PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 301 => Téma založená: matax 25.09.2017 - 20:56:56

Názov: 1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 25.09.2017 - 20:56:56
Nazdar žopeťáci  :)
Som už 1 rok spokojný majiteľ 301 1,6 Vti. Kupoval som ho nové keď som dostaval chalupu kde som počas výstavby ničil starý Seat Cordoba Vario. Auto už bolo ku koncu akoby som to povedal "unavené" :angel
301 nám slúži už 18.000 km bez najmenšej poruchy k plnej spokojnosti.
Nedávno som ale musel absolvovať 1. garančku po roku a mierne som ostal prekvapený z ceny.
Platil som 215 eur.
Menil sa:
Olej (3,25litra za 75 eur ???)
Olejový filter (16 eur)
Peľový filter (28 eur)
Diagnostika (15 eur)
Dezinfekcia klímy (16 eur)
Servisný paušál (60 eur)
a nejaké dodatočné drobné do tých 215 eur

Napr. vzduchový filter motora sa nemenil.

Otázka na vás pežoťáci, čo si myslíte o tej cene?
Prečo servis za olej Ineo ECS 5W30 účtuje 23 eur ???
Pre pána Jána čo je to za olej?
Ten istý čo sa kupuje na e-shopoch za 7-8 eur za liter to je akože ozaj nejaký pančovaný tesco olej
keď ho na e-shope predávajú tak lacno?
Však to je proti všetkej počestnosti dávať si viac ako 200 percentnú maržu na olej.
Kamarát obchodník hovorieva.
Ak niečo bežne stojí 10 eur a ja si pýtam za to 13eur, tak dá sa povedať, že chcem zarobiť.
Ak ale niečo čo bežne stojí 10eur a ja za to pýtam 23 eur, tomu už sa hovorí, že chcem o....ť !!!

Poprosím o názor...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pavol2078 25.09.2017 - 20:59:58
to co pises je uplne bezne niesi prvy ani posledny co sa bude pophorsovat nad tymi cenami ...poviem to tak ako to je toto je dan za kupu noveho auta prehliadky ktore v ramci zaruky musis absolvovat aj za cena cez 200€+ zober to takto aj autorizovany servis Peugeot musi z niecoho zit :)

a ano olej ineo Ecs stoja 254€ ale  4L nie 1L autorizak ma tak nastavene ceny :)

PS: nechapem preco do 1,6benzin davaju ineo ecs ked je to olej urceny pre motory s FAP filtrom
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 25.09.2017 - 21:24:37
To tu budú perly, už sa na ne teším...  :)

Tá cena je v poriadku, nehľadal by som za tým žiadne senzácie. Všetko je uhol pohľadu a hlavne - cenu určuje trh.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pavol2078 25.09.2017 - 21:27:05
zas a znova :D
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 25.09.2017 - 21:55:13
A kvoli zaruke netreba chodit do Peugeotu, mozes vyhladat aj iny servis, ktory ma zarucne prehliadky
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 25.09.2017 - 22:44:47
presne tak ako pise TomasARN,
kludne mozes navstivit hocijaky iny servis a zaruka tym nebude postihnuta ani ti ju nemoze nikto odopriet.
neviem odkial si, ale v ramci BA napriklad dobre funguje siet OIL PARTNER, robia aj bezny servis takze ziadny problem
tam by ta toto vyslo okolo 100€... podobne siete su v hocijakom vacsom meste.
co sa ceny ktora je v poriadku v ramci siete Peugeot o ktorej Modzillo pise, tu im hlavne urcuje "niekto", lebo oni musia
ten olej "niekde" konkretne kupovat a musia ho predavat za cenu aku si zaplatil takze ako pise, nehladaj za tym senzacie,
ale realitu znackoveho servisu, pri ktorom to zial tak chodi.

takze prihodim este par peral...
co sa tyka vzduchoveho filtra ze ti nemenili mi je zahadou, kedze pelovy menilil.
pelovy musel byt takmer rovnako zaneseny ako vzduchovy...
ale nevidel som tak nekomentujem  :D

to co pise pavol2078 je tiez dobry postreh.
ineoECS je urceny pre dizlaky s FAP ako pise, takze nerozumiem preco ho tam dali...

polozky ako servisny pausal su tie zazracne, ktore mohol modzillo vysvetlit namiesto toho aby sa tesil na perly, kedze
je zainteresovany a znaly problematiky. verim ze ozrejmi.  ;)
a dezinfekciu si mohol odmietnut, kedze je to len chvilkovy efekt a nepouzivanim klimy sa ti zanesie o par tyzdnov znova,
takze zbytocnost. a pred navstevou servisu si treba doplnit nadrzku ostrekovaca :D

ad servisny pausal: 60€ je naozaj dost. za to urobis kompletny nakup potrebny na servis.
o vymenu sa ti postara vyssie spominany bezny servis. to sa pohybuje okolo 40-60€ zalezi od ich cennika.

toto je moj nazor, nch si kazdy z neho vezme co chce, kto nechce, nemusi suhlasit ;)
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 26.09.2017 - 07:07:27
co sa tyka oleja, tak toto je predpisany od Totalu
Quartz Ineo First 0W-30       
Quartz Ineo ECS 5W-30       
Quartz 9000 Energy 5W-40

Motorový olej Quartz Ineo ECS 5W-30 s nízkym obsahom sulfátového popola schválený koncernom PSA na predĺženie životnosti DPF. Olej je určený pre naftové aj benzínové motory s najnovšou technológiou úspory paliva. Vhodný pre posledné modely Citroën & Peugeot a pre ich systémy riadenia emisií

takze Ineo moze ist

Co sa tyka vzduchoveho filtra, tam je tusim predpisana vymena 40 000km
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 26.09.2017 - 07:57:13
... na to, aby sme vedeli zistiť, čo sa malo meniť a aký olej použiť, by sme potrebovali VIN daného auta...

Žiadna značka nemôže svojich zákazníkov donútiť chodiť na servis do svojich stredísk (toto je zatiaľ info v prospech majiteľov áut a neautorizovaných servisov). Ak sa majiteľ auta rozhodne ísť do neautorizovaného (cháp v tomto prípade akéhokoľvek iného ako Peugeot) servisu, je v jeho záujme, aby dostal faktúru s presne vyšpecifikovanými dielmi a výstup z diagnostiky, ktorá má najnovší softvér vyhovujúci normám PSA (verzia softvéru by mala byť uvedená niekde na tom papieri; tu už začína iným ako autorizovaným servisom trochu problém). Ak sa behom záruky nevyskytne žiadna porucha, majiteľ auta môže skonštatovať, že ušetril. Ak by sa však akákoľvek závada prejavila, servisné/garančné oddelenie bude na základe veku auta alebo razítka v servisnej knižke požadovať doložiť faktúru od servisu a práve výstup z diagnostiky. V prípade, že všetko bude súhlasiť, záruka bude zo strany autorizovaného servisu uznaná. V prípade otáznikov je na pleciach majiteľa auta, aby sa z tejto situácie nejako vyštrikoval... Aby som to zhrnul - auto môže ísť na servis kdekoľvek tam, kde používajú postupy a materiál zhodný s odporúčaním výrobcu vozidla.

Správne tu bolo povedané, že autorizovaným servisom určuje pravidlá hry tzv. koncesionárska zmluva. Dealer jednoducho musí odobrať od importéra určitý (a verte, že nie malý) počet filtrov, oleja atď. Nebudeme sa tu baviť o konkrétnych položkách (jedna má veľkú maržu, druhá je len do počtu), ale ak by ste boli obchodníkom, predávali by ste svoj tovar za nižšiu cenu ako ho nakúpite? Ja myslím, že nie. Chcete podnikať v tomto biznise? OK, zoberte si 2-3 milióny EUR úver na stavbu a vybavenie showroomu, zamestnajte desiatky ľudí, plaťte energie, prevádzkujte obrovský vozový park náhradných vozidiel, kupujte drahé licencie, plňte nesplniteľné plány a samozrejme vytvárajte zisk, kvôli ktorému to všetko robíte. Jednoducho, celý tento cirkus niečo stojí a jednotkové náklady sú premietané do zákazníckych cien rovnako, ako je to v akomkoľvek inom odvetví. Akurát, že v tomto automotive biznise je na rozdiel od iných odvetví veľa vecí odkrytých...

Rád by som sa pristavil pri "pančovaných" olejoch. Nikdy som netvrdil, ani nikdy tvrdiť nebudem, že olej za 4-5 EUR je nekvalitný (na takéto vyhlásenie je treba laboratórnu skúšku). Je tu však jeden faktor, ktorý spomenúť musím. Ľudia sú vynaliezaví a popri ryži z umelej hmoty sú niektorí obchodníci schopní obchodovať s čímkoľvek. Pred niekoľkými rokmi nás osobne oslovil poľský šuflikant s ponukou na odkúpenie litrových a päťlitrových obalov z použitých značkových olejov, aby ich mohol naplniť bohviečím a predávať cez internet ako kvalitné oleje. Suverénne sme ho poslali kadeľahšie, a pevne verím, že takto pochodil vo všetkých poctivých servisoch. Apropo, veľké servisy odoberajú olej po sudoch, nie po fľaškách...

Neviem, čo je "servisný paušál". Predpokladám, že ide o iné pomenovanie normy práce pre daný model (napr. 206, 207, 208, 301 majú servisný paušál 2 Nh). Fakt neviem...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 26.09.2017 - 08:11:41
Osobne olej kupujem tam, kde viem, ze je od oficialneho distributora, vychadza cca 6,8 Eura liter Total Quartz Ineo ECS, vzduchovy filter, pelovy filter a olejovy davam bud Bosch alebo original, ktory tiez kupi inde ako v Peugeote a cena sa pohybuje max polovicna. Tym, ze auto uz nemam v zaruke, menim si to sam, volakedysom robil v Skodovke a potom v Peugeote, tak to zvladam. Ak by sa jednalo o väcsi zasah do vozidla, idem s tym do servisu.

Ak ide v ramci zaruky do ineho nez autorizovaneho servisu a tam vedia vsetko spravit, ale nemaju diagnostiku na PSA, respektive maju univerzalnu, tak na diagnostiku moze ist do Peugeotu a ostatne veci si spravit inde.

Len pre zaujimavost diely pre 301 1.6 VTI, olejovy filter Bosch 6,91 E, kabinovy bosch 14.56 E, vzduchovy bosch 8,42 E, olej Total 4 L 27 Eur. Neviem, kto pre PSA robi tieto filtre.

Chapem, ze autorizak ma take ceny ako ma, jednak sa musia riadit cenami ich nakupu a jednak ich taketo ukony zivia, lebo nemoze sa porovnat nejaka mala siet servisu s velkou sietou autorizovaneho peugeot servisu   
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 26.09.2017 - 09:50:45
peugeot vacsinou dava to co dostane, ale zvacsa sa jedna o znacku PURFLUX, cenovka je plus minus rovnaka
ostatne diely ako su brzdy a podobne su tiez od BOSCH, TRW a podobne, hnacie remene Contitech, takze nic vyrazne specialne :)
niekedy daju na vyber zakaznikovi, ale to malokedy, prijimaci technik musi predat podla moznosti za co najvac penazi (je to aj v jeho prospech),
takze rovno sa odporuca to najdrahsie a vo fakture objavi clovek aj take haluze ako voda do ostrekovaca, cistenie klimy, ziarovka a podobne.

je to prirodzena ekonomika predat za maximum moznej sumy a hnaci motor ekonomiky kazdej spolocnosti. takze za mna to nekritizujem,
ale je to jedna z moznosti ako servisovat auto. je to kazdeho slobodna vola kde zveri svoje auto.

hlavne nech sluzi k spokojnosti :)

tiez nakupujem oleje v damoslovakia :)
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Falco 26.09.2017 - 10:18:05
Vyjadrim sa aj ja .. ale len kratko ..

Kupit si nove auto a dat za prehliadku a servis 200Eur raz za rok nie je nic katastrofalne aj pri premrstenych cenach. Zamysliet sa treba skor nad inymi vecami ako napriklad havarijne poistenie za 400Eur rocne a preplatenie 3000eur na urokoch pri uvere.

Druha vec je nezarucny servis pri ktorom uvediem dva priklady na svojom terajsom aute:
1. vymena silentbloku na motore - silentblok som dodal vlastny - cena v Peugeote cca 30eur - zaroven mi opravili jednu minoritnu chybu, auto umyli a odviezli ma taxikom zo servisu aj do servisu. V tomto pripade Peugeot zarobil skoro nic.
2. chcel som menit ramena, capy riadenia a axialne tiahla + geometria .. cena prace 270 eur, diely vlastne .. toto na druhej strane aj po odpocitani 10e za taxik a umytie, je bohuzial premrstena cena

Vsetko je o dohode a o ponuke a dopyte. Kupil si nove auto, mohol si sa informovat kolko stoja prehliadky a co bude pri nich spravene. Dostal by si ponuku a je to na Tebe ci do toho pojdes. Je na kazdom podnikatelovi ako podnika a ake ceny ma a je na ludoch ci to od neho kupia. Nikto Ta nenutil.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 26.09.2017 - 10:31:28
Napriklad odomna na serviske na 308 v rokoch 2010 az 2014 nepytali ani raz pod 300 eur, skor to bolo okolo 350 qz 380 eur, co je uz naozaj vela, preto som to riesil po znamosti v peugeote so zlavami bolo to vzdy menej ako polovica z tejto ceny. Teraz potrebujem menit na 308 predne kotuce a platnicky, tie veci som kupil Bosch za cca 95 eur, pre nedostatok casu som volal do Peugeotu, vymena cca 80 eur, to je cena prace. Vysledok je taky, ze si cas spravim a vymenim si to ja, naradie komplet mam. Proste cele je to iba o zakaznikovi, ci ma na to peniaze, ci ma cas hladat iny servis, ak vyuzije autorizak moze dostat nahradne vozidlo alebo zaplatia taxik, pripadne ho oni odvezu. V Peugeote som takto dostal raz nahradne vozidlo na par hodin, kym menili veci, ked auto bolo u klampiarov, tak som mal 2 tyzdne nahradne vozidlo, co bolo pre mna velke plus a opravu platila poistovna, cize vtedy mi cena vobec nevadila, inokedy som zas mal zaplateny taxik....
V dnesnej dobe je vela moznosti, ako a kde servisovat
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 26.09.2017 - 10:45:51
tiez som nacenoval predne kotuce a platnicky na nasu P308. V Peugeot vysla cena na komplet 295€ iba material,
takze este + praca, tipujem vyssie spominanych ~80€. cakumprask ~380€ + nejake doplnky do faktury,
to by sme dali aj do 400€ bez servisneho pausalu :D
nakoniec som z toho cuvol, komplet material TRW (od vyroby bol BOSCH) ma vysiel 116€ a za dve hodiny som nemal co robit.

samozrejme nie kazdy ma takuto moznost si to urobit svojpomocne
tieto debaty su uplne zbytocne, lebo to tak proste je a ako uz bolo vyssie spomenute, treba to bud respektovat, alebo sa zariadit po svojom.  :beer
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 26.09.2017 - 11:57:00
Ahojte,

Čo sa týka oleja INEO ECS, ako bolo hore spomenuté (viem o tom mazacom pláne) tam nemám žiadne výhrady. S olejom nemám problém. Len tá viac ako 300 percentná marža ma štve. Predpokladám, že po skončení záruky ak by som chcel ostať verný servisu by aj možno spravili lepšiu cenu ale teraz nemajú dôvod spúšťať. Ešte k tomu auto mám na leasing, takže som povinný autorizovaný servis pravidelne navštevovať...rešpektujem to a budem to rešpektovať maximálne ešte jeden krát. Vypýtať si za výmenu oleja s ol. filtrom a výmenu peľového filtra s prešpricnutím klímy 235eur (20e zľava za vernosť) je podľa mňa dosť. Je to low cost auto. V ten deň som poobede viezol matkinu KIU Sorento 2,2 Diesel do PN na servisku po 60tis km. Za necelé dve hodiny boli hotový. (menili sa komplet všetky filtre a olej 8,5 litra tam vlezie + palivový filter a všetky stierače) Cena 350eur v servise KIA. Bez palivového filtra a stieračov platieval otec 260-270eur.

Čo sa olejového filtra týka. Pri ca. 5 tisíckach som si menil mimo servisný predpis olej a filter (doma). Reku nové auto, nech dlho dobre slúži tak "zábehový" olej vymením skôr. Tiež som mal filter Bosch a možno to nebol správny typ ale nepasoval. Mal nejaké väčšie otvory, jednoducho mal značnú vôľu v celom tom priestore pre olejový filter. Tak som si zadovážil origo Purflux. Ten Purflux ak ho niekto videl, má špeciálne lamelovanie cik-cak a o podstatne väčšiu filtračnú ako klasické harmonikovo poskladané filtre. Tu som bez problémov ochotný priplatiť si za originál filter.

Ako vravím, všetko by bolo OK len tá prehnaná marža na ten olej ma zarazila.
Ani na čerpacích staniciach nie sú tie oleje tak drahé, a to je fakt, že tam sú oleje dosť drahé.
Asi to majú prikázané (chcel by som tomu veriť) ale pri takýchto cenách sa nemôžu čudovať, že po záruke už zákazníka viac neuvidia.
Leda ak potom spustia výraznejšie z cien. Ale na to je tuším tiež program, čím staršie auto tým väčšia zľava na servis. Je to proste biznis, keď musíš plniť požiadavky (napr. kvôli záruke) tak sa s tebou o cene nebudú baviť. Keď už záruka padla, tak potom už aby si ťa udržali vedia spraviť konkurenčnú ponuku.

Ale inak OK, rešpektujem. Už ma to pomaly prechádza ;D
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 26.09.2017 - 13:23:53
...mno... precestoval som polovicu zemegule a nikde som sa nestretol s tým, že by niekoho pohoršovala (treba povedať, že len domnelá) marža niekoho iného... Tým, že som priamo zainteresovaný, zase ponúkam opačný pohľad - pohľad autorizovaného servisu na malé servisy, na predajcov olejov a naše neveriacke krútenie hlavou, prečo to predávajú za také ceny, ako predávajú.

Ak sa pozrieme napríklad na biznis s pneumatikami - ľudia, my sa s nákupom nedostaneme na predajné ceny väčšiny portálov. A predsa dokážeme pneumatiky predať (nie darovať) s nejakou, často minimálnou maržou. Nie je umenie predať lacný produkt - to dokáže hocikto, najmä ak má v rukách konkurenčnú ponuku.

X-krát som sa stretol so zákazníkmi, ktorí pýtali zľavy. Keď ich dostali, pýtali ďalšie zľavy, potom zľavy na tie zľavy a celé to chceli ukončiť zľavami, lebo všetky tie zľavy sú malé. Nejeden zákazník mi povedal, že keby on išiel vo svojom biznise pod 30% maržu, tak si neváži sám seba a svoju rodinu. No, takže ak takýto človek ide posudzovať iných podľa seba, tak je jasné, že tu medzi zákazníkmi lietajú rôzne odhady marží na autách, dieloch, službách a nikto ani len netuší, aká je realita... Slováci si len myslia, že vedia obchodovať. Ak sa naučia byť čestní a ctiť si obchod ako taký, veľmi veľa sa toho zmení pre obe strany.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 26.09.2017 - 14:36:16
Ahoj Modzillo, len tak mimo tému by som chcel vedieť, od akej percentuálnej marže by si sa začal pohoršovať ty ak by si kupoval nejaký produkt. 360 percent navrch voči bežnej ponuke je pre teba málo...pre mňa nie.
Tento olej sa v 5 litrovom kanistry kupuje cez net v prepočte 5e za liter. A to na tom ešte aj ten E-Shop zarobí nejaký cent.
Ja som ho kúpil v servise zo suda za 23e za liter. Sudové balenie, ktoré je ešte cenovo výhodnejšie pre kupujúceho.
Je to 4,6x drahšie. Dal by si napr. za TV cez e-shop kde je cena 500e v kamennej predajni 2300 eur???
Ja rozumiem biznisu. Keby ten olej v servise strielali po max 15eur, beriem to. Za takúto cenu mi liali olej do tej KIE.
Tam sa jednalo o nejaký Castrol, ktorý sa tiež dá kúpiť na nete výrazne lacnejšie.
Ale upozornujem, ja som za prácu servisného technika zaplatil dohromady 75eur za 2 hodin.
2,50 za likvidáciu starého oleja.
Prečo musím ešte kupovať 4,6x drahší olej?
Keby som si ako automechanik dával takúto maržu na náhradné diely a k tomu ešte za prácu, no neviem koľko zákazníkov by som mal.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 26.09.2017 - 15:27:40
matax, asi si pozorne nečítal to, čo sme tu viacerí písali... Odkiaľ pochádza informácia, za koľko my nakupujeme olej? Z internetu? Tam písali už aj o konci sveta a furt nič...

Ak by som sa pohoršoval nad nejakou cenou, tak ešte predtým, než ju zaplatím, nie po tomto úkone. Bohužiaľ, neviem ako pomôcť. Tá cena je normálna, akurát ju nesmieš porovnávať s internetovými cenami, lebo to by si si nekúpil v kamenných obchodoch nikdy nič...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 26.09.2017 - 17:39:26
Ja čítam dosť pozorne, ale uznaj, kamenné predajne nie sú 4x drahšie ako na nete...len to chcem povedať.
Hold teraz je doba, že spotrebiteľ sa pri tom internetovom obchode ozaj dozvie ako nízka môže byť cena a to nemusí byť veľkoodberateľ.
A o to viac je potom rozčarovaný, že niekto predáva ten istý tovar niekoľkonásobne drahšie.
Ja som sa nad tým pohoršoval ešte pred tým ako som odovzdal kľúče mechanikovi.
Ale viacmenej nemal som na výber. Ak chcem mať záruku tak musím. Môžete mi tvrdiť, že na to aby bola záruka platná, nie je nutné navštevovať aut. servis...to je hlúposť...ak sa niečo pokazí, tak by som musel dokladovať aj čo mal ten neautorizovaný servisák na raňajky a či pil rannú kávu z peugeot šálky.
Áno preháňam, ale viem, že by som nepochodil ak by som riešil reklamáciu a servisné prehliadky vykonával v inom ako autorizovanom servise. A aj to chápem. V tomto som na vašej strane a ja by som tiež nepreberal zodpovednosť za technický stav auta, ktoré je servisované kto vie kde, kto vie ako.
Ten zákon o nepovinnosti navštevovania neaut. servisov je blbosť ako mraky. Ale vznikol len preto, že autorizované servisy sú drahé a niekedy až moc. Vyhovelo sa ľuďom ale nič im to nepomohlo.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 26.09.2017 - 18:51:37
Matax, sorry, ale s tou zarukou si strasnu hlupost napisal
http://www.oilpartner.sk/sluzby/servisna-prehliadka
Oilpartner nepatri medzi tie najlacnejsie, to som dal iba ako priklad
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 26.09.2017 - 19:24:57
Povedal by som, že akceptovateľná pravda pre obe strany je niekde uprostred. Snažil som sa len povedať, že aj keby mal niekto 1000% maržu, je to len jeho vec a zákazník môže a nemusí tovar/službu kúpiť.

K tomu servisu počas záruky - môj sused má celkom známu firmu, do ktorej u mňa zakúpil už asi 15 áut (osobných aj úžitkových). Keďže aj ja dochádzam do svojej práce cca 50 km, zo servisovaním jeho vozového parku je to dosť zložité. Našiel si však blízko sídla svojej firmy neautorizovaný servis, kde všetky autá servisuje. Ak sa na niektorom ozve nejaká porucha, príde k nám do servisu, predloží servisnú knižku s razítkom XY servisu, ich pracovné listy a faktúru, naši technici ofotia a riešia záruku. Už vedia, že tento servis robí všetko tak, ako sa má...

Nie, nie je to všeobecný návod, ako obísť autorizovaný servis. Podľa jeho slov mal tento servis na začiatku oveľa nižšie ceny a postupne idú hore. Naposledy sa mi pri pive posťažoval, že keby sme ako firma boli bližšie, robí servis u nás, lebo sa ten XY skoro dorovnal našim cenám. Lenže logistika firemnej flotily nepustí... Možno časom...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pacho 26.09.2017 - 21:28:38
Je trocha scestné porovnávať cenu oleja v autorizáku, s cenou na internete. Len pre porovnanie. Mám 1,6HDi, kde je servisný interval na výmenu oleja 25 t km, čo sa mi zdá trocha vela. Vlani som medzi jednou a druhou prehliadkou predpokladal nájazd vyše 20tkm, tak som sa rozhodol, že v "medziobdobí" si dám vymeniť olej v normálnom servise. Cena za liter okolo 12€, samozrejme som zaplatil za 4 litre, v skutočnosti dali 3,5. Samozrejme oprava bez dokladu. Čiže suma sumárum s filtro, prácou oklolo 80€. Tak a teraz rátaj v značkovom samotná výmena, okolo 130€, z toho si 20% DPH odrátam, faktúru si dám do nákladov, čiže dalšich 19% dole. v konečnom dôsledku neakých 90€. Fakticky ušetrených 10€, a to mi fakt nestojí za ťahanice so zárukou..... Ono, je dosť odvaha si dať nové auto opravovať, neakému garážnikovy. A neznačkový servis, keď je len trocha dobý, dá si to to tiež dobre zaplatiť.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pavol2078 26.09.2017 - 22:03:26
Pozri je to jednoduche daj si olej nabuduce vymenit napriklad umna 5l ineo ecs ti dam za 27€ ale ked tu zrazu sa ti cosi v zaruke pokasle na tvojej 1.6tke marne budes chodit vyplakavajuci do autorizaku ze ty mas auto v zaruke ...ALE? Neabsolvoval si prehliadku LEBO? Bola draha ....vsetko so vsetkym suvisi mal si si kupit auto cerstvo po lizingu a mozes servisovat kde chces a lacnejsie ....
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: FeriCh 27.09.2017 - 15:02:22
Mám P 2008 1,6 eHDi, na 1 servisnej prehliadke som bol vo februári 2017 stálo ma to dohromady 195,- € bol som spokojný pretože mi k tom vyčistili klimatizáciu, auto bolo citiť ako nové a ako pozornosť mi ešte pribalili škrabku s metličkou na sneh..  Bol to autorizovaný servis v PP  WAGONTRADING. Skontrolovali všetko čo sa dalo a mám istotu ... za tie peniaze to stálo.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 26.12.2017 - 15:27:53
Ahojte, jedna otázka. Mohol by som požiadať pri ďalšej výmene oleja aby mi tam naliali Total Quartz Energy 9000 5W40 namiesto toho Ineo ECS 5w30. Oba oleje by mali byť schválené výrobcom. Už mám najazdených ca.22tis km. Je tu niekto, kto leje do tejto 1,6 Vti stále ten Ineo ECS a je s tým olejom spokojný? Chcel by som hlavne skúsenosť niekoho kto už má s touto motorizáciu nejakých pár 10tis nabehané.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pacho 26.12.2017 - 15:50:05
a dôvod, prečo to chceš vymeniť?.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: matax 26.12.2017 - 16:06:13
Zatiaľ je to len taký vnútorný pocit. Motor s liatinovým blokom, konštrukčne vychádzajúci z 90rokov ak nie ešte dávnejšie. Mal som možnosť počuť zvuk týchto motorov napr. v starších 307. Ten motor išiel tichšie a aj sa bral ľahšie do otáčiek. Nebolo tam počuť toľko mechanických zvukov. Plus mám taký pocit, že pri jazde po dialnici toho oleja aj troška ubúda. Celkovo mám z toho oleja taký pocit, že tá mazivosť nie je bohvieaká a že ten motor má dosť vysoké vnútorné trenie. Proste jazdil som všelijaké 1,6 a pocitovo šli tichšie a aj s takou ľahkosťou sa vytáčali. Ale môže to byť len o pocitoch. Jazdí niekto tento olej pri benzíne dlhodobo? Je spokojný?
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: jsbb32 26.12.2017 - 17:42:18
 Motor s liatinovým blokom- urcite nemas blok motora  z liatiny,ale zliatiny na baze hlinika
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: mpa 26.12.2017 - 20:39:47
keď už končia tie, prepytujem sviatky pokoja a mieru, ZARYPNEM úúplne na dreň kosti:
kolegovia pežoťáci, nie ste spokojní s cenami za servisné úkony, za súčiastky, za spotrebný materiál, za olej, benzín, naftu, ...
urobím ctrl c/v jedného ktorý prestal frflať a konal - kúpil si údajne predražené ELEKTROAUTO a napísal porovnanie po nábehu kilometrov:

2 roky, 1 mesiac, 3 dni a 100.000 km s Nissanom Leaf 24 kWh za 900 EUR.

Keď som v roku 2009 prvýkrát videl Nissan Leaf v tom známom reklamnom videu s tou peknou japonkou za volantom ... povedal som si: ,, Páni , tak takéto auto by som chcel.“ Prišiel rok 2015 a hneď ako opadol sneh som si toto pekné autíčko viezol z Prahy domov. Ale poďme pekne po poriadku.
Hneď na úvod sa musím priznať, že ekológia nebola na prvom mieste, ktorá ma presvedčila presedlať na elektroauto. Prvú priečku v tomto mojom rozhodnutí obsadila úspora financií pri prevádzke elektroauta, čo sa aj v plnej miere potvrdilo(viď. tabuľka dolu). Druhé miesto obsadila technológia pohonu. Všetky ostatné skončili až tretie.
Keď v priebehu r. 2014 Tesla oznámila, že pripravuje do výroby svoj Model 3, povedal som si, že počkám, až do r.2018 a potom si ho kúpim. Ale keď som musel do svojho ročného auta s motorom 1,4 TSI dať po 10.000 km pol litra oleja, a keď mi servisný technik povedal, že stojí 27 € !!! Tak to už som celkom stratil trpezlivosť, a povedal som si: Končím. Nebudem kŕmiť eurami petrolejársku mašinériu, nebudem kupovať drahé oleje každý druhý mesiac, nebudem meniť brzdové obloženie po 30.000 km, nebudem platiť drahý servis 300 € a viac po 30.000 km atď. Nebudem čakať až do r. 2018, ale elektroauto kúpim hneď. Prvé, čo som urobil, tak som porovnal ceny EV pomerom k veľkosti. Hneď na úvod som vylúčil všetko, čo má spaľovací motor
hybridy (HEV) a plug-in-hybridy (PHEV). Sú drahé a nespĺňajú podmienku radikálne okresať náklady na prevádzku. Zameral som sa čisto na batériové elektrické auta( BEV). Nikdy by som nedal za auto 2 x toľko ako je jeho benzínové dvojča. Viď. VW e-Golf za 35.000 €. Ak sa má ekonomicky vyplatiť BEV musí stáť max. o 6.000 € viac ako podobné auto s tou istou výbavou. A také som našiel, aj keď benzínová verzia neexistuje, ale sú iné autá podobnej veľkosti. Je to môj dávny sen spred 6-tich rokov Nissan Leaf . Našiel som ho v Prahe, pretože na SK sa predajcovia zubami nechtami držali ceny 28.000 € a v CZ vám ho v pohode predali nové za 24.000 € včetne DPH. Keďže som ho bral na firemné účely, tak cena bez DPH bola 21.000 € aj s poplatkami za dovoz. A to už bola v tom roku ,, sakra“ dobrá cena, aby sa BEV vyplatil kúpiť.
Prvá reakcia môjho spoločníka vo firme, keď som mu načrtol myšlienku kúpy BEV, bola asi takáto:,, Zbláznil si sa, je to príliš drahé a neoplatí sa to“. Keďže som to mal premyslené a prepočítané a vedel som, že máme 70% všetkých jázd tkz. okolo komína(nabíjacieho miesta). A keďže nie je problém ani s jazdami do 140 km, padla stávka. Ak sa mi podarí do šiestich rokov usporiť celú cenu auta t.j. návratnosť celej investície po najazdení 300.000 km, môžem si auto nechať, a on nedostane nič. Ak sa mi to nepodarí, tak celé náklady za prevádzku zaplatím zo svojho. Po dvoch rokoch a 100.000 km to vyzerá tak, že to bude aj skôr a stávku vyhrám.

Cena auta Nissan Leaf 24 kWh bateria........................................... ........ 21.000 € bez DPH.
Najazdené:........................................ ................................................. 100.000 km

Náklady na palivo:
Nabíjanie doma: 1.640 kWh x 0,15 €/kWh (výpis z faktúry v garáži).......= 246 € s DPH
Nabíjanie na verejných nabíjačkách: ? kWh bezplatné .........................= 0 €

Náklady na servis a opravy:
Servis: 2 x 99 + 1 x 109 .................................................. ................= 306 € bez DPH
Závady: pri 98.000 km výmena ložiska ľavého predného kolesa............= 0 € (v záruke)
pri 99.000 km výmena žiarovky ľavého svetlometu ..............................= 18 € bez DPH
Pneumatiky: dokúpená zimná sada Matador.......................................= 180 € bez DPH
kúpená letná sada Matador .................................................. ...........= 150 € bez DPH
Brzdy: mechanik ich odhadol na 70% nových bŕzd..............................= 0 €

Celkové náklady po 100.000 km ................................................. .= 900 €

Batéria: 88% t.j. pokles kapacity 12% podľa testeru ELM 327(viď.foto) čo je 2 x viac ako má Tesla.
Dojazd na 100% nabitie:
Leto:..................150 km ( nové auto 165km) pri úspornej jazde do 85 km/hod bez klimatizácie..
Zima:.................100 km( nové auto 120km) pri úspornej jazde s kúrením.
05-06-2017, 19:26

TAK AKO? peugeot ion, 106, partner sa vyrábajú desaťročia, hyundyj ionik má v základe všetky asistencie, teda je výnimočne vhodný pre starších ľudí, servis je dnes po 15-3 tis. km a účtujú si 33-60€ ...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 27.12.2017 - 00:00:15
amen...  :clap :blush
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: pacho 27.12.2017 - 00:32:31
nechcem sa priečiť o výhodnosti elektromobilu, ale vypočet je dosť tendenčný. V prvom rade, nie je zahrnutý rozdiel ceny medzi konvenčným autom a elektro autom. Predpokladám rozdiel ceny min 5t€. Taktiež nie sú zarátane poistky, z drahšieho auta sú drahšie poistky. Taktiež kupovať najlacnejšie pneumatiky, je tiež nie celkom košér, to fakt, iba keĎ jazdím okolo komína.  otázočka na záver, keď by som potreboval sa vybrať trebárz do Prahy na otočku, tak čo spravím?. no vezmen auto s dizlom a idem.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 27.12.2017 - 01:35:00
Olej, nie elektromobil
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 27.12.2017 - 07:50:09
Zaujímavé čítanie, súhlasím s Pachom, že je to tendenčne napísané. A to pritom som veľkým fanúšikom elektromobilov...

Po prečítaní mi hneď napadli tieto postrehy:

- ako sa auto dostalo z Prahy na Slovensko? Ak po vlastnej osi, ako to bolo s nabíjaním po ceste?
- dojazd na úrovni 100-165 km je pre mňa rovnaká šialenosť ako spotreba 2,8563858 l/100 km pri TDI
- načo je dobré mať auto, s ktorým neprejdem napríklad z TT ani do Tatier?!
- optimálny reálny dojazd považujem hocičo nad 400 km, pri 600+ km sa blížime k dojazdu niektorých áut so spaľovacími motormi.
- konštatovanie, že slovenskí predajcovia nie sú ochotní ísť pod 28000€ a v ČR sa to dá kúpiť za 24000€, je maximálne tendenčné. Svoju roľu zohráva napríklad kurz českej koruny, Eura a japonského jenu. Sami sa stretávame s tým, že v ČR sú autá niekedy lacnejšie, lebo aktuálny kurz... Ak je predajca pri zmysloch, urobí čokoľvek, aby auto predal, ale pod nákup logicky nepôjde...
Názov: Re:otázky
Prispievateľ: mpa 27.12.2017 - 08:14:54
o kilometroch - v európe priemer je do 100km
o nabíjaní - jestvujú (roky) aplikácie ( napr. evmapa) kde sú jednotlivé nabíjacie miesta aj so špecifikáciou - koľko fáz, koľko ampérov, koľko sa platí, ... to je aj o ceste z prahy na slovensko. žijete v praveku, pretože slovensko už má sieť nabíjačiek od ba po košice každých 80km, kde to auto nabijete za 1/3 hodiny. a to je predpotopné auto, s malou batériou a pomalou nabíjačkou.
o porovnávaní ceny - píoše konkrétne sumy aj s faktúrami. ten človek má aj "ameriku" a licenciu na súťaže. tak vie, kde sa prevádzkováé náklady pohybujú.
a SKÚSTE gúgliť, budete sa diviť čo je vo svete mimo podvod s emisiami, kartelom, ...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 27.12.2017 - 08:16:40
na konkurencnom ceskom fore je takato diskusia k elektroautu, zacalo to s peugeotom Ion, uz je tam viac ako 30 stran, kde su same hadky, kde zastanca obhajuje toto auto a odporcovia, cize väcsina, aj ja, namietaju na cenu vozidla, jeho dojazd, dlzku dobijania atd..., skoro cela tema je vedena v duchu hadania sa. Snad aj tu to nebude mat rovnaky priebeh, ale hlavne je to OT, v tejto teme
EDIT: MPA, za 20 minut sa nabije na cca 80%, cize dojazd sa skrati a nemozes prist s 0% na dalsiu nabijacku, cize na trase cca 400 - 500 km nabijas aspon 3 az 4x co znamena, ze minimalne o hodinu bude cesta dlhsia
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 27.12.2017 - 08:26:37
Tomas, tiez budem rad verit tomu co si napisal a dufam ze tu nebude podobna tema ako na ceskom.
kazdy kto nechce podporit, tak tie elektro upiera a hlada x milion dovodov preco nie, je to jednoznacne efektivnejsia prevadzka.
tiez by mi nevadilo kazdych X km zastavit na 15min. kto chce nech leje paliva, kto nechce tak nech nabija.
riesit ci ma auto dojazd alebo nie je to iste ako riesit u benzinaku aky ma vykon a dojazd a komfort.
ked chcem vyssi komfort a dojazd kupim teslu a ide sa dalej. tak je to predsa aj u palovacich aut. pokial je moznost
vyberu je taketo handrkovanie mimo misu... :D

mne sa kazdy rehoce ze som mal takmer kazde benzinove auto na lpg, motor s 2,5litrami detto, ale to su
naivni ludia ktori nechapu suvislosti a pointu, preto sa do takejto temy nezapajam a nerozsirujem debatu. to iste odporucam pachovi,
s jeho nazorom sa vsak plne stotoznujem a plne suhlasim, len ten kto nemal a neskusil (ine alternativne pohony, 4x4 a podobne fantasticke temy,
za ktore sa treba bit), tak nikdy nebude suhlasit a vzdy sa bude hadat a presviedcat svoju pravdu. ;)
ale to je uplne jedno, hodim usmev a klikam na uvodnu stranu fora :)
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 27.12.2017 - 08:30:10
prosím adminov, aby tému rozdelili a spravili z nej jedinečné vlákno... (o hádky nemá nikto záujem, len má každý svoj vlastný názor)

mpa, mám v okolí niekoľko áut značky Tesla (S aj X) a viem, čo ich prevádzka obnáša. O sieti autonabíjačiek sa baviť nemusíme, myslím, že toto si vie ozaj každý vygoogliť. Narážal som na konkrétny dojazd, ktorý z Nissanu Leaf robí (v mojom ponímaní) nepoužiteľné premiestňovadlo. Ak dobre rátam, minimálne 2x by som musel na ceste z TT do PP stáť a kávičkovať. Ušetrím peniaze a čas je zanedbateľný? Toto mi na tom nejak nesedí...
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 27.12.2017 - 08:47:13
Bud temu rozdelit alebo OT zmazat. kto chce a po meste mu vzhovuje elektro a nevadi mu jeho nadobudacia cena, nech si ho kupi, kto nechce alebo mu nevyhovuje, nech si ho nekupi, je to kazdeho slobodna vola. Mne jedine co vadi, je presadzovanie elektra ako tej jedinej spravnej volby a rady tipu jazdis viac, kup Teslu, lebo benzin alebo nafta je na h....
Tym asi uzatvaram moje komentovanie k elektru, aby sa to nezvrhlo na to, co je na ceskom fore
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Judes 27.12.2017 - 10:58:43
Téma o elektro autách tu už je, takže časť príspevkov týkajúcich sa tejto tematiky by sa mohla presunúť tam.

Inak súhlasím s názorom TomasARN o preferovaní jedného typu pohonu.
Som zvedavý koľko by sme platili za elektrickú energiu v prípade ústupu áut na fosílne palivá, potom by bolo zaujímavé sledovať to porovnanie.
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: maranelo 18.08.2019 - 20:01:57
moja skusenost je taka ze cena prehlidky 200 e co som neakceptoval . nakoniec dohoda vymena oleja filtra , brzdovej kvapaliny + celkova kontrola 120  e . vrchol bola cena kabinoveho filtra 30e . zaujmave je ze rovnaky predajca v inom meste vam dokaze za cca 170 e urobit vsetko + zapozicia nahradne vozidlo na 2 hod + umyje auto a ponukne kavu ....  takze treba sa informovat a nebyt ticho,,  v danom meste som bol naposledy   
Názov: Re:1. servisná prehliadka
Prispievateľ: Mathias 18.02.2020 - 21:53:29
Ja mám výrobcom predpísané servisné zásahy zadarmo, pokiaľ budem majiteľom. Zmluva s final-cd. Na toto ma dostali. Keby nie tejto zmluvy, tak mám síce 301 ale s omnoho lepšou výbavou ako teraz. Naviac by bol automat, cúvacia kamera a 7' display. Teraz to síce nemám, ale servis zadarmo je fajn. Už dve prehliadky som absolvoval bez zaplatenia čo i len jedného €.