Autor Téma: Elektromobily a vsetko okolo toho  (Prečítané 22693 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #60 kedy: 20.10.2018 - 12:16:42 »
DKR: znovu ide o zavadzanie. Ak si spravne odhadnes vyuzitie auta a zamyslis sa aj nad jeho nabijanim, nepotrebujes menit ani domovy istic, ani nemas problem s dojazdom a uz vobec nie s baterkami - a to hovorime o situacii dnes, nie o 10 rokov.
Ak si kupis benzinovu 1.2 na to aby si spravil 40-60k km rocne a zvecsa po dialnici, asi si moc pri vybere nerozmyslal. Ak si kupis dizel na to, aby si rocne spravil 8k km v meste plati to rovnako - a toto iste plati aj u EV. Ak ti vozidlo pokryva 90% beznych jazd a zvysnych 10% to musis "nejako" riesit, je to na zvazeni co sa oplati viac. Moze sa vyplatit si auto pozicat a mozno nie, ale pausalizovat sa vobec neda lebo je to silne individualne.
Na margo zivotnosti baterie - normalni vyrobcovia udavaju zaruku 8-10 rokov na pokles kapacity pod 80%, takze ziadne take, ze po 3 rokoch vymenis bateriu v cene auta - to su ciste fabulacie. Nehovoriac, ze je vysoka pravdepodobnost ze aj druhy majitel bude mat baterky v plnej zaruke - dnes, to sa samozrejme moze zmenit.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #61 kedy: 20.10.2018 - 18:32:25 »
@Qcko - už som odpovedal 18.10.2018 - 16:23:47 - za všetkých BEV peugeot :-) ale asi som sa mýlil, pretože v Begame stále inzerujú toho iOna. išiel nsom okolo že sa pozriem, bolo hodinu po záverečnej a DVERE ma POZVELI DNU - OTVORILI SA, dnu nikoho, akurát som spustil alarm.
a v každom parlamente je takáto diskusia - námietky a námietky. on mi napíše niečo a ja alebo súhlasím, alebo nesúhlasím, alebo poviem prečo sa mýli, čo sa odvtedy zmenilo. už som to prirovnal k plastovým oknám a zatepľovaniu. pokiaľ sa nebudeme urážať, je to dobre - hocikto si môže prečítať a posúdiť ...

@DKR - žiadne auto, ani akýkoľvek iný výrobok, dokonca ani prírodné zákony nefungujú rovnako, vždy a všade. ten Web nepoznám, čítam diskiusie kde píšu majitelia. a ide najmä o tých, ktorí vedia posúdiť komplexne - či to ktoré auto za tie peniaze je šmejd, alebo výhra.
k cene elektriny - ty fakt pozeráš na jednu položku a ostatné = konečná suma na faktúre je nepodstatná? ja som si spočítal, že sa mi nočný prúd nikdy neoplatí, pretože spotrebu mám z 3/4 vo dne.
a nehneaj sa BLÁBOL vytrhnutý a hlúpo napísaný - priemer je presný podiel. ALE to je predsa debilina až idiotina, ak niekto napíše že v piatok a potom v nedeľu - to predsa môže nabíjať celú sobotu a pol nedele. aj s tankovaním je to rovnaké - v tom čase má kedy zájsť na pumpu.
2000 cyklov. na to sa treba pozerať z kapacity a spotreby
ctrl c/v
Ano, je pravda, že Li-ion akumulátor degraduje, takže má, podobně jako mechanické díly spalovacího motoru, svou omezenou životnost. A je pravda, že trakční akumulátor elektromobilu není levnou záležitostí. Situace se ale rychle mění. Ještě před šesti lety se platilo přes tisíc dolarů za kilowatthodinu kapacity, dnes je to okolo 300 dolarů. Takže například baterie Li-ion článků s kapacitou 60 kWh, jakou bude mít třeba nový Chevrolet Bolt a z něj odvozený Opel Ampera-e, dnes vyjde na cca. 18 000 dolarů, tedy asi 430 000 Kč (Chevrolet potvrdil, že dosáhl ceny lehce pod hranicí 300 dolarů/kWh). Při ročním nájezdu 30 000 km (tedy zhruba stovky plných nabíjecích cyklů) by měla baterie vydržet při běžném používání prvních pět let provozu bez citelnějšího poklesu kapacity (500 cyklů), a to mimo jiné i díky pokročilému managementu ochrany článků. Tesla poskytuje na své akumulátory garanci osm let a 200 000 km pro 70kWh verzi a bez kilometrického omezení po stejnou dobu na 90kWh verzi. Na dotaz tiskové oddělení Tesly odpovědělo, že pokud v průběhu tohoto období (osm let) klesne kapacita baterie pod 70 procent, bude vyměněna.

Z toho můžeme vyjít: Když po osmi letech provozu poklesne kapacita na 70 procent a dojezd se z 300 km sníží na 200 km, co pak? Možností je několik. Auto bude možno samozřejmě dále provozovat v méně náročném režimu (druhé auto v rodině, poolové auto ve fleetu pro kratší pojížďky a podobně). Při tom je třeba si uvědomit, že na rozdíl od silně opotřebovaného spalovacího motoru, u kterého se s mírou opotřebení zvyšuje spotřeba, zhoršuje emisní stopa a výrazně klesá spolehlivost, se u elektromobilu snižuje pouze dojezd. Další možností bude odprodej auta za zůstatkovou cenu, která bude odpovídat kapacitě akumulátoru. To bude při obchodech s ojetými elektromobily řídicí parametr. Na rozdíl od dnešního stavu stáčených tachometrů a je obtížně zjistitelného objektivního stavu všech mechanických komponentů bude v případě elektromobilu změření kapacity akumulátoru exaktní, snadno proveditelnou záležitostí. Třetí možností bude nechat články baterie vyměnit. Kolik to bude stát?

Za osm let by ceny za kilowatthodinu kapacity měly podle všech předpokladů dál výrazně klesnout, podle odhadů odborníků by mělo být zhruba za pět let dosaženo cen pod hranicí sta dolarů za kilowatthodinu. Nový 60kWh akumulátor by tedy přišel jen na 6000 dolarů, tedy 143 000 Kč (při současném kurzu). Použité články z aut bude navíc čekat ,,druhý život" coby stacionární úložiště pro ostrovní systémy se solárními či větrnými zdroji. Nikdo asi nebude cenné články s úhrnnou zbytkovou kapacitou 38 kWh likvidovat. Za kolik se budou tyto akumulátory prodávat, nevíme, nicméně dá se čekat cena za kilowatthodinu o něco málo nižší (řekněme o 10 procent) v porovnání s novými. Ale i kdyby byla výrazněji nižší, pak můžeme odhadovat, že by za osm let nemusela cena za výměnu článků baterie včetně servisních prací přesáhnout částku sta tisíc korun.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.156
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #62 kedy: 22.10.2018 - 10:22:01 »
mpa, DKR: koľko ste už vy dvaja vlastnili elektromobilov a živili ich?

Neskutočne ma to zaujíma, lebo takto ako si vy dvaja píšete to musí vyzerať aj v europarlamente a sú z toho super zákony :D

 :clap :clap :clap

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #63 kedy: 23.10.2018 - 21:49:11 »

Páni nerozumiem prečo tvrdíte, že som sa zameral an jednu vec, naopak vždy sa snažím každú vec brať komplexne, teda aj elektroauto.

Pre CiNiC.
Presne pred dvomi rokmi som riešil reálne kúpu elektroskútra českého výrobcu Akumoto do Blaváckej upchatej premávky.
Myslel som ekologicky a zdalo sa mi to logické riešenie v zápche.°°
Jazdil som na dvoch, jeden počičal majiteľ (predával cez inzerát) a druhý požičal predajca.
Keď som si zohnal info čo sa zohnať dalo, tak z toho zišlo, pre parametre...
Životnosť batérie 8 rokov, ale žiadny autorizovaný servis, tam môžete len kúpiť novú.
Našiel som neautorizovaných súkromníkov v CZ ktorý "generálkovali baterku" tak, že odmerali jednotlivé články, rozobrali ju a vymenili vám vadné články, tak ste mali ani mačku, ani psa, pár článkov nových v baterke, pár starých, takže po generálke kapacita niekde medzi 80-90% pôvodnej kapacity.
Pozor pri poklese kapacity baterky na 70-60% mali majitelia veľké problémi z výkonom elektroskútra, lebo ako som písal matematika je v realite odlišná a výkony idú rapídne dole.
Ďalej parametre elektroskútra sú závislé od počasia, parametre z TP máte pri ideálnej teplote 20°C, ak je zima (dnes bolo v Blave 9° ráno a skútristi išli do roboty), alebo aj teplejšie (dnes vie byť v lete 2 týždne aj 40°) tak sa parametre zhoršia.
Ak využívate zrýchlenie a max. rýchlosť  z TP (boli rôzne výkonové stupne, ten najvyšší vedel ísť tuším 65 km/h) dojazd iba 40% z udávaného.
Na inetrnete boli diskusie o tomto konkrétnom výrobcovi a problémoch z jeho prevádzkovanými elektroskútrami, čo nebolo potešujúce.
Inzerované ako český výrobok, pritom to bol dovoz z Číny... nemám rád klamárov.
Nejdem uvádzať všetko, proste som to zavrhol a to som plánoval okrem súkromného kúpiť aj 2 ks do firmy pre údržbárov...
A aby som nebol negatívny, tak výhoda bola nízke náklady na km, oproti benzínovému a nízke náklady na údržbu (pozor nesmel moc zmoknúť  :D.). 
Viem poviete elektroskúter nie ej elektroauto...
 
A ešte k spochybňovaniu najazdených km v týždni.
Jasné, že každý má iný nájazd km v týždni.
Ja jazdím v PO a v PI po 200 km, v UT, ST, ŠT najazdím cca po 40 km za deň, ak náhodou nejde ma služobku po celej SK. Cez SO a NE najazdím ako kedy od 30-300 km. Tak sa priznajte, kto jazdí každý deň v týždni iba krátke tras, tak vám bude vyhovovať elektroauto, ale mne pri mojom nájazde km požičiavať si auto v PO, v PI a v SO a NE je ekonomický nezmysel.
Každý jazdíme iné km, niekomu vyhovuje benzín, niekomu diesel (preto ho mám a mám podľa normy 6-Temp) a niekomu elektroauto...
Každý si kúpte čo vám vyhovuje.
 
 

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #65 kedy: 25.10.2018 - 10:49:46 »
Jak "dalsi" postreh... ved o tomto probleme co si sem v clanku uviedol tu hovorime od zaciatku. necitas pozorne tuto diskusiu asi :D
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #66 kedy: 25.10.2018 - 12:03:24 »
V tomto vlákne som sa fakt nedočítal že by tu niekto písal o tom že by bol elektromobil ekologickejší až po cca 10 rokoch pri nájazde 15tis. km ročne ako diesel.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline DKR

  • ID: 141
  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 156
  • Peugeot 3008 1,5 BlueHDI, EAT8, Allure,
Re:Elektromobily a vsetko okolo toho
« Odpoveď #67 kedy: 25.10.2018 - 12:16:39 »

Takže už sme traja čo tu tvrdíme, že pri súčasnej technológii výroby elektroáut sa nejedná o ekologockejšie auto ako sú benzínové, alebo naftové motory.

Tak ako som už písal, problém sa iba prenesie z pod vášho okna v meste niekde ďaleko do inej dediny kde je elektráreň a fabriky na výrobu elektroáut, ale planéta trpí ďalej.
Smutné na tom je, že výrobcovia áut sú legislatívou nútený vyrábať elektroautá v rámci "ekológie".
Aj Peugeot oznámil, že prestáva vyvíjať naftové motory a bude sa venovať vývoju elektroáut. Nafotové motory bude vyrábať ďalej bez vývoja pre Afriku.