Páni, ja by som to videl trochu všeobecnejšie...
Kladiem si totiž otázku, ktorý výrobca vozidiel/motorov by verejne priznal, že neprispôsobil svoj výrobok tomu, čo sa pripravovalo na implementovanie do praxe niekoľko rokov dopredu... Toto nemá byť obhajoba výrobcov, len skrátka si dosť dobre neviem predstaviť, ako by vyzerala komunikácia vlastnej neschopnosti.
Ja odborník na techniku nie som, ako laik dokonca verím tomu, že auto po natankovaní E10 môže mať o trochu nižší výkon, otázka znie, či je to merateľný úbytok výkonu a či na neho nemajú vplyv aj iné faktory (viď už len rôzne diskusie o kvalite paliva z rôznych čerpacích staníc).
Čítal som viacero diskusných príspevkov o zníženej životnosti motora či niektorých komponentov pri dlhodobom používaní E10. Veriť či neveriť? Netuším... Neviem si totiž predstaviť, ako by užívateľ auta dokazoval, že ten jeho motor sa pokazil práve používaním E10.
Do svojich súkromných benzínových áut som vždy tankoval 100-oktánový benzín a robím to tak aj do aktuálnej Mazdy, hoci výrobca odporúča 95-ku. Lenže! Ono ja ten rozdiel medzi 95 a 100 skrátka cítim. A cítil som ho aj v 308 SW I s 1.6THP pred pár rokmi... Keď som bol v USA, kde sa bežne tankuje 87-oktánový benzín, tie 200-koňové autá, čo som mal v rukách, skrátka nešli. Životnosť motora posúdiť neviem, je jasné, že sú tie motory pre každý región prispôsobené dostupným palivám, ale moje skúsenosti s tými menej oktánovými palivami sú skrátka takéto.
A čo sa týka aktuálnej ponuky PureTech motorov a E10. Žiadne obmedzenia ani odporúčania zatiaľ do dealerskej siete nedorazili.