PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: kajin13 24.11.2015 - 07:42:56

Názov: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: kajin13 24.11.2015 - 07:42:56
Ahojte, viete mi poradit s mojou 206tkou 1.4 HDI. Teraz ako prisiel prvy mraz tak rano ked nastartujem prvykrat tak motor sa nevladze ani raz pretocit (ako keby vybita bateria). Skusim druhykrat motor ani necukne. Pockam minutu a motor zacne tocit a na druhe tocenie nastartuje. Bateria je mesiac stara a pri merani ukazuje ze je v super stave. Predpokladam ze to bude starter ale kym sa do toho pustim zistujem ci niekto nema s tymto skusenost ze by to bolo nieco ine. dakujem

karol
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: autospravca 24.11.2015 - 08:51:26
Pokiaľ hovoríš, že akum.je ok ,tak jednoznačne štartér.  Keďže máš staršie auto, skontroluj napájacie káble z akum.na štartér a na kostru vozidla. U samotného akumulátora by nemal klesnúť prúd počas štartovania pod 9,6 volta.Nameraný výsledok pod 9 voltov, poukazuje na slabý akumulátor.
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: kajin13 24.11.2015 - 10:14:54
Akumulator som zmeral aj pri starte a vyzera ze je dost silny. Len mi nejde do hlavy preco naprv nedokaze pretocit motor a o cca 2 minuty v pohode zacne tocit a motor na druhe otocenie naskoci. Preto mi to na tie kable nesedi.
Ale vdaka za radu :)
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: autospravca 24.11.2015 - 10:19:32
Niekedy bývajú káble na spojoch zaoxidované a ich zvýšený odpor spôsobuje zlý prechod napätia .Problém štartéra môže byť v opotrebovanom komutátore-čiže rotor štartéru je v zlom stave.
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: kajin13 24.11.2015 - 10:33:52
ok, skusim zacat tymi kablami. Ak nepomoze pojdem na starter. Dam neskor vediet ako som dopadol.
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: IvanH 24.11.2015 - 13:21:07
Nemam diesel ale nemôže to byť v tom že tesne po zapnutí sa zohrievajú aj žhaviče a zaťažujú baterku spolu zo štarterom? Keď už sú žhaviče zohriate ostava viac šťavy (prúdu) pre štarter. - skontroluj kable a prechdove odpory.
Ešte jedno male upozornenie na baterii NAPATIE (nie prúd) nesmie klesnúť pod 9,6Voltu. Pri štarte štartérom preteká prúd okolo 100A (10Vx100A=1kW) čo je bežný výkon štaréru pre osobné auto, nafty z dôvodu vyššej kompresie majú ešte viac. Keď máš prechodový odpor 0,02ohmu  - čo bežným multimetrom neodmeriaš lebo prívodné káble majú 0,1Ohmu - tak máš pri štarte na štartéry o 2Volty  menej čo sa spočítava aj s poklesom na samotnej batérií ....
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: kajin13 24.11.2015 - 15:37:35
Ak si dobre pamatam tak na HDI zhavice zhavia az ked je viac ako -5C co nebolo ani jedno rano. Zmerat bateriu viem cez zapalovac. Pri tychto startoch ma to nenapadlo ze sa to stane tak neviem presne kolko bola ale drzala sa v pohode nad 12V. Zajtra rano si ten merak zoberiem so sebou a uvidim co ukaze. Skusim to pomerat kolko to bude ukazovat pri starte pri jednotlivych castiach motora.
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: autospravca 24.11.2015 - 17:05:12
Jasne.Žhavenie ešte nehrozí(viď.príloha)
Názov: Re: (206) - 1.4 HDI start
Prispievateľ: kajin13 25.11.2015 - 11:43:12
Tak je to starter nakoniec, pred mesiacom mi robili vstreky a vyzera ze tam prasklo nejake tesnenie a nafta natiekla do startera a ten sa zapiekol, nejde vobec potocit. Tak idem zohnat novy. vdaka za rady.