PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Bazár => Kúpim - auto => Téma založená: Hugo306 26.02.2014 - 15:13:03
-
Zdravím vás, som tu nový. :blush
Chcem kúpiť Peugeot 306.
Poradíte aký motor???
Na čo si dať pozor, čo určite nebrať?
Každá rada príde vhod. Ďakujem!
Hugo306
-
306tky maju vacsinou problem so zadnou napravou. Repas stoji okolo 200eur. Oplati sa viac kombik, zalezi ale na tom co preferujes. Na vyber mas z nafty uz aj HDi, treba vsak ratat, ze je to uz Common-rail, takze je to poruchovejsie a nachylnejsie. Ale za to sviznejsie a uspornejsie.
-
Chcem Hatchback.
Preferujem spoľahlivosť a menej investícií do opráv, čomu sa pri staršom aute samozrejme, nedá úplne vyhnúť.
Hugo306
-
V tom pripade by som ti odporucil benzinovu 1,6 nizke naklady na udrzbu, 7l spotreba a vcelku svizne :hi
-
Presne tak. Pokiaľ do toho nechceš moc vrážať tak benzín je jasná voľba... :yes
-
Ja mam 1.9dt 66kw kombinova spotreba teraz va zimnych a plne auto mi vysla 6.5co je slusne inak kludne sa da ked si sam aj za 5l mam hatchback som nadmieru apokojny vykonu ma akorat :)
-
veru, co na nafte usetris, mozes urobit udrzbu diesla, hoci neviem aku, ale tak nech je ako je... :chuckle
vsetko je o uzivatelovi auta. naklady moze uzivatel zvysit jak na benzine tak i na nafte.
je pravda ze k nafte teba mat zodpovednejsi pristup.
-
Abo k nafte treba troaku inak no zatial co ho mam mam za sebou cca 12tis km vymenil aom akorat termostat a motor slape ako hodinky je to otazka vkusu ci si zvyknuty na benzi alebo diesel ze CINIC :D on ti ine ako benzin neporadi :P
-
Je pravda, že som zvyknutý na benzín. S naftou nemám žiadne skúsenosti.
A čo takto PEUGEOT 306 1.6 XT ???
Je to nejaká športová 1.6, 177.000km najazdených.
No ja moc na športovú jazdu nie som, skôr klídek, pohoda a spoľahlivosť ale zatiaľ nič iné nemám.
-
Neviem co je na 1.6sportove :D sportova je GTi:)
-
Nóó ja neviem, ja sa tomu moc nerozumiem :blush Preto zbieram info..
Neviem ako sa vyznať v tých označeniach XT, SL, a čo ja viem čo ešte.
Ale takto to vyzerá:
[attachment=2:3cklt6ti][/attachment]34389366 (3).jpg[/attachment:3cklt6ti]
-
XT bola najvyššia výbava ale len v 5D prevedení... motor klasika 1.6 8V 90 PS
-
To je 306este pred faceliftom radsej kup ten novsi najlepsie uz aj s cirimi prednymi svetlami to uz aj dako vyzera :)
-
Ja len aby to nebola nejaká kazová rada motorov alebo čo. Ale u Peugeota to riešim asi zbytočne.
Zrejme tu ide hlavne o to, ako sa k tomu predchádzajúci majiteľ správal !!!
Nejde mi ani o výkon, ani o šport, len aby to chodilo a aby sa to nekazilo.
Zastávam názor, že čím sú veci zložitejšie, tým sú poruchovejšie. Reku či tá 306 1,6XT GTI nie je ten prípad...(zložitejší).
Asi ti to bude trochu divné, ale mne sa to viac pozdáva pred faceliftom :inlove
Nuž koľko ľudí, toľko chutí.
To bude tím, že som tak trochu veteránista.
-
ten napis sport je akurat tak pekna nalepka z benzinky :)
-
To je jasné! Zdá sa, že zo športom to nemá vôbec nič spoločné. (Iba ak by bol predchádzajúci majiteľ futbalista).
Ale auto vyzerá slušne. To by chcelo dobrého automechanika na obhliadku !!!
To GTI tam zrejme tiež niekto capol doma v garáži.
-
Pekne. Vsak napis odkial si a niekto Ti to rad pomoze ist pozriet.
-
Som z Blavy, auto je v Bánovciach v bazare. Neviem, či by sa niekomu chcelo do Bánoviec.
Skúsim osloviť známeho. Aby som potom nemusel... :head
-
Mal som 306 1.4, 1.6 a teraz GTi-6, myslím, že ich celkom dobre poznám ako autá všeobecne.
Rozumná voľba je 1.6, alebo 1.8 16V (nie 8 ventilové motory nad 1.6 si dávaj pozor, neukázali sa ako moc dobré). 1.6 zvykne po nejakom čase žrať olej, je potrebné vymeniť guferá na vodítkach ventilov, pri čom musí ísť hlava dole, ale problém sa vyrieši.
Ak diesel, tak asi 1.9TD (sú celkom vzácne, ale motor je schopný prežiť kasňu) alebo 2.0 HDi (názory sa rôznia, kamarát mal jednu a jazdila bez problémov (motoricky) cez 230 000).
Inak majú svoje muchy
- únava zadnej nápravy, potrebný repas
- 8v motory po čase žerú olej (spomínané guferá)
- môžu sa vyskytnúť drobné problémy s elektronikou
- interiér je z tvrdých plastov, po kilometroch na rozbitých cestách vie škrípať
- sem tam je problém v kontaktoch pre pyropásy pod sedánkami, čo spôsobuje blikanie kontrolky airbagu, ale vyriešiš to jedným napravením.
všetko sú to relatívne rýchlo a lacno opraviteľné problémy, kasňa vydrží, majú dobrú protikoróznu úpravu (okrem ľavého zadného podbehu, niektoré modely tam nemali plastový kryt/podblatník), u tých treba miesto dobre skontrolovať a prípadne opraviť.
Inák značenie je XN, XR, XS, XT podľa výbavy (tuším pri benzínových modeloch), u Dieselov je to SL, SN, SR a voľačo. Model 2.0 benzín má označenie XSi.
Jediný športový model je S16, alebo GTi-6. Všetky ostatné šport nálepky si nemusíš všímať, sú dolepené.
Pri testovacej jazde sleduj, či auto rozumne štartuje, či sa nevyvalí kúdel dymu po naštartovaní z auta, aby pri brzdení netriaslo do volantu,
aby motor zaberal plynulo a nemal hluché miesta alebo necukal, na voľnobeh si chvíľu postoj nech sa voda zohreje a či sa spustí vpredu ventilátor (mal by medzi 95-100°C)
pozri či všetko lícuje, skontroluj nosníky zpredu po stranách, či nie je motor zababraný od oleja .. inak by si mal byť v pohode.
Nemali by sa ozývať nejaké blbé zvuky pri akcelerácii, ani tiahnuť do strany. Všimni si aj hučanie ložísk. Ak robí niektoré kolo "uuuuuuuuuuuuu", budeš meniť.
Ak ti môžem poradiť rozumnú 306, v Rival Car v Nových Zámkoch (odkiaľ máme GTi modely) je pekná červená 2.0 HDi so skutočnými cca 30 000km.
Síce za ňu aj niečo pýtajú, ale pochybujem, že ich je vôbec niekoľko desiatok po celej Európe, ktoré majú pod 100 000km :)
Keby si niečo potreboval vedieť, kľudne pošli správu alebo sa pýtaj.
-
http://peugeot-306.autobazar.eu/20hdi-id4091793.html (http://peugeot-306.autobazar.eu/20hdi-id4091793.html)
toto je ona z Rival Car.
-
V banovciach nikdy v zivote nic nekupuj. A poznam tam vsetky bazare. Zdaleka sa vyhybat.
-
OK!
Ďakujem za cenné rady.
-
Pokud chceš benzín, tak bych volil 1,6 nebo 1,8 16V. Mám obě. Výkon u 1,6 je dostačující, ale jak už bylo psáno, musely se měnit gufera kvůli oleji. 1,8 16V je podstatně svižnější a ani po 220.000km mi nežere olej :muscle Ale jedině v novém modelu :mrk
-
Falco ja som z bn a asi budem za chvilku predavat moju 306 ;) (papierovo 1.4 origo 1.6 benz :P )
Edit: ano ma za sebou par uprav... :D
-
V banovciach nikdy v zivote nic nekupuj. A poznam tam vsetky bazare. Zdaleka sa vyhybat.
Haha toto som čítal už na viac fórach . Inak som Bánovčan :rofl
-
Zdravím,
Peugeota som zatiaľ stále nekúpil. Asi som moc prieberčivý. Nechcem kúpiť hociakú šopu.
A čo takto 1.9 hladký dízel ?????????????
Nie je to moc lenivé, alebo náročné na údržbu ??????????
Ďakujem za názory. Hugo
-
Lenivé to je ale zas nesmrtelný motor ten pôjde aj na jedlý olej :D Opravy tam sa hádam ani nemá čo pokaziť :D Inak úsporný a trvácny motor len ten výkon no :)
-
Ked 1.9 tak Dt s turbom a 66kw mal som ho v 306 a bolo to paradne aj svizne a nema sa tam co pokaslat, :)
-
1.9D mame v 206tke a nemozem povedat nic zle. A nie je to lenive. Pri vyssich rychlostiach ano, nema to dost sily, ale do 140 uplne v pohode. Dokonca som bol prekvapeny ake to je akcne ked clovek stekli plynovy pedal pri 110.
-
1.9D je fajn. Nie je to zázrak ale hýbe sa celkom svižne aj v Partnerovi a to je o niečo ťažšie auto... :yes
-
Zdravím vás všetkých páni.
Tak už som konečne kúpil !!!
Peugeot 306 1,4 XN
-
pekný kúsok tak nech slúži bezproblémov :clap