Ono je to taká hra so slovíčkami. Na aute samozrejme žiadne servisné plomby nie sú. Po každej výmene oleja by sa malo zresetovať servisné počítadlo, aby sedelo s realitou. V prípade, že všetky tieto úkony človek dodrží, môže si olej vymeniť aj sám. Málokto si však uvedomuje, že súčasťou každej výmeny oleja je aj záznam z diagnostiky. Tu už pre bežného užívateľa začínajú problémy. No a najväčšie patálie začínajú v momente, keby majiteľ takéhoto auta prišiel niečo reklamovať, a techník zistí, že počítadlo km bolo zresetované a v servisnej knižke nie je záznam o výmene oleja. Tým pádom je zrejmé, že zásah prebehol mimo autorizovaného servisu a vzápätí si technik vypýta zmienený výstup z diagnostiky. Ak ho majiteľ auta dodá a bude niesť všetky znaky profesionálnej práce, pokračuje sa ďalej v reklamácii. Ak však čokoľvek nesedí, je vysoko pravdepodobné, že reklamácia bude zamietnutá (už som sa s tým neraz stretol a nedokázal som ani kamarátovi-veľkoodberateľovi vybaviť výnimku).
Čo som tým chcel povedať? Je viacero nástrojov ako odhaliť, či prebehol na aute neautorizovaný úkon.
Kým sa tu rozprúdi debata o (ne)oprávnenosti a nenažranosti, prosím, uvedomte si, že toto je bežný postup všetkých značiek po tom, čo EÚ uvoľnila trh. Značky len našli spôsob, ako Bruselu ukázať, že nechcú držať záruku na svoje výrobky, v ktorých sa vŕta tretia strana... Z môjho súkromného pohľadu je to logické.