PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: Ico 03.03.2017 - 19:09:32

Názov: Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 03.03.2017 - 19:09:32
Zdravim vas  blizi sa mi 2 rocna zaruka vie niekto kolko asi to bude stat viem ze sa meni olej.vsetky filtre a brzdova kvapalina
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 04.03.2017 - 07:54:33
Ico, veď som poslal informácie. Ak to má byť riešené v ZA, najjednoduchšou cestou je napísať priamo im žiadosť o cenovú ponuku, na ktorú sa aplikujú zľavy, o ktorých som písal...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 04.03.2017 - 13:37:16
Okk dikkkkk
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 21.03.2017 - 14:25:04
Tak dnes objednany na garancnu prehliadku
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 21.03.2017 - 16:59:16
Nedalo mi este skusit oslovit konkurenciu dost prekvapili aj cena o 30/e vyssia a ze to este zalezi co sa menilo tak este viac takze palec hore
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 21.03.2017 - 19:34:11
Ico a koľko bude stáť ta prehliadka, a čo budú robiť?.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 21.03.2017 - 20:15:31
Je to garancna po 2 rokoch v jednom povedali 250 druhom 280 a este ze co sa menilo vravim nic no tak filtre olejovy,pelovy,palivovy,vzduchovy a brzdovka
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 21.03.2017 - 21:46:13
vdaka , ja idem na prehliadku 15-5-17. cenu som si nedal robiť, ale počítam tak 200-250. Zrejme brzdova , olej, filter,. Je to zrejme posledná pred ukončením záruky. Viac menej som rozhodnutý, aj nadalej chodiť do autorizáku.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 21.03.2017 - 21:51:54
sialene ceny...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 22.03.2017 - 06:27:21
Šialena cena, ako to zoberieš. ´Ja by som povedal, že trocha prehnanaá je cena oleja v servise, čo aj skresluje celkovú cenu. Na druhej strane pre mňa sú zasa šialené ceny dať 1,5 za presso, alebo 10€ za obed, a napriek tomu idem na tú kávu aj obed. Alebo dať 5€ za ostrihanie, je tiež šialene.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Marcel00 22.03.2017 - 08:00:26
riadni clenovia maju olejovy servis (praca + material) za 99, preco to nevyuzit?

https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,1844.msg57290.html#msg57290


presso za 1,5 k zivotu nepotrebujes, no mozes si ho dopriat... je to na tebe
a co sa ceny obedov tyka, tak zmen vyvarovnu...
5€ za ostrihanie nieje vysoka cena za sluzbu, kedze strihanie trva cca 20 minut a mas v tom zahrnutu pracu cloveka,
jeho naklady na prevadzku kadernictva a existenciu...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 22.03.2017 - 08:59:44
Všeobecne nerozumiem akejkoľvek diskusii o tom, čo je dobrá a čo zlá cena. Všetko je uhol pohľadu, nikto nikoho do ničoho nenúti, stretáva sa dopyt s ponukou a hovorí sa tomu trh...

Príklad: nerobí mi problém dať za jedlo aj 20€ ale som lakomý dať za čokoládu Milka o pár centov viac a kúpim si radšej Figaro. Alebo inak: nikdy som nemal problém kúpiť originál diely do auta, pričom bola možnosť ísť do lacnejšej alternatívy.

Tým som chcel povedať, že každý sme iný a každý z nás má iné priority...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 22.03.2017 - 17:24:36
Jedna saa o dva autorizovane servisi  peugeot jeden v ZA druhy MT v ZA dali cena 250 ale v MT  cena a este podla tiho co sa menilo predtym cize cena este pojde hore pociatocna 280 takze final ma lepsiu ponuku a nebol tam zahrnuta zlava na olej servis prekvapenie mensie mesto a vysoke ceny
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Ico 12.04.2017 - 14:10:49
Servisna prehliadka urobena spokojnost na 100% a velka vdaka panovi Švehlovi
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 12.04.2017 - 15:03:47
Netreba ďakovať, sme tu na to, aby sme si pomáhali... ;-)
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: konry 16.02.2018 - 13:31:06
Ahojte, pre tých čo sa chystáte na pravidelné servisné prehliadky...
To čo som počul a čítal ohľadom servisný prehliadok ma zarazilo teda nielen tá cena, ale aj postup (čo všetko v aute vymenia).
Ceny servisných prehliadok doporučené výrobcom pre Peugeot 308 II:

1. Servisná prehliadka
139,72€, ale ak sa rozhodnete pre kúpu vlastného oleja a filtra. Cena prehliadky 92,05€ (cena oleja TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 - 4l a filtra MANN W 716/1 z autorizovaného e-shopu 37€ aj s dopravou)

2. Servisná prehliadka
287,41 €, ak donesiete vlastný olej, olejový filter, palivový filter MANN WK 6031, Vzduchový filter MANN C 36 007 KIT, Kabínový filter MANN CUK 26 014-2. Cena prehliadky 184,30€

3. Servisná prehliadka
139,72 €, s vlastným olejom a filtrom. Cena prehliadky 92,05€

4. Servisná prehliadka
265,63 €
s vlastným olejom a filtrami. Cena prehliadky 162,52€

Keďže sú tieto ceny iba doporučené výrobcom môžu sa líšiť, niektoré servisy môžu poskytnúť nadštandardné služby AVŠAK je neodpustiteľné ak Vám vyrúbia cenu niekdy až dvojnásobnú. Podľa mňa sa jedná o poškodzovanie dobrého mena spoločnosti Peugeot a páni s Peugeotu by si na takéto spôsoby mali rozhodne dávať pozor. A aby som nezabudol, pri prvej a tretej servisnej prehliadke by ste mali platiť iba za výmenu oleja a olejového filtra. Ak chcú vymeniť kabínový alebo palivový filter, auto je predsa v záruke. Jedná sa teda o neprimerane opotrebený spotrebný materiál. Vždy je možnosť ísť aj do iného servisu. Autorizované servisy už nemajú takú moc ako kedysi keďže EÚ povolila robiť garančné prehliadky aj neautorizovaným servisom ;)

Budem rád a pridáte nejaké Vaše skúsenosti a postrehy. Ďakujem.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Qcko 16.02.2018 - 13:47:21
Zaujímavý prvý príspevok :) Vitaj na fóre.

Presne ako píšeš, každý si môže vybrať servis aký len chce, je to o ľuďoch.

Ak sú tieto prehliadky 1x/rok, tak to je v priemere 17€ na mesiac, alebo cca 60 centov na 1 deň vozenia. Ja si to rátam takto a nemám problém toľko do auta vložiť (samozrejme ak je nové, pri staršom aute je to samozrejme holý nezmysel).

Každopádne sa mi páči ako si to rozpísal, je to pekný prehľad :)
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 17.02.2018 - 05:52:39
Ja vám neviem, chlapi, ale podľa mňa sú ceny určované vždy trhom, teda dopytom a ponukou. Je jedno, či sa bavíme o autách, potravinách alebo letenkách. Obchodník chce čo najviac zarobiť (je limitovaný rôznymi faktormi, napr. svojimi nákladmi, rámcovými zmluvami, koncesionárskymi zmluvami, obchodnou politikou, legislatívou atď.), kupujúci zase chce za tovary a služby zaplatiť čo najmenej.

Poďme si to trošku rozmeniť na drobné:
- nikto nikoho nemôže nútiť, aby chodil do autorizovaného servisu, avšak nikto nemôže od autorizovaného servisu chcieť, aby uznával garancie aj na autá, v ktorých sa "vŕta" niekto iný. Dokonca na toto pamätá aj spomenutá európska legislatíva, podľa ktorej môže (a v praxi to tak aj naozaj funguje) servis/značka vyžadovať od zákazníka dokazovanie, že servisné úkony boli vykonané v súlade so štandardami značky. Ak teda do servisu príde auto s reklamáciou motorickej časti a v servisnej knižke bude poznačený zásah neautorizovaného servisu, je na majiteľovi auta, aby dokázal, že tento úkon spĺňa parametre značky (musí preukázať, že boli použité vhodné konkrétne filtre a olej, že bola vykonaná diagnostika, ktorej výpis musí predložiť atď.).
- boli spomenuté aj úkony počas 1. a 3. prehliadky. No, tu stačí jeden jediný argument - zo ServiceBoxu sa dá stiahnuť plán ODPORÚČANÝCH servisných úkonov pre jednotlivé VIN. Takže rozsah naúčtovaných prác sa dá veľmi jednoducho skontrolovať.
- výmena peľového filtra počas prvých dvoch rokov záruky rozhodne nemôže byť považovaná za únavu materiálu, keďže ide o diel podliehajúci opotrebeniu. Rovnako ako napríklad brzdy, tlmiče a kopec iných častí.

Keď by sme niekde pohľadali iné diskusné vlákna, rozoberali sa mnohé úvahy na servisné témy. Každý z nás má na veci svoj pohľad, ja to všetko vidím aj z tej druhej strany a verte mi, že nie je všetko také jednoduché a zlodejské, ako sa často vykresľuje. Je mnoho ľudí, ktorí využívajú dohodnuté zľavy/benefity v sieti FINAL-CD a čoraz viac pozitívnych ohlasov ukazuje, že to, čo robíme, robíme dobre. Je ale prirodzené, že medzi tisíckami zákazníkov sa nájdu aj nespokojní, hoci sa snažíme, aby tomu tak nebolo...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: IvanH 17.02.2018 - 09:29:08
Ja dodám iba toľko že keď som si kupoval nové auto tak do nákladov som započítal aj náklady na servisné prehliadky v autorizovanom servise počas záruky. Bral som to ako súčasť ceny a mal som istotu že v prípade reklamácie nebudem mať problémy s nejakým preukazovaním....berte to ako formu poistky...Po skončení záruky si drobné (olej, rozvody, radiator kúrenia, výfuk, predné tyčky...) veci servisujem sám a väčšie (spojka, zadná náprava) ako príde.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: konry 17.02.2018 - 09:53:47
Chápem že ceny nemôžu byť úplne rovnaké, že sú ovplyvnené rôznymi faktormi, avšak nechápem ako si môžu páni zo servisu zaúčtovať prácu za 2-3 hodiny keď celý úkon trvá jednu hodinu. Čo sa týka tých fitrov že sa môžu vymeniť aj skôr ak sú príliš opotrebené. Lenže práve toto sa stáva nástrojom okrádania. Podľa plánu údržby mám napríklad výmenu vzduchového filtra po 4 rokoch alebo 50.000km. Takže je úplne normálne že mi ho vymenia pri prvej prehliadke a ja len môžem držať hubu? Článok je určený ako varovanie pred okrádaním od servisov. Mojou prvou voľbou bude určite autorizovaný servis ak sa budú ceny aspoň trochu približovať tým ktoré doporučil výrobca. Neautorizované servisy už ponúkajú pravidelné prehliadky so všetkými dokumentmi ktoré k nim patria.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 17.02.2018 - 16:37:04
Konry, je fajn, že si načal túto tému, hoci nie so všetkým súhlasím o čom píšeš. Čo sa týka tých filtrov, ako aj ostatných dielov nespadajúcich pod záruku, sú presne zadefinované v zmluve. Ono to je vždy o dôvere, ako zákazník - servis, a samozrejme aj naopak. Určite Ťa v žiadnom servise nebudu nútiť, vymeniť ten pelový filter, alebo , že by Ti ho vymenili bez toho, aby si s ním súhlasil. Ja som si už odkrútil dosť servisných prehliadok. Vždy keď som prišiel príjimací technik ma oboznámil s rozsahom zásahu, a dohodli sme sa čo urobiť a čo nie. Keby som nesúhlasil s výmenou filtra, tak mi ho určite nevymania. Neobhajujem značkové servisy, ale mne sa osvedčil.  Nebránim sa neznačkovým, ale zatiaľ ma žiadaen nepresvedčil. Na druhej strane, zo značkových som si vybral, z troch jeden, ktorý mi vyhovuje napriek tomu, že je 65km vzdialeny. Otázka ceny je tiež na debatu. Tesne pred tým ako som predal 207-čku som dal vymeniť predne kotúče + platničky, auto bolo po záruke, rozhodol som sa pre neznačkový servis "doma". Po skončení opravy, som požadoval doklad, vzhľadom k tomu, že auto mám písane na IČO. Chlapík čumel na mňa ako puk, že vraj som to mal povedať hneĎ, lebo ceny by bola úplne kdesi inde. Čiže suma sumárum, keď si zoberiem, značkový servis, odpíšem si DPH, a dám do nákladov, tak by ma oprava fakticky vyšla lacnejšie. Výmena oleja, učtovane 4l, vôbec sa neunúval dať  zbytok oleja na dolievanie. Taktiež cena oleja nebola "internetová" .
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: konry 17.02.2018 - 17:04:12
Veľa ľudí nevie čo presne im majú vymeniť pri prvej garančnej prehliadke. Servisný technik povie toto a toto vymeníme, bude to za toľko a toľko. Chcel som aby boli ľudia oboznámení o cenách a o všetkom čo treba vymeniť v rámci záruky. Tu záruku na filter som myslel tak že keď mi už chcú filter vymeniť po pár tisíc km, teda inými slovami vyžadujú výmenu tak asi s tým filtrom od začiatku nebolo niečo v poriadku.
No ako vravíš, z troch si si vybral iba jeden a práve preto to píšem aby si ľudia vedeli vybrať servis ktorý nezavádza.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Juve 17.02.2018 - 22:42:07
Treba si v prvom rade preštudovať servisnú knižku ...teda aspoň ja tam  mám presne rozpísané čo sa má meniť po koľkých najazdených kilometroch a rokoch. Riadim sa podľa toho a prípadnú prácu navyše dohodnem s prijímacím technikom pri odovzdaní auta do servisu alebo ju vyžadujem konzultovať telefonicky aj s vyčíslením doplatku. Podobne ako píše Pacho...za 13 rokov servisovania služobných áut tento systém funguje úplne v pohode a nestalo sa mi že by vymenili na aute niečo mimo dohodnutého rozsahu.

Ad: ceny za autorizovaný servis Peugeot
Podľa mňa sú tie ceny európske a ako fleetový zákazník som s nimi ako tak zmierený ba dokonca v porovnaní s inými prémiovymi značkami /napr. s trojcípou hviezdou alebo  modrobielou vrtuľou/ aj celkom spokojný .
Na druhej strane chápem aj to ,že sa bežnému užívateľovi možno zdajú trošku neprimerané k slovenskej životnej úrovni ,ale to je skor problém tak trošku politický ku ktorému sa na tomto fóre nechcem vyjadrovať.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: TomasARN 17.02.2018 - 23:05:17
S tymi filtrami je pravda, ze ak narazis na horsieho technika, tak da vynenit aj to co nema. Aj mne sa stalo, ze ma v Peugeote presviecal, ze po 20 000 musim menit vzduchovy a pelovy filter, az na moje upozornenie, ze v servisnej je interval 40 000 povedal, ze to nevymenia. Inak by som viac platil. Uz to ale robim ja a filtre kupujem za mensiu sumu ako ma autorizak, tak menim cca po 20 000
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Jirko Lala 20.03.2018 - 10:19:32
ahojte. kupil som si novu 308 SW vo Final-CD a chcem sa spytat, ci sa oplati priplatit si za Peugeot optiway tu "pravidelnu prehliadku 36 mesiacov/70 000km" za 245eur. a este plati stale tieto ponuky na final-cd ako zmluvny partner klubu? sory za spam. len rozmlyslam ci sa to oplati. vid aj ceny servisnych prehliadok co sem dali vyssie (ci su cca take ako uvedene). btw prvu servisnu prehliadku mam zdarma (dohodnutu s dealerom).

Od dnešného dňa boli pre riadnych členov dohodnuté nasledovné benefity:
- Zľava na NOVÉ alebo PREDVÁDZACIE vozidlá = individuálne cenové ponuky budem riešiť ja, garantujem vždy najvýhodnejšiu dostupnú cenu
- Olejový servis za 99 EUR = značkový olej + všetok potrebný materiál + práca
- Zľava 10% na originálne náhradné diely = plošná zľava 10% alebo akciová zľava podľa sezonality a dostupnosti rôznych akcií. Nevieme kombinovať s inými akciovými ponukami (napr. Každý vek má svoje výhody atď.)
- Zľava 15% na prácu = plošná zľava 15% na mechanické a elektrikárske práce, zľava sa počíta zo štandardných cenníkov. Nevieme kombinovať s inými akciovými ponukami (napr. Každý vek má svoje výhody atď.). Zľavu nie je možné uplatniť na karosárske práce.
- Spoluúčasť 0 EUR pri poistných udalostiach = pri poistných udalostiach v hodnote viac ako 2000 EUR zaplatíme spoluúčasť za zákazníka. Platí pre spoluúčasť vo výške 2% alebo 5%.
- Bezpečnostná kontrola za 1 EUR = každý riadny člen má nárok na 1 (slovom jednu) bezpečnostnú kontrolu ročne. V rámci tejto kontroly overíme funkčnosť bŕzd, tlmičov, stieračov, osvetlenia, akumulátora...
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 20.03.2018 - 11:39:34
Objavil som zdroj prezentovanej sumy 245€ a musím žiaľ skonštatovať, že v cenníku je použitá veľmi nešťastná formulácia. V cene 245€ zákazník naozaj získa pravidelné prehliadky po dobu 3 roky alebo 70000 km, avšak pôvodná 4-ročná predĺžená záruka (alebo 80000 km) sa tiež skráti na 3/70000. Takže takto...

Neviem nič o zmene partnerstva medzi Peugeot-Clubom Slovakia a spoločnosťou FINAL-CD, takže dohodnuté benefity sú pre riadnych členov naďalej v platnosti.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Jirko Lala 20.03.2018 - 13:08:25
inak ak si kupite auto v akcii, tak zaruka je iba 2 roky, ale zase neobmedzene kilometre. a tie ceny optiway sa nedaju kombinovat  :D
inak naozaj musim na prvu prehliadku po 6 mesiacoch?
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Judes 20.03.2018 - 13:33:48
Vitaj v klube.
Len doplním že benefity od partnerov klubu má možnosť využívať riadny člen klubu, nájdeš to aj v príspevku konkrétneho partnera.
https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,1844.0.html

Ako sa stať riadnym členom sa dočítaš na  www.peugeotclubslovakia.sk
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 20.03.2018 - 14:30:01
Jirko Lala, bez akcií sa dnes predávať nedá. Bežná akciová ponuka v sebe zahŕňa predĺženú záruku na 4 roky alebo 80 000 km. V rámci akcie "7 dní Peugeot" alebo počas individuálnych ponúk sa väčšinou cena výraznejšie zníži aj "vďaka" tomu, že sa odoberie z auta predĺžená záruka, ktorá niečo stojí (pre tých, ktorí by si chceli rýpnuť - cena sa zníži výraznejšie ako je hodnota samotného Optiwayu). Predĺžiť záruku vie zákazník kedykoľvek počas trvania pôvodnej záruky resp. opätovne predĺžiť záruku počas trvania predĺženej záruky. Žiadna iná značka okrem Peugeotu a Citroenu takúto možnosť neponúka, z tohto pohľadu považujem nastavenie služby Optiway za veľmi proklientské.

Optiway ako služba pozostáva z predĺženej záruky, pravidelných prehliadok alebo fullservisu. Každá kategória má svoje pravidlá, kombinovať sa dajú!

Prehliadka vozidla po 6 mesiacoch pozostáva z vizuálnej kontroly mechanických častí, nejedná sa o klasickú servisnú prehliadku. Tá je naplánovaná po roku používania alebo najazdení určitého počtu km (závisí od motorizácie).
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 20.03.2018 - 15:39:55
ja mam na 308 II, postupne predĺženú záruku až na 5 rokov a tušim 100 000km. Prene som to nerátal, dal a dostal. Ale čo si spomeniem, vymenili mi zadne brzdove svetlo, ľavu smerovku v zrkadielku, pomocný spojkový válec, obe predne kľučky....... Zrejme nie som v pluse, ale určite neľutujem doplatenie zaruky, už len kôly spokojnosti.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Maribus 01.04.2018 - 12:34:27
Kúpil som 4 mesiace starý peugeot 308SW ako predvádzacie auto a prišiel som tiež o záruky 4 roky mám len dva roky :/ ale zas zľava bola dosť veľká.Je to tým vykompenzované :) Neviem ako sa peugeoty kazia a či ísť do predĺženej záruky....mal som pred tým toyotu auris a tá chodila len na výmeny oleja a filtrov.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Judes 01.04.2018 - 12:42:07
Myslím že Peugeoty sa nekazia o nič viac ako autá iných značiek, všetko záleží aj od toho kto sa o auto ako stará a na aký kus natrafil.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Modzillo 01.04.2018 - 15:28:07
Predĺženú záruku je možné dokúpiť kedykoľvek až do najazdenia 40000 km resp. do vypršania štandardnej 2-ročnej záruky.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: pacho 01.04.2018 - 16:29:00
ahoj Maribus, bohu žiaľ si nenapísal akú máš motorizáciu, výbavu..koľko km plánuješ ročne najazdiť, kde... ťažko radiť. Môžem Ti napísať svoje skúsenosti z prevádzky . Mám 308 HDi 85kW. Tiež som ju bral ako predvádzačku. Dva krát som si doplatil záruku , prv na 4 roky, a potom doplatil piaty rok. Mám nabehané 89tkm. Zatiaľ čo som riešil na záruku: výmena zadného brzdového svetla vo dverách vypadli led segmenty. Výmena ľavej smerovky v speťáku, prestalo svietiť, výmena predných kľučiek , prestal fungovať bezkľúčový prístup. Výmena pomocného spojkového válca. Naposledy mi menili remeň pohonu alternátora a klimy. To nebolo na záruku, lebo je to spotrebák. Raz mi upravovali akusi podložku na radení, bolo to vrámci zvolávačky. Teraz ma čaká výmena brzd. Zaujímave, je, že platničky sú v podstate ešte OK, ale kotúče sú už pod limit. Taktiež sa začínajú ohlášať zadné tlmiče. O auto sa snažím starať, chodím pravidelne na prehliadky, olej mením max po 15tkm. Prevádzka je asi dialnice 30%,mesto 30% ostatok 40%. Zatiaľ som s PDF nemal žiaden problém. Raz mi "zamrzla" nafta, ale problém bol vyložene v kvalite nafty (GULF). Jeden defekt. (nemám rezervu :-) ).  Suma sumárum, auto hodnotím ako spoľahlivé, bezproblémové, na záruke som asi prerobil ( z pohľadu, koľko som dal, čo som dostal), ale neľutujem, že som si ju doplatil, už len pre pokoj duše.
Názov: Re:Servisna prehliadka
Prispievateľ: Maribus 03.04.2018 - 11:43:10
Citácia
ahoj Maribus, bohu žiaľ si nenapísal akú máš motorizáciu, výbavu..koľko km plánuješ ročne najazdiť, kde... ťažko radiť. Môžem Ti napísať svoje skúsenosti z prevádzky . Mám 308 HDi 85kW. Tiež som ju bral ako predvádzačku. Dva krát som si doplatil záruku , prv na 4 roky, a potom doplatil piaty rok. Mám nabehané 89tkm. Zatiaľ čo som riešil na záruku: výmena zadného brzdového svetla vo dverách vypadli led segmenty. Výmena ľavej smerovky v speťáku, prestalo svietiť, výmena predných kľučiek , prestal fungovať bezkľúčový prístup. Výmena pomocného spojkového válca. Naposledy mi menili remeň pohonu alternátora a klimy. To nebolo na záruku, lebo je to spotrebák. Raz mi upravovali akusi podložku na radení, bolo to vrámci zvolávačky. Teraz ma čaká výmena brzd. Zaujímave, je, že platničky sú v podstate ešte OK, ale kotúče sú už pod limit. Taktiež sa začínajú ohlášať zadné tlmiče. O auto sa snažím starať, chodím pravidelne na prehliadky, olej mením max po 15tkm. Prevádzka je asi dialnice 30%,mesto 30% ostatok 40%. Zatiaľ som s PDF nemal žiaden problém. Raz mi "zamrzla" nafta, ale problém bol vyložene v kvalite nafty (GULF). Jeden defekt. (nemám rezervu :-) ).  Suma sumárum, auto hodnotím ako spoľahlivé, bezproblémové, na záruke som asi prerobil ( z pohľadu, koľko som dal, čo som dostal), ale neľutujem, že som si ju doplatil, už len pre pokoj duše.

Ahoj Pacho,Mám 1,2 96Kw výbava active + veľa doplnkovej výbavy.Kúpil som benzín lebo máme dve autá malú 107 tú používame najviac v meste a toto budem len ak pôjdem ďalej na výlety a dovolenky.Počítam že spravím tak 12-15000km ročne viac nie.Ponúkli mi predĺženie záruky ale uvidíme.Mne sa na toyote nekazilo vôbec nič.Predal som ju so 47000km. Peugeot som kupoval kvôli veľkosti kufra a vnútra auta nakoľko do zadu idú 3 deti.