PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Bazár => Kúpim - auto => Téma založená: eosd 06.07.2021 - 16:25:52

Názov: Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 06.07.2021 - 16:25:52
Ahojte,

vopred sa sa ospravedlnujem ak som temu zle zaradil, ale pomaham znamemu kupit rodinne auto pre styroch. Poziadavka v podstate je rodinne auto, idealne kombi, ale nie je nutne podmienka (aktualne vlastnia C4 1.g a vojdu sa tam) a s potencialom nejaku dobu fungovat bez problemov, resp s minimalnymi problemami. Preto sa dospelo k zaveru, ze bude idealne kupit co najnovsie auto s nizsim najazdom, ale stale s nejakou mierou komfortu (nizsia stredna, teoreticky stredna trieda).

A tak nejak sa stalo, ze som zavadil o Peugeot co ma priznam sa nebralo, ale odkedy som videl 3008, zacal som tu znacku trochu vnimat. Ale aj 308 je hodne pekne a v recenziach solidne hodnotene auto, takze ma celkom zaujima ake su vase skusenosti po nejakych tych odjazdenych km s tymto autom. Jednak ako ste si zvykli na i-Cockpit, ale zaroven ako je na tom 308 po rokoch z hladiska spolahlivosti, opotrebovania interieru a tak podobne. Urcite ocenim objektivne hodnotenie.

Inak konkurenciou by mal byt este faceliftovany Focus III, pripadne Golf VII, ale ten vychadza o nieco starsi a s vyznamne vyssim najazdom.
A dalsia otazka je, ci ma vobec zmysel uvazovat nad 308 SW s rozpoctom 6-7000, resp ci sa za to da kupit nie uplne oholene auto v slusnom stave.

Dakujem
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 08.07.2021 - 14:21:57
Ahoj, skúsim "pomôcť" aspoň takto:

Jazdím na 308-čkách od prvej chvíle, čo prišli na trh (predávam ich). Ak niekto doteraz jazdil na 1. generácií Citroenu C4, vôbec by som sa nebál i-cockpitu, pretože ani jedno z týchto dvoch áut nemá "bežný" interiér a posed za volantom. I-cockpit nie je zlé riešenie, je skrátka iné. Malý volant nesadne každému, pohľad na budíky ponad volant tiež nie je pre každého, no na druhej strane väčšina ľudí si zvykne veľmi rýchlo a presadnutie do iného auta (cháp do auta s klasickým volantom) vyvoláva pocit kormidlovania lode.

Ak porovnám 308 hatchback a 308 SW, ide o dve absolútne odlišné autá. Kratšia verzia má uskackaný zadok, dlhšia verzia je plavnejšia a keďže má aj dlhší rázvor, je na zadných sedadlách o niečo viac priestoru. Batožinový priestor sa porovnať ani nedá, v SW je doslova obrovský, pričom sedačky sa dajú sklopiť do roviny.

Čo sa týka motorov, tu pomôcť neviem, keďže na každom aute najazdím zopár tisícok km a auto ide do sveta. Ale nemám pocit, že by mala značka Peugeot v ponuke vyslovene motorický prúser. Jazdil som asi na všetkom, čo sa počas životnosti tohto modelu ponúkalo a najviac ma oslovil motor 1.5BlueHDi s 8-stupňovým automatom. Táto kombinácia asi ale nebude dostupná v budgete, ktorý je pripravený.

Aj v rodine sme mali dve krátke 308-čky, 1.6eHDi 115k MT6 a 1.6BlueHDi 120k MT6, obe už slúžia u iných majiteľov a čo viem, tak absolútne bez problémov. Ak človek nenatrafí na šerbel, ktorý bol služobným autom s pretekárskym pilotom, nebál by som sa toho. Ako som už ale povedal, na technické veci sú tu iní, oveľa väčší machri.

Osobne by som sa ale sústredil na kusy, ktoré už majú zabudovanú funkciu AppleCarPlay & AndroidAuto. Sú to autá po facelifte. Ono mať v aute dotykovú obrazovku bez možnosti jej multimediálneho využitia je také.... pre mňa nepochopiteľné. S touto funkciou netreba mať v aute ani zabudovanú navigáciu, pretože si vodič na displeji zobrazí GoogleMaps alebo trebárs Waze, ktoré má v mobile a k dispozícií sú vždy aktuálne mapy, čo pri zabudovanej navigácií nie je samozrejmosťou. Otázkou znovu zostáva, či je finančný limit dostatočný...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: pacho 08.07.2021 - 18:20:26
no pridám sa aj ja. Mám 308 II hned z prvých kusov. je to tuším 10/2013, braql som ju ako predvádzačku, a po rokoch musím konštatovať, že max. spokojnosť, auto splnilo moje predsatvy. Je to 1,6 HDi 85kW 6°MT,vo výbave alure, s prakticky všetkým možným čo sa dalo v tej dobe doplniť. Pozri moje vlákno "207 sa mení na 308". V téj dobe všade kritizovaný malý volant, i-cocpit, a ovládanie cez tablet, a opačný otáčkomerje asi to najlepšie čo môže byť.  Zatiaľ som najazdil 140 tkm, mám nové auto ale s 308-čkou sa nedokážem rozlúčiť, a vždy rád do nej sadám. Chcem ju predať, ale zatila som si nedal ani inzerát....Celkovo veľmi prívativé auto, ale už spomínaný kratší rozvor ako sw, je priestor na zadných sedačkách relatívne obmedzený, ale dá sa tam prežiť v pohode aj dovolenkové cestovanie, kufor cez 400l v pohode. Z kratšieho rozvoru vyplýva veľmi dobrá manévrovatelnosť v meste, má relatívne malý polomer otáčania, čo oceníš pri parkovani. Treba si trocha zvyknúť pri nastupovaní na vyššie prahy, ale za odplatu sa ti auto odvdači veľmi dobrými jazdnými vlastnostami a pevnou karosériou, kde ani po rokoch nič nevrže. Motor veľmi kultivovaný tichúčky s TDi sa nedá porovnať, spotreba okolo 4-5 l. na 6l som sa vyhupol pri jazde na dialnici okolo 170. spotreba oleja 0,00. Poruchy v podstate banalnosti, , menili v záruke tretie brzdové svetlo, lavú smerovku v zrkadielku. Boli menené brzdy /80tkm, spodné guľové čapy /120tkm. Zhrniem veľmi pohodové a prívetivé auto pre dvoch + deti.....ináč brať SW. Brať model s led svetlami, na tú dobu to bola bomba, a ani dnes sa nestratia. Jednine čo ma nasrali, keď som si kúpil 17" kolesá, a potom som zistil, že sa nedajú zapísať do TP, lebo spotreba....Č o swa týka interieru, už ako som písal nič nevrže, v celku v pohode, jedine vodičové sedadlo by si zaslúžilo repas, za čo môže mojích skoro 100kg :-) sedačky sú s alkntarou. Ak by som kupoval určite by som sa zameral na vyššiu výbavu, aj koly led svetlám, a mám pocit, ze alurka je aj lepšie odhlučnená, presklená strech je proste úžasna, a je samozrejme  aj v novom aute. .....Jedno čo by som si tiež doprial je automat, mám aisin v novom aute, netreba sa AT bať, so skackavou dsg sa nedá porovnávať. Len sa bojím, že finančný limit je trocha nízky na slušnú 308, vo výbyve a s nízkym nábehom. Dával by som si pozor hlavne na výmenu oleja u predchádzajúceho majiteľa, a asi by som sa vyhol auta z dovozu po lizingu. V prípade otázok kľudne sa pýtaj rád zodpoviem.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 05:58:11
Vdaka chalani :-)

Ono popravde si tiez nemyslim, ze ten i-Cockpit by bol z hladiska sedenia problem a celkom sa tesim, ked si to budem moct tiez vyskusat. Skor ma mrzi ten dotykovy panel a hlavne jeho kvalita, kedze ak tu chcel Peugeot minimalizovat tlacidla, asi mohol pouzit kapacitny displej (co sa stalo po facelifte).

Z hladiska jazdnych vlastnosti je ale s ktoroukolvek verziou nejaky zasadnejsi problem ? Ako som pisal, kupuje to bezna rodina, nie zavodnici, takze ani plavnejsi prejav asi problem nebude. Im ide skor o to, aby to jazdilo komfortnejsie, resp nebolo to zbytocne hlucne, alebo tvrde.

Co sa tyka motorov, tam obavy nemam. Resp teda aspon z internetov som dospel k zaveru, ze tie PSA naftaky vobec nie su zle motory a dokazu fungovat dlhodobo bez problemov. Skor mam obavy z takych tych typickych veci ktore trapia frantikov, ale mozno aj Fordy a pod. Akoze nieco niekde neidentifikovatelne klepe, alebo odide zamok niecoho, alebo kdejaka elektronicka blbost. Casto nic fatalne, ale potom ma clovek auto viac v servise, nez doma.

Spomenul si to Android auto, co zial bude problem a FL modely idu az cca od 9000, mozno vyssie. Neriesil niekto, ci sa ten infotaiment pripadne neda vymenit ? U Focusu napriklad ide spravit konverzia zo Sync 2 na 3 za nejakych 500eur. Akoze osobne by som to riesil, im to asi nebude treba a skor ich zaujima CD prehravac :-D

Co sa tyka toho rozpoctu, na bazosi som videl viac 308ciek s najazdom dost pod 200 000 (kupovane tu) ktore mali aj nejaku vybavu, typicky Style uz vyzera v pohode, aj ked chybaju FullLED svetla a cenou okolo 6500-7000. V zavislosti na stave a konfiguracii by asi vedeli nejakych 500eur prihodit. Ale nepocita sa s tym, ze kupia plne vybaveny cukrik s najazdom do 100 000km, ale skor nieco okolo 150 000 v rozumnej vybave. Ako som pisal, alternativa je napriklad Golf, ktory je ale starsi, najazd ma bezne o 100 000km vyssi a vybava asi tiez lepsia nebude. Tu ma vlastne tiez zaujima vas nazor na to, ci vobec ma zmysel sa tymto autom v tejto cene zaobera. Lebo napriklad pri tom Golfe viac ludi povedalo, ze za 7000 ich sice par najdes, ale vacsinou su s tym nejake problemy. Samozrejme konkretny kus nechame preklepnut ci uz niekym znamym, alebo nejakou sluzbou, ale je dobre vopred vediet, co sa za tie peniaze da cakat.

Inak co na Peugeote ocenujem je, ze v podstate v kazdej vybave (udajne je nejaka extra nizka bez dotykaca, ale tu som nevidel) ten interier vyzera dobre. Nesedel som v tom, asi to viete posudit lepsie, ale z fotiek to tak vyzera. To u nemcov napriklad nie je bezne a Golf sice uz vyzera pomerne dobre aj v zaklade, ale taka Octavia, alebo Focus ...

Inak teda take SW s panoramou, idealne GT-line a asi sa necham zlakat tiez :-)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 09.07.2021 - 08:44:16
... ani hatchback ani SW nie je nekomfortné, SW však jazdí pohodlnejšie, hatchback je obratnejší...

K výmene rádia len toľko, že odpoveď NEDÁ SA nemám rád, ale zrovna pri tejto položke by som ju použil. Ono to určite nejak ide, treba vymeniť rádio aj displej + asi aj kabeláž a bohviečoešte. Skrátka, aj keby sa to niekomu podarilo, stálo by to asi viac ako celé auto... CD mechanika aj USB by v aute na 99% mali byť...

Porovnanie s Golfom je na mieste, ale treba si uvedomiť, že Golf je typickým príkladom fleetového presúvadla, nepoznám presné štatistiky, ale povedal by som, že 9 z 10 Goflov bolo služobnými autami, preto také nájazdy.

Zrovna panoramatická strecha je niečo, čo by som v aute nechcel. Ono je to efektné (najmä pre sediacich vzadu), ale veľmi to prehrieva interiér. Bohužiaľ, model 308 ešte nemal možnosť panoramatickej strechy s otváraním (to už je iné, to je super). Samotná panoráma nevykazuje žiadne problémy, viem snáď o dvoch prasklinách po odletení kameňa, ale to musí byť veľká náhoda).

Áno, vo francúzskych autách sa človek sem-tam stretne s nejakými prkotinami typu "búcha, hrkoce, nefunguje", ale ono by celkovo bolo naivné si myslieť, že si človek kúpi jazdené auto a bude bez problémov jazdiť dlhé roky. Vždy sa niečo nájde...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 10:56:18
Super. Ja som ani nepredpokladal, ze by tie podvozky boli problem, obecne su dost chvalene a v podstate som nasiel len jedinu recenziu kde dotycny spominal, ze predFL bol nekomfortny.

Ok, to je celkom skoda, ale myslim, ze im to vadit nebude. Je to ten typ ludi ktori poziadavku definuju cez spotrebu a aby sa to nekazilo. Ja osobne by som to urcite ocenil :)

Hlavne tie Golfy si drzia cenu lepsie, takze v pohode najdem aj Golfa s mensim najazdom, ale nebude to za cenu Peugeotu. V tomto smere mi popravde ta 308 pride ako fajn kupa, pretoze cena tak klasicky Peugeotacky klesa, ale Peugeot sa zaroven snazi trochu pridat na kvalite, takze za tie peniaze clovek vlastne vobec nedostane zle auto. Aj vyhrady z internetov v podstate smeruju hlavne k i-Cockipu, ale ten mi zase priude designovo atraktivny.

To je asi pravda. Ja sam by som do toho asi siel, pretoze pri kupe casto nepremyslam velmi prakticky, ale viem si predstavit, ze by ma to casom nasieralo :)

S tymto sa tiez da len suhlasit. Pri jazdenke clovek musi pocitat s nejakym problemom, ale to sa obcas tyka aj novych aut, akurat su v zaruke. Skor ma zaujimalo, ci su nejake taketo problemy bezne/zname.

Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 09.07.2021 - 11:33:10
SO svojou 308SW som sa rozlucil neplanovane a dost kratko po kupe (cca 1,5rocne auto). Ale s aktualnym majitelom si obcas napisem a nema problemy - auto v podpise. Popravde, keby som nepotreboval vecsie, nezbavoval by som sa ho este velmi dlho. Malo svoje muchy - napriklad absencia kontrolky kvapaliny v ostreovacoch. Zadok pri prazdnom aute dokaze uletiet v zakrute pri priecnej nerovnosti tiez, ale to je jednoducho vlastnost. Urcite by som siel ale do allurky, motoricky by som vyberal asi podla viac faktorov ako pri novom.  U benzinu kludne 1.2, ale treba dat pozor aby to boli modely od cca polovice 2017 kvoli pouzivanemu palivu. Zistit ci neboli problemy s remenom a zamerat sa nan. U 1.6hdi asi ziadne vecsie problemy nejako neevidujem, ale u 1.5 zase moze potrapit adblue nadrz.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 11:40:12
Vdaka. Nejake blbosti sa vzdy najdu. V tomto smere su "dokonale" asi naozaj len tie koncernove kde je vsetko tak ako ma byt, ale zase je to trochu nuda. A potom cena no :)

Allure ako som pisal vyssie, urcite ano, ale vzhladom k rozpoctu to nemusi byt jednoduche.

Co sa tyka toho odstakovania, to je problem aj v SW ? Inak ale nepredpokladam, ze by si to vobec vsimli. Imho podvozok C4 asi bude dost hnoj, takze v tomto smere sa posunu vyznamne. Skor mozno co som si vsimol v par recenziach, pedale, aspon spojka mi prisla ako uplne tupa, lahka, "odrezana" od auta. To moze byt trochu nezvyk.

Co sa motora/prevodovky tyka, nechcu automat a chcu dizel. S tym nepohnem :)

Ale inak akoze toto mi pride ako celkom pekne auto. Uz trochu nad limit, ale ... https://auto.bazos.sk/inzerat/126653166/peugeot-308-sw-16hdi-73kw-2017-allure-mozny-odpocet-dph.php
Plus je to teda uz 200 000km.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 09.07.2021 - 12:01:16
Netvrdil by osm, ze by koncernove auta boli dokonale. Sluzobnymi jazdim a keby som chcel, mal som moznost zobrat koncern. Svoje peniaze za to ale nedam.
Odskakovanie zazijes pri dynamickej jazde pri prejazde priecnej nerovnosti ale s prazdnym autom. Ma to vzadu pevnu napravu, to je jednoducho vlastnost. Ak to bude zatazene, tak to nepocitis vobec.

Volbu dizlu sice akceptujem, co ale nepochopim, nechciet v dnesnej dobe automat a neobstoji ani argument pripadnej "poruchy".
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 12:15:57
Ja som to "dokonale" dal do zatvorky prave kvoli tomu, ze tym nemyslim uplne to, ze su bez chyb, ale skor Ta neprekvapia. Ergonomicky je to tak ako cakas, kedze je to stale rovnake, ma to senzory a kontrolky ktore chces a potrebujes atd. To v japoncoch, korejcoch aj francuzoch sa vzdy najde nejaka zvlastnost.

Popravde, ja by som automat minimalne u jazdenky nechcel tiez. Jedina situacia kde by som to ocenil su kolony v kombinacii s adaptivnym tempomatom, inak som po tom nikdy netuzil. Radenie ma doteraz nikdy neobtazovalo a je to uspornejsie.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 09.07.2021 - 12:37:57
Tu by som trochu oponoval... Časy, kedy automaty žrali o 1-2 l viac ako manuálne skrine, sú dávno preč. Dnes sa bavíme o rovnakej spotrebe, rozdiely sú spôsobené skôr štýlom jazdy ako technológiou.

Dôvod, prečo mi koncern nesmie na dvor, je nuda na palube. Nulové emócie, hoci priznávam, že najmä papierovými hodnotami vedia tie autá zaujať. Ale preslávené TDI so spotrebou na úrovni 3,26478493 l na sto km (a to neviem, či som teraz aspoň o 3 litre neprehnal) znie veľmi podobne ako svokrov nový Zetor. Keď som mal možnosť jazdiť jednu z prvých Panamer v SR, ako prvé som si všimol ovládanie okien - rovnaké som videl aj vo Fabii. Pre mňa neprekusnuteľné, aj keby som na to mal...

Mám doma od novoty aj japonca... Áno, objavili sa prkotiny aj na aute atakujúcom cenovku 40 000 EUR, ale ja naozaj nepoznám žiadnu značku, ktorá by neriešila svoje prkotiny. Naozaj je to všade...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 13:06:36
S tym stylom jazdy samozrejme suhlasim, ale ja za seba mozem povedat, ze jazdim dost usporne a to tak nejak prirodzene. Obcas sice jazdim rychlo, ale jedna z mojich zabaviek za volantom je aj tlacit spotrebu nadol a zatial som nesiel s automatom, ktory by to robil lepsie. Ale je to jedno, kvoli spotrebe to nie je. Proste z toho mam trochu strach, pretoze je to polozka navyse ktoru zatial nepotrebujem a ak sa na udrzbu niekto vyprdol, tak su to dalsie zbytocne peniaze von oknom.

Ta nuda na palube asi sedi, aj ked nie som vylozene odporca a vo vyssich vybavach sa mi koncernove interiery pacia. Plus teda tam mas tony ulozneho priestoru a ergonomicky to funguje dobre. A hlavne do Golfu pokial viem nemontovali tlakovy displej :-P Na druhej strane, 308 II ma imho velmi pekny interier a v podstate stale "desny" oproti napriklad 3008/508 v ktorych som nesedel, ale celkom som sa z toho poskladal :) To bol vlastne taky prvy impulz ked som zacal pozerat po Peugeotoch.

U japoncov to skor boli take veci, akoze sestka nemala trojblik, chybali haciky na igelitky a proste take tie veci ktore europsky vodic ocakava :) Akoze toto fakt nie su veci ktore rozhodnu o tom, ci si to auto kupim, len mam pocit, ze na koncerne ma nic taketo prekvapit nemoze. Mozno fakt nejake spolocne diely aj s Fabiou :)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 09.07.2021 - 13:16:37
... vieš, ono je to subjektívne a konečné rozhodnutie je vždy na zákazníkovi. Mňa osobne napríklad interiér v 3008/5008 absolútne ničím neoslovil, možno aj celkovo tým, že nemám rád triedu SUV (hoci uznávam plusy, ktoré prináša).

Neviem zhodnotiť nižšie stupne výbavy alebo minulé generácie "mazďáckej šestky", ale vymenované prvky výbavy v tej svojej mám. Ergónomia a praktickosť je ďaleko lepšia ako v služobnej 308-čke. Ale! Hoci je šestka o kategóriu väčšie auto ako 308SW, bicykle aj akékoľvek väčšie predmety radšej nakladám do Francúza. Ten kufor snáď ani nemá limity...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 09.07.2021 - 13:21:09
Ja som ale nulu nezabudol :-D Naozaj som myslel 508 a to nie je SUV. Inak s postojom k SUV suhlasim. Beriem ich, ale nejak nemam potrebu nejake vlastnit.

Hovorim o GHcku. GJcko uz je zase trochu europskejsie auto a teda nutno dodat, ze tie posledne Mazdy su hodne podarene. Lenze nad Mazdou uvazovat nemozem. Jednak su hlucne (aspon teda ta minula generacia), jednak jazdene dizle asi tiez nie a aj cenovo a rocnikom je to trochu inde. Tu mi ten frantik, mozno nejaky Ford alebo Opel proste dava dokonaly zmysel, pokial teda nie je predpoklad, ze sa objavi nejaky vylozene velky pruser. Pripadne Megane, ale tie v tejto cene nie su. A mne osobne by vadilo aj to kormidlo, co je tam udajne miesto volantu.

Inak este taka vecicka. Cuvacia kamera v Peugeote je skor raritka ?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 09.07.2021 - 14:09:41
Cúvacia kamera v nižších stupňoch výbavy je naozaj rarita, pri predfacelifte ešte umocnená... Najmä v prvých kusoch bola za tmy nepoužiteľná...

508 je krásne auto, ale naozaj sa zamýšľam, pre koho je vlastne určené. Mám 182 cm a cca 95 kg, nešoférujem ležmo ani "naširoko", ale ja by som toto auto nekúpil, ani keby stálo polovicu. Nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že tento model je prešľap, čo koniec-koncov naznačujú aj samotné predaje. Verím tomu, že to auto je dobré, kvalitné, pre istý typ majiteľov ideálne, ale pre masy ani náhodou. 308 je vo vnútri väčšia, nehovoriac o využiteľnosti batožinového priestoru.

Neviem porovnať Mazdy GH a GJ, to moje GJ je neskutočne tiché, no je pravda, že 19" kolesá sa na slovenské cesty moc nehodia... Dávať 17" na leto však nemienim, na zimných 17" to auto vyzerá ako výbava "Junior" ...  :D
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: samuel308 09.07.2021 - 20:06:25
Ale ten posed mohli vychitať aj u 308 proste niekomu to vyhovuje a niekomu nie
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: pacho 09.07.2021 - 21:33:14


Ale inak akoze toto mi pride ako celkom pekne auto. Uz trochu nad limit, ale ... https://auto.bazos.sk/inzerat/126653166/peugeot-308-sw-16hdi-73kw-2017-allure-mozny-odpocet-dph.php
Plus je to teda uz 200 000km.
[/quote]

tak túto by som asi nebral, má slabší motor  a len 5° prevodovku. Na sw asi trocha málo. 6° prevodovku poznáš popdľa hlavice páky, tá je hliníkova, parádne , ale veľmi nepraktická v zime studená, v lete horúca, ale dá sa to prežiť :-) a 6°je 6°  73kw/85kw dosť citiť. 6°pri 130 točí nioečo cez 2100min-1, z čoho zasa vyplýva ticho na palube.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 10.07.2021 - 07:10:28
https://auto.bazos.sk/inzerat/126280152/peugeot-308-breaksw-16-bluehdi-88-kw-navi-sk-sr.php
Toto sa napriklad paci mne, akurat je to dovoz, z coho by som mal strach. A teda asi to nebude Allure, kedze to nema LED. Na tom Allure je nieco vynimocne, mimo toho svietenia ? Je to najvyssi stupen vybavy, to beriem, ale je tam nieco podstatne ?

A zabudol som na podstatnu otazku. Infotaiment. Nie je najrychlejsie, ale udajne zvykne obcas uplne zamrznut, alebo tak. To je zase chyba nejakych rocnikov, alebo celkom problem predFL ?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 10.07.2021 - 07:27:49
Zjednotenie výbav v ramci EÚ prebehlo len nedávno, dovtedy sa Allure v Nemecku nemusela vo viacerých prvkoch podobať Allure pre Španielsko či Slovensko. To len tak na okraj témy...

Allure pre SR mal zmysel najmä pre tieto prvky výbavy:

- fullLED svetlá
- automatická (elektronická) ručná brzda
- bezkľúčové odomykanie a štartovanie
- pozdĺžne strešné nosiče (pre SW)

Allure síce bol svojho času najvyššou výbavou, no neskôr prišli ešte aj GT Line a GT, ktoré sa líšili najmä opticky (GT Line) a ponúkanými motormi 2.0HDi 180k + 1.6THP 205k a 1.6THP 225k (všetky len pre GT). Allure sa však dala rozšíriť o mnohé ďalšie prvky, takže označenie Allure ako plnej výbavy nie je zrovna na mieste, správne si to pomenoval ako najvyšší stupeň výbavy. Ale to už je hra so slovíčkami (niekomu však môže pomôcť)...

Displej sa občas zasekne alebo reštartuje, ale za celých 7 či 8 rokov s 308 sa mi to stalo snáď 2-3x. Väčšinou sa tieto chyby odstraňujú nahratím nového softvéru...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 10.07.2021 - 08:47:51
Ako subjektivne, FullLED, bezklucove odomykanie/startovanie (toto som popravde cakal, ze je tam bezne) a stresne nosice nie su uplne blbost, ale pre dotycnych ktori to budu kupovat to asi tak vyznamne nebude.

Allure nie je aj nejak lepsie odhlucneny ? GT udajne ano a niekto to tusim spominal aj pre Allure.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 10.07.2021 - 09:48:19
To s tým odhlučnením som si nikdy nevšimol, že by niekde bolo lepšie a niekde horšie...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: pacho 10.07.2021 - 16:09:04
asi tak ako píše modzilo, všeljiakých výbav a modelov, bolo relatívne veľa. Napr niektoré alure z dovoru nemajú bezklúčové štartovanie, čo u nás bol štandard. Tá z inzerátu je nižšia výbava, alure poznáš, hlavne podľa tých led svetiel, ktoré boli štandardne, a pri nižších výbavach neboli ani za príplatok.  ďalej chrómový rámček okolo okien, a dvojfarebné disky, čierna/ strieborna. Existuje aj výbava style, ktorá má väčšinu vonkalších atribútov z allure, ale nemá led svetla. Čo sa týka hlučnosti, tú teóriu som tuna dal ja. Vychádzam z vlastnej skúsenosti, kde raz som mal náhradné vozidlo, to malo 1,2 benzín bez turba, 5°MT a subjektívne bola hlučnejšia ako moje HDi, hlavne po dialnici, a pri akcelerácii. Čo sa týka ťažného, tam by som bol trocha opatrnejší, či sa auto nepoužívalo na dlhodobé ťahanie prívesov, čo tiež neprispieva ku dobrej kondícii auta. Ináč ja uvažujem o predaji mojej alure, to máš fakticky celú históriu aj s poistnými udalosťami :-) Teraz má necelých 140t km. Ceníkova cena vtedy atakovala hranicu 25 t €. Je s odpočtom DPH, čiže pri predaji by sme sa vedeli dohodnúť. https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,1786.105.html , len to nie je SW .
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 10.07.2021 - 21:25:19
Allure v CZ nemala v standarde LED svetla tiez. Ale zase bola o tisicku lacnejsia (lebo nemala LED svetla) Importer sklada/skladal vybavy podla trhu kde sa co predava. Ak je to uz teraz zjednotene, tak budiz, ale pre kupu jazdeneho to nie je aktualna informacia.
Trochu ale nerozumiem tym obavam pri taznom - ak niekto kupuje do takehoto auta tazne, mozes si byt isty, ze to nebolo na dlhodobe tahanie cohokolvek. Jednak sa to zistit realne neda, ale v 99,99% pripadov to ma clovek co sem tam (2x do roka) potrebuje nieco potiahnut vozikom, alebo mozno len na nosic na biky. Urcite s tym netaha kazdy tyzden vozik klebru a tehal.  Na to sa kupuju uplne ine auta a uplne inych motorizacii.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: sir.Oliver 10.07.2021 - 21:46:04


   a čo keď ťahal obytný príves ?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 10.07.2021 - 23:08:26
Tak obytnak a zaujem on ma promile ludi. Naviac kolko krat sa tahat obytnak do roka 2-4x?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: sir.Oliver 10.07.2021 - 23:24:11

  ako u koho . ja som poznal človeka čo ho ťahal každý mesiac aspoň 2x .... a teraz poznám človeka čo ho ťahá každý deň . mobilna prevádzka ( bufet ) ....
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 10.07.2021 - 23:41:44
Nerelevantna vzorka. Ja mam tazne na kazdom aute. Preto, lebo mam nosic na biky a ako vravim raz do roka sa vyskytne situacia, kedy je lepsie tazne mat. To je v 90% realita aj u inych ludi, takze tieto fobie z tazneho su len iracionalna blbost.

EDIT: mozes specifikovat model a motorizaciu tych dvoch ludi co poznas?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 11.07.2021 - 10:03:30
Na tu zmienku o odhlucneni som narazil tu. To sa ale tyka GTcka. Inak vy co prepravujete biky, aku mate skusenost s prepravou na drziaku vs vo vnutri ? Myslim v kombiku, kde je miesta dost bez toho aby som to rozoberal :)

Citácia
Ináč ja uvažujem o predaji mojej alure, to máš fakticky celú históriu aj s poistnými udalosťami :-) Teraz má necelých 140t km. Ceníkova cena vtedy atakovala hranicu 25 t €. Je s odpočtom DPH, čiže pri predaji by sme sa vedeli dohodnúť
Vdaka za ponuku. Asi by to zalezalo na cene. Preferencie su aktualne kombik, ale v podstate to nie je podmienka. Paci sa mi vybava/farba/motor/kilometre (aj lokalita :-D ), ale zaroven to je tipujem 2014 a trochu mam problem aj s tou drobnou havarkou, aj ked to nevyzeralo nijak vazne :) A je to zdokumentovane, co je tiez plus.

Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 11.07.2021 - 10:13:16
Prepravoval som vo vnutri raz 2 biky, zmestit sa zmesti pri sklopenych zadnych sedackach, ale urcite je to viac prace. Predne kolesa sme tusim davali dole, ale ak si clovek vazi svoje veci ako bike tak auto, musi zabezpecit vsetky ochrany aby si niekde neposkrabal interier. Naviac ak nejazdis iba suchu cestu, tak so zasvinenim bikom potom co? Asi len nejaky igelit vo vnutri potom. Cize ja som kazdopadne za nosic na tazne. Lenze moja preferencia spociva v tom, ze ja prenasam biky 4 a onedlho 5, takze ja sa nevyhnem kombinacii tazne + strecha.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 11.07.2021 - 10:42:03
Ok, to mi pomohlo. Niektore tie veci si clovek neuvedomi, kym ich nezazije :)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 11.07.2021 - 12:29:02
Este k odhlucneniu - spravidla lepsie odhlucnene auto byva vtedy, ked ma priplatkove audio. Rozdiel by mal byt v akustickej vyplni dveri, akustickych sklach a par drobnostiach. 5008 mam odhlucnenu lepsie ako 308. V 5008 mam focal, v 308 som mal seriu, ale nemusi to ist na vrub iba audiu, lebo kamarat ma 3008 so zakladnym audio a ta je tiez lepsie odhlucnena ako 308.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 11.07.2021 - 13:34:24
Tak tu to uz bude asi skor generaciou a triedou. A aj znackou. Kazdy ma inu politiku a niekto to naozaj vo vyssich vybavach odhlucni lepsie, niekto nie.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: pacho 11.07.2021 - 15:02:21
. Paci sa mi vybava/farba/motor/kilometre (aj lokalita :-D ), ale zaroven to je tipujem 2014 a trochu mam problem aj s tou drobnou havarkou, aj ked to nevyzeralo nijak vazne :) A je to zdokumentovane, co je tiez plus.
[/quote]

ak chceš napíš mi kontakt na nemethy@lipova521.sk  pošlem bližšie info. K autu dávam nepoužitý strešný nosič, 17" lené /nezapísane v TP/ a 16" zimne. a rôzne drobné vylepšenia. Počas celej doby používam VIF, alebo premiovu naftu. 6rokov bola záruka, dovtedy bol komplet servis v Peugeot Poprad. je to rok 2013, je to fakticky jedná z prvých 308. Mám nezáväzneho kupca, ale auto by bral až v auguste  lebo teraz je v zahraničí. Ďalší by ho zobral za 5t €, tak to radšej nech ostane ako je. Keď som bral citroena na porotiúčet mi dali ponuku na 6t €. 

čo sa týka polemiky k ťažnéemu asi len toľko, že každý ma svoju pravdu, je tiež hodne ľudí, čo si dá ťažné len kôly pripadnej havárie, adzadu, aby bolo auto aspoň čiastočé chránene.  Podľa stavu ťažného sa dá relatívne presne zistiť v akom rozsahu ha používalo, ale je tam to ale. Podľa mňa je to jeden z bodov čo si treba všímať pri kúpe auta.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 11.07.2021 - 21:26:52
Napisem Ti. par veci sa mi na tom aute pozdava :-)

Inak k jednej z mojich predlych otazok: https://www.peugeotforums.com/threads/replace-smeg-unit-with-nac-to-get-carplay.330916/

Ak to chapem spravne, tak v skutocnosti by nemusel byt az tak problem prehodit to "MMI" za modernejsie, nie ?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 11.07.2021 - 22:11:41
Neexistuje žiaden oficiálny návod, ako na to... A nechce sa mi veriť, že to niekto v SR skúšal...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 12.07.2021 - 03:08:25
Toto spomina nejaky cech, ze to uz robil.
https://www.peugeot-club.com/topic/120512-308-t9-vymena-palubniho-displeje/

Sam by som sa do toho nikdy nepustal, ale zrejme sa to da. Oficialny navod od Peugeotu asi nebude, ale nieco kutilske by sa snad naslo :)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 12.07.2021 - 12:10:14
táto téma sa rozoberala už viackrát aj tu na fóre... Za seba len toľko, že kým neuvidím naživo (alebo z fotiek), že sa to v našich podmienkach prerobiť dá, neuverím...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 22.07.2021 - 19:54:52
Viem, ze riesim hluposti, ale este predsa ... :)

1.) Je mozne aktualizovat system infotainmentu ? Myslim tym, ci sa v priebehu casu nejsk zlepsovala rychlost/stabilita a systemu a ci je moznost to aktualizovat na novsie verzie.

2.) Spotify. Chapem, ze mozem prehravat cez BT akykolvek obsah z telefonu (audio), ale idu aj nejake pokrocilejsie funkcie, ako pripadne mirror playlistov/playlistu na obrazovku infotainmentu ? Niekde sa to riesilo, tak ma napadlo, ze to vie mozno viac nez som dufal (verzia bez Android auto). Aka je BTW kvslita zakladneho audia v 308 ?

3.) Ten displej medzi budikmi. Je viac verzii ? Lebo obcas sa mi zda, ze niektory je vacsi, alebo ma bohatsiu grafiku, ale inokedy mam zase pocit, ze je to to iste.

Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 22.07.2021 - 20:02:38
1. infotaiment ma obcasne updaty, takze ano aktualizovat sa da - ide to podla VIN.
3. Ak hovorime o verzii T9, tak budiky su rovnake. Jediny rozdiel bol vo verzii GT resp so sport modom, kedy sa zmeni podsvietenie na cerveno.
klasika https://s36.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/p/peugeot/308/peugeot_308_6.jpg
sport mod https://i.ytimg.com/vi/mker_GUykLc/maxresdefault.jpg
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 22.07.2021 - 22:56:26
1. Odpovedal RTG

2. Bez zrkadlenia či AA/ACP Spotify spustíš len cez Bluetooth

3. Tu opravím RTG, tých displejov je naozaj viacero druhov, záležalo od motorizácie, stupňa výbavy a niektorých doplnkov - napríklad čítanie značiek či adaptívny tempomat mali ten displej medzi budíkmi ozaj moderný. Ťažko sa to popisuje, niektoré displeje vyzerali, že sú tam za trest, iné zase kvôli funkciám vyzerali ako z 21. storočia...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 22.07.2021 - 23:31:57
Rozdiel medzi pred FL a FL verziou moze byt akurat to citanie znaciek. To som nemal - ano zobrazovalo sice znacku rychlosti, ale to tahalo z mapy, nie kamery. ACC som mal a neprislo mi, ze by som mal inu grafiku ako nizsie verzie. Najvyraznejsi prvok mi prisiel prave sfarbenie docervena pre sport mod, ktory som ja napriklad nemal. Ale hadat sa teda nebudem.

Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 23.07.2021 - 04:17:58
Normálne som zneistel, ale pohrabal som sa na nete a našiel som naozaj základný typ budíkov pre T9... Viď foto
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 23.07.2021 - 06:30:38
Keď sme už pri tom, takéto niečo si naživo niekedy videl?
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 23.07.2021 - 07:00:10
Áno  :D celý balík vysúťažila jedna štátna organizácia pred rokmi, základný motor 1.2PureTech 60kW/82k a toto vo vnútri... Inak sa hádam nepredalo ani jedno... Neskôr bola ukončená produkcia tohto motora aj výbavy Access.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 23.07.2021 - 08:12:04
Tomu sa odborne hovorí "celé zle" :D
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: CiNiK 23.07.2021 - 08:25:48
Ale ten panel na manuálne ovládanie klimatizácie je 1000x lepšia voľba ako ťukať na ten ultrarýchly tablet  :D :bandit
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 23.07.2021 - 08:45:39
Ja fakt nechápem, čo s tým nastavovaním teploty všetci majú. Celoročne mám 22,5°C a funkciu AUTO. Do menu ventilácie sa nepozriem, ako je rok dlhý...

V prvý deň usadnutia do auta spárujem telefón, nastavím AndroidAuto a všetky ďalšie parametre auta a viac nepotrebujem žiadne menu. Len vždy pripojím kábel a preklikávam obrazovky medzi Spotify a Waze...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: CiNiK 23.07.2021 - 10:01:18
To si ty... ja som "ladič teploty" permanentne..  :D
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 23.07.2021 - 11:19:52
Nápodobne, celý rok 22°C a AUTO, v každom aute :D
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Judes 23.07.2021 - 16:02:14
Pre toto nechápem motoristických žurnalistov. Autá majú v plnej výbave samozrejme s automatickou klimatizáciu ale neustále by ju chceli nastavovať manuálne.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: RTG 23.07.2021 - 17:29:28
Obsesiu nastavovat klimu ma znacna cast aj beznych motoristov pritom naozaj nerozumiem co tym akoze docielia? Ak sadnem do auta a mam nastaveny automat na nejaku teplotu, tak auto sa snazi vychladit interier podla nastavenej krivky. Zvecsa ma niekolko rezimov od najrychlejsej po "soft" aby to slo plynule. Ak mam strmost najvyssiu a vonku je 30°+, tak je uplne irelevantne, ci mam nastavenu teplotu 22 , alebo to znizim na 20, 18 alebo Lo, aj tak pojde klima na najvyssi vykon a rychlejsie sa auto jednoducho nevychladi na pozadovanu teplotu. Akurat pri tej druhej moznosti musim sahat na ovladanie klimy znovu, aby som ju vypol. To je jednoducho fyzika, z ktorej mnohi na zakladnej skole bud prepadli, alebo minimalne prepadnut mali a to je podla mna ten dosledok.
Ak klima nefunguje regulerne, treba ju skontrolovat a nie sa hrat s ovladacmi.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: CiNiK 26.07.2021 - 08:29:29
Pre toto nechápem motoristických žurnalistov. Autá majú v plnej výbave samozrejme s automatickou klimatizáciu ale neustále by ju chceli nastavovať manuálne.

To bude tým, že každá značka/model má inak nastavenú teplotu a automatickú činnosť. Niektoré fúkajú viac hore, niektoré viac na nohy (čo je v lete v otvorených topánkach čisté zlo) a niektoré aj pri automatickom režime chladia málo/veľa.
A nie, tie číselká 18,5-21-23 a podobne nie sú teplota ale väčšinou sa to označuje ako "stupeň komfortu", pretože nikdy nikto negarantuje, že vo vnútri po nastavení 22 bude skutočne 22 stupňov.

Ja sa priznávam, že som citlifka a teplotu si regulujem priebežne. Ak ráno sadnem do auta a nechám 22 (napríklad teraz v staručkej 206ke s automatikou), tak ten systém začne kúriť a kúri až pokiaľ vonku nie je minimálne tých 22 - potom zasa začne chladiť - inteligencia systému a nejaká krivka = 0. A ani dnes nie je takýto systém vínimkou (pozdravujem Daciu/Renault). Takže automat kašlem, nadstavím si 19, kedy bude hneď chladiť a následne zvyšujem a dorovnávam stupňom ventilácie aby som mal svoj komfort. Automatická klíma je síce pekná vec ale reálne dobre fungovať som ju videl tak asi v troch-štyroch autách... v tých cca. 150 modelov, čo som mal k dispozícii za posledné 2 roky. :bandit
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 26.07.2021 - 08:48:59
Máš pravdu, že tie čísla nie sú °C, ale navodzujú dojem, že sú a dá sa podľa toho orientovať...

Jazdím síce 1 značku, max dve, ale ani u jednej som si nevšimol, že by funkcia AUTO nefungovala tak, ako by som si ja ako užívateľ želal. Netuším, čo iné by malo auto robiť v režime AUTO, aby to bolo lepšie...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: CiNiK 26.07.2021 - 09:06:00
Pre mňa osobne je dobre tak, aby som o nej nevedel. To znamená, že má chladiť a fúkať tak aby ma to nerušilo.
Áno, som fajnový  :D :angel
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 26.07.2021 - 11:18:39
Osobne by mi nevadilo, ze to Peugeot chce vymysliet inak a bez tlacidiel a otocnych volicov. Tiez tu klimu nemenim casto.

Kde zlyhali je imho to ako ten dotykac funguje. Ja som si do neho zatial sice este neudrel, ale co som videl, tak extra rychle to nie je a reaguje to na tlak, nie na dotyk. Ak chcem pristrojovku nahradit tabletom, ten musi fungovat ako iPad a cloveka to musi bavit. Pokojne si viem predstavit nastavit klimu gestom (2 prsty tahat hore, alebo dole), alebo aspon naozaj citlivym displejom s prijemnym UI.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 26.07.2021 - 14:04:45
Ja som mal display rok 2018 a fungoval parádne, bol vcelku rýchly a intuitívny, nejaké lagy som nezaznamenal, akurát keď mrzlo vonku, mal dlhší štart (hlavne navi).
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 26.07.2021 - 14:37:51
To uz bol ale faceliftovany, nie ? Ten uz mal byt kapacitny a asi aj rychlejsi.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: CiNiK 26.07.2021 - 14:52:51
Osobne by mi nevadilo, ze to Peugeot chce vymysliet inak a bez tlacidiel a otocnych volicov. Tiez tu klimu nemenim casto.

Kde zlyhali je imho to ako ten dotykac funguje. Ja som si do neho zatial sice este neudrel, ale co som videl, tak extra rychle to nie je a reaguje to na tlak, nie na dotyk. Ak chcem pristrojovku nahradit tabletom, ten musi fungovat ako iPad a cloveka to musi bavit. Pokojne si viem predstavit nastavit klimu gestom (2 prsty tahat hore, alebo dole), alebo aspon naozaj citlivym displejom s prijemnym UI.

Presne tak. Keď už UI tak na úrovni. Inak bude vždy lepší klasický otočný ovládač...  :beer
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 26.07.2021 - 21:22:11
Kokos, chlapi, to auto (T9) vznikalo pred rokom 2013, kedy prišlo reálne na trh. V tej dobe rozhodne nikoho netrápili gestá alebo rýchlosť. Prišli s dotykovým displejom a to je približne rovnaká pecka ako zadné okná bez švihadla. Nebolo to žiadne technologické terno, ale wow-efekt bol splnený. Reálne sa cez ten displej nedalo nič "riešiť" na spôsob tabletu, tak načo by to malo takú použiteľnosť? Až neskôr do týchto displejov zakomponovali použiteľné externé možnosti pripojenia smartfónov...

A keďže to viem porovnať, tak porovnám. Moja Hirošima nemá dotykový displej vôbec (má, ale iba keď auto stojí), všetko sa ovláda jedným otočným tlačidlom a čuduj sa svete, vôbec mi dotyk na displeji nechýba. Áno, klíma má hardvérové ovládanie mimo displeju, ale ako som už bol býval spomenul, po prevzatí auta nasledovalo combo 22,5°C + AUTO. Displej ako taký vnímam v aute ako prehľadný panel, na ktorom viem urobiť základné nastavenia, nepotrebujem na ňom surfovať na nete, ksichtoknihe či pozerať videá...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 27.07.2021 - 04:44:51
Zase rok 2013 nie je ziadny technologicky pravek. Golf VII je asi rok starsi a dotykovy displej tam je, funguje rychlejsie,je kapacitny a dokonca reaguje aj na priblizenie. A funguju tam aj nejake gesta, aspon v mapach.

Ono 308 je lacnejsie auto, takze si moze dovolit nedosahovat kvality Golfu, ale opat. Ak chces jednym komponentom nahradit pristrojovku, ten komponent by mal fungovat naozaj dobre a technologie k tomu boli bezne dostupne (spominal som Golf, lebo je to rovnaka trieda, ale co taka Tesla ? ). Ludi mozno netrspili gesta, ale sposob ovladania zjavne nesadol kazdemu a mohlo to byt vyznamne lepsie.

Inak jasne, ja s tou stabilne nastavenou klimou suhlasim, ale zjavne to kazdy pouziva inak :)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 27.07.2021 - 06:32:45
Display o ktorom píšeš bol v GVII za príplatok 2500€ - bola by hanba, keby tie veci nevedel. :)

A Tesla je auto postavené okolo displaya, o tej je škoda sa baviť v týchto súvislostiach.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 27.07.2021 - 06:46:33
Presne naopak, pretoze ten isty koncept je v 308. Tak ako Tesla, aj toto je postavene na ovladani cez displej.

Ale to je jedno. Ak je niekto presvedceny, ze v roku 2014 bol kapacitny displej, alebo multitouch problem, asi nema zmysel presviedcat ho o opaku. Osobne si myslim, ze by to islo bez problemov a bez zasadneho dopadu na naklady.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Qcko 27.07.2021 - 07:16:34
To je pravda, ale vtedy sa peugeot ako značka snažil otrepať z neodvratného krachu a bez číny by tu už asi nebol, takže to dopadlo vcelku dobre nakoniec.

A keď mi v aute niečo vadí, tak si ho nekúpim, je to jednoduché, však áut sú na svete mraky. :)
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 27.07.2021 - 07:23:39
Vadi Ti vzdy na kazdom aute nieco. Chyby dnes ludia najdu aj v Audi, alebo Porsche. A netyka sa to len aut :)

Skor je dolezite najst ten spravny kompromis medzi tym co chces/potrebujes a co si mozes dovolit. Napriklad pre mna ten displej nie je nic neprekonatelne a urcite by to nebol dovod si to auto nekupit aj preto, ze do tej klimatizacie tiez nedlabem casto. To ale neznamena, ze si myslim, ze je to vyriesene dobre. Ani v kontexte doby.
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: Modzillo 27.07.2021 - 10:49:20
Za 15 rokov v Peugeote som sa naučil, že netreba vždy hľadať logiku v krajine galského kohúta... 😀 Oni dokážu vyraziť dych jedným riešením a tresknúť po čele úplne iným... Naozaj som presvedčený, že dotykovým displejom chceli ohúriť záujemcov a až v druhom rade rozmýšľali (ak vôbec), ako ten displej "naplniť" funkciami a obsahom ako takým...

Ak budem veľmi kritický, tak dizajnovo-logické spracovanie mýli ľudí ešte aj dnes. A nemusí ísť len o samotný displej. Napríklad tlačítka vedľa seba:
- AFIL - tlačítko na aktiváciu systému sledovania na opustenie jazdného pruhu. Ak nesvieti kontrolka, systém je aktívny. Ak svieti oranžová kontrolka, systém je deaktivovaný.
- LANE POSITION ASSIST - systém na udržiavanie vozidla počas jazdy v strede jazdného pruhu. Ak je systém aktívny, svieti zelená kontrolka. Ak nesvieti nič, systém je deaktivovaný.

Možno pre niekoho prkotiny, ale aj na tomto príklade som chcel načrtnúť, že netreba hľadať logiku tam, kde ju používa konkurencia alebo kde by ste ju hľadali vy sami...
Názov: Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
Prispievateľ: eosd 27.07.2021 - 11:28:08
Ale vsak ono je to v pohode :) Ako by povedal Jeremy Clarkson: https://youtu.be/gnC6ZrS0N1k?t=63 (https://youtu.be/gnC6ZrS0N1k?t=63) :-D
Zle auto to z neho urcite nerobi. Akurat predvcerom som nasiel nejaku recenziu kombikov s tym, ze 308 skoncila 5/11: https://www.autorevue.cz/megatest-11-kombi-nizsi-stredni-tridy-nejlepsi-je-octavia/ch-53371#articleStart

A subjektivne by sa kludne dala zaradit vyssie, pretoze strhnute body za cenovu politiku na papieri chapem, ale co viem, pri kupe cennikovu cenu nikto neplati. A v principe kazdu disciplinu zvladla velmi dobre, alebo az najlepsie (top v losom teste napriklad). Ale zase to vyhrala Octavia/Golf/Leon, prave preto, ze aj ked nikde nevynikaju, nie je tam moc co by cloveka nasralo. Cize zhrnutie by bolo, ale ze je to vlastne velmi slusne auto ktore zlyhava fakt len v prkotinach.

Mne by tam realne chybalo len to Android Auto, alebo aspon nejake rozhranie na ovladanie hudby s telefonu, ale s playlistom, aby som nemusel hudbu lovit v telefone. Ale tusim tam je interny disk, tak by som sa mozno mohol vratit k stahovaniu mp3jak  :D
To ale nie je vycitka, vtedy to fakt nikto nemal a FL to uz dostal, takze tu je vyhradne zalezitost veku.