PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 307 => Téma založená: gafai 10.10.2018 - 13:18:18

Názov: Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 10.10.2018 - 13:18:18
Ahojte.. dnes po natankovaní mi vyskočila táto hláška....

PRE obraz situácie:
prazdny eolsys som doplňal pred rokom, pri tankovani pravidlene dávam aditivum, neviem či mi robí auto regeneráciu.. zatial som si to nikdy nevšimol... posledný mesiac na ňom chodím po dialnici denne 150km, po natankovaní som išiel na trojke  cez 4000 otáčkami asi 30minut po dialnici. hláška nezmizla.
posledná cez počítač regenerácia bola minulý rok. auto ani moc nedymelo, ako to vidieť na roznych YOUTUBe videách.. ale nejaký ten dym tam bol. chlapík čo mi to spustil vravel že normálka.

Otázka:
takže čo teraz?

dakujem
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Judes 10.10.2018 - 14:58:13
Pri doplnení aditíva Eloys bola aj riadiaca jednotka aditivácie zresetovaná?
Koľko má auto nabehaných km?
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 07:00:48
Pri doplnení aditíva Eloys bola aj riadiaca jednotka aditivácie zresetovaná?
Koľko má auto nabehaných km?
fuha.to si vobec nepamatam.. ale asi ano lebo tam bola tá hláška a bol som s tým na počítači aby tá hláška zmizla.
188 000km

-----------------
Cestou domov mi vyskočila ešte aj hláška "polution fault" a blikajuca oranžova ikonka motoru.... zaradil som 4-ku a išiel okolo 3000 otáčok...  v istom momente som si všimol spotrebu o 3 litre viac než normál. trvalo to cca 10 minut. potom spotreba padla a ikonka motoru prestal svietiť.... avšak oranžový výkričník  s Risk of filter blocking nie.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Judes 11.10.2018 - 07:39:46
Pri toľkých km už pravdepodobne bude FAP filter už zanesený že sa nedá už regenerovať.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 07:58:43
Pri toľkých km už pravdepodobne bude FAP filter už zanesený že sa nedá už regenerovať.
Skvele, teraz netuším čo je lepšie riešenie..
dať to vyčistiť?
Citácia
https://www.youtube.com/watch?v=odyFtM7fFVw
vyčistiť si to sám : SUPERMAFRASOL?
ale nový FAP?

čo to koštuje  a kolko to vydrží?

Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 11.10.2018 - 08:08:25
Pokial auto jazdi, zregenerovat sa da. to by si jazdil v nudzovom rezime permantne.
jazdit s 3000 otackami je uplne zbytocne, nema to vplyv na regeneraciu, skor to regeneraciu vypne. treba
jazdit v klude v pohode a ustalenou rychlostou. plnohodnotna regeneracia trva cca 11 minut a prebehne vacisnou na dialnici.
takze zbytocne si turoval a trapil auto polhodinu.
ak si dolieval aditivum, bolo potrebne zresetovat hladinu aditiva. ak sa to neudialo, tak to treba urobit.
potrebujes niekoho s diagnostikou nech to skontroluje a nastavi :)
a podla potreby vynuti regeneraciu s diagnostikou. odkial si ?
pri tychto km ak su realne ti FAP vydrzi dalsich 70t-100t km...
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 08:47:44
Pokial auto jazdi, zregenerovat sa da. to by si jazdil v nudzovom rezime permantne.
jazdit s 3000 otackami je uplne zbytocne, nema to vplyv na regeneraciu, skor to regeneraciu vypne. treba
jazdit v klude v pohode a ustalenou rychlostou. plnohodnotna regeneracia trva cca 11 minut a prebehne vacisnou na dialnici.
takze zbytocne si turoval a trapil auto polhodinu.
ak si dolieval aditivum, bolo potrebne zresetovat hladinu aditiva. ak sa to neudialo, tak to treba urobit.
potrebujes niekoho s diagnostikou nech to skontroluje a nastavi :)
a podla potreby vynuti regeneraciu s diagnostikou. odkial si ?
pri tychto km ak su realne ti FAP vydrzi dalsich 70t-100t km...
Nitra.
napsoeldy čo mi robili vynútenú regeneráciu bolo pred rokom... cca 20 000km
v núdzovom auto myslím, že nie je výkon má dobrý.
Neviem zatial o nikom s originál peugeot diagnostikou. aj tam kde som bol to bol tušim iný program.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Judes 11.10.2018 - 08:54:57
Marcel v núdzovom režime to nebude mať keď jazdí v 4tis. otáčkach a jedná sa o 307 (podľa sekcie) a v tom období ešte FAP filtre neboli robené na toľko km. Boli na 120 - 150tis. km a už tých 188 si myslím že je dosť zrelý na výmenu.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 11.10.2018 - 09:17:01
Judes... si povedal ze fap uz bude ko a neda sa zregenerovat.
ja tvrdim ze keby to tak bolo, auto uz davno nejazdi pripadne je v nudzovom rerzime trvale :)
auto moze mat 300t km a s povodnym fapom, vsetko zalezi od profilu prevadzky auta. takze neviem z kade beries tieto cisla o zivotnosti :)
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 09:36:06
Judes... si povedal ze fap uz bude ko a neda sa zregenerovat.
ja tvrdim ze keby to tak bolo, auto uz davno nejazdi pripadne je v nudzovom rerzime trvale :)
auto moze mat 300t km a s povodnym fapom, vsetko zalezi od profilu prevadzky auta. takze neviem z kade beries tieto cisla o zivotnosti :)
ja som ho kupoval ked malo 140 000 tuším. takže neviem ako sa na ňom jazdilo dovtedy ale po par tisic km. mi už tiež vyskakovalo FAP problemos.. vtedy to však na diagnostike vyriešili nutenou regeneracio ua bolo dobre doteraz.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Judes 11.10.2018 - 10:44:00
Ani tá nútená regenerácia sa nedá robiť do nekonečna, raz sa ten filter vymeniť musí u niekoho skôr u iného neskôr.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 11.10.2018 - 11:33:09
ja neviem posudit stav fapu bez diagnostiky. je dobre ze tu mame niekoho kto to vie  :D :beer
ale ked Judes povie vymenit tak vymenit...  :D
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 12:11:39
ja neviem posudit stav fapu bez diagnostiky. je dobre ze tu mame niekoho kto to vie  :D :beer
ale ked Judes povie vymenit tak vymenit...  :D

nové DPF aj s katalyzátorom 162Eur...  vymením si.. len kto mi to resetne v tom ECU :-)
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Judes 11.10.2018 - 12:12:55
Nepísal som že vymeniť len že raz to príde a v nadpise témy má že má blokovaný filte a ze životnosť tých filtrou v tej dobe nebola taká ako je už dnes. Toť vsjo ;).
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 12:36:44
Nepísal som že vymeniť len že raz to príde a v nadpise témy má že má blokovaný filte a ze životnosť tých filtrou v tej dobe nebola taká ako je už dnes. Toť vsjo ;).
no hej ale nemám rád oranžové ikonky s výkričníkom na palubovke :-D asi su tam neni len tak
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 11.10.2018 - 13:53:56
nové DPF aj s katalyzátorom 162Eur...  vymením si.. len kto mi to resetne v tom ECU :-)
kazdy kto ma diagnostiku... zalezi odkial si.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 11.10.2018 - 13:57:56
kazdy kto ma diagnostiku... zalezi odkial si.
NITRA
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 11.10.2018 - 14:11:11
jaj ano, uz si pisal, riesi sa tu rovnaka tema v dvoch roznych vlaknach, tak nemam prehlad kto je kto a kde :D
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 12.10.2018 - 10:58:11
kde je ta druhá téma?
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Marcel00 12.10.2018 - 12:35:16
https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4166.0.html
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 15.10.2018 - 08:23:13
No, DPF vymeneny.
Teraz spravit ten reset. lebo furt mi pipa "Risk of filter blocking"

Neviem či to malo zmiznúť po výmene alebo tá hláška už proste je až do resetu.

Niekto teraz v BA kto by mi to vedel vykopnut?


to na photo_51 som nemenil. lebo som netušil ,že to nie je ako jeden velký blok.
Názov: čo ked sa ulomí ukazovátko hladiny oleja?
Prispievateľ: gafai 15.10.2018 - 08:28:35
Zároveň som vymenil olej aj vzduchový filter...
pri kontrole hladiny oleja sa ulomila plastová mierka.
majú to poistené. po prvé je tam ohyb na konci a aj zarážka aby to nespadlo do olejovej jamy....
rozmýšľal som ako to dostanem von... vytiahnúť to je samovražda...

tak som sa rozhodol rozobrať olejovu vaň (lebo som si najprv myslel, že to do nej spadlo)
zistil som že nie, domysleli to.

ale vytlačit to drôtom sa tiež nedá.. je to kónické.

takže čo teraz?....

zoberiete hadičku nasadíte ju zospodu na trubku  poviete čarovné slovíčko ABRAKA DABRA a fúknete. a ulomený konček sa odrazí od kapoty a padne vám k nohám  :clap

zároveň som zistil že sitko je  čisté :-)
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 16.10.2018 - 09:27:23
Dostal som sa k jednej diagnostike... Chyby:
P0409Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit
Defective EGR sensor
P0401Insufficient Exhaust Gas Recirculation (EGR) Flow
The DPFE (differential pressure feedback EGR) sensor is faulty and needs to be replaced
P1162EGR valve position sensor - EGR valve tight / seized
P0490Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit High

:broken takže to nebolo DPF-kom?

video ako výmeniť EGR
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: gafai 17.10.2018 - 06:48:05
Bol som an diagnostike po asi 800km s novým DPF...  že sa už nedá resetnúť.. že sa to resetuje počas výmeny.... AKO Vážne?

počítač ukázal že je už na 16%
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: Qcko 17.10.2018 - 15:01:00
Tak nech ho resetne že sa práve vymenilo.
Názov: Re:Risk of filter blocking (307SW, 1,6Hdi 80kw, 2005)
Prispievateľ: rages129 17.10.2018 - 17:20:40
to zanesenie nie je až taký dôležitý údaj nie? každou regeneráciou by sa mal prečistovať filter tým pádom aj to celkové zanesenie sa bude meniť na to tam je ta regenerácia :