... no, v prvom rade navrhujem trochu ukľudniť vášne... Priznám sa, že som tu na fóre doteraz nezachytil túto tému, stalo sa tak až dnes...
Nebol som pri komunikácií medzi kupujúcim a predávajúcim, ale mám tú výhodu, že som napísané skúsenosti konfrontoval s kolegom, ktorý sa o predaj priamo staral, keďže sedím na rovnakej pobočke. Každý, kto ma pozná, vie, že som nikdy slepo neobhajoval značku či mojich kolegov, prax ma naučila, že pravda býva niekde uprostred...
Poďme teda postupne...
- mrzí ma, že sú s autom problémy. Každý, kto si kúpi jazdené auto, musí rátať s tým, že si ho nekupuje v 100% stave. Na niektorých sa nepokazí nič, na iných len niečo a niektoré sú skrátka nočnou morou pre nového majiteľa. Obviňovať (všeobecne akýkoľvek) bazár mi príde trochu scestné, keďže to auto dal do aktuálneho stavu ten, čo na ňom jazdil a nie predajca, ktorý ho zobchodoval. Ale áno, uznávam, že na trhu pôsobí veľmi veľa "dobrákov", ktorí majú miesto zreničiek znak spoločnej európskej meny.
- predĺžená záruka má presne stanovené diely, ktoré značka Peugeot vie vymeniť na svoje náklady. Viac-menej sa dá povedať, že sa týka všetkých dielov, ktoré nespadajú do množiny "spotrebný materiál". Práve preto sa nefunkčnú kľučku podarilo prehnať cez záruku. Keďže FAP filter je značkou Peugeot zaradený do kategórie "spotrebný materiál", záruka na tento diel uznaná nebola. To nie je výmysel FINAL-CD alebo prijímacieho technika.
- výmena stabilizačných tyčiek bolo číre obchodné gesto. Nemalo znamenať "zalepenie očí", ale ľudsky bolo vyhodnotené, že FAP filter uznaný na záruku nebude, tak zjemníme klientovi výdavky aspoň takto. Samotné stabilizačné tyčky nespadajú pod predĺženú záruku, toto bol náš priamy náklad. A ako tak pozerám, toto obchodné gesto sa nestretlo s pochopením, škoda...
- mali sme tu auto kolegovho otca (5008), ktoré malo zaplnený FAP filter po 30000 km!!! Baviť sa o tom, že má auto xxxxxx km a teda ešte nemôže mať zanesený filter, je čistý blud. Všetci dobre vieme, že tieto veci závisia od režimu, v akom auto jazdí. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale ak si niekto kúpi diesel na 10000 km/rok, tak je len otázka času, kedy sa prejavia známe patálie s emisným systémom. A je úplne jedno, či je auto nové alebo má na budíkoch 170000 km, regenerácia neprebieha tak, ako by mala a majiteľ si koleduje o problémy. Lenže to už by znamenalo priznať si vlastný podiel viny (na rozhodnutí) a to sa nenosí... POZOR, ja neodhováram od kúpy ani neukazujem na nikoho prstom, len tvrdím, že problémy s dieselom pri malých kilometroch sú všeobecne známe a myslieť si, že sa to na "mojom" aute nemôže stať, je kúsok nereálne.
- podľa záznamov zo servisu bolo auto vo FINAL-CD v BA na Ivanskej v dňoch 25.1.2023 aj 14.8.2023. Moja otázka znie - ak môj kolega vraj prestal komunikovať, prečo nebolo vyžiadané osobné stretnutie priamo na mieste? Alebo telefonicky kedykoľvek pripomenuté? Príde mi veľmi nefér voči nemu, aby bol na internete obvinený z nekomunikácie a pritom mohol kľudne zabudnúť alebo omylom vymazať e-mail, vlastne čokoľvek. Preboha, sme ľudia, denne vybavíme desiatky telefonátov a e-mailov, je úplne normálne, že človek na niečo zabudne. Ja tiež naháňam servis domáceho kotla a to sa bavíme o veľmi dobrom kamarátovi - ale skrátka viem pochopiť, že má toho veľa a treba sa mu pripomínať.
- chybu neurobí iba ten, čo nič nerobí. Kolega, ktorý rieši jazdené vozidlá, rozhodne nie je klamár. Môžeme si o značke Peugeot alebo aj FINAL-CD myslieť čokoľvek, ale v prípade tohto kolegu dám ruku do ohňa za to, že nikdy nerozmýšľal vypočítavo, práve naopak mu vždy išlo o to, aby zákazníkovi vysvetlil, ako sa veci majú a v rámci možností mu aj pomohol. Všeobecne však aj z mojej praxe uznávam, že nie vždy sa dá všetko všetkým vysvetliť...
Aby som to uzavrel - odporúčam skontaktovať sa s kolegom a vysvetliť si veci, kto je čo komu dlžný (preplatenie diagnostiky). Toto diskusné fórum rozhodne nezariadi, aby peniaze zrazu cinkli na účte...