PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 406 => Téma založená: Kriskas 17.06.2015 - 17:11:09
-
Tak som presedlal naspat do znacky mojho prveho auta. 406 , 2,1td 80kw. Ma najazdenych cez 300tis.km
Trosku ma trapi spravanie motora.
Motor z kopca na rychlosti prestane klesat na otackach pri 1500, udrzuje ich a sem tam sa da do tahu. Len na moment. Ked mu pribrzdim, ostane , nezvysuje si otacky naspat na 1500.
Taktiez sa to prejavuje aj pri preradovani. Motor ostava par sekund na otackach, ktore boli vo chvili ked som pustil plynovy pedal. Az za chvilu zacnu klesat. Takze radim ako baba v autoskole.
Da sa na zaklade tohoto poradit? Dakujem.
-
skus pozriet ci nesaje niekde falosny vzduch na sacom trakte.
idealne kuknut ake hodnoty dava RJ motora. kludne aj s univerzalnou diagnostikou.
-
Taketo spravanie som vacsinou videl ked sa vymenil filter za tzv. "hrusku" .. tym vznikal iny tlak v sani ako by mal. Neviem ako u tychto starsich, ale pri common-rail si prakticky RJ snima tlak turba a tlak v sani.Ale cele je to prakticky rovnake u kazdeho jedneho motora. Je to o mechanike plynov.
Ked je plynovy pedal pusteny, turbo by malo tlacit len tolko kolko motor vytlaci. Cize vznika v sani slaby podtlak, pretoze motor si doslova taha len tolko kolko potrebuje tym, ze vyrovnava tlak v medzi valcami a sanim.
Poznamka.: Takto funguju atmosfericke motory, nie na principe pretlaku (turbo motory), ale na principe podtlaku. Motor svojim objemom a otvorenim sania do prazdneho valca vytvori podtlak a nasaje zo sania vzduch. Skrtiaca klapka obmedzuje mnozstvo nasaneho vzduchu.
Ak sa niekde zacne prisavat vzduch, tak sa tento podtlak straca a dostava sa na hranicu atmosferickeho tlaku, ktory je vsak uz pre motor prakticky vo volnobeznych otackach "pretlakom" - inak povedane, uz dostava viac vzduchu. A to mu doslova dovoluje nasat si viac a zvysit otacky. Preto napr. ak by si dal dole skrtiacu klapku a nastartoval, tak Ti motor vytoci na maximalne otacky a preletia Ti piesty hlavou. Alebo ked vymenis vzduchovy filter ci sanie za ine, ktore nie je robene na ten motor, tak bude mat ine vlastnosti a moze sposobovat bud vacsi podtlak a motor dusit alebo sposobovat pretlak a motor davat viac do otacok.
Zase naopak, pri pridani, budes mat stratu tlaku, ktory turbo vytvara a cez netesnost bude unikat.
Tlak sem, tlak tam .. snad si sa v tom nestratil :)
-
Precitam si to este desat krat a mozno sa posuniem dalej :). Inak vsetko je v povodnom stave.
-
ja som to napisal jednou vetou, falco to napisal odborne pre onanistov aby to bolo odborne napisane. :D
takze princip stejny. :chuckle
hladaj nieco kade sa dostava falosny vzduch. :yes
-
ja som mu to len preventivne vysvetlil keby sa pytal :D
-
prevencii sa medze nekladu :yes :rock
-
Mal som to v servise, ale nemali diagnostiku na to auto. A len tak letmo som pozeral a zaidnu chybu na sani som nenasiel. Kde sa tam nachadza vaha vzduchu? Cistieva sa to?
-
Tak pomaly zistujem dalsie anomalie. Motorom neustale sklbe. Jemne ale sklbe. Na volnobehu, za jazdy pri rovnakom plyne.
-
A co sviecky?
-
Nič sa neda robiť ,treba začať diagnostikou.Môže to byť i zapaĹ.cievka, v spojení so snímačom otáčok.
-
Sak tu nikto nema na to koncovku :) najdem niekoho a dam mu to pozriet.
-
Prosim vas, cidlo otaciek ide odkial kam? Resp. Staci odkial. Druhy koniec najdem.
-
a aku mas koncovku?
resp. aky mas rocnik?
-
A co sviecky?
Nič sa neda robiť ,treba začať diagnostikou.Môže to byť i zapaĹ.cievka, v spojení so snímačom otáčok.
Prečo mám ten dojem že sa tu pletú nafta a benzín :think .
-
Rocnik 1996. Sedan. Neni kupovany na sk.