PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 208 I => Téma založená: VinchenzoGT 05.06.2019 - 08:19:23
-
Zdravim borci. Na 208 1.2 60KW nam bol nedavno meneny olej. Vymenilo sa aj tesnenie na vypustnu skrutku. Neskor som si vsimol ze olej zacal slzit cez tu skrutku, skusali sme este viac dotiahnut ale nepomohlo. Nemohla sa zacat pretacat ta matica zvnutra vane? Alebo nejake rady? Diky
-
To či je strhaný závit a skrutka sa ti pretáča musíš cítiť sám. Ak sa pretáča nemá doraz nezostane nič iné ako znovu vypustiť olej, skontrolovať závit na skrutke a aj vo vani.
-
Tam matica nie je, resp. ak by sa utrhol závit, tak by olej vytiekol celý za krátku chvíľu, vymenil by som druhú podložku, prípadne skúsiť podložku trochu vyžíhať a hodiť ju tam.
Podložky neradno meniť :P
-
Tam matica nie je, resp. ak by sa utrhol závit, tak by olej vytiekol celý za krátku chvíľu, vymenil by som druhú podložku, prípadne skúsiť podložku trochu vyžíhať a hodiť ju tam.
Podložky neradno meniť :P
Preco nemenit podlozky? Myslis obrusit trocha? No to by som musel davat novy olej uz aj...achjaj :'(
-
Olej vypusti do čistej nádoby a môžeš ho potom naliať naspäť do motora.
-
mozno tam mas podlozku s väcsou dierou,vypust olej a daj ,co najtesnejsiu medenú podlozku
-
Ako ste to mysleli s tym vyzihanim?
-
Žíha sa nad plameňom - ideálne na nejakom drôte (aby sa neodoberalo teplo). Plameň stačí aj obyčajný sporák, alebo akýkoľvek horák.
Keď podložka zmení farbu na červenú, tak ju ponoríš do vody a ona týmto zmäkne - potom pekne chytí tvar pod výpustnou skrutkou.
Alebo jednoducho vrátiť naspäť pôvodnú podložku - skrutku utiahnuť správnym momentom - 30Nm.
-
Mne sa raz podarilo podlozku vobec nedat lebo stara ostala nalepena na vani a následne padla do oleja a dal som ju zrecyklovat s olejom. Ked som zistil ze kvapka a ze tam nie je podlozka tak som skrutku povolil a medzi vanu a hlavu vypustnej skrutky som natočil pat zavitov teflonovej vodoinštalaterskej pasky a nasledne dotiahol. Takto vydrzal az do dalsej vymeny...
-
Kľudne tam môže byť podložka 031338 gumovo-medená. Raz sme mali s ňou problém, začala razantne presakovať.
vypustiť olej a dať novú podložku.
(https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.8aFkb3nBKNjSZFMq6yUSFXal/Baificar-Brand-New-Genuine-Engine-Oil-Drain-Plug-Nut-Gasket-031139-For-Peugeot-207-308-3008.jpg_q50.jpg)
Dodám, že žíhať len celo medené podložky.
-
Prečítajte si prvý príspevok, on má pocit že sa mu tá skrutka pretáča keď ju skúšal dotiahnuť a preto najprv skontrolovať závity na skrutke aj v otvorte, potom riešiť tesnenie.
-
Auto ma najazdenych 55.000 KM tak dufam ze zavit bude ok kedze sa tam robila vymena 4-5x
-
áno pretáčanie sa riešilo, len potom sa riešilo tesnenie - čo si myslím, že bude skôr problém. Snáď to niekto ne pretiahol, ak áno spodná časť vane na 1,2 bude stáť cca 40€.
-
Žihanie je tepelne spracovanie,ale ked zohrejes material a strcis ho do vody ,kde sa prudko ochladí ,tak sa material zakalí a nie vyziha.Pri medenej podlozke to vôbec robit nemusis,Lepsie je na zavit natocit snúru ,ktoru pouzivaju vodári .len jej tam nedavat vela.
-
No prave ked mi to mechanik dotahoval tak este hovoril ze to nechce vela dotahovat aby to neprekrutil lebo to stale este nebolo nadoraz
-
Žihanie je tepelne spracovanie,ale ked zohrejes material a strcis ho do vody ,kde sa prudko ochladí ,tak sa material zakalí a nie vyziha.Pri medenej podlozke to vôbec robit nemusis,Lepsie je na zavit natocit snúru ,ktoru pouzivaju vodári .len jej tam nedavat vela.
To platí pre oceľ, nie pre farebné kovy ;)
-
Chalani kupil som novu skrutku ale neviem cim to utiahnem je tam stvorhran...a tato podlozka/tesnenie vyzera trosku inak...tu co sme tam davali nebola takato zaoblena🤔
-
Tesnenia sú aj takéto aké máš na obrázku ale aj ploché, to je v pohode. Tú skrutku dotiahneš štvorhranom, odmeraj si veľkosť (predpokladám že to bude 8mm štvorhran).
Prečo si menil tú skrutku?
-
To som kupil pre nudzovy pripad. Este som nemenil nic. Mozno vypustim ten olej a dam nove tesnenie ale teda neviem ci to mam vyzihat a ochladit vo vode ci nechat tak. Neviem teda preco to tecie ked pises ze aj ploche podlozky su v pohode. Tato zaoblena mam dojem ze sa stlaci pri zatiahnuti.
-
Tieto tesniace podložky sa nežíhajú (vo vnútri je aj iný materiál), žíhajú sa tie ploché (plné - z jedného materiálu).
-
Dneska som to len skusil este viac dotiahnut ale nepripada mi strhnuty zavit. Aj tak to slzi takze asi to bude tou podlozkou.
-
A nevadi teda ked nalejem naspat ten olej ten co vypustim?
-
Ak ho vypustíš do čistej nádoby tak nevadí.
-
Ak ho vypustíš do čistej nádoby tak nevadí.
Asi to vypustim do prazdne bandasky od oleja...akurat ma napadlo este pre istotu to vypustit cez silonku
-
ak idete vypúšťať olej pod autom, radšej do "lavóra". ani nemusí byť ohriaty.
-
Tak som olej vypustil do bandasky od toho oleja co som tam nalieval, vymenil ten srob aj s tesnenim co som postoval na fotke a nalial olej zas do motora. Olej bol sice zacierneny ale cisty. Nic uz nekvapka ani nepresakuje 😊 Dakujem za rady. Ten povodny srob nemal strhnuty zavit tak som si ho nechal pre nejaky pripad 😀
-
:clap hlavne že to už nekvapká si spokojný a máš o skúsenosť naviac.
-
Páči sa mi prístup. Zistím problém, zamyslím sa, opýtam sa (nehanbím sa), zvážim svoje možnosti, urobím, poďakujem, rozdelím o svoje skúsenosti s ostatnými. Palec hore. Len sa nezľaknúť a pokračovať.
Výmena oleja je vlastne to isté iba treba pridať krok výmeny filtra oleja .