Autor Téma: 306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba  (Prečítané 8569 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« kedy: 18.11.2018 - 00:51:50 »
Dobrý...dávam si dokopy trošku zanedbanú /po predošlom majitelovi/trojdverovú peugeotku. Pri zoznamovaní sa s ňou som skúšal spotrebu. Prva nádrž: časté štarty, krátke trasy, 0-100, atd... Spotreba 8,5L/100km. Druhá nádrž: dlhé trasy, žiadne šprinty, bez predbiehania. atd...spotreba 8,2L/100km. Má slabšiu akceleráciu jak som od nej čakal, je nejaká mdlá. Pretočiť gumy, ak sa mi podarilo, tak len na pol sek.. Po naštartovaní a prejdení pár metrov  tiež scípne motor. Po opätovnom naštartovaní OK. Na emisnej kontrole pri max. otáčkach emisie v norme, pri voľnobehu už horšie.  Je toto bežné správanie sa 1,8L? Nejaké rady na zlepšenie potešia  :)

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,

Offline mamomi

  • ID: 146
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 267
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #2 kedy: 19.11.2018 - 08:36:53 »
ahoj,
má to dáky senzor nasávaného vzduchu? Čo snímač polohy škrtiacej klapky, lambda ako regulovala na EK? Spotreba možno ani nie je tak zlá ako tá bohatosť na nízkych otáčkach.
Má ten motor variabilné časovanie?
Dobrá investícia (pokiaľ tento motor obsahuje) by bola knižka ,,Jak na to 306" :) podla mňa tam budú postupy meraní jednotlivých snímačov a mechanizmov.
Peugeot 205 3 dvere TCT, Peugeot 205 1,1 5 dvere #Goorila, Pug 305 daily a expedičák #Zuri, BMW E34 downsizingovy classic onroad slider #Muchoška, BMW E34 530i trackday slider, BMW E46 tour, Citroën XM Y4 TCT AT #Ksmko, Peugeot 205 GT #Chrchliak

Đđ Alfa Romeo 166, Škoda Felicia Pick Up, Fiat Barchetta, Mitsu Pajero V6 1,5x...

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #3 kedy: 19.11.2018 - 14:34:07 »
   :) prosím, nepýtajte sa ma, čo je na tom motore. Som expert na iné veci. Bol som v tom, že to bude zanesené sanie od ERG ventilu.Celý večer som študoval čo to je a ako funguje a potom mi mechanik povie, že ho tam nemám.  :)  ...zatiaľ sa mi v motore ešte mne dostupní servisáci nehrabali a potrebujem naviesť správnym smerom. Mám možnosť ho dať robit kamarátovi, čo nie je expert na peugeota, alebo majstrovi, ktorý urobí dobre, ale vypýta si viac ako stálo auto.

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #4 kedy: 24.11.2018 - 20:35:29 »
Trošku motivácie  :)

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #5 kedy: 09.04.2019 - 22:51:11 »
autíčko bolo pripojené na počítač a vyhodilo nám chybu "regulačný ventil odparovania paliva" čo zmiatlo pána mechanika. Tak sa chcem opýtať, či to nie je náhodou "regulátor tlaku paliva"?

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.724
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #6 kedy: 10.04.2019 - 06:36:36 »
No ak to bola univerzálna diagnostika, tak regulátor tlaku paliva dáva zmysel, už len podľa popisu vyššie.

Ak je to možné, radšej dať kód chyby, ktorú diag píše.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #7 kedy: 10.04.2019 - 12:33:04 »
Podľa tohto článku to sedí:
https://lawyer-cars.ru/sk/faulty-fuel-pressure-regulator-symptoms.html

vymeníme a uvidíme. Zatial ďakujem.

Offline martinmlm

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 13
Re:306 1,8l 82KW benzin r.2001-sporteba
« Odpoveď #8 kedy: 20.07.2019 - 15:12:18 »
zdravím...mám výsledky...Najprv po výmene regulátora tlaku paliva sa znížila spotreba na 7,8l/100km.  Potom sa vymenili sviečky a urobil som zatial provizorne náporové sanie  ;D. ...výsledkom je super zvuk, lepšie ťahá pri nižších otačkach, a sporteba 7,0l /vetšinou 2-10km trasy v meste a 3krát 100km, spolu 720km/. Mám pocit, že to sanie funguje, tak by som to chcel urobiť poriadne. Plán je z hliníkového plechu vytvarovať širší nasávač a vymeniť nasávaciu rúru k boxu s filtom. A odtiaľ by som potreboval poradiť:
1.vymeniť vzduch.filter za iný rovnakého tvaru, ale viac priepustný?alebo meniť celý box za iný a s iným tvarom filtra. Vie mi niekto poradiť konkrétne ktorý?...
2.viete mi povedať, či na mojom motore sa predhrieva nasávaný vzduch pred ventilmi.../aby som zbytočne neodizolovaval potrubie kôli studenému vzduchu/
3.nejake iné rady? Ďakujem :)