Dovod je velmi jednoduchy. Benzinove motory s preplnovanim pracuju s vyssim kompresnym pomerom, ktory vychadza z preplnovania. Tym, ze je vo valcoch vyssi tlak, zmes sa rychlejsie zahreje a moze dojst k samozapalu, resp. predcasnemu zapalu co pri 3 valcovom motore moze sposobovat vacsie komplikacie ako pri 4 a viac valcovom (nepravidelnejsi chod, razantne nizsi vykon, poskodenie sviecok, pripadne az casti motora). Kedze u nas je sice norma, ktora definuje, ze 95 oktanovy benzin ma mat minimalne 95 oktanov, norma dodrzana byt nemusi. Ak motor pracuje s predpokladom, ze palivo ma aspon 95.5 oktanov pre zarucenie dokonaleho chodu (co je pomerne caste, vid. priloha), moze sa stat, ze natankovanie paliva z LukOil s 95.2 oktanovym cislom moze/nemusi sposobit problemy.
Isty problem moze nastat napriklad pri natankovani na Jurki s palivom o vlastnostiach 93 oktanoveho cisla alebo u Honzu z Ostravy co predava benzin z kosacky cez obecny rozhlas.