Tak neviem.
Preštudoval som si priložené PDF-ka k testu aditív.
"Nafta má minimálnu požadovanú úroveň v ČSN EN 590 (aj STN)... Zloženie aditíva nemajú žiadnu normu, preto je zloženie aditíva a jeho kvalita na uvážení výrobcu aditíva... Bohužiaľ deklarované účinky aditíva sú často vo forme marketingových údajov... ".
Jediné aditívum, ktoré spĺňa čo sľubuje pri skúškach bolo od VIF.
Pozor je to sponzorovaný článok.
A pán redaktor Vaculík dostáva od českej motoristickej obce v diskusiach poriadne na frak, ako diletant pri písaní článkov (nič v zlom).
Ale aj tak, si myslím, že aj keď je prémové palivo drahšie, aj tak je pre motor lepšie tankovať prémiové palivo, nakoľko je kontrolované podľa ČSN, alebo STN, podľa krajiny výrobcu. Na kontolu VIF nie je norma, preto netušíme aká je kvalita každej várky = možná neistota. Preto je na každom z nás, čo naleje do nádrže svojho auta.
Čo so týka naliať 5x viac VIF-u, ak to má čistiť motor, tak by to pri 5-násobnom predávkovaní aditíva malo rýchlejšie čistiť usedeniny v motore.
Potom, buď to čistí a pri 5-násobnom predávkovaní môže nastať odtrhnutie usedenín a uvoľnené usadeniny môžu poškodiť súčiastky v motore...
Alebo, pri pravidelnom používaní VIF-u je motor relatívne čisý a tým pádom sa nemá aká usadenina v motore odtrhnúť, iba to tankovanie vyšlo drahšie ako z prémiovým palivom...
Prémiové palivo je proste blbovzdorné na takéto omyly...