvyklo casto samovolne zdochnut.. sanie som mal zasrate od nejakeho cierneho maglajzu.. naozaj zalezi na tom aky system je v aute namontovany a kto sa ako o auto staral.. cize mozno aj lepsia moznost je kupit auto bez LPG a dat si ho namontovat u firmy s dobrymi referenciami.. ak uz clovek chce do toho investovat a pocita s navratnostou.. samozrejme moje skusenosti su s danym autom, system nahrady benzinu za LPG nespochybnujem a nehanim, ale ja uz by som si to znova nekupil..

inak co sa tyka samotneho LPG, ma svoje vyhody aj nevyhody.. medzi vyhody samozrejme patri lacnejsie vozenie sa, ale taktiez spalovanie LPG je cistejsie (co ocenia ekologicky zmyslajuci ludia) a vdaka tomu menej zasiera a karbonuje olej, cize v podstate sa moze predlzit interval vymeny.. nevyhody ako sa spominalo vyssia teplota spalovania cize hroziace podpalenie ventilov.. na to existuje liek vo forme dalsej mensej investicie do systemu ktory chladi sedla ventilov a predchadza tym ich podpalovaniu.. vyssia teplota samozrejme znici aj zapalovacie sviecky o nieco skor, pise sa bezne interval skrateny z 20-50 000km na cca 5000km, avsak moja skusenost je taka ze aj po najazdeni 10 000km s jednymi svieckami som nepozoroval zmenu zapalovania ci nejake vynechavanie.. no a treba tiez ratat ze ked si clovek kupi auto uz s namontovanym LPG, zivotnost nadrze je papierovo 10r a treba ju po uplynuti toho obdobia vymenit co je investicia cca 200€.. samozrejme nie 10r od kupy auta ale od montaze danej nadrze.. su tam aj nejake dalsie naklady na udrzbu ako pravidelne vymena filtrov kvapalnej a plynnej fazy, co su ale zanedbatelne polozky..
Peugeot 407SW 2.0HDi 2008 103kW Confortpack FAP
vlakno tu > https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3946.0.html

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #32 kedy: 25.03.2019 - 13:28:43 »
ferich, to co ti povedali v skodovkach je absolutny blud a neznalost... nic proti tebe.
sifon... moje sviecky maju uz 135.000km, z toho 105.000 na benzin, resp. 30.000 na plyn.

azijske motory su nachylne na vyssiu teplotu horenia, zle naladeny system ma za nasledok podpalenie ventilov aj v pripade benzinoveho pohonu. mam azijsky motor, napriek tomu mam lpg, nastavene to mam tak ze od 2500 uz ide na benzin. od 2000 pridava okrem lpg aj benzin v spravnom pomere s lpg. moj motor toci bezne okolo 1500, takze na benzin sa jazdi cca 10perc. z celkoveho stylu mestskej jazdy. rovnaky system mam aj v P1007-micke. nedam dopustit a siel by som do toho znova...
« Posledná zmena: 25.03.2019 - 14:14:14 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline FeriCh

  • ID: 116
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 57
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #33 kedy: 25.03.2019 - 21:04:57 »
Marcel00 Bolo to služobné auto takže ma to vôbec netrápilo. Ja ako laik neviem posúdiť čo je pravda a čo nie, ale zväčša berieme že to čo povie autorizovaný servis by malo byť pravda. Na druhej strane musím povedať, či napísať že staršia fábia s takým istým motorom, 1,2 HTP mala tiež LPG a mala najazdené cez 300 tis km a nebol žiadný problém a LPG bolo montované v tej istej firme. Takže si myslím že novšie motory nevydržia toľko čo tie staršie a všetci vieme asi prečo. Šetria sa výrobné náklady.
Peugeot 2008 Allure 1,6 e-Hdi 68 kW, 2016
Peugeot 406 1,8 16v 81 kW 1996 predané

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Falco

  • Administrátor
  • Holobriadok
  • ********
  • Príspevkov: 60
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #35 kedy: 26.03.2019 - 09:41:50 »
Ten argument so setrenim nakladov je taky bullshit, ktory slovaci miluju ..

1. Naklady sa setrili v roku 1930 rovnako ako sa budu setrit v roku 2030
2. Odolnost motorov neklesa, ale sa upravuje. Jedna vec je motor z roku 1990 tazky 300kil vyrobeny zo zliatiny 30tich kovov, ktory sice vydrzi vysoke teploty, ktore sposobuju nepresne zapaly sposobovane nepresnym spalovanim a taktiez LPG, ale za to ma kompresny pomer mizerny, lebo nezvladne poriadne tlaky, efektivita spalovania je niekde na urovni 15%. Druha vec je motor z roku 2018, ktory cely z lahkeho hlinika, ma dokopy 50kg, potrebne casti su zo zliatin 2-3 kovov alebo cistej ocele, ktora je upravena na vydrz vysokych kompresnych tlakov, presnost zapalovania, ale za to nedokaze odolat vysokym teplotam, pretoze za normalnych podmienok na to dovod ani nie je.
3. Preco by mal vyrobca robit motory, ktore zvldnu nadmerne teploty ked naopak tlaci na znizovanie teploty spalovania, presnejsie horenie a tym padom vyssiu efektivitu motora. Vdaka tomu si moze dovodlit spravit motor s presnym zapalovaniim, nizkou prevadzkovou teplotou, lahkou konstrukciou.

Z tohto vyplyva, ze ak niekto chce do toho davat LPG, tak argument "setri sa na nakladoch" je totalna blbost. Prirovnal by som to k tomu ako ked si niekto na bicykel da raketovy motor a potom nadava, ze vyrobca bicyklov setril a jemu sa to kvoli tomu rozpadlo. Bud si ten bicykel spevnim a teda motor na LPG napriklad robim s primazavanim/chladenim ventilov alebo na to proste kaslem.

Ale jeden obrazok je za 1000slov, takze:

 [ You are not allowed to view attachments ]
« Posledná zmena: 26.03.2019 - 09:59:53 od Falco »
--
Mercedes-Benz GLK - 2013 - 220cdi 125kw/400Nm AT - 4matic - lowered

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #36 kedy: 26.03.2019 - 09:46:16 »
Paťo  :D :D :D
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.156
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #37 kedy: 26.03.2019 - 10:05:05 »
Cesta k spokojnosti s prestavbou na LPG podľa mňa vedie cez 3 základné podmienky:

1) Dobrý motor.
Vhodný je "blbovzdorný" motor s nepriamym vstrekovaním, predimenzovanou konštrukciou a "tolerantnou" riadiacou jednotkou.
Ideálne kombinácia tvrdených sediel ventilov a hydraulického vymedzovania vôle ventilov, prípadne jednoduchého mechanického nastavovania.
Ponuka vhodných motorov sa už teraz rapídne zužuje a LPG do budúcnosti čaká "klinická smrť", pretože nebude čo prestavovať. (Doomsaying by CiNiC)

2) Dobrý plynár (montážnik)
Tých je na našej rodnej hrudi približne ako prstov na ruke pracovníka píly v Čiernom Balogu...

3) Dobrá prestavbová sada.
Ideálne je nechať si auto prestavať - pričom dobrý plynár (podmienka 2) zabezpečí splnenie aj tejto podmienky.
Práve dobrý plynár upozorní, že prestavbová sada za pár stoviek nedáva zmysel, pretože obsahuje napríklad nekvalitné vstrekovače, s ktorými budú skôr alebo neskôr problémy.


A keďže práca montážnika LPG akoby dementov priťahovala, tak už som zbežne videl:

 - vstrekovače LPG navŕtané do sania ako keď Fero drží prvý krát vŕtačku (nerobím si ilúzie, že by sanie pred vŕtaním demontovali)
 - prebytok rúrky v dĺžke asi dvoch metrov zmotanej medzi podbehom a motorom (ani nebola tá oplastovaná, čo je u LPG bežná)
 - jednotku LPG voľne plandajúcu na drôtoch vedľa ECU motora
 - dieru do karosérie, ako by ju vykúsal túlavý Pes baskervillský
 - rôzne klbka drôtov omotané lepiacou páskou okolo ostatnej kabeláže
 - autá prestavané na LPG, ktoré nefungujú v režime plne otvorenej škrtiacej klapky
 - autá, čo majú problém držať voľnobeh, takže ho montážnik nastaví na 1000Rpm a vybavené

 :dance


Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #38 kedy: 26.03.2019 - 10:19:41 »
A k tomu ti takéto auto potom príde do "normálneho" servisu a ty otvoríš kapotu a povieš pánkovi, že nemôžeš auto opravovať lebo je tam plyn, ktorý robil presne niekto taký ako píšeš a k ničomu nie je prístup (keďže do LPG zasiahnuť človek nemôže a ani nechce).

Ale keď je všetko dobre (fakt dobre) spravené, tak plyn frčí (ale to by som si musel namontovať sám a na to nemám oprávnenie :) )

Ale LPG bude večná vojna, ja osobne proti pánkom, ktorí sa chcú voziť za pár korún do práce na svojej fábii nič nemám, ale tých borcov (ktorých vidím väčšinu), ktorí majú V8 alebo V10 motor a tam im to cvaká o dušu a tankujú benzínu za 10€ len pre istotu, tak z toho je mi do smiechu, hlavne že má riadne AUDI*.

* - doplní si značku kto chce akú :D

p.s.: inak sme tu už celkom OT  :bandit
« Posledná zmena: 26.03.2019 - 10:21:09 od Qcko »
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #39 kedy: 26.03.2019 - 14:30:15 »
jediny CiNiC ov nazor za poslednych 5 prispevkov tu ma rozumny podklad. :clap

Qcko, na to nevidim nic zle ak si da niekto do V10 lpg, uplne v pohode podla mna a
preco ma platit 6€/100km ked moze platit 3€/100km.
nejako mi unika pointa, to zato ze mam kopec prachov tak budem KING a machrovat ze
spalim mesacne 300€ namiest moznych 150? by som bol iny magor potom... to si ani
tu V10 nezasluzim.
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #40 kedy: 26.03.2019 - 18:57:41 »
Pretože auto má byť o radosti, preto.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:LPG do PGT 1007
« Odpoveď #41 kedy: 26.03.2019 - 21:13:57 »
na radosti z jazdy s akymkolvek autom/motorm sa nic predsa nemeni, ci uz spalujes plyn alebo benzin/naftu. na tom sa snad zhodneme, ci? :)
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.