PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 207 => Téma založená: orbit 07.05.2024 - 18:03:59
-
Priatelia, na mojom Peugeot 207, 1,4 VTi, typ motora 8FS, 70 kW, r.v. 2010, 110 000 km, som zaznamenal po výmene oleja, pri zahriatom motore po zastavení a následnom rozbehu z voľnobehu modrý dym z výfuku, t.j. do spaľovacieho priestoru sa dostáva olej, pravdepodobne cez gufero ventilu, kde zhorí a splodiny sa vyvalia von. Auto nehlási žiadnu chybu motora, s autom necuká a zvýšenú spotrebu oleja som zatiaľ nezaznamenal.
V autorizovanom servise pri danom motore sa mení komplet motor (no ďakujem pekne cena niekde okolo 6000 €).
Otázka znie:
- dá sa s tým niečo robiť ? pomôže dekarbonizácia?
- viete doporučiť autoservis - dobrého motorára, ktorý si s tým poradí?
-
možná mimo misu, ale - jazdí sa po meste na 3.prevodový stupeň?
-
najprv zmeraj tlaky vo valcoch . skôr by som povedal že sú krúžky zapečené , než by boli guferá ventílov .
-
Pri VTi určite začať kontrolou/výmenou ventilu odvetrávania motora a skontrolovať sanie na prítomnosť oleja.
-
možná mimo misu, ale - jazdí sa po meste na 3.prevodový stupeň?
aky by to malo vplyv prosim ? riesim tiet velku spotrebu oleja v inom vlakne, preto sa pytam
-
všeobecne platí, že pri nízkych otáčkach sa zanáša sa výfuk ...
-
Problém s modrým dymom z výfuku sa objavil pri dezinfekcii klimatizácie ozónom, keď bol zapnutý ventilátor a motor bežal na voľnobeh 30 min. V recenziách som sa dočítal, že motory VTi sú náchylné na karbonizovanie.
Kúpil som profesionálny KIT pre kompletnú dekarbonizáciu olejového a spaľovacieho systému motorov s klasickým i s priamym vstrekovaním: https://bgshop.sk/produkt/bg-6577-dekarbonizacia-benzin/ a uvidíme či to vyrieši tento problém.
-
1.4 a 1.6VTi nie sú tak náchylné na karbonizovanie, pretože sú to nepriamovstrekové motory. Majú akurát problém so spotrebou oleja pri vyšších otáčkach a väčšom kilometrovom nájazde, viď. to čo ti písal Qcko. Moja bývalá 1.4VTi spapala pri 120000km cca. 1liter na 5000km.
Každopádne s tým setom od BG chybu nespravíš, je to kvalitná vec, ktorá pomáha. Hlavne 44K je niečo, čo používam raz/dva krát za rok aj vo svojich autách... :angel
Karbonizujú sa 1.6THP, ktoré sú tým priam známe... :bandit
-
ako myslíš že 1.6 16v VTI je nepriamovstrekovaný ?
-
Áno, presne tak.
1.4 a 1.6 16V VTi (Prince Engine) je nepriamovstrekový motor. Má variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov (prevzaté z BMWčkárskeho VANOSu/Valvetronicu).
Priamy vstrek majú motory 1.6THP, čiže s turbom. Tie majú variabilné časovanie iba výfukových ventilov.
Keby niekto chcel čítať:
-
tak potom aj môj je nepriamo ? mám totiž NFP EC5
-
Tvoje VTi je niečo úplne iné ako Prince motory. PSA potrebovalo niečo jednoduchšie a spoľahlivé do lacnejších modelov, ako C-Elyssé a 301.
Tento motor je v podstate modernizáciou starej TU5JP4 a má označenie VTi, pretože dostal variabilné časovanie výfukových ventilov. Inak je to starý dobrý Peugeoťácky motor s nepriamym vstrekovaním paliva, liatinovým blokom, hliníkovou 16-ventilovou hlavou s hydraulickými zdvihákmi a hlavne s rozvodovým remeňom namiesto reťaze.
Keď sa mňa niekto pýta, aký motor z modernejších Peugeotov, tak odporúčam práve tento. Škoda, že je len EURO4/5, pretože toto by som si pokojne aj dnes kúpil do 208/308/408... :'(
-
mne píše že je euro 6 ......
-
Vlastne máš pravdu. Potiahli ho ešte úpravami cez Euro6 :bandit