Autor Téma: Filter pevných častíc  (Prečítané 19332 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Filter pevných častíc
« Odpoveď #45 kedy: 24.09.2018 - 20:42:31 »


Všeobecne: "Mnohí vodiči si za upchatie filtra môžu sami, najmä krátkymi jazdami a nedostatočnou regeneráciou filtra".

K tvojmu prípadu.
Keďže jazdíš iba krátke trasy, nato diesel z filtrom nie je vhodné auto (na to sú benzínové motory) je potrebné filter regenerovať.
Regenerácia filtra prebieha ustálenou rýchlosťou (nemusí sa jednať o diaľnicu, to je povera), najlepšie na tempomate a trvá cca 10-20minút. Spúšťa sa cca po každých 500 km. V čase regenerácie sa nesmie prudko zrýchlovať, nakoľko v tedy regeneráciu preruší riadacia jednotka motora. Pozor ak máte v nádrži poslednú 1/4 paliva nespustí ho riadiaca jednotka auta!
Toľko, ako sa to má robiť.

K diagnostike.
Tvoj problém mohol byť aj v čidlách pred a za filtrom.
Skladba na výfukovom potrubí od motora je nasledovná, čidlo teploty pred filtrom, fiter, čidlo teploty za filtrom, snímač rozdielu tlaku = snímač diferenčných tlakov. Problém je, že väčšinou to servisáci hodia na upachatý filter, ale predtým je vždy potrebné diagnostikou skontrolovať uvedené čidlá. Ich výmena vyjde cca na 35 - 50 euro. Pozor po výmene niektorého z čidiel je vždy potrebná korekcia softvéru riadiacej jednotky motora. Ak sa korekcia nespravý, tak sa rýchlo zanesie aj nový filter cca po 30.000 km.
Niektoré automobilky majú v riadiacej jednotke možnosť spustiť servisnú regeneráciu fitra, teraz si nespomýnam, ako je na tom Peugeot.

Ak je naozaj vadný filter dá sa regenerovať. Najúčinnejšia regenerácia je rozobraním fitra.
Na internete si ich nájdeš.


 

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:Filter pevných častíc
« Odpoveď #46 kedy: 24.09.2018 - 20:49:20 »
To čo spomínaš je aj u Peugeotu, je to vynútená regenerácia filtra pevných častíc ktorá sa robý cez diagnostické zariadenie.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline baffy

  • ID: 023
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 852
Re:Filter pevných častíc
« Odpoveď #47 kedy: 25.09.2018 - 19:26:16 »
Ja ti teda neviem ,jazdím už 6 rokov mojím autom 3 km do a 3 km z roboty ,medzi tým manželku do práce cca 6 km tam a nazad, všetko mesto ,nebadám problém a je to 2.0 hdi sw s reálnym nájazdom cca 250k km. Zaujala ma tá skladba na výfukovom potrubí. Jak som hladal ,tak som hladal ,ale okrem jedného snímača teploty medzi katom a fapom som nič iného nenašiel. Samozrejme ak nepočítam trubky pred a za filtrom pre snímač diferenciálneho tlaku. Kde by som mal teda hladať ten druhý a k čomu slúži. Ďakujem za vysvetlenie.
Peugeot 508 Hybrid 2.0 HDi 4x4 r.v. 2015 sedan full led,JBL ,ŤZ ,Diagnostika PSA

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Filter pevných častíc
« Odpoveď #48 kedy: 27.09.2018 - 21:06:25 »


Tento obrázok som stiahol zo stránok Peugeot. CZ a tam v schéme sú dve čidlá na motore HDI...
Pre istotu prikladám obrázok, aj link.
https://www.peugeot.cz/sluzby-servis/nahradni-dily/fap.html

Systém filtra v motore neznamená, že každý výrobca ho mávyriešený rovnako, dokonca aj pri jednom motore sa inováciou môžu meniť detily okolo filtra, ako čidlá a aj umiestnenie filtra, všetko sa vyvíja.
Čo sa týka nábehu tvojich km, je to individuálne. Kedysi výrobcovia predpokladali životnosť filtra cca po 80.000 km, dnes sa to vyvinulo tak, že výrobca predpokladá životnosť filtra 240.000 km. To ale neznamená, že to bude na kilometer presne...