PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: IvanH 29.03.2023 - 11:08:45
-
Zdravím.
P206 SW 1.1
Začal mi tiecť olej z predného tlmiča ( po 400k km má už nárok ) a keďže si auto ešte chvíľu chcem nechať budem riešiť generálku prednej nápravy. Takže otázky pre skúseneších.
Vymeniť :
- tlmiče
- horné uloženie - komplet sada (30€) alebo stačia iba ložiská(8€)?
- tyčky stabilizátora
- spodné ramená ( i keď sa tvária že sú OK tak tých 80€ navyše aby som mal pokoj ma nezruinuje )
- čapy riadenie som menil asi 3roky nazad tie sú ok
- ložisko na spolujazdcovej polosi ( už je hlučné ) dá sa vymeniť (prelisovať) alebo je súčasť polosi? Je tam nejaký zádrhel?
- keďže bude polosa vonku tak aj prevodový olej ( má asi 80k km ) a guferá polosí
- predné ložiská. Tohoto sa bojím asi najviac
- na záver geometria
- brzdy sú OK tak iba štandardné čistenie
Bratranec prevádzkoval autoklampiarsku dielňu, má veľký zdvihák, lis robený z 10t heveru, a s robotou by mi pomohol. Nejaké skúsenosti s rozborkou/zborkou mám 2x som už menil spojku.
Prosím doplňte na čo som zabudol, akého výrobcu tlmičov, ložísk, prípadne finty na postup.
Materiál odhadujem do 300€ to ešte ujde ale za robotu sa mi nechce nikomu platiť :angel. Ideme z jedneho platu tak je to pochopiteľné.
Ďakujem.
-
Ahoj,
odporúčam vymeniť všetko a budeš mať pokoj. Ja keď sa púšťam do poloosi, tak mením aj akceleračný silentblok motora (je nalisovaný práve v držiaku pravej poloosi a je to výborná príležitosť ho dostať z auta von a prelisovať ho, stojí pár €).
Čo sa týka ložiska na poloosi, malo by sa dať vymeniť aj samostatne, vonkajší priemer je 55 a vnútorný 33mm, číslo dielu v peugeote je 3247 03. Ešte za ložiskom býva krúžok 3248 08, ten odporúčam vymeniť spolu s ložiskom.
Bežne vybavená dieľna by mala byť schopná ložisko vymeniť.
Na predných ložiskám v tehliciach sa nie je čoho báť, s lisom poruke to je v pohode práca, akurát pozor na podloženie tehlice, aby nedošlo k jej deformácii alebo puknutiu. Po vybratí starého ložiska von všetko treba riadne očistiť a namazať (riadne vyčistiť aj drážku pre segerku).
Krúžok (stred ložiska), ktorý prevdepodobne ostane na náboji po vylisovaní sa dá pekne po obvode narezať uhlovou brúskou, tým rezaním sa nahreje a aj uvoľní, potom sa dá pekne sekáčom pohnúť a dať dole z náboja.
Ešte si skontroluj stav predných pružín, aby neboli skorodované.
Taká praktická vec ku poloosiam (ale to asi vieš, keď si robil spojku) - v poloosi sa nachádza pružina, je dobré si funkciu pružiny odskúšať pred montážou do auta, vie sa skrútiť o 90° a človek to zistí až pri jazde - potom zbytočné rozoberanie (+ hrozí, že sa pružina zlomí).
Ak chceš hocičo vedieť k podvozku, tak píš, už som ich pár desiatok poskladal, aj keď 206 asi iba raz, ale tieto francúzske podvozky sú ako cez kopírak.
Najdôležitejšia vec na záver - po celom takomto servise je nutné vykonať geometriu!
-
Ďakujem za rady, vieš mi prosím pozrieť číslo akceleračného silentbloku?
Tlmič zoberiem Sachs, tam je cena +- rovnaká ako neznačkové, ložiská ak budú SKF a ostatné diely niekde v strede cenového pásma.
-
Ahoj,
ten veľký má originál číslo 1807 AA (1807 Y9), ale oficiálne sa dá kúpiť ako celé to telo, ktoré je zbytočne drahé a netreba ho meniť ak nie je vymlátený priemer pre poloos, samotný silentblok by tam mal pasovať tento - SASIC 8003201
Malý silentblok je SASIC 8003207 alebo MEYLE 11-14 030 0028 (podľa toho akú uprednostňuješ značku).
Ak máš možnosť dostať auto na zdvihák, tak sa dá ľahko páčidlom skúsiť vôľa v oboch týchto silentblokoch a podľa toho usúdiť nutnosť výmeny (ale predpokladám, že za 20 rokov sa im nikto nevenoval :) )