To, že moderné nízkoobjemové motory menej vydržia, nepochádza od ,,znalostí" z miestnych krčiem, ale väčšina automechanikov sa na tom zhoduje. Je fakt, že pred pár rokmi sa vyrábali jednoduchšie motory a tie vydržali aj pol milióna km. Logicky, čo je menej komplikované, viac vydrží.
To, že je to trend je vec druhá, faktom zostáva že tie nízke objemy sú lepšie akurát v laboratórnych podmienkach, už aj niektoré automobilky sa dali na cestu zvyšovania objemov po zmene systému merania emisií. Nevidím racionalitu v tom, že pri tých motoroch výkon naháňajú turbodúchadlá, inak sú sami o sebe slabé, turbo by malo mať skôr podporný charakter. Ale každý môže mať nato iný názor. Ja nie som na toto odborník, ktorý robí servis áut a má reálne skúsenosti.
Pokiaľ ide o tie kombíky, odkiaľ máš Modzillo, že Clio a Fabia už nebudú Combi v ďalšej generácií? Čo sa im na tom neoplatí, keď sú tie autá žiadané a predávajú sa? Nie každý túži po SUV alebo Crossovere, aj cena je tam iná. Niektoré značky, napríklad spomínaná Mazda 3, nemá ani v segmene C kombi verziu. To potom rovno D kat., kde auto začína na 25 tis. eur. Pre bežného Slováka ,,super cena".
Škoda, že v tomto segmente chýbajú variáce športových modelov, ako má pri Mégane Renault - GT a RS verzia. Aj cenovka by bola iná, myslím, že menej športová verzia by mala aj väčšie predaje, lebo nie každý je napríklad za Clio ochotný dať toľko čo za Mégane GT.