Keď som sa po tom, čo som sa dozvedel o odporúčaní PSA tankovať viacoktánový benzín, rozhodoval, aké palivo budem tankovať, tak som k tomu čítal na internete nejaké články, pýtal sa na názory iných užívateľov, prípadne z rôzneho prostredia. Jeden článok by som sem aj prihodil, ak by som ho našiel, ale asi by to bolo v rozpore s pravidlami fóra odkazovať na inú stránku. Mne z toho vzišlo, že vyššie oktány potrebujú iba športiaky a vyslovene vymedzené typy motorov, z ktorých už konštrukcie vyplýva, že to potrebujú a sú nato stavané, čiže len veľmi malé percento motorov. To, že pri spaľovaní vysokooktánového benzínu nedochádza k detonačnému horeniu a šetrí to každý motor, sú podľa môjho názoru iba marketingové lákadlá pre zákazníkov. Nielen, že sa testami nepotvrdil žiaden vyšší ťah motora pri viacoktánových benzínoch (ako to niektoré benzínky propagujú), ale ani žiadna štúdia hodnoverne asi nepreukázala, že by to nejak šetrilo motor (alebo o nej neviem).
Podľa mňa, keď Peugeot zistil, že VTi majú svoje problémy, tak potreboval ,,nájsť príčinu" alebo lepšie povedané sa na niečo vyhovoriť, zhodiť to na niekoho. Určite pre nich ľahšie povedať - nemohli sme pri vývoji vedieť, že máte nekvalitné palivá, problém je tam, basta, ako spraviť zvolávačku a repasovať, odškodňovať a pod. To dnes nie je moderné a nikto to robiť nechce. Často sa testujú výrobky na zákazníkovi, o čom svedčí aj vývojový cyklus áut, ktorý sa furt skracuje. Keď už sme niečo vyšperkovali a konečne odstránili chyby na konci vývoja, šup, ďalšia generácia, a zase testovací panák spotrebiteľ.
S usadeninami karbónu nemajú problémy iba oturbené motory, ale niekedy aj atmosféry. Pokiaľ viem, aj VTi s tým mali nejaké problémy. Lenže je rozdiel či napríklad so spomenutým motorom niekto chodieval 90% trás po meste krátke vzdialenosti a ťahal motor na spotrebu, dával čistiace aditíva alebo robil opatrenia aby tomu zabránil (teda ja tomu verím, respektíve dúfam v to).
Podľa mňa viacoktánové benzíny nemajú pre motory stavané na 95 oktánov žiadny zmysel. To ma chcú presvedčiť, že takisto kontrolované slovenské benzínky, ktoré majú 95 oktánov sú nedostatočné práve v oktánoch a nejaké francúzske benzínky, ktoré majú ,,ešte poctivejších" 95 oktánov sú na tom inak? Tak 95 oktánov vo FRA stačí, ale na Slovensku nie. Nerozumiem.