Pacho, bavíme sa o oficiálnom softvéri dodávanom cez autorizované servisné strediská značky Peugeot. Qcko to napísal absolútne presne a ja k tomu len dodám pár viet:
V značke Peugeot pôsobím od roku 2006. S mojím bývalým kolegom ešte v BEGAMe sme boli veľmi zanietenou opozíciou pre slovenského importéra - sami sme navrhovali riešenia, sami sme hľadali rôzne cesty ako uspokojiť niektoré zákaznícke požiadavky (väčšina z nich sa týkala zrozumiteľného komunikačného jazyka). Dokonca sme sprostredkovali stretnutie externej firmy dodávajúcej češtinu do zobrazovacích jednotiek. Všetko zostalo niekde stáť a postupom času sme tak nejak rezignovali a prijali daný stav za nemenný. Keď po čase prišli dotykové palubné jednotky, zacítil som (už za pôsobenia vo FINAL-CD) možnosť, že by sa mohlo podariť to, o čo som sa pokúšal dlhé roky predtým - minimálne čeština priamo od výrobcu. Na moje prekvapenie sa však do prvých 208, 2008 a 308 dostali len staré známe svetové jazyky. Pýtal som sa prečo, pýtal som si dôvody, pýtal som sa na možnosti upgradu. Neuspel som. Zrazu prišla produktová novinka, že od istého dátumu sa do dotykových displejov dostanú nové jazyky a medzi nimi aspoň čeština (keď už slovenčina nie). Bol som nadšený a vo vnútri si hovoril "konečne". Ani na sekundu som nepochyboval o tom, že ide o softvér, ktorý bude môcť byť nahraný aj do starších vozidiel, v ktorých čeština nie je. Technickí experti našej značky ma však vyviedli z omylu - vraj je to nemožné a neúspešne to skúšali. V tomto okamihu som prestal veriť v zázraky a znovu som prijal daný stav za nemenný.
Importér a dealerská sieť môžu využívať iba schválené postupy od centrály resp. vývojového centra. Presne ako si, Pacho, napísal - existuje možnosť vyhľadať si na internete firmy, ktoré ti dokážu češtinu do palubnej jednotky nahrať, ale nie je to oficiálny softvér, tak ťa poprosím, aby si sa tu neoháňal vyhláseniami "neviem, kde chodíš na takéto nepresné informácie". Práve naopak si myslím, že za skoro 11 rokov môjho pôsobenia v značke Peugeot mám väčšinou len overené informácie z prvej ruky a bohužiaľ, nemôžem ich publikovať (veľký brat sa pozerá).
Dám ti jednu úprimnú radu - never všetkému, čo vidíš vo filmoch. Importér pre dealerskú sieť vôbec nie je takou pomocnou rukou, ako si zrejme myslíš. Keby som sa mal spoľahnúť na informácie od importéra, tak teraz sa zákazníkov pýtam, či si k hranolkám dajú aj kečup a nie, či chcú automatické parkovanie s cúvacou kamerou. Práca predajcu, ktorý berie svoju prácu vážne, spočíva aj v samovzdelávaní, všeobecnom rozhľade a vyhľadávaní rôznych novinárskych článkov (hoci aj v cudzom jazyku). Z týchto zdrojov sa totiž dozviem viac ako z oficiálnych informácií od importéra/centrály, ktoré vo väčšine prípadov aj tak prídu neskoro...
Počas svojej doterajšej kariéry som odovzdal cca 1800-1900 nových áut, mám za to, že o autách niečo viem. Nemám dôvod nikoho zavádzať alebo podsúvať nepresné informácie.
Ak sa bavíme o oficiálnej aplikácií od Peugeotu, tak sa logicky vyjadrím o oficiálnej češtine od Peugeotu. Ale mám pocit, že som ti nesympatický a teda logicky všetky moje príspevky ťa iritujú. V pohode, ja to prežijem. Takže si položím takú rečnícku otázku: napísal som niekedy niekde, že sa čeština nedá dorobiť cez rôzne "garážové" firmy? Ja si totiž na to fakt nepamätám...
Ochota Peugeotu? Záruka Peugeotu? Čo to s tým má spoločné, prosím ťa? Všetky technológie sa vyvíjajú a PSA sa jednoducho rozhodlo nepozerať dozadu a nezvolávať milióny áut kvôli novému softvéru, ktorý žiadnu chybu neobsahuje. Záruka na akýkoľvek tovar platí na taký stav predmetu, aký si si zakúpil. Keby si si kúpil laptop, v ktorom čo-to vymeníš, pôjdeš ho potom reklamovať? Asi ťažko, tak nerozumiem, prečo to chceš zrovna od Peugeotu.