PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: domidu 18.09.2018 - 14:29:39
-
ahojte, prosím vás kolko km vám vydržali brzdy, resp. teda kotúče a platničky na 308 II sw 1,6 e-hdi 115ps ?
a signalizovalo vám auto opotrebenie ?
Ďakujem
-
Na tvoju otázku asi adekvátnu odpoveď nedostaneš, každý jazdí iným štýlom na inom mieste, niekomu môžu vydržať 40tis. a niekomu v pohode aj cez 100tis. km.
-
to je pravda... ja som na 70tis., tak asi to je v normale....:)
-
Ja som menil kotuče + platničky pri 95 t km. Trocha som sa unáhlil, lebo začali škrípať brzdy, tak som kúpil nové. Nakoniec škrípanie spôsobil kamienok v obložení. Keď to bolo už rozobraté tak som sa rozhodol pre výmenu. Odhadom by vydržali ešte 20tkm. Zaujímave je to, že platničky boli v podstate OK. Najhoršie boli kotúče vzadu a v predu hrúbka bola už na hrane. Takže podľa mŇa pri defnzívnej jazde kľudne aj vyše 100 tkm.
-
Nechcem sa chváliť, ja som práve predal auto, malo 130.000 km a ešte stále z pôvodným obložením a kotúčmi.
Je pravda, že už bola potrebná výmena obloženia a aj kotúčov.
U každého to je iné, záleži ako kto jazdí.
-
Čo je podľa Vás lepšie v zimnom období: pri parkovaní nechať zatiahnutú ručnú brzdu+neutrál alebo len zaradenú rýchlosť? (parkujem vonku v miernom svahu). ďakujem
-
Keď parkuješ vo svahu tak radšej aj tú ručnú použiť.
Osobne používam zaradenú rýchlosť ale parkujem na rovine.
-
ručnú každopádne , a ak si otočený dolu svahom tak aj spiatočku a kolesá natočiť k obrubníku .
-
Alebo tehlu... :D
-
Ehm da s tou automatickou rucnou brzdou nieco robit ? V zime to zvykne zamrznut a aj ked auto parkuje v garazi tak je efekt po zimne ceste rovnaky.
-
S tou som v živote nemal problémy, aj keď auto stálo v mrazoch 2 týždne pod snehom a nejazdilo.
-
Minuly tyzden bolo u nas ez -20, ziaden problem. Ani s el.brzdou a ani so spetakmi.
-
Mám 308II vyše štyroch rokov, a s ručnou brzdou žiaden problém. V stredu bolo -23°. V pripade ak nechceš použiť ručnú brzdu, v návode máš presný popis, ako postupovať. (napr v servise, keď potrebuju posúvať s autom. ). keď vypneš motor, znova zapneš zapalovanie, čiže štartuješ bez spojky. Vtedy uvolníš brzdu a vypneš zapalovanie a máš auto odstavene bez ručnej. (toto plati pre manuálnu prevodovku).
-
Poviem vam chlapy ze s tou rucnou je to info asi este zo skody 120, ani na jednom aute mi nikdy nezamrzla... A k tym brzdam, uz mi asi 3-4 tisic km piskaju lezie mi to na nervy a v servise povedali ze zivotnost je cca 5-10 tis km este, mam 40tisic... :D
-
No neviem, na služobnom aute (ford ranger) nám zamrzla ručná už druhú zimu po sebe :D auto do sevisu. A známemu tiež, nedávno sa sťažoval že nechal v zime zatiahnutú ručnú na passate.. oprava 400€, takže nie len škoda 120 :D
-
Otazka mozno znie, ci ju vobec pouziva pravidelne, lebo zvykne to spravit vtedy, ked sa pouziva skor sporadicky. Ja som nemal problem ani pri -30. Odbrzduje normalne. Mam ale elektricku.
-
dlhšie ho mal odparkované von v zime so zatiahnutou ručnou, asi týždeň stálo
-
Neviem ci moje niekedy tyzden stalo, ale niekolko dni uplne bezne a j v mrazoch. Tazko povedat.
-
nejaké rady /prípravky ako na tú hrdzu ?
-
Nepozerat, nechat tak.
Mozes to odhrdziť ale natret to nemas cim... Za par mesiacov to bude rovnake. Kým kotuc vymenis urcite nestihne prehrdzaviet,
-
Ak ťa to neskutočne privádza do nepríčetnosti, tak Alkyton si s tým hravo poradí ;)
-
tá hrdza/korózia, to je základná vlastnosť materiálu. ak by bol antikoro, alebo ošetrený voči korózii, neplnil by požadovanú funkčnosť - NEBRZDIL by :-)
-
Na tej časti kde to nebrzdí to môže kľudne natrieť nejakou farbou, ako Qcko písal Alkytonom a bude na čas pokoj.
-
Ďakujem za rady a za tipy na farbu, zatiaľ to je v pohode takže
Nepozerat, nechat tak
:)
-
Osobne som to natieral čiernou matnou od Alkytolu a je to krajšie ako vykukujúca hrdza.
Na videnie tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.msg63709.html#msg63709
-
vyzerá to super, ale je s tým dosť veľa roboty :) ,keď bude času tak sa aj ja posnažím
-
Ideálne pri sezónnej výmene kolies.
-
Ja uz mam tiez nove dosticky na prednej naprave.
Vydrzali 50tis, no musim povedat ze zadne su takmer nedotknute.
Nic im nie je, takze som ich tam zatial nechal.
Auto brzdi opat raz perfektne.