PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 307 => Téma založená: An Se 11.10.2021 - 16:44:12
-
Ahojte, vedel by mi niekto vysvetliť význam chybových kódov s dnešnej diagnostiky? Je nejaká závažná? Dakujem
P 1351
P 1671
P 1536
P 1693
P 1403
P 2003
P 1404
U 0122
U 2003
-
P 1351 - chyba žeravenia - relé alebo žhavič(e)
P 1671 - to môže byť tiež spojené so žeravením - treba vyriešiť žhaviče najskôr
P 1536 - neviem presne, ale môže byť spínač brzdových svetiel (je to auto automat?)
P 1693 - záleží čo je to za motor, ale môže to byť znížená účinnosť katalyzátora
P 1403 - lambda sonda - výhrev?
P 2003 - FAP filter mimo rozsah účinnosti
P 1404 - EGR (môže byť následok FAP)
U 0122 - RJ motora stratila komunikáciu s RJ ABS (napr.)
U 2003 - takisto EGR
TO je všetko z jedného auta?
-
Áno, všetko sú to chyby z jedného auta :'(
"P 1351 - chyba žeravenia - relé alebo žhavič(e)
P 1671 - to môže byť tiež spojené so žeravením - treba vyriešiť žhaviče najskôr"
Keby bolo vadné relé zobrazovalo by ikonu žhavenia na prístrojovke ?
"P 1536 - neviem presne, ale môže byť spínač brzdových svetiel (je to auto automat?)"
6-stupnová manuálna - ale prestal mi fungovať tempomat ale brzdy svietia. Može byť vadný spojkový spínač tempomatu a ukazuje to túto chybu ?
"P 1693 - záleží čo je to za motor, ale môže to byť znížená účinnosť katalyzátora"
2.0 HDi 100 kW. Znamená že je zapchatý ?
"P 1403 - lambda sonda - výhrev?"
lambda na FAP alebo je niekde inde ?
"P 2003 - FAP filter mimo rozsah účinnosti, P 1404 - EGR (môže byť následok FAP), U 2003 - takisto EGR"
FAP bol nedávno čistený. EGR je ešte pôvodný-môže byť zanesený alebo opäť nejaké čidlo?.
"U 0122 - RJ motora stratila komunikáciu s RJ ABS (napr.)"
Opäť nejaké čidlo ?
Čo by si teda odporúčal? ktorá chyba je najzávažnejšia ? Zatiaľ dakujem
-
Najpr fap ak je preplnený lebo si to odnesie turbičko ako v mojom prípade u 308 :cash
-
Ad1: áno, kontrolku žhavenia ukazuje aj v prípade zlého relé
Ad2: Ak nefunguje tempomat, tak jeden z tých snímačov na pedáloch je KO
Ad3: Ťažko povedať, môže spôsobovať FAP
Ad4: FAP nemá lambdu, tá je na výfukovom potrubí, tento motor má zvody zozadu ak si dobre pamätám, takže bude niekde pod autom pravdepodobne
Ad5: Neviem čo znamená čistené, ale ak nefunguje katalyzátor (resp. nebol čistený aj katalyzátor), tak nedokáže účinne regenerovať - môže byť spôsobené aj zlými údajmi z lambdy
Ad6: To by som neriešil
Základ všetkého je dať dokopy žhaviče a lambda sondu, úplný základ.
-
Dnes som navštívil Elit autodiely (po novom LKQ) zo žiadosťou o cenovú ponuku na pár dielov, medzi ktorými bola aj spomínaná lambda-sonda. Problém je v tom že môj peugeot žiadnu lambdu-sondu nemá. Predajca prelistoval celý katalóg podľa VIN a nič nenašiel. Je to možné ? Čo potom robí ten problém ktorý sa javí ako lambda-sonda ? ( auto na voľnobeh v chladnejšom počasí "koktá", sem-tam zdochne ((po zohriatí je všetko ok)), za jazdy niekedy pri prudšom zošliapnutý plynového pedálu auto "trhne")
-
P1403 je určite chyba výhrevu lambdy - ale je možné, že je to aj výhrev pomocného kúrenia chladiacej kvapaliny (prihrievanie), sú to vlastne 3 odpory.
V takom prípade neviem, či to má vplyv na ostatné chyby.
Inak to občasné trhnutie a zdochnutie môže robiť kľudne EGR.
-
Je to vec ktorú treba akútne riešiť ? Myslím ten predhrev chladiacej kvapaliny.
A to EGR mám už dlhšie v pláne vybrať a vyčistiť ak to teda pomôže, len je k nemu zlý prístup. Ak by si mal nejaký video návod, bol by som rád. (Dá sa to spraviť aj doma na dvore ?)
A zajtra mi príde konečne to relé žhavenia, tak uvidíme či to problém zo žhavením vyrieši.
Ešte ma napadlo: pri FAPku je tiež nejaké čidlo. Je to teplotné čidlo? môže blbnúť aj to ? akú funkciu vykonáva ?
-
Je tam cidlo tlaku ale neviem ci teplotne video
-
To video je 1.6HDi, to mu nepomôže.
Ani čistenie EGR nepomôže v tomto prípade.
Čidlo teploty výfukových plynov je na FAP - musí tam byť, riadi všetko okolo regenerácie v spolupráci so snímačom rozdielu tlakov.