PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Téma založená: Martin47 11.04.2019 - 21:52:27
-
Po výmene pneumatík sa po niekoľkých jazdách prejavilo klepotanie od podvozku, hluk od kolies a vibrácie vo volante. Zistil sa vybitý guľový čap na pravej prednej strane.
Mali by sa v takomto prípade vymieňať čapy na oboch stranách a následne robiť geometriu? Myslím si že nie, ale na internete sú názory rôzne. Načo výmena na oboch stranách? Geometria nedáva tiež moc logiku alebo je niečím opodstatnená?
Ďakujem.
Inak, problém po 38 tis. km.
-
oba nemusíš meniť , ale môžeš počítať s tým , že ak jeden je KO , ani druhý nebude ďaleko . vymeň oba a ušetríš jednu geometriu . a áno , geometriu je dobre skontrolovať ...... tým nič nepokazíš ale môžeš ušetriť nové pneumatiky . ( ak by náhodou bola zlá geometria , môže ti nerovnomerne opotrebovávať jednu alebo aj obe pneumatiky )
-
Geometria po výmene dolného čapu nie je nutná, neovplyvňuje to žiadny uhol.
Kontrola geometrie maximálne z vyššie uvedeného dôvodu, ak sú pneu OK, tak pohoda.
Ja si mením čapy vždy v páre, stojí to pár šupov, tak to nejak neprežívam :)
-
Inak, problém po 38 tis. km.
Ďakujeme, že využívate slovenské cesty. Svoje odkazy a pripomienky, prosím, píšte na https://www.ssc.sk/sk/kontakty.ssc
;)
-
:D
-
Akurát som včera uvažoval ako by si s dierami na našich cestách poradili autonomne autá....
-
FATAL ERROR, iná možnosť nie je... :D
-
@ IvanH - 7. APRÍLA 2019 https://www.mojelektromobil.sk/sen-slovenskeho-vodica-tesla-autopilot-sa-automaticky-vyhne-vytlkom/
Šéf autopilota v Tesle, slovenský rodák Andrej Karpathy, by určite vedel kde túto funkciu testovať
-
Ďakujem :)
-
Pri prejazde nerovnosťami počujem klepotanie od ľavého predného kolesa. Pravdepodobne teraz budem mať vybitý guľový čap na ľavej prednej náprave - viď vyššie. Obvykle takéto veci hneď riešim, ale najbližší servisný interval mám o cca 2500 km. Je bezpečné s tým počkať do najbližšieho servisného intervalu, alebo by som to mal hneď riešiť, ak nechcem prísť o koleso za jazdy?
-
Klepať môže viac vecí, ale ak je to dolný guľový čap, tak 2500km by som nečakal, môže ho doslova "vyzuť" a potom sú s tým zbytočné nepríjemnosti.
-
Máš pravdu, nemá to zmysel, tak pôjdem dvakrát do servisu, lebo po 7500 km zase meniť olej a filtre nebudem. Bezpečnosť musí byť na prvom mieste. Ono, nerobí to úplne pri každom prejazde nerovnosťami ale po prejdení jamy, ale od ľavej prednej nápravy občas počuť klepot akoby bolo uvoľnené koleso. Nohou som kopol do ľavého kolesa počas státia, a toto sa mi potvrdilo. Ak si dobre spomínam, takto sa prejavoval aj guľový čap na pravej prednej náprave …
-
Veď daj hneď aj olej vymeniť, už keď bude auto v servise... A nemusíš tam ísť potom druhý raz...