PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 301 => Téma založená: Jozef Košík 19.01.2019 - 09:43:00
-
Našiel som náhodou na www.peugeotclub.eu tento dotaz. Citujem: Mám P301,nemontují do něho ve výrobě teploměř chladící kapaliny,je možné ho dokoupit a někam zapojit? Prosím poraďte kam umísti a kam zapojit ,kam dát na motor čidlo a jaký teploměr máte? Nejlepší asi dálkový,bez kabelu a nalepovací.Děkuji . Model: Peugeot 301
Zaujalo ma to, pretože chýbajúci teplomer chladiacej kvapaliny v 301-ke chýba aj mne. Myslíte že existuje také niečo na čo sa pýta človek v otázke? (Nejlepší asi dálkový,bez kabelu a nalepovací)
-
Externy budik sa da dorobit ale treba si uvedomit ze auto ma snimac pre ECU motora cize to umiestnenie dalsieho snimaca asi bude problem a bez tahania kablov do kabiny to tiez nepojde.
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
Ukazatel teploty chladiacej kvapaliny nemontuje vela vyrobcov uz tak 8 rokov - aj ked je budik na palubovke, tak neukazuje realitu ale iba udaj zasielany rj. Skutocna teplota sa da pozriet len cez dia u vacsiny aut. Ale dorobit budik sa da ;)
-
Nerozumiem teraz, to už po novom výrobcovia upúšťajú od ukazovateľov teploty chladiacej kvapaliny (čo väčšina vodičov mylne považuje za teplotu motora)?
Kedysi úplný štandard. Jak potom vieš kedy je motor zohriaty a či vlastne termostat funguje tak ako má
-
áno , už sa aj na takýchto vecičkách šetrí .... ja som kúpil na ebay digitálny a čídlo položím niekam , buď do domca termostatu , alebo priskrutkujem na hlavu ( podobne ako to mali na FIAT 600 ) ... a ukazovateľ šupnem niekam na A stlpik , ak sa na palubovke nenájde vhodné miesto ....
-
Áno, proste to považujú za zbytočný údaj na ukazovanie a všetko nechávajú na RJ motora, nech sa stará. Každý výrobca si to rieši po svojom, od modrých vločiek až po fake budík.
-
P 70, Š 1000MB, Š 105, Felícia, Fábia, VW Golf V, to boli autá ktoré som mal a všade ten "budík" bol. Mohol som stále kontrolovať teplotu chladiacej kvapaliny. Teraz sa údajne (P 301 ) rozsvieti výstražná kontrolka, čo nemám istotu, že to už nebude pozde... (Alebo či sa vôbec rozsvieti :-\ )
-
Fabie a golfy maju fake budik. Ukazuju 90 °C aj ked real teplota kolise od necelych 70 - 95°C. Na saxofone 1.1 som tiez budik nemal no tam stacilo vymenit dosku a dotiahnut treti kabel z cidla. Na 206 som si takto dorobil teplotu oleja. Tiez vlastnim G5 a ten tiez klame az sa hory zelenaju. Nieje mozne ze sa motor ohreje za 5 min na 90°C a to iste svokrov Fusion ale ten aspon kuri jak Mochovce po par metroch
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
Fake budíky? To sú iba konšpirácie alebo je to niečím podložené a preukázané?
-
Je to preukazane a XY krat pretriasane na vergelwagen forach hlavne v zimnom obdobi.
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
Fabie a golfy maju fake budik. Ukazuju 90 °C aj ked real teplota kolise od necelych 70 - 95°C. Na saxofone 1.1 som tiez budik nemal no tam stacilo vymenit dosku a dotiahnut treti kabel z cidla. Na 206 som si takto dorobil teplotu oleja. Tiez vlastnim G5 a ten tiez klame az sa hory zelenaju. Nieje mozne ze sa motor ohreje za 5 min na 90°C a to iste svokrov Fusion ale ten aspon kuri jak Mochovce po par metroch
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
a ten FUSION , nemá náhodou zabudovaný aj " heater " ( elektrický vyhrievač salónu ) ?
-
Pochybujem ze sa taketo nieco do fusiona montovalo aj keby tak len v kombinacii s naftovou 1.4 od peugeotu.
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
na 206 mam teplomer a veru ked sa v lete ohreje viac ako 90, tak musim zmenit spôsob jazdy
-
Fake budíky? To sú iba konšpirácie alebo je to niečím podložené a preukázané?
Ako som už písal vyššie, tak budík tam je, ale neukazuje realitu, je to len pre pokoj v duši vodiča. Real teplotu pozrieš len cez dia. Ďalším krokom po tomto "budíku" bolo jeho úplné odstránenie.
-
Qcko, potom sú všetky budíky ukazujúce teplotu chladiacej kvapaliny fake?
Hmm, pri oleji by to bolo o niečom inom? Či potom ten snímač má zmysel do auta montovať...
Zase aj približný udaj je lepši ako žiadny.
-
Všetky nie, ale od určitého roku výroby áno (záleží od výrobcu).
-
na 206 mam teplomer a veru ked sa v lete ohreje viac ako 90, tak musim zmenit spôsob jazdy
206 zalezi aka. Nemux do r. 2001 pocas zahrievania neukazuje real a pocas zahriateho motora ukazuje budik o 5 °C menej. Aspon vsak vidno ze teplota reaguje na zataz motora. Prikladam foto budik vs diagnostika. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190120/e7978aed69b577f3c4fb8a2fcddacf62.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190120/6a8b3165528fb9662ac65646e35b2714.jpg)
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
stačí aj takýto ....https://www.ebay.com/itm/LCD-Digital-Thermometer-Fridge-Freezer-Aquarium-FISH-TANK-Temperature-Brewing/392068547329?hash=item5b491b4301:g:82QAAOSwVHdap6~Q:rk:20:pf:0
čídlo sa môže pripevniť na hlavu ( ako to mali kedysi FIAT 600 ) alebo do domca termostatu ....
-
Len kto v tom bude menit baterie...
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
ja ich mám dva , jeden v akvárku a druhý na kontrolu izbovej teploty . fungujú už vyše pol druha roka ... a baterky som ešte nemenil .... tak že ...nie je to až tak náročné na údržbu / menenie bateriek ....
-
Len sa tu bavime o aute. Daj ich na mraz a po 2 hodinach je po nich.
Odoslané z SM-G955F pomocou Tapatalku
-
neverím . biely som mal v mrazáku týždeň a nič sa nestalo ..... síce , ten má AA baterku ...
-
Mám podobný teplomer s 2ma malými "tabletkovými" baterkami v dodávke už rok a baterky som ešte nemenil. Cez leto znáša cez 40°C a túto zimu zatiaľ zvláda v pohode.
-
CR2032 má v kľúči väčší odber ako tieto teplomery a čo všetko vydrží.
Takže by som sa toho nebál, aspoň je to pohodlné.
-
tam sú 2 x LR 44 a nie 2032. ( aspoň v mojom čiernom )
-
mam v 206 /2007 namontovaný teplomer vonkajsej a vnutornej teploty a baterie mi aj vlani vydrzali celu zimu ,inac dostat aj baerky tuskove tie tensie na ktorych je napisane nieco ako pouzitie napriklad do -20 stupnov.
-
Prispejem aj ja troškou...pred rokom som si kúpil na aliexpresse wifi OBDII modul za nejakých 10eciek.
Zapojíš to do OBD zásuvky, na mobil si stiahnes bud free apku TORQUE alebo aj jej platenu full verziu.
Na mobile si mozes vyskladat rôzne ciferníky zobrazujúce počas jazdy veškeré údaje, ktoré OBD ponúka.
Medzi nimi je aj teplota chladiacej kvapaliny, napätie siete, akt. spotreba, otvorenie škrtiacej klapky...vieš si načítať aj chybové kódy.
Kto ma starsi mobil, moze si ho takto dat fixne na palubovku a sledovať si vselijake udaje.
Len OBD zasuvka je tak umiestnena pod volantom, ze ked je v nej zasunuty tento modul (kocka 5x5cm) tak sa nedá dať nazad plastový kryt pod volantom.
Ja to teda využívam len raz za čas, keď si overujem:
1. či nie sú chybové hlásenia v pamäti
2. ako funguje dobíjanie
3. či funguje správne termostat
Chcel som vedieť aj teplotu oleja, ale vyzerá to tak, že manažment motora s teplotou oleja nepracuje. Nie je k dispozícii tento údaj ani na OBD. Motor 1,6 VTi.
-
hoci je to už dosť stará téma , znova ju aktivujem . teplota oleja sa dá kontrolovať tak isto ako aj teplota chladiacej
kvapaliny , prídavným teplomerom . RJ motora nepracuje s teplotou oleja , lebo nemá žiadne čídlo ktoré by jej tie údaje
poskitovalo . rovnako ako aj tlak . dá sa dorobiť ... namontuje sa , namiesto spínača tlaku oleja jedna rozbočka alebo
roztrojka a do jedného vývodu sa dá štandardný spínač tlaku ( pre kontrolku a RJ ) do druhého sa dá čídlo tlaku ( na budík
, nie kontrolku ) a do tretieho čídlo teploty oleja .... budíky niekam do salónu .... obvykle na ľavý A stlpik