Autor Téma: PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech  (Prečítané 75855 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline stevo

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 16
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #30 kedy: 27.06.2017 - 14:43:13 »
No práve že som z opačného konca z CA. Nevadí máme tu OMV.Tak budem tankovať Maxxmotion 100.Len dúfam že predošlé tankovanie 95-ky  mu neuškodilo.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #31 kedy: 27.06.2017 - 14:48:52 »
Nehľadajme chyby tam, kde vôbec nemusia byť... Treba si odsledovať záruku (aktuálne platí do 30.7.2019 alebo do najazdenia 60 000 km) a predĺžiť ju podľa potreby (max. na 8 rokov alebo 200 000 km od začiatku používania). Myslím, že počas tejto doby by sa závady na motore mali prejaviť...  ;)
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline stevo

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 16
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #32 kedy: 27.06.2017 - 14:56:10 »
O.k uzavriem to tým že budem tankovať 100.Tiež si myslím že by sa nemalo nič stať s motorom .Ešte by som mal posledný  dotaz koľko stojí predĺženie záruky na 8 rokov?O takejto možnosti som ani nevedel.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #33 kedy: 27.06.2017 - 15:14:51 »
Je na to dosť zložitá tabuľka - ona je jednoduchá na pohľad, ale trochu ťažšia na pochopenie, ako vlastne funguje... Napr. predĺženie záruky na tvoje auto (ktoré už má záruku na 4 roky alebo 60 000 km) na celkovo 8 rokov a 100 000 km by vyšlo 892 EUR. Netreba to predlžovať hneď takto hranične, dá sa to predlžovať aj po rokoch a kilometre sú v intervale 20 000 km, tiež sa to dá postupne...

Prosím adminov, aby zvážili presun časti tejto diskusie do samostatnej témy...
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline mihyli

  • ID: 127
  • Registrovaný užívateľ
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 85
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #34 kedy: 19.08.2017 - 22:35:26 »
@Modzillo
Kolko stoji predlzenie zaruky na 3008 NEW ALLURE 1.6L BlueHDi S&S EAT6 88kW? Vdaka za odpoved.
Peugeot 3008 SUV - 2017 - 1.6 BlueHDi EAT6 - 88kW - VIN VF3MCBHZWHS223434
Peugeot 508SW - 2017 - 2.0 BlueHDi EAT6 - 133kW - VIN VF38EAHWTGL044253

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #35 kedy: 19.08.2017 - 23:30:16 »
Záruka sa dá predlžovať v ročných alebo dvadsaťtisícových intervaloch, pričom maximum je 8 rokov alebo 200 000 km. Je na to tabuľka, v pondelok môžem pozrieť konkrétne sumy (predĺžiť záruku vieme aj cez e-mail). Netreba predlžovať hneď na vybrané maximum, dá sa aj postupne každý rok. Predpokladám, že k novému autu poskytol predajca záruku 4 roky resp. 80 000 km alebo v prípade výraznej zľavy 2 roky bez obmedzenia km.
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #36 kedy: 21.08.2017 - 08:31:37 »
Prosím adminov, aby posledné príspevky, ktoré sa týkajú Optiwayu, prehodili do novej témy v sekcii "3008" - riešené veci nemajú s touto témou nič spoločné...

Ešte odpoviem sem - prikladám tabuľku, v ktorej si treba vybrať "svoje" požadované km a časové obdobie platnosti záruky, nájsť správnu súradnicu, ktorá znamená hodnotu záruky. V prípade už raz (alebo viackrát) predlžovanej záruky sa platí len rozdiel medzi už uhradenou sumou a "novou" sumou. Pri druhom a každom ďalšom predĺžení sa platí administratívny poplatok vo výške 20 EUR (Pozor!!! V prípade, že pri zakúpení nového auta bola 2-ročná záruka nahradená akoukoľvek predĺženou zárukou, berie sa toto ako prvé predĺženie a teda v prípade, že zákazník bude chcieť záruku predĺžiť, pôjde už o druhé predĺženie = +20 EUR.).
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #37 kedy: 30.06.2018 - 22:38:44 »
Nj. Slovensko. Podobné odporúčanie je aj k motorom VTi, keďže náš benzín je naozaj nekvalitný. Preto dávam VIFko alebo tankujem EVO99+...  :angry
Premýšlal som nad palivom, ktoré budem do svojho auta tankovať. Prečítal som si tento príspevok, mám VTi motor. No potom som čítal jeden článok, kde na Seate Leon testovali 3 palivá - 95,98 a 100 oktánové. Paradoxne 100 oktánový obstál najhoršie pokiaľ ide o výkon. Nerozumiem tomu. Viac oktánov, malo by sa rovnať viac výkonu. Nie je to len marketing? Hmm, jednak trochu pocvybujem, že benzínka OMV bude predávať viacoktánové prémiové palivo za rovnakú cenu ako napr. Shell a bude mať plus mínus rpvnako aditív, proste keď sa nielde pridá, inde sa ušetrí.
Podľa Vás to viacoktánové palivo šetrí motor alebo má aj zvýšiť výkon? Fant ma to dosť zaujíma rozdiel medzi prémiovým palivom Shell a OMV, oktány hovoria jednoznačne pre OMV, ale akosi tomu slepo neverím, hmm

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.012
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #38 kedy: 05.12.2018 - 11:25:37 »
Trocha to  oživím a doplním o moju špekuláciu.
Brat ma C3 puretech 110k. Kupoval ho v období keď boli 130k motory na Slovensku nedostupné. Teraz po približne 50k km, ked išiel do servisu na opravu laku v rámci záruky a motor mu začal padať do núdzového režimu. Došiel do servisu a rovno ho tam nechal. Zistili pevné častice v oleji. Olej bol menený asi 2 mesiace nazad v tom istom servise (vtedy dohodol opravu laku). Pre info auto tankované na 95% v rakúsku....
Výsledok - častice pochádzali z rozvodového remena ktorý bol napadnutý / poškodený / rozpustený olejom (pravdepodobne sa do oleja dostalo palivo a jeho biozložka napadá gumené časti)
PSA o probléme vie preto už zmenili materiál z ktorého je rozvodový remen vyrobený.
No a teraz moja uvaha prečo odpotúčali premiove paliva namiesto bežných. V 95tke ja asi 5% alkoholu/biozložky ale 100 oktanový benzín ho neobsahuje (aspon podľa toho čo som videl na youtube - sorry ale iba ak viete po magyarsky
  ) no a alkohol je ten zdroj problému aspon v tomto prípade.
Prípadne daľší zdroj problému - 130k motor je motor z priamym vstrekovanim (opravte ma ak sa mýlim) a 110k ma nepriame vstrekovanie kde palivo "umýva" nasavaci ventil a nevznikajú na nom usadeniny...

Ešte raz pripomínam že ide čisto o moju špekuláciu ale mne to dáva nejakú logiku prečo bola 95tka u nás tabu pre tieto motory.
« Posledná zmena: 05.12.2018 - 11:50:37 od IvanH »
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #39 kedy: 05.12.2018 - 12:31:53 »
v prvom rade karbon je produkcia oturbeneho motra.
vyhovorit sa na typ benzinu je uplna hlupost, lebo kopec inych aut jazdi na nimi neodporucany benzin bez jedineho problemu
strasne nieco toto pocuvat, a ludia im to papaju aj s navijakom...

cely problem vidim v tych oturbenych pidimotorcekoch ktore su prilis preplnovane. kto kuri v peci alebo krbe tak krasne vidno co sa deje so sklom
krbu ked mame vela plamena v malom priestore, kedy vznikaju sadze a podobne :). princip takmer rovnaky.

asi sa hlboko mylim...
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #40 kedy: 05.12.2018 - 19:31:07 »
Keď som sa po tom, čo som sa dozvedel o odporúčaní PSA tankovať viacoktánový benzín, rozhodoval, aké palivo budem tankovať, tak som k tomu čítal na internete nejaké články, pýtal sa na názory iných užívateľov, prípadne z rôzneho prostredia. Jeden článok by som sem aj prihodil, ak by som ho našiel, ale asi by to bolo v rozpore s pravidlami fóra odkazovať na inú stránku. Mne z toho vzišlo, že vyššie oktány potrebujú iba športiaky a vyslovene vymedzené typy motorov, z ktorých už konštrukcie vyplýva, že to potrebujú a sú nato stavané, čiže len veľmi malé percento motorov. To, že pri spaľovaní vysokooktánového benzínu nedochádza k detonačnému horeniu a šetrí to každý motor, sú podľa môjho názoru iba marketingové lákadlá pre zákazníkov. Nielen, že sa testami nepotvrdil žiaden vyšší ťah motora pri viacoktánových benzínoch (ako to niektoré benzínky propagujú), ale ani žiadna štúdia hodnoverne asi nepreukázala, že by to nejak šetrilo motor (alebo o nej neviem).

Podľa mňa, keď Peugeot zistil, že VTi majú svoje problémy, tak potreboval ,,nájsť príčinu" alebo lepšie povedané sa na niečo vyhovoriť, zhodiť to na niekoho. Určite pre nich ľahšie povedať - nemohli sme pri vývoji vedieť, že máte nekvalitné palivá, problém je tam, basta, ako spraviť zvolávačku a repasovať, odškodňovať a pod. To dnes nie je moderné a nikto to robiť nechce. Často sa testujú výrobky na zákazníkovi, o čom svedčí aj vývojový cyklus áut, ktorý sa furt skracuje. Keď už sme niečo vyšperkovali a konečne odstránili chyby na konci vývoja, šup, ďalšia generácia, a zase testovací panák spotrebiteľ.

S usadeninami karbónu nemajú problémy iba oturbené motory, ale niekedy aj atmosféry. Pokiaľ viem, aj VTi s tým mali nejaké problémy. Lenže je rozdiel či napríklad so spomenutým motorom niekto chodieval 90% trás po meste krátke vzdialenosti a ťahal motor na spotrebu, dával čistiace aditíva alebo robil opatrenia aby tomu zabránil (teda ja tomu verím, respektíve dúfam v to).

Podľa mňa viacoktánové benzíny nemajú pre motory stavané na 95 oktánov žiadny zmysel. To ma chcú presvedčiť, že takisto kontrolované slovenské benzínky, ktoré majú 95 oktánov sú nedostatočné práve v oktánoch a nejaké francúzske benzínky, ktoré majú ,,ešte poctivejších" 95 oktánov sú na tom inak? Tak 95 oktánov vo FRA stačí, ale na Slovensku nie. Nerozumiem.

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 393
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #41 kedy: 05.12.2018 - 20:30:27 »
Zacal by som tym, ze neslo o "oktany" ale ta sprava hovori o pridanych aditivach v palivach pre dane oblasti. Keby to bol problem na strane vyvoja, tak by celoplosne na vsetkych trhoch tuto podmienku dali. Tankovanie viacoktanu sa docasne tykalo len 5tich krajin a nie na celom europskom trhu rovnako. Takze problem bol zrejme lokalneho charakteru a nie celoplosny a v tom pripade v tom palivo prsty mat mohlo. Nenapada ma dalsi dovod, pre ktory by sa mohli nastavit ine pravidla, ked vyroba je rovnaka.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #42 kedy: 05.12.2018 - 20:41:55 »
Chlapi, nie som v tejto téme žiaden odborník... Boli tu už diskusie o tom, aký bordel tankujeme, že to často nemá s palivom nič spoločné. Dokonca sa mi zdá, že tu niekde bola aj tabuľka, ktorá hovorila o tom, že 95-ka je vlastne 93-ka (nepamätám si presne, ale skrátka norma to tak povoľuje).

Ja si tu nejdem nikoho obhajovať, ale autá, ktorých motory sú upravené na spaľovanie 95-ky, sú v ServiceBoxe označené špeciálnym "kódom". Už len pre tento rozdiel je zrejmé, že ide o technický zásah do motora a jeho úpravu a nie je to len o hľadaní výhovorky.

Keď som sa pred časom na túto problematiku pýtal, dostal som takúto nejakú odpoveď: krajiny strednej a východnej Európy tankujú ruské palivá, krajiny západnej Európy majú dostupné palivá od mimoruských dodávateľov. Podstatou nie je hľadať vinníka v Rusku, ale skrátka chemické zloženie jedného a druhého paliva je iné, nejakej zložky bolo v jednom druhu viac/menej ako v tom druhom a spaľovanie tak bolo treba upraviť. Ja som tomu vysvetleniu uveril a nemám dôvod hľadať "vinníka" niekde inde.

V USA som mal požičaný Hyundai Elantra (európska i30) s 2.0e a keďže tam tankujú 87-oktánový benzín, asi ťažko by takýto motor zvládol Európu.

Ešte dokonca mi napadlo, že staršie modely Nissanu (atmosférické benzíny) mali v Európe problém s nepravidelným chodom a zlým spaľovaním. A o dôvode som sa dočítal v jednom článku. Japonci tankujú "svoj" tichomorský benzín, kdežto benzín v Európe má iné zloženie a pritom rovnaké oktánové číslo.

Ale ako hovorím, nie som odborník na túto tému...
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #43 kedy: 05.12.2018 - 20:44:06 »
Na ťahu motora sa mi 100 oktán nijako neprejavil - testoval som to.

Prekvapil ma však MaxxMotion od OMV - najazdil som na ňom o 60 kilometrom viac ako na inom benzíne (testované 2x, mám tie isté trasy) - výkonovo bolo na tom auto rovnako, nič sa nezmenilo, no proste mi vyšla lepšia spotreba ako pri 95 zo Slovnaftu.

To len taká pikoška :)

Inak na starej 1.4i 55kW bol napr. 100 oktán poznať riadne - auto s ním riadne ožilo - sem tam som ho doprial 306ke.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 259
Re:PSA - Odporúčané palivá pre 1.2 PureTech
« Odpoveď #44 kedy: 06.12.2018 - 21:49:16 »
RTG: Ak nešlo o oktány, ale o pridané aditíva, prečo potom usmernenie nebolo v intenciách odporúčaní prémiových palív alebo pridávania aditív do klasických palív? Nerozumiem, však oktánové alebo cetánové číslo automaticky neznamená obsah nejakých aditív, tie môžeš kľudne pridať aj do 95-ky.

Qcko: Potovnával si 100 oktán od OMW (Max mottion power) s klasickou alebo s prémiovou 95-kou?
Lebo zas mne sa od suseda dostala informácia, že tiež pri prémiovom palive jednoducho prepálil menej paliva na tú istú vzdialenosť, od ďalších 2 osôb, že auto malo lepší ťah, resp. bolo živšie pri prémiovom palive. No nešlo o 100-ku. Za mňa, ja som najprv tankoval VPower (95) a neskôr pre toto usmernenie som prešiel na MaxMottionPower(100). Či som cítil rozdiel? Nie.
Plánujem dávať VIF do klasickej 95.
Ak by som ale vedel o tom, že tá 100-ka má zmysel, tak by som do toho šiel. Diskusii som otvorený.