Autor Téma: Špecifikácie / grafy PSA motorov  (Prečítané 10491 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Špecifikácie / grafy PSA motorov
« kedy: 18.07.2019 - 16:26:07 »
Ahojte, pridavam specifikacie PSA motorov co sa mi podarilo najst. Primarne som to hladal kvoli grafu priebehu krutiaceho momentu a mernej spotreby. V nazve kazdeho suboru som uviedol snad vsetko podstatne pre identifikaciu motora. Mozno sa to bude niekomu hodit.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #1 kedy: 04.04.2022 - 11:13:09 »
Modzillo, nahodou prosim Ta nevies zohnat takyto graf priebehu vykonu a krutiaceho momentu pre motory 1.2 PureTech 81 kW (kod EB2DT) a 1,2 PureTech 96 kW (kod EB2DTS)? Nejak sa mi ich nedari nikde najst.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #2 kedy: 04.04.2022 - 12:53:14 »
Obávam sa, že som na nič takéto nikdy nenarazil (hľadám dôvod, k čomu by to komu bolo). V ServiceBoxe to nemá prečo byť a na školiacom webe sa môžem popozerať. Problém je, že kto tú stránku nevidel, neuverí, ako môže mať takúto štruktúru - školenia technikov, obchodníkov jedno za druhým, jedno po slovensky, ďalšie po švédsky a nulová možnosť filtrácie... Ihla v kope sena naberá úplne nový význam... :-D
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #3 kedy: 04.04.2022 - 14:50:08 »
Je to zaujimave najmä kvoli grafu mernej spotreby (CSE) ak je pritomny. Da sa z toho zistit v akom pasme je motor najefektivnejsi (neprekryva sa to bezne s krivkou maximalneho krutiaceho momentu). Ale samozrejme je zaujimavy aj priebeh samotneho vykonu a krutiaceho momentu. Ak by si na to natrafil, potesi asi nielen mna. Dakujem aj za ochotu, aj ak sa nepodari.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #4 kedy: 05.04.2022 - 09:01:30 »
... myslel som to tak, že pre nás je to tak trochu "zbytočná" informácia a preto si myslím, že to nenájdem v žiadnych školiacich materiáloch ani technickej dokumentácií...

Za 16 rokov praxe som sa s takouto požiadavkou od reálneho klienta nestretol. Ale uznávam, že pre niekoho to môže byť zaujímavý parameter...

Nič nesľubujem...
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #5 kedy: 05.04.2022 - 10:06:24 »
A tu sa to nedá nájsť?  ???

https://site.groupe-psa.com/powertrain/en/moteurs-essence/
https://www.media.stellantis.com/em-en/peugeot/press-category/technology-environment-technology-environment-c

Inak Modzillo má pravdu. Tieto stránky nie sú poriadne aktualizované a ak, tak je v nich bordel a treba to tam hľadať ako ihlu v kope sena.
Ale viem, že tieto datasheety boli aj s reportami ku každému motoru od PSA. Len ich nájsť...

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #6 kedy: 05.04.2022 - 11:01:21 »
Z tej stranky https://site.groupe-psa.com/powertrain/en/moteurs-essence/ je prave väcsina tych dokumentov co som dal do prveho prispevku temy. Momentalne je tam len cinska verzia 1,2 litroveho PureTechu 100 kW (kod EB2ADTS). No a na tej druhej stranke som nenasiel nic, tam su len tlacove spravy.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 402
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #7 kedy: 05.04.2022 - 16:13:54 »
názor "komu a na čo to bude" je chybný. veď podľa čoho sa riadite aby ste od motora/auta dostal výkon pri rozumných nákladoch?
od ucha? keď dnes máme autá s umelým zvukom ktorý prepínate tlačítko "šport"?
otáčkomerom, keď neviete kde je vrchol výkonu a najnižšia spoptreba?
preskakujúcimi digi číslami o okamžitej spotrebe od púočítača, keď ukazuje 5 litrov a priemer 7.5 litra?

viem, je iná doba a už dlho šoférovať nebudem.

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 694
  • valenta.ivan
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #8 kedy: 05.04.2022 - 18:02:40 »
A prečo by si šoférovať nemal????? (Môžeš aj do správy Ivan Dca )
 
« Posledná zmena: 05.04.2022 - 18:04:02 od valenta.ivan »
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #9 kedy: 26.01.2023 - 12:27:50 »
Nasiel som na webe k tomu motoru EB2DT (PureTech 110) zaznam z motorovej brzdy od tunerov. Podla ich merani mal modelovy rok 2018 tohto motora s 98 oktanovym palivom pred tuningom cca 85 kW a 235 Nm a co je z priebehu kriviek zrejme, tak ho v podstate nema zmysel tocit nad 3700 otacok, lebo uz nic viac nepride a len pada krutak (modre krivky pred tuningom). Ale trochu sa mi ten graf vo vztahu k otackam nezda, kedze PSA tvrdi, ze max. krutak ten motor dosahuje pri 1750 rpm a tu v grafe ho dosahuje az pri 3000 rpm. To fakt nesedi a z podstaty turbomotorov sa mi tym otackam ani nejak nechce verit.
« Posledná zmena: 26.01.2023 - 12:34:28 od slimboy »
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #10 kedy: 26.01.2023 - 14:02:20 »
Tak nasiel som graf priebehu pre EB2DT aj EB2DTS v jednom. Asi je to povodna verzia zo zaciatku produkcie tychto motorov, lebo pre EB2DT sa uz teraz uvadza max. krutak az pri hranici 1750 rpm a nie pri 1500 ako bolo uvadzane povodne a ako je aj v tomto grafe. V kazdom pripade sa aj z tohto grafu potvrdzuje, ze za hranicou 3500 rpm toho uz vela ani pri jednom z tych motorov nepribuda. Ale to nie je nic prekvapujuce.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.588
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #11 kedy: 26.01.2023 - 14:06:05 »
(off topic)

... kde PureTech končí, moja Hirošima začína 😁 Presne
MAZDA CX-3 Revolution Top 2.0 SkyActive-G 110kW/150k AWD AT6
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.205
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #12 kedy: 26.01.2023 - 15:14:06 »
Ten Puretech 110 má mať max. krúťák už pri 1500ot/min  :D

Inak ja na tom nič zvláštne nevidím. Klasická charakteristika oturbených motorov - dole huj, hore fuj  :angel
Modzillo má pravdu. Atmosféra je atmosféra...  :beer


Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 149
Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
« Odpoveď #13 kedy: 26.01.2023 - 16:44:47 »
Mas staru tabulku. :) Ako som pisal v predch. prispevku - len verzie zhruba do roku 2018 mali max. krutak uvadzany pri 1500 rpm. Pri novsich verziach je uz max. krutak uvadzany pri 1750 rpm. A ad turbomotory vs. atmosfery - jasne, ze atmosfera graduje hore, ale to je prave vyhoda turba, ze to netreba tolko tocit a ma to silu uz v nizkych a strednych otackach. Väcsina ludi nerada motor vytaca kvoli hluku, takze turbo je pre nich OK.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)