PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 407 => Téma založená: SiFoN 04.05.2018 - 20:55:19
-
drazi soudruzi, idem si k vam znova po radu..
po zisteni chyby P2408 (zavada: signal snimaca uzaveru nadrze) asi pred troma tyzdnami som po konzultacii s elektrikarom (podotykam zamestnancom miestneho predajcu Peugeot) chcel vymenit dany snimac.. objednaval som cez ineho znameho, ten sa pomylil a namiesto snimaca mi objednal zamok vonkajsieho vika nadrze.. kedze som predtym dany vadny snimac nevidel a nevedel ako vyzera, naradosteny som rozobral zadny pravy podbeh ked som zistil ze zrada, nemam snimac ale zamok.. moj povodny snimac som ale uz vytiahol z drazky a strcil do miesta pod prahom na plastovy kryt.. s myslienkou ze az budem mat spravny nahradny diel v ruke nebudem musiet povodny snimac hladat..
nasledne po poskladani podbehu a kolesa a odjazde ma este pred garazou prekvapilo piskanie z palubovky.. 3x zapiskalo, na displeji sa objavila hlaska "fuel acces not properly locked" spolu s grafikou cerveneho trojuholnicka ukazujuceho na zadny pravy blatnik, na displeji medzi budikmi vyskocila grafika zadnej polovice auta so zvyraznenym krytom vika nadrze.. plus palivomer sa ani nepohol a neukazoval zostavajuce mnozstvo paliva v nadrzi.. tak som teda vypol motor, zamkol a skusal to vonkajsie viko nadrze, reku ci som nahodou nezapojil zle kabel na zamku.. ale viko drzalo zamknute.. tak som nastartoval a pri odjazde dana hlaska znova takisto aj stav palivomera nula cela nula nic.. jazdit sa s tym vsak dalo, takze som mavol rukou, ze reku bude snimac pozrem sa do diagboxu ze co..
problem samovolne neodznel ani po montazi noveho snimaca uzaveru nadrze.. diagbox dokonca stale hlasi tuto chybu + dalsie ako vidiet na prilozenych foto..
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
problem je, ze sa sice zavada P2408 nijak navonok nepreukazuje, ale vdaka nej mi system nespusta ani automaticku regeneraciu ani nutenu.. a netuzim teda menit/cistit FAP tak skoro..
takze soudruzi, riesil niekto tento problem, pripadne vie niekto poradit co s tym?
-
inak po prvom zobrazeni hlasky o nezavretom viku a udaji z palivomera nula nic este nesvietila kontrolka rezervy.. ta sa rozsvietila na polceste z PP do KE.. odvtedy svieti stale aj po 600 km :'(
inak som pri zapajani noveho snimaca pozeral aj na konektor s dvoma kablikami, ktory je pripojeny do toho plastoveho vrchu (uvazujem ze to asi bude snimac hladiny paliva, ak by to bolo palivove cerpadlo tak by som asi dojazdil --->) a skusal ho rozobrat, bohuzial som si nezapamatal ja idiot ako boli kable.. vie mi to niekto odfotit?
btw na konektore snimaca uzaveru nadrze je palubne napatie 12V, na hentom konektore (asi snimaca hladiny paliva) je nejaky 1V.. je to v poriadku?
btw2, v diagboxe som sa v ktorejsi ponuke preklikal k tomu ze sa mi tam zobrazilo mnozstvo paliva v nadrzi, avsak palivomer ho nevie ukazat.. :call
-
Píšeš o uzamykacom výku, takže ak som dobre pochopil máš palivový uzáver vymenený?
Ak ho máš vymenený tak to bude príčina nakoľko v originál uzávere je magnet. Pri každom otvorení uzáveru nádrže sa vstrekne aditívum pre FAP filter. Inak v nádrži nie je čerpadlo, naftu si ťahá z nádrži samotné vysokotlaké čerpadlo na motore.
-
viko nadrze je povodne, kontroloval som aj magnety, su tam kde maju byt..
-
Ten nový zámok môže byť zlý, skúsil by som druhý.
Pozri aj poistky, či si nahodou nespôsobil skrat pri výmene.
Mne sa stalo niečo podobné, v zime mi tam natiekla voda a pri odomknutí auta som počul prasknutie a nádrž ostala stále zatvorená.
Kúpil som v peugeote origo nový zámok, len som ho precvakol a všetko hneď fungovalo normálne.
Inak chybu na signál viečka nádrže som mal na 407 celý čas čo som ho vlastnil a vždy som to ignoroval - keď som sa na to pýtal v autorizáku, tak povedali, že niekedy je to veľmi zložitá oprava, nakoľko nemusí byť problém v samotnom snímači, ale aj vo vedení atď. Aj straki007 mi o tejto chorobe 407 niečo vysvetľoval, ale už si to nepamatám, bolo to pred 6timi rokmi :(
-
no zamok tam mam povodny funkcny.. kedze som zistil, ze to co mi znamy objednal, nie je mnou poptavany snimac ale zamok, tak som ho ani nemontoval, kedze moj je plne funkcny.. iba som mal z neho odpojeny kabel, ktory som ale zacvakol nazad a zamok normalne zamyka..
poistky pozriem, tiez ma to napadlo ale az teraz vecer..
signal snimaca uzaveru nadrze - hej tiez ma napadlo, ze problem moze byt niekde v kabloch, este tak vediet kadial vedu, aj ked si myslim, ze ak bude chyba, tak v nejakom konektore na vedeni, skor nez na samotnom kabli (jedine ze je niekde preseknuty).. ako som pisal, mne by to ani nevadilo, auto s tym nepiskalo a normalne jazdilo, akurat ze nerobi regeneracie.. a netuzim kvoli blbemu snimacu menit/cistit fap kazdych par rokov..
-
Chýba ti tam komunikácia aspoň podla výpisu z diagnostiky a trvalý skrat na kostru ,tak si myslím ,že si to tam špatne pozapájal.
-
No skusal som to vcera aj prehodit, su tam len dva vodice v 6pin konektore, jeden zltozeleny (asi teda kostra) a jeden bledozlty (teda zrejme plus).. po prehodeni som v diag zmazal chybu ale je tam stale teda.. este pozriem poistky ci nebude niektora out..
Baffy vies mi prosim odfotit konektor, nech to zapojim ako ma byt? Dakujem
-
Som na cestách ,takže tento víkend určite nie.
EDIT: konektor pod sedačkou je dostatočne zasunutý?
-
Ak sa to tu medzicasom neobjavi, urob mi prosim foto az budes mat cas.. 🙂 ano je zasunuty tak ze uz viac nejde 😉
-
Poistky skontrolovane, vsetky ok..
Konektor snimaca stavu nadrze mam zapojeny podla vsetkeho dobre, aspon co som nasiel obrazky na nete..
-
tak som sa cez vikend troska pohral s autom, nejakym zazrakom sa opravil ukazovatel hladiny nafty, tj uz mi palivomer ukazuje mnozstvo paliva v nadrzi (teda aj dojazd).. co vsak ostava je upozornenie na nezavretu nadrz (3x zapiska a scerveneje displej medzi budikmi spolu s piktogramom vika nadrze + na velkom displeji hlaska).. diag stale ukazuje chybu P2408 (snimac uzaveru nadrze) a chybu P0462 (signal hladiny nafty: skrat na kostru).. co sa tyka P2408, podla toho co som predtym zistil, by tato chyba mala zabranovat spustaniu regeneracie FAPu, avsak diag ukazala chybajuce 2ml aditiva (nedavno som doplnal) a v info o FAP aj hlasku ze regeneracia prebieha spravne a kleslo aj percento zanesenia filtra.. no P0462 dedukujem teda ze je onym problemom s "neuzavretym vikom nadrze"..
-
dnes som sa pred nocnou opat venoval autu..
ony snimac pritomnosti uzaveru nadrze som mal nakoniec otoceny opacne, co zrejme a zjavne bolo priconou upozornenia nezavreteho vika nadrze.. jakmile som ho zalozil spravne, prestala sa hlaska zobrazovat.. po napichnuti na diag mam stale v pamati zavady P2408 a P0462..
-
P2408 - Systém aditivování : Závada signálu snímače uzávěru nádrže
P0462 - som nenašiel
-
P0462 - som nenašiel
signal snimaca palivovej hladiny
-
Ano chalani, ja viem co su to za chyby, vid vyssie screenshoty z diagboxu.. Ide mi skor o to, ako ich odstranit.. Kedze palivomer ukazuje, v snimaci hladiny asi problem nebude (P0462 je konkretne skrat na kostru - ak by snimac nemal funkcnu kostru asi by neukazoval, ci sa mylim?).. P2408 mi bolo povedane ze vyriesim jedine vymenou snimaca pritomnosti uzaveru nadrze, ten je vymeneny a chyba napriek tomu zostava v pamati ako trvala (tj aj po vymazani zavad)..
-
Stále si myslím že bude niečo naopak. Skrat na kostru tomu tak trochu nasvädčuje.
-
uz je to davno co som to tu pisal.. donedavna stale v pamati chyby P2408 a P0463.. chyby ako trvale, nesli vymazat, napriek tomu ze snimac (P2408) bol vymeneny a meranim overena jeho funkcnost a palivomer fungoval.. prisiel termin STK+EK, STK spravena bez problemov (upozornenie na vybity spodny cap vpredu vlavo), problem nastal pri EK - nove pravidla EK nedovoluju vobec vykonat merania na vozidle ktore ma v pamati nejake zavady.. takze som dostal 60 dni na riesenie problemu.. napriek mojmu odporu ku autorizovanym servisom som pochopil ze tu asi nic ine nepomoze, tak som auto zaniesol do autorizaku v LM, kde chalani vykonali nejaku rekonfiguraciu RJ (nemam detaily, rozpraval som len s prijmacim technikom), vdaka ktorej sa konecne podarilo one chyby odstranit a konecne funguje aj regeneracia ako ma.. zaroven mi rovno spravili EK takze spokojnost s danym servisom :clap
-
Super ...