PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Alternatívne palivá => Téma založená: CiNiK 29.01.2014 - 15:19:06
-
Už asi mesiac kolega testuje vyslúžilú firemnú Feliciu PickUp 1.9D (nalietané cez 600tkm) na starý rastlinný olej a zatiaľ všetko v pohode.
Mieša to 10:1 s naftou kvôli zime ale skúšal už aj čistý olej. Bol som sa previezť a okrem "iného" smradu z výfuku to ide ako na naftu.
"Vyjetý" olej má zadara zo závodnej kuchyne, takže cena za kilometer je veľmi priaznivá. :sun
Spotreba +- autobus rovnaká, teraz v zime sa to ťažko odhaduje.
Viem, že to nie je novinka, len by ma zaujímalo, či to už niekto praktikoval na Pugoch?!
HDi to asi moc nedá ale stará 1.9D by to mala papať s prehľadom...
Okrem toho, že bude často meniť pal. filtre asi nebude potrebná iná údržba?!
-
známi servisák čo mi aj robí na aute väčšie opravy ma starý citroen AX a BX a už dlhe roky jazdí na starý aj nový rastlinný olej a dokonca mu to ide aj na čistý prevodový olej :) ma to nejaky dvojliter turbo dizel :) a ja som za nim už par krat šiel a cez fukary v aute mi šiel pak smrad jak po spálenom rezni alebo hranolkách :D
ale do noveho HDI by som to nedal :) určite by to šlo ale životnosť trysiek neviem aka by bola :) ale staršie dizle by nemali mať s tým problem :)
-
No jo, ten smrad z fukárov som zabudol napísať ale je na to feature pack a volá sa WunderBaum... :F :chuckle
-
no alebo nelepiť sa na auta ktore jazdia na olej :D
-
Pri starych diesloch to nie je problem. Ale do Common-rail? chcem vidiet manika, ktory to dobrovolen odskusa, aby si odpalil vstrekovace. Nafta a olej maju uplne ine vlastnosti a common-rail rozprasuje naftu do mikrocastic a toto s olejom urcite nedokaze spravit. Okrem toho, ze to sice mozno pojde, ale vykonovo niekde na dne, nepravidelnym chodom a po par minutach to znici vstrekovace ..
-
Takže je to tým, že olej je hustejší a vystokotlakové dízle to nepretlačia?! :tmi
-
pretlacit by pretlacili, tlak je dostatocny, ale tie trysky su tak jemne ze neviem neviem oc by to porobilo...
kazdopadne olej namiesto nafty pre CR je ista smrt...
osobne si myslim ze by to ani poriadne nejazdilo...
-
Starsie Mercedesy to zrali dobre, ale rail radsej nie. :x
-
Skôr by som povedal že cez tie miniatúrne otvori v tryskách by olej len striekal namiesto rozprašovania a tak by hrozilo prepálenie piestu.
-
musim vam povedat ,ze ja na olej jazdim uz niekolko rokov a motor ide ako hodinky samozrejme ze do obicajnich dislov alebo turbodislov a miesamho 1:1 a v lete davam viac oleja motoru to neublizi a emisie ma super a motor ma uz neaky ten kilometer zasebou.
-
Byvali kolega jazdil so starou Fiestou tiez na rastlinny olej. Raz som ho videl kupovat olej v supermarkete. Mali ho v akcii a bol za 1/2 ceny nafty...Mal ho plny kufor aj kabinu... :D :D :D :D
-
Stary diesel bez problemov, CR to nepoberie, ako pise Marcel :)
Skusal niekto naliat ten olej s naftou do pohara a nechat par dni postat? Ci sa to usadi zvlast alebo nie :.. len pre zaujimavost, co to robi v nadrzi :)
-
Myslim, ze tie zlozky sa od seba oddelia. Preto spravny tuner jazdiaci na fritaku musi adekvatne rezat zakruty, aby sa to dobre stale premiesavalo v nadrzi ;)
-
Jediny problem je ze vraj v soliah ktore mozu prepalenom oleji byt ktore casom mzu nieco poskodit preto je lepsie pozit cisty alebo soli chemicky odstranit z prepaleneho ale to uz je na tom kto to kam chce nalievat
-
olej by som lial do beznej PD, ziadne common raily.
kolega na tom jazdil dlhe roky, mal s vyvarovnami dohodu, braval to od nich, casom za to zacali pytat peniaze, tak to prestalo byt zujimave.
mal stareho Ford Escorta.
to co si popisal uz duplom nema zmysel jazdit na spaleny olej, je z toho neskutocny bordel a smrad z vyfuku.
to uz radsej benzinak s LPG. a mas to kulturu a cistotu na 1mil percent.
-
Neviem co si myslel tym PD ale dufam ze si myslel rotacku ;)
-
Systém čerpadlo-tryska (nemecky pumpe-düse, PD). ;)
Kto si chce počítať, tak - "etalón PD" tu:
-
Myslím si že ten spálený olej by moc neprospel ani systému PD, skôr tak do ešte starších s predkomôrkovým spaľovacím priestorm.
-
Systém čerpadlo-tryska (nemecky pumpe-düse, PD). ;)
Kto si chce počítať, tak - "etalón PD" tu:
Viem co znamena pd len som ccel vediet ci nahodou nemyslel nieco ine co nikto nepozname
-
nie... nic ine som nemyslel.
v podstate je to uplne jedno, olej davat namiesto nafty je uplna hlupost, zaprve to je neschvalene a ani sa to schvalit neda, nelegalne, neekonomicke v dnesnej dobe.
a toboz nie v dizlakoch plnych kurvitok a modernych systemov atd...
preto som napisal ze ked uz lacnu alternativu tak jednoznacne benzin na LPG, alebo kto chce tak diesel na LPG ale to ma zmysel pre vysoky rocny najazd km.