Autor Téma: Problém z chladiacou kvapalinou  (Prečítané 2699 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline sir.Oliver

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 170
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #15 kedy: 13.01.2019 - 18:16:25 »
nesprevádza . koľko motorov si rozobral ??? tesnenie keď povolí medzi valcom a komorou s chladiacou tekutinou ... odkiaľ by sa tam mohol vziať olej ???

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.160
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #16 kedy: 13.01.2019 - 19:13:31 »
Presne tak, všetko je to aj od konštrukcie daného motora.
Ja som sa zase pre zmenu nestretol že by sa olej dostal do chladiacej kvapaliny v prípade problému tesnenia pod hlavou, ale nejednalo sa o automobilové motory.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 195
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #17 kedy: 14.01.2019 - 15:51:29 »
chcete mi povedať, že sa tesnenie prerazí medzi chladením a čím?
chcete mi povedať, že v spaľovacom priestore NIE JE žiaden olej?
chcete mi povedať, že tesnenie "pod hlavou" iba slzí a zo spaľovacieho priestoru žiaden TLAK nevyženie kvapalinu preč?
o akom motore to je pravda?
nehnevajte sa na mňa, ale aj pri probléme s teplotou kúrenia ste všetci do jedného hľadali príčinu všade inde a nie v termostate!

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.160
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #18 kedy: 14.01.2019 - 16:20:27 »
To čo som ti opisoval ja tak sa tesnenie poškodí medzi kanálikom chladenia a spaľovacím priestorom ;). V spaľovacom priestore olej nemá čo hľadať, aspoň nie také množstvo čo by natlačilo do chladiaceho okruhu ;). Ak je v chladiacej kvapaline (v nádržke) olej poškodí sa tesnenie medzi olejovým kanálikom a spaľovacím priestorom. preto píšem v príspevku vyššie že záleží od konštrukcie daného motora. O slzení na tesnive nebola žiadna zmienka ale práve tlak z valca (spaľovacieho priestoru) po poškodení tesnenia medzi valcom a kanálikom chladenia spôsobuje natlakovanie chladiaceho okruhu a následne vytáčanie chladiacej kvapaliny, zavzdusnenie chladiaceho okruhu a následne prehrievanie ;).

Čo sa teploty kúrenia ( predpokladám chladiaci okruh sa slabo zohrieva) týka prvá vec čo sa pozerá sú termostaty.
« Posledná zmena: 14.01.2019 - 17:00:33 od Judes »
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html

Offline jsbb32

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 142
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #19 kedy: 14.01.2019 - 18:52:04 »
Ved na to su kruzky na pieste,aby sa olej nedostaval do spalovacieho priestoru od klukoveho hriadela a jeden z kruzkov je stieraci a stiera olej zo stien valca.Pises ze ti nepisali ,ze ti nekuri preto ,ze mas zlý termostat,ale ved to je prva vec co  skontrolujem,ci mam motor zohriaty na 80 stupnov ,alebo na 50 az 60 stupnov.Ked mam nizku teplotu chladiacej kvapaliny prve ,co kontrolujem je  termostat.
« Posledná zmena: 14.01.2019 - 19:42:57 od jsbb32 »

Offline sir.Oliver

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 170
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #20 kedy: 14.01.2019 - 18:57:55 »
áno , na to sú krúžky ... ale aký olej stieraju krúžky .... od ojnice istotne nie .... zamysli si konštrukciu motora a povedz odkiaľ je tam olej ....  a koľko motorov som rozobral , skoro na každom bol možný stik oleja a výfukových plynov z valca . pri niektorých menej pri iných viacej .....

Offline jsbb32

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 142
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #21 kedy: 14.01.2019 - 19:41:10 »
no jasne od klujoveho hriadela ,ale z neho sa dostava aj na ojnicu a piestny cap

Offline sir.Oliver

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 170
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #22 kedy: 14.01.2019 - 21:01:39 »
lem by aj ni ... špliechaním kľukovky ( pri náraze do oleja v olejovej vani .... a ojnice a ojničné ložiská sa , rovnako ako aj ložiská kľuky mažú olejom ktorý prúdi cez kľukovú hriadeľ ... a ktorý tlačí čerpadlo .... pozri si schému mazania motora ..... ( preto má vlastne kľukovka na mieste uloženia do ložísk a na mieste uloženia ojníc dierky )

Offline Pavel Govda

  • ID: 120
  • Riadny člen
  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #23 kedy: 28.02.2019 - 17:41:34 »
Takže záhada vyriešená, bol na vine nový termostat. Asi sa zasekával. 
Peugeot  308sw  Allure 1.6 e-HDi 85kW/115k  - 11/2014
Peugeot 206 2.0 HDi - predané
Peugeot 407sw 2.0 HDi -predané
peugeot 405 1.9 SI - predané

Offline Pavel Govda

  • ID: 120
  • Riadny člen
  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #24 kedy: 10.03.2019 - 19:53:14 »
No a je to tu zase, po výmene termostatu sa auto správalo normálne(najazdené ca.700km), ale cestou do Nemecka sa to prejavilo zase a to tak že pri rýchlosti do 140-150km/h sa voda drží v norme ale nad 150 už tlačí vodu cez viečko von. Teplota vody je stále rovnaká (ca.78°), pred výmenou termostatu sa teplota hýbala od 73-83°.
Ak má dakto nejakí návrh čo by to mohlo robiť budem vďačný.
Peugeot  308sw  Allure 1.6 e-HDi 85kW/115k  - 11/2014
Peugeot 206 2.0 HDi - predané
Peugeot 407sw 2.0 HDi -predané
peugeot 405 1.9 SI - predané

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 195
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #25 kedy: 11.03.2019 - 08:20:16 »
pri tej doterajšej anabáze:
- kontroval niekto teplomer či ukazuje aktuálny stav/správne hodnoty?
- normálne by chladič mal udržať teplotu v norme samotným ofukom pri jazde, bez ventilátora
- dalo sa kúriť a poklesla teplota (rozumej prestala voda variť)?
- chladiaca kvapalina svoj objem NEZVÄČŠUJE, vytláča ju VAR a vzniknutá para.

na niektorom mieste kvapalina nepreteká ako má, tam sa teplota zvyšuje a nastáva VAR, para ...


ps - koľko ventilátorov je na chladiči? nemal by tam byť "ďalší"?

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 893
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #26 kedy: 11.03.2019 - 08:32:14 »
Si prvým majiteľom auta? Ak nie je možné že niekto pred tebou nasypal/nalial do chladiaceho systemu nejaky "vylepšovač" ktorý zaniesol celý ststem a znižuje jeho účinnosť.

Keď sa to prejavuje iba pri vysokej zataži nemôže byť problém s tesnení pod hlavou alebo nejaká prasklina na hlave (viem, problem robila liatina nie hlinik ale čo keby? ) a drobný problem sa prejaví až pri vyšších teplotach a tlakoch...
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 2.017
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #27 kedy: 11.03.2019 - 13:43:06 »
Alebo sa odporúčal nový termostat (čo v dnešnej dobe nie je nič neobvyklého).  :bandit
SÚČASNÉ --> Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007
MINULOSŤ -->Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 893
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #28 kedy: 11.03.2019 - 20:15:57 »
Ten menil vo februari. takze skor reklamacia...
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Pavel Govda

  • ID: 120
  • Riadny člen
  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Problém z chladiacou kvapalinou
« Odpoveď #29 kedy: 12.03.2019 - 20:22:44 »
Termostat je už vymenený a teplotu drží len problém je že vytláča vodu von pri trochu rýchlejšej jazde(nad 150km/h).
Tiež sa mi zdá že je asi dačo upchaté"? alebo neviem ako sa vyjadriť keď to roby len pri väčšej záťaži .   
Peugeot  308sw  Allure 1.6 e-HDi 85kW/115k  - 11/2014
Peugeot 206 2.0 HDi - predané
Peugeot 407sw 2.0 HDi -predané
peugeot 405 1.9 SI - predané