PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 406 => Téma založená: sasek33 25.01.2016 - 22:27:17
-
Zdravím vás,
podarilo sa mi zadrieť ojničné ložiská na 406 2.0 benzín, r1999
Mechanik u ktorého som prvý krát má na to názor že už to neopravovať, že oprava ma výjde 400eur a mám si kúpiť iné auto :o
Čo mi poradíte?
-
Mechanik ti radí dobre, takáto oprava sa robí len v prípade tzv. "srdcovej záležitosti", takže je to hlavne na tebe. Každopádne z pohľady hodnoty vozidla a druhu poškodenia sa jedná o cca 1/3 ceny vozidla, je hlavne na tebe ako je na tom auto ako zbytok (korózia, stav podvozku, interiéru atď). ;)
-
tiez sa priklanam k uvahe ako Qcko radi. treba sa rozhodnut ako ti na aute zalezi, pripadne za tu cenu kupit druhy motor. ina moznost ak taka je auto rozpredat. ale za pokus by mozno stalo zistit co stoja salky a kluja sa da vybrusit, ale to je pakaren pri takomto starsom aute ci sa do toho pustat.
-
Oprava za 400 eur je pomerne velmi slusna cena. Material a hlavne praca v tomto pripade, teda cely motor von aj s prevodovkou, su naozaj neprijemna zalezitost. Vhodne riesenie je kupit druhe auto.
-
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha
-
Zaplatis statu podla tabulky nejake bubaky, dostanes papier o "likvidacii", auto odhlasis a rozpredas. Ak to uz voslo do platnosti. Inak je to komplikovanejsie. Inak za diely budes rad ak spolu dostanes mozno 400eur .. nema to zmysel. Je to na dlho, musis to skladovat a pomaly sa to predava.
-
predaj to ako celok, alebo ako vravim zozen si druhy motor a ides dalej.
-
Tiež som naklonený kúpe druhého motora. Máte njake tipy? odporúčania? Čo som zatial zistoval, je to ťažko zohnatelný druh, keďže je to dvojliter benzin s turbom...
-
Kúpou druhého motora možno nič nevyriešiš, nevieš v akom bude stave. Tento svoj poznáš, priklonil by som sa ku tej oprave ak si teda auto budeš chcieť ponechať.
-
Tiež by som šiel za 400€ do opravy, keď ako píšeš ,že auto je top.Za ďalší opotreb.motor menej nedáš a hlavne kupuješ mačku vo vreci..Pokiaľ je to dobrý servisák tak Ti vymení šálky(ojnič.lož.) napr.po 1-výbruse, dá vybrúsiť kľuku a pokiaľ budú ok piestné čapy, tak ešte nové puzdra na ne a nakoniec vyuhlovanie (ojníc) a mohlo by to byť s nejakými tesneniami všetko.
-
ved práve je to srdcovka ☺ auto je inak v skvelom stave, na tu dobu kedy bolo vyrobene je to top stav. top vybava. predavaju sa sice za 1200e max ale hodnotu ma urcite vyssiu takze preto uvazujem ze co dalej. v pripade rozpredania na ND si neviem predstavit ako to prebieha
Ak je to podla teba srdcovka (jednu takú mám aj ja :D), tak sa toho neboj, ak je to seriózny servisák ako píše kolega nadomňou, tak spraviť sa to dá, druhý motor je lotéria, ktorá ťa môže stať ešte viac problémov, už len preto lebo tento motor je dosť raritka, takže nejaké dobré kusy sanebudú len tak válať niekde :)
-
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.
-
2.0 boli 4 verzie a 1 pribudla od r. 2001...
https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_406
-
2.0 Turbo benzín?
To je ako T16-ťka, či doplní mi niekto knowledhe ohľadom motorov z tej doby ?
Ďakujem.
Nie, toto je klasický 8ventil.
XU10 J2TE / RGX 147 PS (108 kW; 145 hp) 8v - turbo catalyst
T16ka mala:
XU10 J4TE[2] 196 PS (144 kW; 193 hp) 16-valve DOHC turbo catalyst
Ak by to bola T16 tak sa asi nebude pýtať či sa oplatí ju opravovať :angel