PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 407 => Téma založená: baffy 15.04.2016 - 17:13:30

Názov: (407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 17:13:30
Chlapci ,mám otázku ohladne nútenej regenerácii. Dá sa to spustiť a počas priebehu autom jazdiť ,alebo je potrebné aby auto stálo a celý proces riešila diagnostika?
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: Qcko 15.04.2016 - 18:09:24
Počas nútenej regenerácie auto má stáť vonku na dobre vetranom mieste, máš mať nachystaný hasiaci prístroj a určite by si nemal jazdiť :)
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 18:45:59
Ajáj ,tak ako som predpokladal ,hmm ,tajne som úfal ,žeby to šlo .Potreboval som si to overiť ,uistiť sa  ,takže vďaka za koment  :clap
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: pito.za 15.04.2016 - 19:45:35
Mne sa zdá že pri nútenej regenerácii je v diag možnosť vybrať buď na mieste alebo za jazdy.
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: Qcko 15.04.2016 - 19:50:27
Nútená regenerácia je povolená iba na mieste, za jazdy sa dá robiť, ale nie nútená, aspoň tak som zvyknutý ja po výmenách alebo zásahoch na FAP, nakoľko pri "vypaľovaní" filtra môže dôjsť k požiaru, je to bezpečnostné opatrenie. (ale píšem o koncerne, možno pug jazdu dovolí).
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 20:31:09
Požiar myslíš ,ako požiar okolia alebo požiar na aute? Dúfam ,že je to tá prvá varianta. :D .Neviem čo sa stalo ,ale diagnostika píše priebežné naplnenie FAP na cca 170% ,tak sa chystám to urobiť nútene ,kým tam nebude tých 200% ,alebo sa na to vybodnúť. Naplnený je na cca 67% a doteraz to vždy prebehlo v pohode,tak som z toho trochu rozladený. Diagnostika je čistá ,tak neviem čo by regeneráciu mohlo blokovať.Hodnoty FAPu sú v dlhodobom porovnávaní  v norme. Snímač tlaku bude asi v pohode ,keďže reaguje na zmenu otáčok ,jedine ,žeby ešte snímač teploty ,ale ten asi nemá vplyv na spustenie regenerácie.Do prílohy som vložil výpis z dia ,tak ak by niekoho niečo napadlo,budem rád. Som majitelom dovezeného auta a tak s istotou nemôžem tvrdiť že sú tie hodnoty správne.Kilometrov je tam 180k ,tachometrových.
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: Qcko 15.04.2016 - 20:37:25
Požiar okolia aj samotného auta :D  Bežne sa pod týmito autami topil asfalt, ak je FAP filter príliš zaplnený, tak sa môžu sadze vznietiť práve, v takych prípadoch diagnostika nútenú regeneráciu nedovolí spustiť, ale šikovní Slováci to vedia obísť (ako všetko) a potom horia aj autá :D

Každopádne, ak ti diag dovolí, tak ju spusti, naplnenie máš dosť vysoké, diag maj na nabíjačke, aby sa ti počas regenerácie ntb nevypol, to je potom prúser, v lepšom prípade len všetko odznova.

Každopádne, nejazdi počas nútenej regenerácie ;)
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: pito.za 15.04.2016 - 20:49:03
Na 1,6 HDI je možnosť regenerácie za jazdy a mne to pride šetrnejšie pre motor ako na mieste.
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 20:54:53
Veď práve ,keď som pozeral ten priebeh a v akých otáčkach to valí ,tak mám normálne strach :D ,preto zisťujem ,či by to nebolo možné rozbehať za jazdy. Dá sa to v diagnostike pozrieť a vrátiť sa nazad ,alebo je potrebné potom ten proces dokončiť: Myslím ťým ,žeby som teraz zbehol von do auta očekoval to a zajtra to spustil?
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: Marcel00 15.04.2016 - 20:59:50
Nutenu regeneraciu som robil vzdy za jazdy. p407, 2.0hdi rhr delphi, takisto aj na 1.6hdi. Podla mna je to lepsie pocas jazdy.
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: pito.za 15.04.2016 - 21:02:51
Dá sa to pozrieť lebo regeneráciu za jazdy musíš od kliknúť až počas jazdy aby ju zaplo.
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 21:25:20
Tak to idem testnúť ,som zvedavý :D
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: baffy 15.04.2016 - 22:15:20
Takže ide to aj ,aj ,super chalani vďaka za poskytnuté rady.Zajtra to skúsim spustiť a som zvedavý čo sa bude diať.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 17.04.2016 - 09:22:01
Hmm ,tak so nakoniec zložil dole ,zvedavosť bola väčšia ,vyfúkal stlačeným vzduchom a potom wapkoval až kým nešla čistá voda. Bohužial bola slabá príprava a tak som nemal žiadnu chémiu na čistenie. Dneska ho založím a testnem,mám takého tušáka že to moc asi nepomohlo ,ale kým objednám nové tesnenie a hlavne skrutky respektíve matice tak to snáď vydrží. Otázka pre tých čo už FAPko kúpali ,aký to má objem ? Neviem totiž či mi bude stačiť kúpiť 3 l alebo bude treba toho sajrajtu viac. Poprípade ak máte nejakú dobrú skúsenosť s nejakým prípravkom. Pravdu povediac iba tápam a blúdim po nete,kde každý všetko chváli.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: Marcel00 17.04.2016 - 09:28:20
Vo fape to nieje. Rozdiel tlakov vstup a vystup hovori jasne. Zbytocne sa s tym sajrajtom spinis. Okrem toho sadze su mastne, take to iba vodou nevyplachnes. Cerin je mega svinstvo, tak bacha na manipulaciu s nim.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 17.04.2016 - 14:23:45
Takže nútená regenerácia za jazdy prebehla v pohode ,kúpanie ako som predpokladal fap nespasilo respektíve neviem na kolko mu to pomohlo ,keďže hodnoty zostali zapísané pôvodné. Jedine podla čoho by sa dalo zorientovať je diferenciálny tlak a ten klesol z cca 18 na 9mbar pri volnobehu.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: Qcko 17.04.2016 - 16:03:13
Vidno, že PSA je v tomto oveľa ďalej ako koncern :)

Najdôležitejšie je, že sa to podarilo :)
To kúpanie nepomohlo snáď ešte nikomu, lepší účinok už mala WAPka s horúcou vodou ;)
Názov: Re:Nútená regenerácia
Prispievateľ: Foxo 25.04.2016 - 13:40:43
Požiar myslíš ,ako požiar okolia alebo požiar na aute? Dúfam ,že je to tá prvá varianta. :D .Neviem čo sa stalo ,ale diagnostika píše priebežné naplnenie FAP na cca 170% ,tak sa chystám to urobiť nútene ,kým tam nebude tých 200% ,alebo sa na to vybodnúť. Naplnený je na cca 67% a doteraz to vždy prebehlo v pohode,tak som z toho trochu rozladený. Diagnostika je čistá ,tak neviem čo by regeneráciu mohlo blokovať.Hodnoty FAPu sú v dlhodobom porovnávaní  v norme. Snímač tlaku bude asi v pohode ,keďže reaguje na zmenu otáčok ,jedine ,žeby ešte snímač teploty ,ale ten asi nemá vplyv na spustenie regenerácie.Do prílohy som vložil výpis z dia ,tak ak by niekoho niečo napadlo,budem rád. Som majitelom dovezeného auta a tak s istotou nemôžem tvrdiť že sú tie hodnoty správne.Kilometrov je tam 180k ,tachometrových.

no to sa velmi mylis. Signal teploty, resp. samotna teplota (snima ju aj pred katom aj za katom) je jeden z najdolezitejsich velicin, ktore aktivuju pripadnu regeneraciu fapu...
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 25.04.2016 - 16:14:42
Ehmm ,myslíš? Vychádzam z toho že diferenciálny tlak dá požiadavku na spustenie regenerácie ,v prípade že neni dosiahnutá potrebná teplota tak RJ motora ,alebo BSI /neviem / dá povel na zapnutie rôznych komponentov ,pridanie vstreku paliva do katalyzátora alebo predkatalyzátora /tiež neviem /  ,aby sa tá teplota dosiahla čo najskôr ,takže toto je moja teória. Čo mám odsledované ,tak som pár x vypol motor v čase ,keď sa zažala kontrolka regenerácie ,tesne pred tým ako som odparkoval auto.Pri najbližšej jazde sa kontrolka zažala po cca 3km jazdy ,keďže po tak krátkej trase teplota na spustenie regenerácie nemohla byť dosiahnutá ,predpokladám ,že to bol zase ten diferenciálny tlak a nie snímač teploty ,ktorý spustil regeneráciu.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: Foxo 27.04.2016 - 00:23:57
no dokonca viem, ze regeneracia sa nespusti, pokial telplota motora nieje vyssia ako 70 stupnov...  To, ze si vypol motor, a nasledne po zapnuti zacala znova regeneracia, nevyvracia to, co som pisal. Urcite bol motor teply, a aj teploty okolo katu boli ake musia byt. To ze si RJ zvysuje este teplotu spalin (ked potrebuje napr. dovstrekom, bypass na IC, odstavenim EGR a dalsie veci) to je v poriadku, ako pises... A aj diferencny tlak je jeden z dolezitych faktorov, ako pises...
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 23.10.2017 - 23:14:33
Skúsim to tu rozvinúť viac. Riešim teraz na jednom aute spustenie regenerácie.Vo výpise na dia zobrazuje trvale spustenú regeneráciu a tým pázrejme blokuje zapnutie nútenej. Filter sa vyčistil všetko sa vynulovalo ,ale nekapčuje mi prečo tam tá regenerácia svieti stále ,dokonca aj pri vypnutom motore. V RJ motora je jediná trvalá závada P 1598 ,čo je nejaký problém s elektromag.ventilom obtoku chladiacej kvapaliny.Predpokladám žeby toto nemuselo mať vplyv na regeneráciu. Vedel by mi niekto poradiť čo s tým?
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: Marcel00 24.10.2017 - 09:45:13
asi by som sa pokusil vyriesit tu chybu P1598, lebo sa jedna o:     Motor nedosahuje normální provozní teplotu
a prave kvoli tomu ze ma informaciu o tom ze motor nema spravnu teplotu tak s tym suvisi vysledok regeneracie FAP, hoci si ju spravil, resp. nejako si to obisiel, ale software RJ
si s tym poradit nevie a preto sa ju snazi tu regeneraciu po dosiahnuti spravne teploty opat obnovit, hoci bude bezat len chvilu, ale dostane sa potom opat do normalneho stavu,
tolko z mojho logickeho uvazovania :)

viac info ku chybe neviem, kedze neviem a aky kod motora sa jedna.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 24.10.2017 - 21:11:27
Noo ,mne sa práve ta nútená regenerácia nepodarila spustiť ,zrejme preto že dia píše že regenerácia prebieha ,ale v konečnom výsledku je zase písané že regeneráciu nie je možné spustiť. Motor je to RHR 2.0 HDI siemens.Čiže problém mám s tým že prebieha ,ale nič tomu nenasvädčuje žeby v skutočnosti bežala.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: Marcel00 24.10.2017 - 22:02:51
ber to tak ze mala by zacat bezat, cize je v stave "ON" alebo inak povedane "READY", co ty vidis zjednodusene v stave "prebieha"
no RJ ma informaciu kvoli tej chybe o nedostatocne zohriatom motore,
takze akonahle bude motor "prevadzkovo zohriaty" sa automaticky spusti sama.

vyries tu chybu 1598 a pojde to.
Názov: Re:(407) - Nútená regenerácia FAP
Prispievateľ: baffy 24.10.2017 - 22:11:37
Oki ,vďaka za vysvetlenie.