Zdravím vespolek.
Manželka má Peugeot 207 1,4 65 kW / 2006. Včera, když dojížděla před panelák, všimla si, že vyletela ručička teploty motoru nahoru a rozsvítila se kontrolka přehřátí. Pára z pod kapoty nebyla, voda v nádržce je na minime, tak si nemyslím, že by to uvařila. Tedy doufám. Trochu ke stavu auta: Od Listopadu jsem pozoroval, že se motor neohřívá na provozní teplotu. Usoudil jsem, že je vadný termostat. Nechal jsem to přes zimu tak, že se na to podívám, až se oteplí. Nicméně včera, jak dojela, a jak se rozsvítila kontrolka, motor zhasnul a teď nejde nastartovat. Pokud to startuji teď, motor je samozřejmě studený, ale ručička ukazuje 90 stupňů. A i když je motor studený, rozběhne se ventilátor chlazení. Na diagnostice jsem nebyl, stojím před panelákem. Je možné, že by bylo vadné čidlo teploty chl kapaliny a tím to zablokovalo startování? Měl jsem podezření na slabou baterku, tím by se mohl rozpárovat imobilizér, tak jsem ji vyměnil za mojí se stejným výsledkem. Je možné bez diagnostiky spárovat imobilizér s autem? Jo a ještě, když otevřu dveře, tak bliká kontrolka dobíjení. Indikuje to snad slabou baterku, ale octavia 1 benzín na tuto baterku funguje bez problémů.
Uměl by mi někdo poradit? Děkuji všem za jakoukoli radu.
Peter