Autor Téma: zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky  (Prečítané 24064 krát)

0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #15 kedy: 21.11.2018 - 10:55:09 »
Máš kryt pod motorom?
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline rages129

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 192
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #16 kedy: 21.11.2018 - 12:57:20 »
nazda klubáci nechcem zakladať novú tému tak sa spýtam tu je takáto clona aj na 307 pred faceliftom? najlepšie niaka druho výroba mne sa nič nepodarilo nájsť

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #17 kedy: 23.11.2018 - 16:43:39 »
Ale termostat nemôže byť chybný, pretože motor nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať. Akurát mu to na môj vkus na benzín trochu dlhšie trvá. Akurát ma prekvapuje to, že s clonou alebo bez nej - výsledok je ten istý, motor sa skôr nezohrial.

nechápeš ako funguje prepúšťanie chladiacej kvapaliny.
a tvoj "nemá problém sa zohriať na 90 a túto teplotu si udržať" by platil v zime na sibíri, nie tuná pre teplotách nad nulou. to, čo si napísal v preklade znamená, že chladiaca kvapalina prúdi do radiátora OBMEDZENE, aby si motor tú 90°C udržal. SARKAZMUS.
opakujem znova - odsleduj si priebeh toku chladiacej kvapaliny.
a či máš kryt pod motorom ako sa pýta Qcko, lebo aj to jedôležité pre hľadanie chyby.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #18 kedy: 25.11.2018 - 12:19:58 »
kryt pod motorom zatiaľ ešte nemám, neni nahodený na aute, ale bude.
Budem teraz za hlupáka, ale chcel som to odskúšať, ale neviem identifikovať ktorá hadica je tá, ktorá vedie k radiátoru.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #19 kedy: 25.11.2018 - 14:07:24 »
Bez krytu pod motorom máš zakrývať masku zbytočné, vaňu ti nonstop obteká studený vzduch napriamo.

Od chadiča vedie hore k motoru (termostatu) iba jedna gumená hadica - to je tá čo hľadáš.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #20 kedy: 27.11.2018 - 14:18:31 »

Hľadaj takúto hadicu...

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #21 kedy: 27.11.2018 - 16:03:48 »
Ďakujem, najbližšie to odsledujem, zajtra sa nahadzuje spodný kryt :)

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #22 kedy: 27.11.2018 - 22:38:23 »
Po 3 minútach po naštartovaní kontrola hadice k chladiču (vedúca z chladiacej kvapaliny) - pocitovo veľmi mierna teplota (mal som ľadové ruky). Pri 70 stupňoch teploty motora podľa prístrojovky ďalšia kontrola - hadica teplá. Pred zastavením na miesto, teplota cca 80 stupňov, tretia kontrola - hadica dosť teplá.
Podľa tohto sa termostat otvára príliš skoro.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #23 kedy: 27.11.2018 - 22:47:58 »
chladic v prednej maske sa ma zohrievat ako posledny cize este pred otvorenim temrostatu. ide tam len velmi mierny tok chladiacej kvapaliny. Pokial sa hadica zahrieva spolu so stupanim teploty motora, tak je to znak ze termostat je otvoreny a to je signal ze termostat je zrely na vymenu, lebo sa bud zasekol a ostal otvoreny, resp. sa nezatvara uplne. otvaracia teplota u 1.4 motora sa pohybuje okolo 90-100st (zalezi od variantu termostatu)
Mozes ho jednoducho otestovat, vyber ho von, daj ho do hrnca s vodou na sporak a sleduj kedy zacne otvarat, ak mas taky teplomer co meria nad 100st.
tak meraj spolu s teplotou vody varu. Termostat je zalezitost 10-15-20€, takze v celku pohoda.
Podla VIN cisla sa da presne urcit typ termostatu.
« Posledná zmena: 27.11.2018 - 22:57:16 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #24 kedy: 27.11.2018 - 22:57:20 »
Ďakujem. Hlavne som nevedel či to vôbec riešiť alebo je to normálne. 8 minút cesty po diaľnici 7 min., v otáčkach cca 2200, motor sa nestihol zohriať na 90. Zdá sa mi to dlhá doba. Počul som, že absolútne typickým nedostatkom modelu (207) je chybne fungujúci termostat a snímač chladiacej kvapaliny. Noe je problém vymeniť, len či výmena bude mať zmysel.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #25 kedy: 27.11.2018 - 23:29:27 »
ci to ma zmysel menit, zistis velmi jednoducho.
a to tak, ze ho otestujes sposobom ako som popisal a hned vies na com si...
« Posledná zmena: 27.11.2018 - 23:40:20 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #26 kedy: 28.11.2018 - 00:22:48 »
Netestus a vymeň. Ako písal Marcel vyššie, termostat stojí pár šupov a stojí za to vedieť, že je OK ;)
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline rages129

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 192
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #27 kedy: 28.11.2018 - 02:05:12 »
ahojte nebudem zakladať novú tému tak sa spýtam v tejto

ide o to že maximálnu teplotu dosiahnem iba 80 stupnov či je leto či je zima, jedina ak idem do kopca na 1 alebo pri zapchach sa viac krat rozbieham tak sa to vyšplhá aj vyššie ale po chvíle padne naspäť na 80, jedná sa o 1.6hdi 80 kw 16v peugeot 307 2004

myslíte že je to normálne alebo môžem mať chybný termostat? našiel som veľa diskusii kde ľudia vravia že HDI ma bežne pracovnu teplotu okolo 80 ale aj ľudí čo píšu s týmto istým motorom že dosahujú 90

PS: budik ukazuje teplotu vody nie oleja či?

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #28 kedy: 28.11.2018 - 12:58:03 »
nedávno, ešte bolo vcelku teplo, na "rýchlostnej" ceste som videl ako "motor ochladol" (cca 15km) oproti  jazde predtým a potom po "prvej triede (cca 2*20km). asi to robí menšia záťaž (neustále zrýchľovanie oproti stabilnej rýchlosti) a väčšiš "ofukovanie chladiča a bloku motora.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:zimné clony na chladiče, kryt motora a prevodovky
« Odpoveď #29 kedy: 28.11.2018 - 13:36:32 »
motor nema co chladnut... to je uloha termostatu aby drzal stabilnu teplotu.
« Posledná zmena: 28.11.2018 - 14:01:18 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.