PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Tuning & Styling => Téma založená: Martin47 06.10.2018 - 21:25:37

Názov: vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: Martin47 06.10.2018 - 21:25:37
Premýšľal som nad svojim autom, nad tým, čo som tu čítal ohľadom čipovania a rád by som si nechal poradiť.
Som veľmi spokojný so svojim autom, Peugeot 207, 95koní, 1.4. VTi. Tak trochu som ale premýšľal nad vyším výkonom, i keď ten súčasný je na tak malé auto dobrý. Chipovanie vôbec neverím, už len racionálne by inžinieri každej automobilky naprogramovali riadiacej jednotke chod motora určite profesionálnejšie ako nejaký kvázi majstri chiperi. Všetko sa to potom odrazí na životnosti, že ten motor, prevodovka a pod. neznesie takú záťaž.
Je ale možné upraviť napr. môj konkrétny motor menej invazívnou cestou, bez akéhokoľvek vplyvu na životnosť za udržania racionálneho uvažovania? Nepovažujem za ekonomické vraziť do auta 5000 eur, keď to už si môže človek kúpiť športovejšiu verziu ako šaškovať.
Mám napríklad na rozume, dorobiť turbo, úprava sania a pod. Dalo by sa to? Kolko by to stálo cca a o koľko by bol rozdiel na výkone cca? Nemalo by to nijaký vplyv na životnosť?
Nuž, ja napríklad si nemyslím, že LPG do auta je nezmysel, len by som neveril, že každý ktp ho montuje to robí odborne a vie zohľadniť osobitosti každého motora a systém prispôsobiť. Potpm je tu to riziko, ten kto prerábal nerátal s tým, že výrobca nepočítal s takouto úpravou a konkrétne súčiastky jednoducho na to stavané neboli.
Ďakujem za konštrukťívne odpovede :-)
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: Qcko 06.10.2018 - 22:22:18
KIT sania pre tvoj motor + vyleštiť sanie + športový výfuk (komplet aj so zvodmi od AMA) a je to taký štandard, ktorý ťa finančne nezrujnuje a odrazí sa to na živosti motora.

Ale cca 1500 - 2000€ počítaj (najväčšia položka budú zvody predpokladám).

Ďalší level ako napr ostrá vačka a odľahčený zotrvačník prídu potom, človek tomu buď prepadne alebo nie.

Je tu o takýchto úpravách toho veľa, napr. turbo by som istotne do VTi nepchal, ten motor by to určite nepobral, to je veľký zásah a pri súčasnej legislatíve možno aj dosť problematický.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na život
Prispievateľ: Martin47 07.10.2018 - 07:18:51
A z 95 koní by to spravilo cca koľko?
... a odrazí sa to na životnosti motora si sa asi pomýil a chcel napísať nepdrazí, ak som obsahu dobre pochopil
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: DKR 07.10.2018 - 09:03:49

Mám známeho, majiteľ autoservisu, ktorý si kedy namontoval do Favorita turbo, jazdil s tým dosť dlho, len nemohol na STK...
Jeho bavia takéto veci, teraz si sám postavil žihadlo Brutal a práve sa ho snaží otypovať.
Ak chceš dám ti kontakt, on ti najlepšie poradí a vie to aj namontovať.
Ale budeš mať problém na STK...
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: DKR 07.10.2018 - 09:35:37

Ešte ma napadlo, že lepšia cesta je predať tvoje staré a kúpiť športovú verziu od výrocu.

Ak nie sú peniaze, nemusí byť fungláč, ale pozor, tieto športové verzie na inzerát bývajú skoro vždy búrané, alebo vybehané...
Keď si dáš pozor pri kúpe, zober zo sebou automechanika, tak nájdeš, ako som kúpil aj ja.
Ja som kedysi mal Opel Kadet GSI, bol to hot hatch, kupoval som 5 ročného, sedačky origo Recara od Oplu, plne digi prístroj (dnes aká novinka!?) 2,0 L, 16V, 150 koní, váha tuším 970 kg, krúťak si už nepametám asi 280-300 Nm, zrýchlenie na 100 za 8 s, žihadlo, predbehol som kedy som si zamanul, a pritom spotreba nešla cez 8l/100km aj keď som mal tehlu na plyne....

Týmto by si dosiahol čo chceš, auto je výrobcom na vyšší výkon prispôsobené a nebudeš mať problém s legislatívou.
Napríklad z novších Pežotíkov 308 GTI, alebo 208 GTI...
Zo starších Peugeot RZC, alebo od výrobcu ešte vytunenejšie RCZ R, ktoré v teste 2014 porazilo Renaul Megan RS, Audi S3, BMW M135xDrive na okruhu...
Neviem kam až chceš zájsť s tou "športovosťou", ale myslím, že to by bola cesta pre teba...


Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: mpa 07.10.2018 - 13:13:45
detto ako Qcko a doplním - choď do knižnice (aspoň okresnej) , vyhľadaj 30+ročné knihy o autošporte, tam je ako si "nemajetný" môže kúpiť staré auto, hrať sa s ním, po postupe v súťažiach kúpiť upravené z výroby a to súčasné použiť ako vlečné.
nemyslím aby si vyrábal závodné, iba tam si prečítaš s akými nákladmi a jednoduchými postupmi, bez kupovania drahých súčastí (turbá vtedy neboli dostupné) sa dá laborovať. tam je veľa vecí, o ktorých sa v diskusiách nepíše. ja som si z podobnej knihy vypracoval spôsob jazdy pre auto s predným pohonom a nízkym výkonom. a trabi predbehol s prehľadom 1600 žiguli pred vrcholom stúpania a ušiel mu 3 minúty na 15 km.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na život
Prispievateľ: Qcko 07.10.2018 - 16:29:42
A z 95 koní by to spravilo cca koľko?
... a odrazí sa to na životnosti motora si sa asi pomýil a chcel napísať nepdrazí, ak som obsahu dobre pochopil

Ťažko povedať koľko to spraví, to sa musí merať na stolici vždy pred a po úprave, ale dajme tomu že motor je v OK kondícii, tak 100kW by si z toho mal, ale hlavné je, že motoru by sa ľahšie dýchalo, takže nástup výkonu a priebeh otáčok by bol oveľa svižnejší.

Ako píše mpa, treba si niečo o tom preštudovať, aspoň základy čo je výkon, čo ho ovplyvňuje, aký to má súvis v krútiacim momentom a čo ho ovplyvňuje. Keď človek pochopí tieto základy, tak vie čo potrebuje a s čím sa hrať (kompresný pomer, atď).

Na životnosti motora sa podpíše len to akosa k nemu chováš, takáto úprava mu nič nespraví (teda veľmi zanedbateľne).

 
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: DKR 10.10.2018 - 21:50:50

Len ak o tom nič nevie, tak ten motor môže časom klaknúť...
Čítaj, alebo si nájdi mechanika čo s tým má skúsenosti.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: Martin47 14.10.2018 - 22:06:10
Ďakujem za Vaše odpovede. Premýšľal som nad tým a nestojí to za tú investíciu. Pretože by to dosť stálo a furt by to nebolo ono. A ani výkon by nebol o toľko lepší (pomer investícia vs. zvýšenie výkonu nie je tak moc adekvátny z môjho pohľadu). Navyše keď som so svojim spokojný, tak netreba vymýšľať. Po športových verziách som pozeral, ale ceny sú moc vysoké. Renault Mégane je asi najlepšia ponuka tej kategórie, pričom GT začína na 22 000,-eur nový. Peugeot GT, Clio RS, Megane RS, Hyundai i 30n, všetko super autá, ale cena je 30 a  viac tis., nad čím nemá zmysel ani uvažovať. Pri jazdených autách predstavujú problém stočené km.
Ďakujem za odpovede, pomohli ste mi zorientovať sa :) Viem, že úprava nie je pre mňa, pretože by som nedostal od toho to, čo by som očakával za tie peniaze.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: Modzillo 15.10.2018 - 08:36:35
Proti gustu žiaden dišputát...

Viem si predstaviť krkolomnú a úspešnú prerábku "hardvéru", ale čo so softvérom a riadiacou jednotkou, rôznymi čidlami? Z hľadiska peňazí a nervov sa to neoplatí...

Osobne by som žiadne takéto prerábky neodporúčal - stotožňujem sa s názormi tu diskutujúcich. Ak sa ti zdá výkon súčasného auta nízky, predaj ho a kúp niečo silnejšie. Nemusí ísť hneď o skok o 150 koní...

V rukách som mal všetko, čo Peugeot sériovo vyrobil... RCZ je fajn, ale nepraktické auto. RCZ R a 308 GTI sú motoricky iná liga, z tejto dvojice ma viac upútal "nenápadný a civilný" hatchback. 208 GTi je zábavné autíčko, ale tu by som neprekusol trojdverák. Treba si však uvedomiť jednu veci pri triede takýchto jazdeniek - každému jednému majitelia nakladali, nechcem si predstaviť, v akom stave takéto jazdenky budú. Možno sa mýlim, ale 200+ koňové auto si nekúpi niekto, kto s tým bude jazdiť predpisovo...
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: mpa 15.10.2018 - 14:16:43
doplním svoju predošlú odpoveď - písal som o, oproti dnešku o praveku. vtedy sa dalo nahnať výkonu obyčajným "vyleštením" sacieho potrubia a relatívne (aj absolútne) jednoduchými úpravami. dnes už nepridáš 1a1/5 koňa obyčajným odmontovaním vrtule ventilátora, presunutím chladiča dopredu, poprehadzovaním trysiek v karburátore a výmenou koliesok v prevodovke. už nie sú možné také úpravy ako privarenie štvrtého valca k trojvalcovému motoru (w353w), ani umiestnenie motora do stredu auta a pohon dvoch náprav ...
dnešné motory sa v skutočnosti nedajú meniť, možná by sa dalo niečo urobiť s prevodmi. aj to je otázne.

tak sa vrátim k svojim posledným vetám - čítaj si v knihách ako jazdiť, aby si vyhral pretek. počínajúc základnou starostlivosťou o auto ako celok a pohonnú jednotku zvlášť, akú stopu zvoliť, ako využiť ZDANLIVÉ nedostatky konštrukcie, ... tak, aby si uspokojil svoje ego. ja som to nepotreboval, ale potešilo, ak sa mi podarilo replikovať remarkových troch kamarátov a "črepom" vytrieť kocúra mäsiarovi. do trabiho a neskôr wartburga som pridal iba to, či chýbalo, zlepšilo "komfort". čiže hmlové, diaľkové (lebo nebola taká premávka a dalo sa s nimi svietiť), cúvacie, zlepšenie kúrenia, pásy na 4 sedadlá (štandartne iba predné), protiosvetľovacie/antireflexné svetielka, klaxón, ... môj w mal náporové chladenie o desať rokov skôr ako továrenský, účinnejšie odvlhčovanie, prvé radiálne pneu, pre stabilný výkon super benzín, ktorého spotreboval menej (bol ťažší, pretože obsahoval viac olova) spotreba sa počítala v gramoch paliva na koňa.
dnes si vychutnávam relatívne pomalú jazdu s kochaním sa okolím, na semafóroch zasa rýchlim dosiahnutím rýchlostného limitu.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: mamomi 01.02.2019 - 11:21:00
Prí-strek vody.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: sir.Oliver 03.02.2019 - 12:08:22
ako to myslíš ? tak ako to kedysi robil FIAT ?
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: valenta.ivan 03.02.2019 - 14:02:36
Robilo a skúšalo sa to ešte v minulom storočí áno Fiat to skúšal a veľa amerických značiek to vyrábali ako doplnky ku karburátorom.
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: Qcko 03.02.2019 - 14:08:32
A do dnešnej doby sa to kade tade montuje ako tuning motora :)
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: IvanH 03.02.2019 - 19:43:49
A na starom aute som to mal a fungovalo to  :clap
Názov: Re:vyšší výkon bez invázivnej cesty, racionálnych nákladov a bez vplyvu na životnos
Prispievateľ: gadri 06.02.2019 - 20:08:31
Mal som 306 2.0 HDI 66 kW, 205Nm. Keď som mal 110 tisíc dal som spraviť čip na 85kw, 253 Nm. A ešte som aj EGR zaslepil medeným plieškom.  Začalo to okamžite ťahať jak drak a o cca 10km tachometrových to šlo rýchlejši na tacháči niečo cez 19 a žralo to tovnako. Teraz má to auto 307 tisíc km, na pôvodnej spojke  a iných podstatných častí a jazdí na ňom posledný mesiac  žena.  Takže som spravil temer 200 tisíc s čipovaným motorom bez prúserov.Uvidíme, koľko vydrží. Predtým som mal 405 SRDT a nabehal som 480 tisíc km.
Teraz mám dva týždne 3008 I, 1.6 BlueHDI, 88kw, 300Nm, automatickú prevodovku s hydromeničom. Sem už ale nedám čip.MM racing ponúka čip na 110kw a 350 Nm. Ovšem ako som zistil, tá prevodovka AISIN TF 71SC je konštruovaná na max.prenos 300Nm. Je však v kombinácií s vyšším točivým momentom montovaná iba (!) na Volvo S60 D3 ktoré má 320Nm ale celé auto je o cca 200kg ľahšie.
Stará mrcha nemala FAP,Eolys,močovinu, automat.Tam sa čipom dala poondiť max.spojka, aj keď sa ukázalo, že pôvodná  drží dodnes.