PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 II => Téma založená: Pavel Govda 13.01.2019 - 00:35:36
-
Zdravím,
Nestretol sa náhodou dakto z problémom že mu tlači chladiacu kvapalinu do nádržky? ako náhle sa zahreje motor nádobka je plná a obe hadice čo idú do chladiča sú tvrdé.
Motor 1,6 hdi 85/115 najazdené 139000.
-
pozri sa ci nemas prasknuty ventil vo viecku nadrzky,staci mala prasklina a tlaci to von,len ci to nebude tesnenie pod hlavou.
-
Viečko je nové
-
Demontovať hlavu, pozrieť tesnenie, rovnosť hlavy a či nie je niekde prasknutá (odskúšať tlakovaním).
-
Do nadobky prichádza iba kvapalina alebo aj plyn?
Nadoba sluzi ako rezervoar na vyrovnavanie objemu pri teplotnom roztahovani kvapaliny. Voda zmeni svoj objem pri zmene teloty z 20 na 90 st priblizne o 4 % co je pri 4l asi 1.5dl. Neide nahodou iba tento prípad?
-
Ťažko povedať či prichádza aj plyn lebo ju naplní do vrchu a pri povolovaní viečka strieka von voda.Po ochladení voda klesne na stred od max a viečka.
Začalo to tak že na diaľnici za jazdy prestálo kúriť a začalo dvíhať teplotu vody, po otvorení kapoty nádobka bola mokrá a chýbalo tam cca 1,5 l. vody. Po doplnení vody znovu začalo kúriť a teplota sa vyrovnala na 75 a nasledovných 300 km bolo všetko ok. Nasledovné ráno už zase chýbala voda a po doplnení a naštartovaní zase nekúrilo a teplota vody sa začala dvíhať nad 80.V servise sme objavili poškodenú hadicu od motora do vodnej pumpy (poškodená od sťahovacej pásky), tá sa vymenila spolu z komplet rozvodmi,vodným čerpadlom a termostatom.
-
opýtam sa inak , ráno , skôr než naštartuješ .... aká je úroveň chladiacej kvapaliny ? je na minimume alebo blízko neho ? skús naštartovať motor a otvor nádržku .... po asi 5 - 10 min urob to znova . čo sa deje ... fučí vzduch alebo tlačí vodu von ?
-
opýtam sa inak , ráno , skôr než naštartuješ .... aká je úroveň chladiacej kvapaliny ? je na minimume alebo blízko neho ? skús naštartovať motor a otvor nádržku .... po asi 5 - 10 min urob to znova . čo sa deje ... fučí vzduch alebo tlačí vodu von ?
Pred výmenou poškodenej hadice a rozvodov sa stávalo že je v nádobke akoby podtlak, pri otvorení fučal vzduch a dvíhalo vodu.
Na foto je úroveň ktorá bola po ochladení (ráno ) ale po zohriatí za zaplní do vrchu a po povolení viečka strieka voda von.
-
máš veľa vody ... spusti úroveň asi tak 5mm nad minimum a skús sa povoziť .....potom daj vedieť čo sa deje .
-
máš veľa vody ... spusti úroveň asi tak 5mm nad minimum a skús sa povoziť .....potom daj vedieť čo sa deje .
To iba zajtra, auto je v servise,
-
tej kvapaliny tam máš veľa, uroven by mala byť cca v strede nadržke medzi max a min :)
-
tej kvapaliny tam máš veľa, uroven by mala byť cca v strede nadržke medzi max a min :)
Ono bolo medzi min a max, táto úroveň zostala po ochladení . Zajtra skúsim vytiahnuť na správnu úroveň a zase sa previesť kým sa nezohreje na správnu teplotu.
-
všetkým, ktorí už rozoberajú motor - ak tam nemá "olej", tak je iba niekde vzduch!
-
a ten vzduch môže pochádzať aj z valcov .... poškodené tesnenie pod hlavou . ak sa nepodarí odvzdušniť systém a znormalizovať ho .... navrhujem zmerať tlaky vo valcoch ..... možno sa ukáže kde je problém ( badateľný rozdiel v tlakoch ) ale nemusí .....
-
prerazené tesnenie vždy sprevádza olej.
naviac - v krátkej dobe "vystrieka" všetku kvapalinu "von" a motor sa "nasucho" prehrieva. zažil som, musel som sa dostať z "divočiny" do civilizácie" (rozumej k servisu. naštartovať/rozbehnúť na max - vypnúť motor/plachtiť - naštartovať/rozbehnúť na max ...
-
nesprevádza . koľko motorov si rozobral ??? tesnenie keď povolí medzi valcom a komorou s chladiacou tekutinou ... odkiaľ by sa tam mohol vziať olej ???
-
Presne tak, všetko je to aj od konštrukcie daného motora.
Ja som sa zase pre zmenu nestretol že by sa olej dostal do chladiacej kvapaliny v prípade problému tesnenia pod hlavou, ale nejednalo sa o automobilové motory.
-
chcete mi povedať, že sa tesnenie prerazí medzi chladením a čím?
chcete mi povedať, že v spaľovacom priestore NIE JE žiaden olej?
chcete mi povedať, že tesnenie "pod hlavou" iba slzí a zo spaľovacieho priestoru žiaden TLAK nevyženie kvapalinu preč?
o akom motore to je pravda?
nehnevajte sa na mňa, ale aj pri probléme s teplotou kúrenia ste všetci do jedného hľadali príčinu všade inde a nie v termostate!
-
To čo som ti opisoval ja tak sa tesnenie poškodí medzi kanálikom chladenia a spaľovacím priestorom ;). V spaľovacom priestore olej nemá čo hľadať, aspoň nie také množstvo čo by natlačilo do chladiaceho okruhu ;). Ak je v chladiacej kvapaline (v nádržke) olej poškodí sa tesnenie medzi olejovým kanálikom a spaľovacím priestorom. preto píšem v príspevku vyššie že záleží od konštrukcie daného motora. O slzení na tesnive nebola žiadna zmienka ale práve tlak z valca (spaľovacieho priestoru) po poškodení tesnenia medzi valcom a kanálikom chladenia spôsobuje natlakovanie chladiaceho okruhu a následne vytáčanie chladiacej kvapaliny, zavzdusnenie chladiaceho okruhu a následne prehrievanie ;).
Čo sa teploty kúrenia ( predpokladám chladiaci okruh sa slabo zohrieva) týka prvá vec čo sa pozerá sú termostaty.
-
Ved na to su kruzky na pieste,aby sa olej nedostaval do spalovacieho priestoru od klukoveho hriadela a jeden z kruzkov je stieraci a stiera olej zo stien valca.Pises ze ti nepisali ,ze ti nekuri preto ,ze mas zlý termostat,ale ved to je prva vec co skontrolujem,ci mam motor zohriaty na 80 stupnov ,alebo na 50 az 60 stupnov.Ked mam nizku teplotu chladiacej kvapaliny prve ,co kontrolujem je termostat.
-
áno , na to sú krúžky ... ale aký olej stieraju krúžky .... od ojnice istotne nie .... zamysli si konštrukciu motora a povedz odkiaľ je tam olej .... a koľko motorov som rozobral , skoro na každom bol možný stik oleja a výfukových plynov z valca . pri niektorých menej pri iných viacej .....
-
no jasne od klujoveho hriadela ,ale z neho sa dostava aj na ojnicu a piestny cap
-
lem by aj ni ... špliechaním kľukovky ( pri náraze do oleja v olejovej vani .... a ojnice a ojničné ložiská sa , rovnako ako aj ložiská kľuky mažú olejom ktorý prúdi cez kľukovú hriadeľ ... a ktorý tlačí čerpadlo .... pozri si schému mazania motora ..... ( preto má vlastne kľukovka na mieste uloženia do ložísk a na mieste uloženia ojníc dierky )
-
Takže záhada vyriešená, bol na vine nový termostat. Asi sa zasekával.
-
No a je to tu zase, po výmene termostatu sa auto správalo normálne(najazdené ca.700km), ale cestou do Nemecka sa to prejavilo zase a to tak že pri rýchlosti do 140-150km/h sa voda drží v norme ale nad 150 už tlačí vodu cez viečko von. Teplota vody je stále rovnaká (ca.78°), pred výmenou termostatu sa teplota hýbala od 73-83°.
Ak má dakto nejakí návrh čo by to mohlo robiť budem vďačný.
-
pri tej doterajšej anabáze:
- kontroval niekto teplomer či ukazuje aktuálny stav/správne hodnoty?
- normálne by chladič mal udržať teplotu v norme samotným ofukom pri jazde, bez ventilátora
- dalo sa kúriť a poklesla teplota (rozumej prestala voda variť)?
- chladiaca kvapalina svoj objem NEZVÄČŠUJE, vytláča ju VAR a vzniknutá para.
na niektorom mieste kvapalina nepreteká ako má, tam sa teplota zvyšuje a nastáva VAR, para ...
ps - koľko ventilátorov je na chladiči? nemal by tam byť "ďalší"?
-
Si prvým majiteľom auta? Ak nie je možné že niekto pred tebou nasypal/nalial do chladiaceho systemu nejaky "vylepšovač" ktorý zaniesol celý ststem a znižuje jeho účinnosť.
Keď sa to prejavuje iba pri vysokej zataži nemôže byť problém s tesnení pod hlavou alebo nejaká prasklina na hlave (viem, problem robila liatina nie hlinik ale čo keby? ) a drobný problem sa prejaví až pri vyšších teplotach a tlakoch...
-
Alebo sa odporúčal nový termostat (čo v dnešnej dobe nie je nič neobvyklého). :bandit
-
Ten menil vo februari. takze skor reklamacia...
-
Termostat je už vymenený a teplotu drží len problém je že vytláča vodu von pri trochu rýchlejšej jazde(nad 150km/h).
Tiež sa mi zdá že je asi dačo upchaté"? alebo neviem ako sa vyjadriť keď to roby len pri väčšej záťaži .
-
Riešenie je neprekračovať 150km/h :)
-
Riešenie je neprekračovať 150km/h :)
Ano aj tak sa to dá, len otázne je čo to bude robiť keď bude vonku +40˚.
-
Pokial ma doby ventil vo viecku,tak by som povedal,ze mu to robi tesnenie pod hlavou.Mal som v praci podobne nieco na vodidle
-
opakujem - má naftový motor - videl by olejové škvrny.
-
nam vyrazalo tesnenie pod hlavou na Liazke/mozno to neni spravne porovnanie/.a to zhruba kazde 2 roky.Nakoniec na sadke zistili ,ze valce nedosadli rovnako do bloku motora a preto museli prefrezovat blok motora a odvtedy bol pokoj.
-
opakujem - má naftový motor - videl by olejové škvrny.
Toto nie je zakonita pravda ani ked sa postavis na hlavu. Ziadne olejove skvrny tam byt nemusia.
-
jabb32 na tom Liazkovom motore stačilo podložiť hrubšie medené tesnenie po vložku (valec) aby nebola utopená v bloku motora a tým pádom hlava valca lepšie pritláča tesnenie pod hlavou.
-
lenze zistili,ze osadenie nebolo rovnako hlboke a preto sa muselo frezovat.
-
Viečko je nové priamo z Peugeotu.
-
Nakoniec to bolo tesnenie pod hlavou. :( :( :(
-
Ahoj. Mam presne ten istý problém. Motor a rok rovnaký :(
Záruka mi skončila pred pol rokom... Zatiaľ mi menili nejaké dva prasknuté kolienka za motorom kde sa tratila voda. Keď som sa pýtal na tesnenie a či skúšali tlaky tak je vraj všetko v poriadku. Teraz týždeň po akože oprave, nádobka úplne plná a nehreje kúrenie :-\
Chcem sa opýtať ci sa to dá ešte vyreklamovat?
Pavel, od opravy už je to dobré? Ako dlho a koľko stala oprava?
Ďakujem.
-
Ahoj. Mam presne ten istý problém. Motor a rok rovnaký :(
Záruka mi skončila pred pol rokom... Zatiaľ mi menili nejaké dva prasknuté kolienka za motorom kde sa tratila voda. Keď som sa pýtal na tesnenie a či skúšali tlaky tak je vraj všetko v poriadku. Teraz týždeň po akože oprave, nádobka úplne plná a nehreje kúrenie :-\
Chcem sa opýtať ci sa to dá ešte vyreklamovat?
Pavel, od opravy už je to dobré? Ako dlho a koľko stala oprava?
Ďakujem.
Ahoj,oprava stála ca 700€ a trvala okolo 7 pracovných dní. Od tej dobý ide ako nový.
-
Tak to je pekna suma.ja som musel menit tesnenie pod hlavou na 206 a pritom som si dal vymenit aj rozvody a stalo ma to tusim 431 €
-
Ďakujem Pavel. Mne takú istú sumu povedali, aj s rozvodmi. Len dĺžku opravy odhadovali dva až tri týždne a to sa mi nepáči veľmi. Robili ti aj vybrus hlavy, či len menili tesnenie? Vraj na ten vybrus sa dlho čaká u nás.. A robili to v autorizovanom servise?
-
A
-
Ďakujem Pavel. Mne takú istú sumu povedali, aj s rozvodmi. Len dĺžku opravy odhadovali dva až tri týždne a to sa mi nepáči veľmi. Robili ti aj vybrus hlavy, či len menili tesnenie? Vraj na ten vybrus sa dlho čaká u nás.. A robili to v autorizovanom servise?
Ano bol robený aj výbrus a tlaková kontrola nakoľko bola hlava vykrivená, robil mi to chalan v Partizánskom. V autorizovanom servise nenašli chybu. V tej cene bola aj výmena chladiča.
-
Tak po roku a pol kľudu zase tlači kvapalinu von z nádobky.. Dnes idem dat meniť termostat, keď nepomôže tak pôjde na vybrus hlavy :angry