PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Téma založená: bororo 21.05.2017 - 13:39:56
-
Mam 308 GTi a pneu uprostred ničoho skoro na nule. Kompresor údajne aj odfukujúceho, mal som pripojiť čiernu hadicku - žiadna tam nebola. Tak som dal zmes, hoci dieru som nevidel na pneu. Keď som dával fúkať cez bielu tak nic. Tlak si skákal ako chcel. Ma niekto s tou sadou originál skúsenosti?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
-
keď dobre rozumiem, tak sa Ti jedná o opravnú sadu?. Tiež neviem, či si dostal defekt, alebo si chcel len dofúkať koleso. V prípade defektu, nikdy netreba vyberať klinec, alebo skrutku, čo spôsobilo defekt. Ja som zatiaľ sadu použil, len na dofukovanie . Mal som skrutku v pneu, ale úbytok tlaku bol tak minimálny, že po dofúkaní som v pohode došiel ešte 120km, do servisu. S kompresorom som nemal žiaden problém, funguje presne tak ako je to písane v návode. Bežal motor, keď si dofukoval, lebo ináč kompresor nevládze.
-
Ja som chcel iba dofúkať, podľa návodu su dve hadice, jedna biela a jedna čierna. Čierna na dofukovanie, biela na náplň. Nakoľko čierna nebola, pripojil som bielu. Dofúkať sa nedalo. Tak som dal náplň. No nerozumiem tomu dofukovaniu.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
-
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/702d6dff2934f0ea5abe9293edf59445.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/5b2387eb28425b23563238c66f075c68.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/a6a594c23d37f1c4d88890df41ff59d6.jpg)
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
-
Ahoj, veď tu čiernu hadičku držíš v ruke. Biela je zasa na bombičke. Prečo máš vybratú bombičku?.
[ You are not allowed to view attachments ]
Dôležité, je mať prepínač v polohe, pre fúkanie, Ty ho máš v polohe pre opravu. Ďalšia vec, je že motor musí bežať, lebo ináč kompresov "nevládze"
[ You are not allowed to view attachments ]
-
Ahoj, veď tu čiernu hadičku držíš v ruke. Biela je zasa na bombičke. Prečo máš vybratú bombičku?.
[ You are not allowed to view attachments ]
Dôležité, je mať prepínač v polohe, pre fúkanie, Ty ho máš v polohe pre opravu. Ďalšia vec, je že motor musí bežať, lebo ináč kompresov "nevládze"
[ You are not allowed to view attachments ]
Super, keby som to mal takto - ako to máš ty, tak by to bolo super. Fotky som robil až keď som už dal zmes a som ju vytiahol von. Až potom vidíš tu čiernu hadicku. Je vo vnútri, ide rovno cez prepojku do tej bielej. Až na tie hadičky je to skoro to iste.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
-
zrejme neaká inovácia, aby ušetrili. Zrejme predpokladajú, že 99%, ľudí ten kompresorček ani nevytiahnu
[ You are not allowed to view attachments ]
-
Takze problém vyriešený. Súdruhovia zabudli dať do návodu, že keď je hadičky jedna, treba rozpojit spojku, lebo v nej je záslepka. A podľa toho či sa ide fúkať, alebo použiť bombicka, treba zapojiť. Nie len otočiť koleckom. Bola to pol hodinová maturita.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
-
Pozerám opravnú sadu na pneumatiky, cenové relácie sú rôzne, no okrem rozdielnych cenoviek nevidím žiadne rozdiely. Buď je v balíku aj s kompresorom alebo bez. Kedysi som čítal, že použitie opravnej sady neznášajú pneuservisy, lebo keď to majú potom čistiť, tak je to na nervy a nikto im to nezaplatí. Je rozdiel aj v použitej hmote alebo ani nie? Ide o to, že darmo kúpim lacnejšiu sadu, keď ju potom použijem a zničí mi pneumatiku, to si radšej priplatím za drahšiu, ktorá sa ľahšie očistí. Niekde sa píše o tesniacom tmele, inde o tom, že zostane v kvapalnej podobe aj po inštalácii, nestvrdne, nevyschne ale ako potom tesní :D
-
použil som ten spray na opravu .... a ver mi že sa nič závažné nestalo . gumu zalepil , roky som tak jazdil .... a keď sa demontovala , tak na disku bol taký , ako by film a veľmi ľahko ( prstami ) sa to dalo odstrániť .... tak že pohoda . ja v každom aute mám jeden spray na opravu .... istota ....
-
Teraz som vlastne zistil, že mám runflat pneumatiky zimné, na jar budem kupovať nové letné, asi nemôžem uvažovať nad bežnými pneumatikami?
Čítal som, že vozidlá s pneumatikami Runflat sú špeciálne uspôsobené, zavesenie a asistenčné systémy sú navrhnuté a kalibrované iba na runflat pneumatiky. Preto asi ani nemám na vyber a nemôžu taˇ ísť bežné pneumatiky. Neviem či to ešte stále platí, ale vraj pro bežných pneumatikách je cítiť lepšie jazdné vlastnosti čo sa týka tlmenia nerovností, majú menšiu hlučnosť a váhu.
-
Mozes
Nie su
Mozu
Stale plati
-
RTG: :D
@Martin47: môžeš dať pneu aké chceš. Pneuservisy viac neznášajú RUNflat ako spray. Na aute sa nič nekalibruje. RUNflat má len "výhodu" v tom, že môžeš pokračovať v jazde aj s defektom, nakoľko je bočnica pneu tak pevná, že obmedzenou rýchlosťou prejdeš po najbližší servis. Majitelia BMW ti povedia viac. ;)
-
Martin47: skús sa popýtať niekoho, kto kupoval v posledných 2 rokoch auto od Peugeotu, Citroenu či Oplu, či sa nechcú zbaviť opravnej sady. Platí v prípade, že si dokúpili rezervné koleso. Ono totiž tá opravná sada bola súčasťou každého auta, čo sa teraz od októbra mení a bude v aute iba v prípade, že auto neobsahuje tzv. prípravu na rezervné koleso...
-
Nepochybne runflat pneumatiky sú bezpečnejšie, raz som vymieňal koleso na diaľnici a bol som rád, že sa to stalo za bieleho dňa a dobrej viditeľnosti. Nedovolilo mi to zájsť ani na núdzovú odstavnú plochu. Neviem si predstaviť, že by sa to stalo za hmly niekde v kopci na kľukatej nerovnej ceste. Opravná sada je tým pádom zbytočná.
Na druhej strane vyššia obstarávacia cena, keď už dôjde k defektu, z toho čo som čítal je to väčšinou neopraviteľné a menia sa 2 pneu kvôli rovnakému opotrebeniu na tej istej náprave.
Čo sa týka jazdných vlastností, pôjde predovšetkým asi iba o spomínané horšie tlmenie nerovností, vyššiu hlučnosť a hmotnosť, trakcia asi rovnaká, životnosť tiež?
Neviem či bežný šofér pocíti ten rozdiel v jazdných vlastnostiach, ale mňa runflat celkom oslovili. Inak tie múdrosti o tom, že pri vozidlách navrhnutých na runflat pneumatiky sa neodporúča použiť bežne pneu som čítal stadiaľto (bod 2) :D Zaujímavý je ten bod 3, robia z toho vedu :D v servise s tým nemali žiadny problém. A určite mali bežnú prezúvačku.
https://www.oponeo.sk/blog/run-flat-oplati-sa-do-nich-investovat
-
No ako tak čítam BMW fórum, je tam veľký rozdiel v jazdných vlastnostiach. Sám to neviem zhodnotiť, lebo nemám osobnú skúsenosť na porovnanie, ale asi niečo za niečo.
Tie lepiace sady aj reálne fungujú vo väčšine prípadoch? Je mi jasné, že keď prerazí bočnicu alebo v pneu nastane diera jak svet tak nie, ale ked tak čítam fóra, je to tak 50/50 aj pro menších dierach.
-
Ano, runflat su take z nudze cnost, za benefit - ze s tym "dojazdis" mas vlastne vsetko ostatne zhorsene a je to citit. Citit to zrejme nebude pri vyssich rozmeroch diskov, kedy je to aj na klasickych tvrde. Ziadne specialne prisposobenie nie je nutne a to ani na bmw. Problem je, ze do toho zamiesali amatersky X-drive a ten je velmi cility na rozdielnost pneu. Ale nejde o to ci runflat alebo klasicke. Jednoducho pri x-drive plati, ze ked dostanes defekt a mas viac zjazdene pneu, tak menis vsetky 4 pneu kvoli xdrivu.
-
to Martin 47 .... je to na 95% isté že zalepí dierku .... ja som ho použil asi 3 - 4 x , čo na vlastnom , čo na služobnom aute a vždy mi dieru zalepilo ....