PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Téma založená: soundlovers 04.09.2024 - 22:06:06
-
dobrý den všem,
prosím o pomoc, zda někdo měl podobný případ ...
Motor NFU 1.6 TU5JP rv 2006 benzín + LPG
motor točí ale v létě nastatruje až napodruhé, v zimě ihned, pokud auto nestojí déle startuje ihned, přes noc většinou na podruhé, pak stačí startérem jednou brnknout a druhý statr ok, pak i celý den starty ok, v zime vždy ihned.... trvá to již 4 rokem, chci to vyřešit
Lexia bez závad
tlak benzínu na rampe 3,8, zbytkový přes noc 0,6
výměna :
škrtící klapka, MAP, zapalovací rampa, svíčky, benzínové čerpadlo, termostat se snímačem teploty...i tyto komponenty i když byly nové mohou být vadné, pak zbývá ŘJ motoru...
video merení lexia https://www.youtube.com/@MartinDavid-l3g
merení osciloskopem Texvik https://www.uschovna.cz/zasilka/QNCR5SCT8LBGG3AK-UFM/
autoadaptace po smazání a najetí 200 km na benzín cca LTFT minus 2 procenta
dekuji moc všem za pomoc
-
Pozri snímač teploty vzduchu na sacom potrubí ,ja som ho vymenil a mám pokoj
-
Ako píše jsbb32 - snímač teploty nasávaného vzduchu, to isté mi robilo tiež.
Ak je ten OK, tak to môže mať súvis aj s LPG...
-
na sacím potrubí je MAP tj snimač kombinovaný merí tlak v sacím potrubí a teplotu vzduchu, hodnoty co udává Lexia jsou správné a odpovídají.....dnes ráno start napodruhé, porpvé jsem točil motorem 5 s a vubec nechytl, ani kdyzpak přidám plyn, napodruhé ihned, pak celý den chytá krásně a zase jak suto stojí pres noc tak napodruhé kdyz je zima tedy v zime start ihned, když bylo moc horko 30+ tak to startlo se zaskobrtnutím...k plynaři jdu na sežízení, ale dělalo to i jen na jízdu na benzín vyjel jsem 2 nádrze benzínu bez biosložek a taky to nestartlo, kdyz jezdím na LPG je to horší , samozřejmy ty ranní statry ted v létě, ale jaro podzim zima ok....našel jsem i kolegu na foru co má stejný motor a uplne stejný příznaky nemá LPG , dělal kompelt hlavu, ventily, zdvihátka, komprese ok a taky ráno statry napodruhé, hodnoty z Lexia jsou v normě, samozřejmě žádná závada v dig není, jeho auto jsem meřil a starty v lete uplne spatné..při nepovedeném startu se zdají na osciloskopu že moc nazapáli 2 válce, ale jen u toho nepovedeného statru, pak uz ok ..viz príloha mereni..diky moc všem
-
dal jsem jinou zapalovací cívku sagem , nastatruje ihned, ale po nastartování studeního motoru motor škube jakoby jel na 2 nebo 3 válce trvá to na volnoběh asi 2 minuty...pak se to ustálí a je to ok, teplý motor ok, ale je citi na voloběh že motor občas jakoby sebou lehce škubne....mám dát třetí cívku nebo hledat jinde příčinu? bude to zapalováním? Směsí asi ne když je autoadaptace plus minus 2 procenta? diky
-
zdravímk ted to píše chyby : P1339 P0113 P1338 P1336 P1340 tolik chyb najednou? co mohou mít společné?
-
Skušal niekto zisťovať chyby cez ELM327?
-
Boli merané tlaky vo valcoch?
A vyzerá to na cievku, aj keď je zvláštne, že sa menila (ale tie dnešné diely sú dosť mizerné, tak nové neznamená dobré)
-
objednal jsem novoucívku NGK i svíčky orig uvidíme co dál, tlaky 14-15-15-15 merené za studena (nectěl jsem povolovat svíčky u horkého motoru)
napíšu pak co se změnilo.....
-
Tlaky sú OK.
napíš, čo spraví tá cievka.
-
ahoj všem, dal jsem novou cívku NGK 48014 i zapalovací svíčky orig PSA 5960F3 zkusební jizda ok, bez chyb bez vynechávání. Dnes nastatroval, ale ihned po startu se zacal motor třepat, trvalo to dlouho nepomohlo ani přidání plynu , kontrolka motoru se rozsvítila , motor jsem vypl, šel pro diag, na diag trvalá chyba viz obr, nastartováno, motor začal normálně fungovat a trvalá se změnina na přechodnou závadu, jiné hodnoty live bez abnormalit...tak už nevím co dál....že by řj nebo uplně něco jiného, často se stává že rj určí chybu ale příčina je úplně někde jinde....
-
druhá fotka - posledné dva riadky . hovorí ti to niečo ?
-
je tam nesprávná hodnota, prosím o podrobnější vysvetlení co to muze znamenat? neco s katalyzátorem, LS ? LS by měly začít fungovat po zahřátí....zkusím jeste pomocí Peugeot Planet kde je moznsot grafu - jaké veličiny určit na měření - je k dispozici 6 veličin zkusím to namerit při startu...Lexia grafy neumi... doplnění : Lexia píše u škrtící klapky taky nesprávná poloha ale jen slovy prý je to bug programu, na Peugeot Planet je to u škrtící klapky správně správně...:)dekuji
-
A vstrekovanie je v poriadku
-
vstrekovanie ,
-
zda se ze ano jinak by autoadaptace byly více nez 10 procent...
-
tak chvili auto startovalo ok a ted delá to že při startu v nádrži lupne-takový jakoby tlakový náraz u čerpadla, auto chytne ale chvili bezí na volnoběh s vynechávkami, cca minutu az dve pak uz je to ok obehem jizdy, čerpadlo je nové cca 2 roky pierburg, že by bylo vadné, tak čerpadla 3,8, i nový filtr palivový......běhm dne pak statry bez problémů....už nevím co dál abych neměnil zbytečně komponenty... dekuji
-
aktualizace - stále stejný problém - auto ted nastartuje ok (protože je už chladněji) ale po startu za chviličku na volnobě začne motor vynechávat, vynechává chvílí a pak už je ok a celý den je ok.. udělal jsem log záznamu kde jsem označil časový úsek kdy motor vynechává....
čím jsou zpusobeny ty špičky na grafu ? - všechny jsou přesněně v okamžiku kdy to začalo vynechávat....kde hledat problém zapalování, benzín?
diky
-
Čo je tá prvá hodnota úplne hore? (nedá sa to prečítať :) )
Lebo sa to dosť podobá na rozvody. Len nechápem, prečo by to urobilo iba ráno a potom to je OK.
-
Tak túto tému som nejak prehliadol ale napíšem svoje skúsenosti s takmer rovnakou závadou:
Asi pred rokom začala 206ka s rovnakou motorizáciou v chladnejšom období robiť presne toto isté. Po prvom rannom štarte začal vynechávať jeden valec a niekedy vyskočila aj oranžová kontrolka motora. Stačilo po pár sekundách vypnúť motor, znovu naštartovať a v 99% prípadov išiel motor normálne. Pri veľkom servise sa preventívne menili sviečky, zapaľovacia rampa, cievka (na NFUčkach to niekedy robila práve tá).
Následne sa oteplilo a auto štartovalo na brnk a ako hodinky. Potom asi po dvoch týždňoch, pri ďalších prvých teplotách okolo 3-5 stupňov znovu rovnaká závada.
Potom sa ešte vymenil MAP senzor, ulomené odvetranie od kľukovky a vyzeralo, že pomohlo. Ale to sa zasa len oteplilo... :D
Takže skonštatované s mechanikom, že zrejme buď tesnenie pod hlavou alebo je v bloku niekde mikrotrhlina, cez ktorú sa do valca dostane vlhkosť a pri prvom studenom štarte je v ňom skondenzovaná voda. Tá sa po pár klepaniach a od zohriateho okolia odparí a následne po druhom štarte už valec normálne spaľuje.
Po tomto konštatovaní sa stala vec, ktorú Peugeoty majú v DNA a to je... že sa SAMOOPRAVIL! :D :beer
Odvtedy (a to boli aj kruté mrazy) sa to neprejavilo. Takže odporúčam minimálne dve osoby, škrabať sa večer pri sviečkach nad otvorenou kapotou a podľa mňa si dá povedať aj ten tvoj :D :D :D
EDIT: Vlastne teraz ma trklo, že Qcko píše o rozvodoch... tak možno pomohli tie (robili sa po poslednej závade) :bandit :cash
EDIT2: Dám vedieť teraz po roku, keď to tu na dolniakoch klesne aspoň k nule...
-
děkuji moc za info.... u mne je to práve naopak, v zime ok....je to záhada, auto ted nekterý den nastatruje ok nekdy po startu vynechávka...
souhr :
- v létě startovalo téměř vždy až napodruhé, napoprvé nechytlo skoro vůbec, ale jen první start byl špatný pokud auto stálo déle tj více než 8 hodin, pokud se startovalo např za 2 hodiny tak vše ok (to vše již skoro 3 roky) , v zimě úplně ok vše....
-letos koncem léta se projevila ta další závada a to ze nastatrovalo ale hned byly vynechávky spalování na volnoběh asi půl minuty pak již vše ok...
bud obe závady spolu souvisejí nebo je to nová závada, rozvody zkontroluji, byly dělány před asi 2 roky od té doby najeto 37 tis km
poprvé se ta závada vyskytla před těmi asi 3 lety v GR kdy bylo +40 st (cesta HU-SRB-SMK-GR) ale až druhý den po příjezdu.. od té doby zlobí..:) (nikdy ale nebylo nic přehřáto na motoru)
taky jsem četl na některých forech že majitel měl probém a nikdo nic nenašel a najednou to auto jezdilo normálě..:)
ale rád rád bych na to přišel, už se tomu věnovalo mooc času a peněz.... ): za mne to vidím na RJ ...
-
Qcko : první hodnota na grafu je délka vstřiku, pri tom vynechání spalování jsou označené hodnoty - vše přesně v okamžik výpadku kdy se motor začal třepat a postupne trepání ustalo....
-
Buď je v RJ motora nejaký studený spoj alebo zlý kontakt, prípadne niektorý prvok na plošnom spoji za tepla zmení skokovo svoju hodnotu. Alebo napnutie rozvodového remeňa.
Je to zaujímavá záhada, poznám ten pocit keď chce človek na to prísť už len z príncípu...
-
od září jak se ochladilo bylo vše ok ale ted :
dnes start ok, volnoběh ok, najednou po 50 m začalo auto vynechávat, skoro nejelo, na volnoběh cykluje od skoro zhasnutí do 1500 ot, tak tak jsem se vyhl křižovatkám , ujel jsem takto asi 3 km, pak jsem zastavil , na voloběh motor sebou házel to vše na benzín i na LPG, diag vyhodila opět výše zmíněné chyby zapalování. P 1338, 1339,1336 Po vypnutí motoru a nastatrování vše fungovalo. Co to mohlo způsobit? mám podezření na LPG jednotku (kabeláž nebo relátka co spojují vstřiky) nebo fakt RJ motoru..
našel jsem hodně různých info na netu ale nikde nenapsali zda se to podařilo opravit, jeden té samé závadě věnoval dva roky i RJ menil a stajně bez výsledku.....:) třeba někdo ještě poradí..... jinak asi budu muset resti tu RJ motoru, a pak rozdelat hlavu, ventily, zdvihátka...