PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 806 => Téma založená: Kasheen 23.10.2018 - 13:55:03
-
Dobrý deň, "zdedil" som 806ku s HDI 2.0, 80kw.
Motor ide perfektne, ale iba keď nesvieti oranžova kontrolka motora, Kčko. Zatial som neprišiel na to, za akých podmienok naskočí, lebo je to dosť také náhodné. Niekedy ked naskočí, tak rapídne sa zníži výkon, je problém sa dostať na 110km/h, neťahá viac ako 3000otáčok. Niekedy ked svieti nie je až taký pokles výkonu, dá sa normálne zajazdiť, ale výkon nie je stabilný. Napr. pri tempomate vidieť a cítiť ako sám pridáva, ak ho mám na 110km/h tak mierne poklesne, potom sa dostane až na 120km/h - kolíše výkon. Niekedy stačí vypnúť motor, nechať vychladnúť, kontrolka už nezasvieti, niekedy to nepomôže a kontrolka vypne sama od seba a motor ide parádne.
Takže otázka znie, čo s tým ? Má niekto podobné skúsenosti ? Už pár dní pozerám na nete čo sa dá, ale väčšinou končí vlákno témy s tým, že sa človek nedozvie odpoveď. Auto už má cez 300 000 km/h. Menené v motore bola nejaká súčiastka ( neviem presne čo to je, ako sa volá ) ale malo to niečo spoločné s váhou vzduchu.
Predošlí majiteľ ( otec ), sa snažil tento problém odstrániť v kadejakých miestnych servisoch roky, no bez výsledku. Vraj vstreky, čerpadlo sú OK.
Ako poznám PSA, tak skôr pôjde o nejakú drobnosť, ktorá potom všetko blokuje.
Nejaký nápady rady ? Za každý prispevok som vopred vďačný, hádam toto forúm ešte nie je mŕtve :)
-
par nadsencov ochotne prispiet radou tu este je, tak snad to tu este chvilu vydrzi... :coffee
k Tvojmu problemu, treba to dat na diagnostiku, v pamati RJ su zapisane zavady (kontrolka nemusi svietit)
moze ist o sporadicku zavadu. Znizenie vykonu ma za nasldok nudzovy rezim motora,
ten nastane vzdy ked sa jedna o chybu spalovania, coho pricinou moze byt kludne aj chybny kontakt niektoreho
komponentu az po samotny chybny komponent podielajuci sa na behu motora.
Zalezi z akeho mesta si. Diagnostiku taku, ktora uplne rozumie PSA. Cize PP2000 alebo Diagbox.
-
par nadsencov ochotne prispiet radou tu este je, tak snad to tu este chvilu vydrzi... :coffee
k Tvojmu problemu, treba to dat na diagnostiku, v pamati RJ su zapisane zavady (kontrolka nemusi svietit)
moze ist o sporadicku zavadu. Znizenie vykonu ma za nasldok nudzovy rezim motora,
ten nastane vzdy ked sa jedna o chybu spalovania, coho pricinou moze byt kludne aj chybny kontakt niektoreho
komponentu az po samotny chybny komponent podielajuci sa na behu motora.
Zalezi z akeho mesta si. Diagnostiku taku, ktora uplne rozumie PSA. Cize PP2000 alebo Diagbox.
Som z Bratislavy, ty odkiaľ ? Najdem tu nejakeho odbornika na to ?
Inak, nepomohlo by zaslepenie/vypnutie EGR ? Niekde som sa dočítal, že v týchto motoroch to zvyknú dávať preč, vraj to robí iba problém.
-
Ja by som určite najprv riešil odstránenie zdroja závady a až potom zásahy do ERG lebo potom ak problém neustane už ani veštica nezistí kde a čo je problém...
-
Ja by som určite najprv riešil odstránenie zdroja závady a až potom zásahy do ERG lebo potom ak problém neustane už ani veštica nezistí kde a čo je problém...
Veď to je ten problém, že zdroj problému sa nedarí identifikovať :(
-
zdroj problemu je potrebne identifikovat diagnostikou na to urcenou ako som pisal vyssie. (nie univerzalnou!)
-
EDIT:
a)
v 80% prípadoch rozsvietenia kontrolky nastane vtedy, keď idem dolu kopcom bez plynu...môže to niečo naznačiť ?
b) občas ( ale velmi zriedka ) sa stane, že motor zhasne na volnobeh, potom normalne naštartuje
-
A čo povedala diagnostika?
Inak prejavy ako pri zlom EGR ventile, ale diag to musí potvrdiť.
-
Diagnostiku zatiaľ nemám, hľadám niekoho ochotného v BA, ak sa to urobí, hneď sem napíšem a som rád, že to sledujete a reagujete :)
-
Člen Marcel00 je z BA ;)
-
Člen Marcel00 je z BA ;)
už sme v kontakte :)
-
Zdravím, takže po dohode s užívatelom Marcelom sme sa stretli a spravili original diagnostiku.
Našli sme tam tieto závady: P0191; P1517, P0380.
Podstatná je asi P0191, kvôli nej hádže motor do nudzového režimu.
Ukazovalo to nedostatok paliva v Rail, ak som dobre pochopil. Chyba môže byť v palivovom filtri - ten bol ale menený v lete ( začiatok augusta 2018 ), po jeho výmene auto išlo bez kontrolky ale chyba pretrváva znovu. Skúsim vymeniť opať vymeniť filter a použiť aditíva, myslíte, že môže byť nejaký bordel v nadrži ? Čistil už niekto nádrž, robí sa to ?
-
No neviem či filter, ale túto chybu riešim pomerne často a väčšinou pomôže výmena snímača tlaku, ktorý je priamo na raily namontovaný.
-
Vyskúšam najprv filter a potom sa pozriem na ten snímač :D
-
ahoj, ano spolu s filtrom sme hovorili aj o snimaci tlaku, niekedy staci jeho vycistenie.
filter nafty aspon skontroluj, to ze bol meneny v lete neznamena ze je ok, kludne sa mohlo stat,
ze clovek natankuje niekde kde je slusny bordel a filter je v stave ako trojrocny.
staci teda aspon vizualna kontrola.
ten snimac tlaku na uvod moze skust skontrolovat vizualne, a pripadne vycistit ho preventivne, ci to pomoze,
je inak dost drahy, tak skusti cisticom vycistit...
merany tlak oproti pozadovanemu siel do minusovych cisiel co podla mna nieje dobre, z coho dedukujem
nedodastocny privod do railu velmi casto bol oneskoreny a to je aj vysledkom chyby: nekonzistny pomer tlaku... cize chyba P0191.
skontrolovat teda aj regulator nafty, mal by byt na cerpadle.
motor je RHW.
-
Veľká vďaka.
Regulátor nafty je DRV ventil ? Či to je niečo iné ?
Ok, pozriem filter, ale vvelmi by mi pomohlo, keby ste mi vedeli hodiť odkaz na nejake obrázky, kde najdem ten snímač presne, kedže som laik a čím sa taká vec čistí.
-
ano DRV je regulator tlaku, je umiestneny priamo na cerpadle. mimochodom tiez drahy spas, tak skus najprv vycistit kvalitnym cisticom.
pouzit napriklad cistic brz
nazorne pre predstavu ako asi vyzeraju
DRV
(https://cdn.autodoc.de/thumb?n=0&id=12887714&lng=sk&m=1)
snimac tlaku
(https://cdn.autodoc.de/thumb?m=1&id=1150811&lng=sk)
-
Jj, toto sú tie 2 špiny na obrázku, čo vedia robiť bordel.
Inak presne ako ti Marcel napísal ;)