PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 406 => Téma založená: manko 18.07.2016 - 15:02:54
-
Ahojte
Asi mesiac sa mi stávalo občas tak raz za 200km že mi niekedy akoby nezopne turbo pedál na podlahe auto zvyšuje otáčky ale ťahá ako hladký diesel ani nepočuť turbo. väčšinou to prešlo a začalo opäť fungovať tak po pár stoviek metrov ale včera to bolo už fakt na mále... V meste mi vyplo turbo a pedál brzdový tvrdý ako kameň ledva som dobrzdil z tým že som si musel pomáhať ručnou. Keď som auto pred obchodom vypol ani som nechcel odísť ale skúsil som a fungovalo normálne ale cestou domov mi to spravilo zas ale už to nefungovalo asi 15km... Dnes som išiel do práce všetko sa tvári v poriadku.... :angry Hadičky na podtlak sú menené skúšal som aj tu pumpu aký podtlak robý a nezdá sa mi to dáko moc neviete koľko má ťahať ? Prípadne je možné aby ten podtlak ťahal vzduch niekde cez tie ventily čo ovládajú EGR a Turbo ? sú tam 3 ale neviem na čo je ten tretí :D Za akékoľvek postrehy ďakujem. :)
Auto 406 HDi 2,0 RHZ 80kw
EDIT : Ešte doplním kontrolka motora nesvieti a žiadne chyby neukazuje :(
-
Ono, tie ventily riadia turbo a druhy EGR. Ten treti niektore 406 mali, ale už som zabudol na čo bol :) Môže byť chyba v tom, ktorý ovláda turbo, ale v spojitosti s tými brzdami to vyzerá, že niečo (riadiaca jednotka?) pustí vzduch do prepadu? To sa volá westgate, neviem ako sa tomu nadáva ľudovo, každopádne to riadi prípadný prepad cez solenoid (egr myslím) - riadi ho RJ. Ak westgate zadrháva, môže ti podtlak ujst aj bez vedomia RJ, auto to nemusí ani vidieť ako chybu toreticky. Ty autu dupneš (snažíš sa rozbehnúť), vytvára sa postupne podtlak, ked je dostatočný westgate sa ním uzavre a auto zrazu kopne a frčí. Samozrejme na vine môže byť ak samotný EGR ventil - zadrháva sa a pumpa sa môže snažiť ako chce, podtlak proste nevytvorí a celý utečie do EGR.
Toto sa dá odskúšať aj na ceste vcelku, ak auto neťahá, stlač spojku, vytoč motor, keď sa otáčky vrátia pusti spojku a pridaj, ak auto začne zrýchľovať, je problém vo westgate prípadne v EGR.
Skús medzi sebou prehodiť solenoidy turba a egr, ak si pamatám dobre, sú rovnaké, aspoň ich vylúčiš, aj keď to nie je až také jednoznačné, ten pre EGR kľudne aj zaslep, ale ideálne je všetky hadičky pozapájať, aj konektory.
Ďalej to môže byť stará dobrá váha vzduchu, skontrolovať, vyčistiť, ideálne požičať z auta ktoré chodí normálne a skúsiť.
Ja si tu len tak nahlas rozmýšľam čo ma napadlo a čo si pamatám z čias keď som sa tým zaoberal, ale hádam ťa to aspoň´nasmeruje".
Ak som sa niekde pomýlil, kľudne ma niekto napravte, nepamätám si to presne :)
Jo a ak máš čím merať podtlak, tak ten by mal byť cca 80% atmosferického tlaku, 0,8atm ;)
-
Našťastie mám doma ešte RHY takže váha to nerobí. Podtlak robí pumpa rovnaký na oboch. EGR mám všetko zapojené len na vstupe do sania z EGR mám nepriechodnú podložku. Cez víkend to asi skúsim vyhodiť všetko nechám tam len solenoid na turbo (medzi sebou som ich prehadzoval ale stále sa to správalo nepredvídateľne. Dnes cesta do a z práce cca 45km a všetko fungovalo ako keby bolo nové :D