PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => PSA - dokumenty a odporúčania => Téma založená: slimboy 18.07.2019 - 16:26:07

Názov: Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 18.07.2019 - 16:26:07
Ahojte, pridavam specifikacie PSA motorov co sa mi podarilo najst. Primarne som to hladal kvoli grafu priebehu krutiaceho momentu a mernej spotreby. V nazve kazdeho suboru som uviedol snad vsetko podstatne pre identifikaciu motora. Mozno sa to bude niekomu hodit.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 04.04.2022 - 11:13:09
Modzillo, nahodou prosim Ta nevies zohnat takyto graf priebehu vykonu a krutiaceho momentu pre motory 1.2 PureTech 81 kW (kod EB2DT) a 1,2 PureTech 96 kW (kod EB2DTS)? Nejak sa mi ich nedari nikde najst.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: Modzillo 04.04.2022 - 12:53:14
Obávam sa, že som na nič takéto nikdy nenarazil (hľadám dôvod, k čomu by to komu bolo). V ServiceBoxe to nemá prečo byť a na školiacom webe sa môžem popozerať. Problém je, že kto tú stránku nevidel, neuverí, ako môže mať takúto štruktúru - školenia technikov, obchodníkov jedno za druhým, jedno po slovensky, ďalšie po švédsky a nulová možnosť filtrácie... Ihla v kope sena naberá úplne nový význam... :-D
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 04.04.2022 - 14:50:08
Je to zaujimave najmä kvoli grafu mernej spotreby (CSE) ak je pritomny. Da sa z toho zistit v akom pasme je motor najefektivnejsi (neprekryva sa to bezne s krivkou maximalneho krutiaceho momentu). Ale samozrejme je zaujimavy aj priebeh samotneho vykonu a krutiaceho momentu. Ak by si na to natrafil, potesi asi nielen mna. Dakujem aj za ochotu, aj ak sa nepodari.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: Modzillo 05.04.2022 - 09:01:30
... myslel som to tak, že pre nás je to tak trochu "zbytočná" informácia a preto si myslím, že to nenájdem v žiadnych školiacich materiáloch ani technickej dokumentácií...

Za 16 rokov praxe som sa s takouto požiadavkou od reálneho klienta nestretol. Ale uznávam, že pre niekoho to môže byť zaujímavý parameter...

Nič nesľubujem...
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: CiNiK 05.04.2022 - 10:06:24
A tu sa to nedá nájsť?  ???

https://site.groupe-psa.com/powertrain/en/moteurs-essence/ (https://site.groupe-psa.com/powertrain/en/moteurs-essence/)
https://www.media.stellantis.com/em-en/peugeot/press-category/technology-environment-technology-environment-c (https://www.media.stellantis.com/em-en/peugeot/press-category/technology-environment-technology-environment-c)

Inak Modzillo má pravdu. Tieto stránky nie sú poriadne aktualizované a ak, tak je v nich bordel a treba to tam hľadať ako ihlu v kope sena.
Ale viem, že tieto datasheety boli aj s reportami ku každému motoru od PSA. Len ich nájsť...
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 05.04.2022 - 11:01:21
Z tej stranky https://site.groupe-psa.com/powertrain/en/moteurs-essence/ je prave väcsina tych dokumentov co som dal do prveho prispevku temy. Momentalne je tam len cinska verzia 1,2 litroveho PureTechu 100 kW (kod EB2ADTS). No a na tej druhej stranke som nenasiel nic, tam su len tlacove spravy.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: mpa 05.04.2022 - 16:13:54
názor "komu a na čo to bude" je chybný. veď podľa čoho sa riadite aby ste od motora/auta dostal výkon pri rozumných nákladoch?
od ucha? keď dnes máme autá s umelým zvukom ktorý prepínate tlačítko "šport"?
otáčkomerom, keď neviete kde je vrchol výkonu a najnižšia spoptreba?
preskakujúcimi digi číslami o okamžitej spotrebe od púočítača, keď ukazuje 5 litrov a priemer 7.5 litra?

viem, je iná doba a už dlho šoférovať nebudem.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: valenta.ivan 05.04.2022 - 18:02:40
A prečo by si šoférovať nemal????? (Môžeš aj do správy Ivan Dca )
 
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 26.01.2023 - 12:27:50
Nasiel som na webe k tomu motoru EB2DT (PureTech 110) zaznam z motorovej brzdy od tunerov. Podla ich merani mal modelovy rok 2018 tohto motora s 98 oktanovym palivom pred tuningom cca 85 kW a 235 Nm a co je z priebehu kriviek zrejme, tak ho v podstate nema zmysel tocit nad 3700 otacok, lebo uz nic viac nepride a len pada krutak (modre krivky pred tuningom). Ale trochu sa mi ten graf vo vztahu k otackam nezda, kedze PSA tvrdi, ze max. krutak ten motor dosahuje pri 1750 rpm a tu v grafe ho dosahuje az pri 3000 rpm. To fakt nesedi a z podstaty turbomotorov sa mi tym otackam ani nejak nechce verit.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 26.01.2023 - 14:02:20
Tak nasiel som graf priebehu pre EB2DT aj EB2DTS v jednom. Asi je to povodna verzia zo zaciatku produkcie tychto motorov, lebo pre EB2DT sa uz teraz uvadza max. krutak az pri hranici 1750 rpm a nie pri 1500 ako bolo uvadzane povodne a ako je aj v tomto grafe. V kazdom pripade sa aj z tohto grafu potvrdzuje, ze za hranicou 3500 rpm toho uz vela ani pri jednom z tych motorov nepribuda. Ale to nie je nic prekvapujuce.
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: Modzillo 26.01.2023 - 14:06:05
(off topic)

... kde PureTech končí, moja Hirošima začína 😁 Presne
Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: CiNiK 26.01.2023 - 15:14:06
Ten Puretech 110 má mať max. krúťák už pri 1500ot/min  :D

Inak ja na tom nič zvláštne nevidím. Klasická charakteristika oturbených motorov - dole huj, hore fuj  :angel
Modzillo má pravdu. Atmosféra je atmosféra...  :beer

Názov: Re:Špecifikácie / grafy PSA motorov
Prispievateľ: slimboy 26.01.2023 - 16:44:47
Mas staru tabulku. :) Ako som pisal v predch. prispevku - len verzie zhruba do roku 2018 mali max. krutak uvadzany pri 1500 rpm. Pri novsich verziach je uz max. krutak uvadzany pri 1750 rpm. A ad turbomotory vs. atmosfery - jasne, ze atmosfera graduje hore, ale to je prave vyhoda turba, ze to netreba tolko tocit a ma to silu uz v nizkych a strednych otackach. Väcsina ludi nerada motor vytaca kvoli hluku, takze turbo je pre nich OK.