Dizajn vždy bol, je a bude subjektívnou disciplínou. Jednému sa nová C3 páči, druhému nie, tretiemu nie už len z princípu, že sa mu tam nezmestí prepravka s jabĺčkami, štvrtý by do toho chcel 2.0HDi... Chvalabohu sa autá predávajú stále v showroomoch a nie v diskusiách na internete.
C3 som videl na vlastné bulvy už dávnejšie priamo vo fabrike. Dizajnovo za mňa OK, ale nemôžem si pomôcť, že z toho auta srší "šetrili na mne"...
Tu zverejnené mestské autíčka Oli a Amy sú určené na úplné iné trhy ako je ten náš a aj to ide skôr o akýsi prieskum, či by o také niečo mal záujem aspoň bohatý a nezaujatý trh, akým je napríklad vládnymi emisnými obmedzeniami prešpikované domáce Francúzsko.
Niečo podobné platí aj o C5 Aircross - nemal som problém ani s doterajším modelom, nemám výhrady ani k nástupcovi. Problémom v tejto triede sa ukazuje absencia pohonných jednotiek, ktoré sú zákazníci v jednotlivých regiónoch akceptovať. Kým vo Francúzsku sú kupci radi, že nemusia platiť obrovskú čiastku za výkon/emisie pri 1.2Puretech/hybrid, tak u nás sa takáto obchodná ponuka zatiaľ nestretáva s pochopením. Viď napríklad Berlingo/Rifter - keď skončili spaľovacie motory, všetci pindali, že by ich chceli naspäť. Niekoľko mesiacov autá dostupné s BlueHDi sú a na spočítanie objednávok by stačil jeden pár rúk...
Malou lastovičkou sa zatiaľ zdá byť nová 3008, na ktorú sme spravili nečakane veľa objednávok práve s 1.2hybrid. Zatiaľ som opatrný, môže ísť o počiatočný wow efekt, ktorý môže byť nasledovaný nepríjemným vytriezvením... Uvidíme