PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 406 => Téma založená: sasek33 25.01.2016 - 22:27:17

Názov: (406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: sasek33 25.01.2016 - 22:27:17
Zdravím vás,
podarilo sa mi zadrieť ojničné ložiská na 406 2.0 benzín, r1999
Mechanik u ktorého som prvý krát má na to názor že už to neopravovať, že oprava ma výjde 400eur a mám si kúpiť iné auto :o
Čo mi poradíte?
 
Názov: Re:zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Qcko 25.01.2016 - 22:52:26
Mechanik ti radí dobre, takáto oprava sa robí len v prípade tzv. "srdcovej záležitosti", takže je to hlavne na tebe. Každopádne z pohľady hodnoty vozidla a druhu poškodenia sa jedná o cca 1/3 ceny vozidla, je hlavne na tebe ako je na tom auto ako zbytok (korózia, stav podvozku, interiéru atď). ;)
Názov: Re:zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Marcel00 25.01.2016 - 23:05:37
tiez sa priklanam k uvahe ako Qcko radi. treba sa rozhodnut ako ti na aute zalezi, pripadne za tu cenu kupit druhy motor. ina moznost ak taka je auto rozpredat. ale za pokus by mozno stalo zistit co stoja salky a kluja sa da vybrusit, ale to je pakaren pri takomto starsom aute ci sa do toho pustat.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Falco 26.01.2016 - 09:56:43
Oprava za 400 eur je pomerne velmi slusna cena. Material a hlavne praca v tomto pripade, teda cely motor von aj s prevodovkou, su naozaj neprijemna zalezitost. Vhodne riesenie je kupit druhe auto.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: sasek33 26.01.2016 - 14:30:40
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Falco 26.01.2016 - 14:44:30
Zaplatis statu podla tabulky nejake bubaky, dostanes papier o "likvidacii", auto odhlasis a rozpredas. Ak to uz voslo do platnosti. Inak je to komplikovanejsie. Inak za diely budes rad ak spolu dostanes mozno 400eur .. nema to zmysel. Je to na dlho, musis to skladovat a pomaly sa to predava.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Marcel00 26.01.2016 - 14:52:37
predaj to ako celok, alebo ako vravim zozen si druhy motor a ides dalej.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: sasek33 26.01.2016 - 15:21:25
Tiež som naklonený kúpe druhého motora. Máte njake tipy? odporúčania? Čo som zatial zistoval, je to ťažko zohnatelný druh, keďže je to dvojliter benzin s turbom...
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Judes 26.01.2016 - 15:26:15
Kúpou druhého motora možno nič nevyriešiš, nevieš v akom bude stave. Tento svoj poznáš, priklonil by som sa ku tej oprave ak si teda auto budeš chcieť ponechať.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: autospravca 26.01.2016 - 17:05:29
Tiež by som šiel za 400€ do opravy, keď ako píšeš ,že auto je top.Za ďalší opotreb.motor menej nedáš a hlavne kupuješ mačku vo vreci..Pokiaľ je to dobrý servisák tak Ti vymení šálky(ojnič.lož.) napr.po 1-výbruse, dá vybrúsiť kľuku a pokiaľ budú ok piestné čapy, tak ešte nové puzdra na ne a nakoniec vyuhlovanie (ojníc) a mohlo by to byť s nejakými tesneniami všetko.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Qcko 26.01.2016 - 17:47:35
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha

Ak je to podla teba srdcovka (jednu takú mám aj ja :D), tak sa toho neboj, ak je to seriózny servisák ako píše kolega nadomňou, tak spraviť sa to dá, druhý motor je lotéria, ktorá ťa môže stať ešte viac problémov, už len preto lebo tento motor je dosť raritka, takže nejaké dobré kusy sanebudú len tak válať niekde  :)
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Ivkopivko12tka 26.01.2016 - 18:48:51
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: Marcel00 26.01.2016 - 19:03:16
2.0 boli 4 verzie a 1 pribudla od r. 2001...
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_406
Názov: Re:(406) - zadrete ojnicne loziska
Prispievateľ: CiNiK 26.01.2016 - 21:32:18
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.

Nie, toto je klasický 8ventil.
XU10 J2TE / RGX 147 PS (108 kW; 145 hp) 8v - turbo catalyst

T16ka mala:
XU10 J4TE[2] 196 PS (144 kW; 193 hp) 16-valve DOHC turbo catalyst


Ak by to bola T16 tak sa asi nebude pýtať či sa oplatí ju opravovať  :angel