PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 307 => Téma založená: rages129 12.01.2019 - 21:41:21

Názov: Servis
Prispievateľ: rages129 12.01.2019 - 21:41:21
ahojte chcel by som spraviť trochu servis na aute,  výmena oleja a filtrov (okrem palivového ten bol menený cca 10tisic km dozadu) otázka znie aký materiál použiť, vedel by mi niekto podľa vin(VF33C9HZC84006548) čísla zistiť čo je do toho najlepšie? olej približne viem total 5w30 Ineo ecs keďže mam fap ale filtre vôbec neviem podľa čoho vyberať hlavne niake kvalitnejšie. A tiež z kadiaľ objednať tie veci lebo som sa veľa dočítal o všeliakych pančovanych olejov a nemam skúsenosti v eshopoch čo sa týka tohto tak si nechám poradiť ak ste niekde boli spokojní a bolo všetko v pohode.

tiež by som chcel aute dopriať aj výmenu prevodového oleja keďže ma najazdené 200tisic km a neviem či to niekto predomnou robil(mechanik mi vravel že by sa malo preventívne meniť každých 100 tisickm) len tiež neviem aký olej tam naliať a aký je presný postup je to v pohode alebo to mam radšej zaniesť do peugeotu nech to vymenia?

a v neposlednej rade by som chcel vymeniť aj komplet brzdy(kotúče a doštičky) mam aj esp system v aute ale na tuto výmenu si netrufam v garaží tak som sa chcel spýtať či cca nevie niekto koľko si za materiál k tomu pýtaju v peugeote, treba vymeniť aj brzdiaciu kvapalinu ?

A teraz fakt posledná vec :D potreboval by som vymeniť aj podblatníky predné (tie čierne plasty okolo kolesa), vedia mi to tiež v peugeote objednať a čo by to vyšlo? či sa viac oplatí z netu niaku druhovýrobu napr. Ďakujem za pomoc
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Judes 12.01.2019 - 22:14:13
Náhradné diely môžeš kúpiť napríklad u partnera klubu Auto Gafa, ak by si bol riadny člen mal by si u nich 10% zľavu. Oleje, filtre a aj bezdy som kupoval práve v ich e-shope. Filtre som vyberal značky Purflux (boli dodávané už v prvovýrobe aspoň na moje auto) a brzdy značky TWR.
Olej do prevodovky Total 75W80 ak sa nemýlim (vo vlákne o mojej 407-me nájdeš aj fotky toho oleja) a možno aj výmena bude podobná ale to ti poradí niekto kto má alebo servisoval 307-mu.
Ak si nato netrúfaš tak radšej zajdi do servisu.
A tie podblatníky môžeš skúsiť aj v Auto Gafa ale ja som objednával na moje z DepoAuto.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 12.01.2019 - 22:23:34
dobre Ďakujem ti pekne čiže auto gafa je overený eshop hej na oleje a podobne? dobre uvvidím či sa mi tu niekto vyjadrí s 307 ohľadom toho prevodového, trúfať si trúfam ho vyliat a doliať nič iné netreba len mi ide skorej o prístup či sa nemusí niečo navyše rozoberať na to by som si netrufol ale ak je tam fajn prístup tak to je v pohode
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 13.01.2019 - 09:51:12
Niekto s 307 kto by ešte poradil ?
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 13.01.2019 - 20:23:12
ešte jedna taká otázačka napr aj na teba judes, ako to je s vlastným olejom vo final cd aj motorovým a prevodovým keby si donesiem svoj vymenia mi ho? kopu krát som tam videl že si niekto doniesol napr podvozkové diely a nebol problém tak schválne ako je to s olejom nevie niekto? tak isto by som potreboval zhodiť aj vanu olejovú kvôli zbytku 2-3 deci ale s tým sa mi asi hrať nebudú čo?

Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Judes 13.01.2019 - 21:16:03
Myslím si že aj keď si zoberieš vlastný olej nič by sa nemalo stať, inak na toto by ti vedel odpovedať  zástupca práve spomínaného a partnera klubu Final CD člen "Modzilo".
Osobne mám prevádzky Final CD dosť ďaleko ale ak som potreboval napr. vymeniť rozvody a materiál som si doniesol vlastný do iného Peugeot servisu tak stým nebol problém, účtovali si len robotu.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 13.01.2019 - 21:21:42
hej hej presne na neho som myslel ale nechcem ho otravovať do osobnej správy tak hádam si prečíta a pripojí sa aj on :) ohľadom tej vane asi nevieš ako to u nich funguje či by boli ochotný alebo či také srandy vôbec nerobia, zatiaľ ti ďakujem veľmi pekne za rady
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Judes 13.01.2019 - 21:32:03
Na tu olejovú vaňu som aj zabudol ak ju chceš dať zhodiť dolu asi by stým nemali problém ale kvôli 2dcl. oleja je to zbytočné, to by si potom musel rozobrať celý motor lebo starý olej bude vo všetkých kanálikoch. Za ďalšie by si zbytočne platil za demontáž a montáž olejovej vane, nejaký zbytok oleja tam vždy zostane.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Qcko 13.01.2019 - 21:37:32
V servise ti spravia čokoľvek za čo si zaplatíš, kľudne ti aj pozlátia skrutky ;) Ale zhadzovať a pretesňovať vaňu pri výmene oleja, to je fajnšmekrovina (resp. aký máš dôvod?).

Vlastný materiál si môžeš doniesť kamkoľvek, auto je tvoj majetok a je to na tvojom rozhodnutí, servis môže odmietnuť namontovať, ak to nespĺňa špecifikáciu, prípadne bráni používaniu na našich komunikáciách (je v rozpore so zákonom).

Olej v prevodovke určite len nevyleješ a nenaleješ, treba rozobrať vrch nad prevodovkou (307 nemá kontrolný otvor myslím, niekto ma môže opraviť ak ju už robil).
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Modzillo 13.01.2019 - 21:44:02
No, takto... Všetko je na dohode s prijímacím technikom, ale v zásade vlastný materiál by problémom byť nemal. Ktorá pobočka by sa o to mala postarať?
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 13.01.2019 - 21:56:49
tu olejovú vanu by som chcel zhodiť kvôli zlému tvaru kde pri odpustení zostáva na dne 2-3  deci oleja čo je dosť podľa mna, samozrejme aj keď je ideálna vana zostanú niake zbytky  oleja v kanalikoch a podobne čo je max si myslím zo 1-2 deci ale zbytočne tam nechávať Ďalšie 3 ktoré su vo vani je podľa mna blbosť, automaticky sa znehodnotí nová náplň či nie?

pokiaľ som ja hľadam tak 307 ma kontrolný šrob tiež, keď sa zhodí predné koleso pri vodičovi tak by mal byť vidieť podľa fotiek čo som videl
 
a na pobočku chodím vždy do Prievidze keďže tu bývam aj  som tam spokojný s prístupom aj prácou čo som zatiaľ nechal robiť na aute :)
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: jsbb32 13.01.2019 - 23:55:51
ak vies kde ti zostava olej vo vani tak tam navrtaj dierku a narez  zavit s jemným stupanim a po vyteceni tam   daj skrutku a tenenie ,urcite to bude lacnejsia ,ako nova vana.JAa by som to radsej preplachol litrom noveho oleja ,alebo menil olej o nejakych 1000 km skôr.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 14.01.2019 - 00:41:06
nevyprávam o novej vani iba o prečistení starej :) vrtať do vane isto nie, pokiaľ sa nemýlim je z niakej liatiny a ľahko môže prasknúť pri takomto zásahu, olej mením každých 10000km tých 1000 hore dole už nič nespraví keď automaticky nová náplň sa zmieša so skoro 4-5 deci starej :)
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: jsbb32 14.01.2019 - 04:40:27
zliatiny nie liatiny,liatina je zliatina ocele s vysokým obsahom uhlika.Na aute mas urcite zliatinu na baze hlinika.Nebolo by jednoduchsie  zastat bud predkom dolu kopcom,alebo opacne,pripadne ,aby bolo vodidlo naklonene na bok ,podla toho kde myslis ,ze ti zostava olej.Ja ked som menil olej ,tak som pretocil motor ,aby vytlacilo stary olej.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Qcko 14.01.2019 - 06:32:51
Ak meníš olej každých 10000km, tak vaňu nerieš, nový olej určite neznehodnotíš, ako tu niekto písal, radšej spraviť sem tam preplach - vaňu by som zhadzoval a čistil v prípade netesnosti - spojiť to dokopy.

Závit a novú dieru do vane nerob.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: jsbb32 14.01.2019 - 07:14:07
iste ved ani ja by som nevrtal dieru a narezal zavit,ale tiez by som v ziadnom pripade nedemontoval  vanu pre zbytkový olej ,lebo pochybujem,ze by to namontoval tak kvalitne ,ako vyrobca.A zostatok stareho oleja v motore ozaj netreba riesit.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Modzillo 14.01.2019 - 08:22:08
Chalani, ja určite nie som ten, kto by orodoval za vlastný olej. Takže v takomto prípade si to musí zákazník vybaviť sám. Ale myslím, že by nemal byť problém...
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: IvanH 14.01.2019 - 08:27:56
Ja som pri poslednej vymene oleja menil aj tesnenie pod výkom rozvodov (1.1 benzin) a zistil som ze v rôznych "tvarovaniach" ostava na hlave asi 2,5 dl stareho oleja. Ked som ho odsal (odsavam odsavackou z Lidla, pri prvom pouziti som kontroloval kolko oleja este ostalo v motore a z vane nic netieklo) tak po vymene oleja bol podstatne cistejsi ako pri predoslej vymene (pri 330tis.km). Z vyka a krycieho plechu som vycistil aj dost karbonu tak tiez zvazujem ze pri dalsej vymene zhodim vanu ale nie koli 2dl oleja ale koli karbonu. Asi si chudak zasluzi aj trocha precistit...
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Qcko 14.01.2019 - 09:47:48
Pri 330000 km si už motor zaslúži nejakú tú laská naviac :P
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 14.01.2019 - 11:41:43
Ďakujem pekné chlapi za rady teda, viem že je bežné že kus starého oleja zostáva kde si po kanalikoch a tak ale v 307 je to tam + Ďalších 3-4 deci kvôli konštrukčnej chybe na vani tak iba preto som to chcel zhodiť a samozrejme keby bola dole počistiť aj karbon ak by dáky bol :) ale asi to teda nechám tak v servise sa mi s tým aj tak nebudú isto babrať :)

s tou naplnou no neviem napr brat čo ma 206 2.0hdi tam ma vanu v pohode a keď mení olej poctivo tak mu pekne vydrží čistejší aj zo pár tisic km ale na mojom keď to zmením tak po prejdení 50-100 km je pomaly taky istí ako som ho vylial tak preto si myslím že ta napln rapidne menej vydrží respektíve sa znečistí takmer okamžite :)

teoreticky s tou odsavačkou by to nemuselo byť zle, vypustiť olej normálne spodkom a ten čo zostane na dne vani tie 3 deci odsať dalo by sa to ? čo stojí taká odsavačka čo niečo aj odsaje ? :D a vo final cd nepoužívaju odsávačky? lebo kopu väčších servisov ich používa( lebo ak hej zbytočne sa tu teraz strachujem nad tou vanou) :D
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: IvanH 14.01.2019 - 12:45:12
Ja som s odsavackou spokojny a odsavam cez otvor pre olejovu mierku takze ani nevypustam spodom.  Ak by ti to neslo vrchom tak by stalo za pokus na koniec odsavacej hadice nasunut kusok zahnutej trubky alebo pripaskovat drot aby si vedel hadicku vytvarovat tak aby sa dostala do zvysku oleja.
Odsavacka stoj v lidli 14,99€ http://parkside.6f.sk/2017/03/09/cerpadlo-na-odsavanie-oleja-12-v/ (http://parkside.6f.sk/2017/03/09/cerpadlo-na-odsavanie-oleja-12-v/)
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Marcel00 14.01.2019 - 13:07:41
tiez pouzivam odsavacku oleja na viacere auta, na prve odsavanie som si spravil kontrolu ze po odsati som odsroboval spodny srob a ani kvapka nevysla,
tym padom povazujem odsavanie u daneho auta za spolahlive a nemusim pri dalsej vymene uz kontrolovat skrutkou...
navyse zvyknem odsat zvasky oleja v casti kde je olejovy filter pokial je tam vlozka a je to orientovane nahor (napr. P308) a hadickou vojdem aj do kanalika.
Takze tip top. neni o com. vrele odporucam.  :beer
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Judes 14.01.2019 - 14:28:11
Pri odsávačke môžu zostávať usadeniny alebo odreniny v olejovom priestore, preto je podľa mňa lepšie nechať zohrať olej a vypustiť ho vypustnou skrutkou kde prúd teplého oleja vypláchne aj nečistoty. Za ďalšie aspoň je vidno či nie je veľa kovových častíc ktoré sa prichytia o magnet na výpustnej skrutke.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 18.01.2019 - 15:22:11
A chlapi ešte sa vyskytol jeden problém, mam vymlatené uloženie zadnej nápravy "silentbloky",

volal som do peugeotu sa ze mam počitať minimalne 200-250 e nieje to moc ? Uloženie stoji tak do 30e čiže to vychádza cca 150-200e iba za prácu čo sa mu zdá dosť, že vraj zadná náprava musí isť dole ale niekde som cital ze sa to da aj bez toho aby sla dole

Ma niekto s tym skusenost ? Menil niekto tieto silentbloky čo vás to vyšlo ?
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 18.01.2019 - 18:10:19
Nikto nič ? :/
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: rages129 19.01.2019 - 23:15:09
takto niak vypadajú, má to byť jeden kus?
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: IvanH 20.01.2019 - 09:21:49
Predpokladam že silentblok sa do ramena lisuje takže bez demontáže ramena to nikto nespraví.
Názov: Re:Servis
Prispievateľ: Qcko 20.01.2019 - 16:02:21
Dá sa to cez závitovú tyč a vhodné podložky + sústruh a silon - robievame to tak ako núdzovku. Ale niekedy je to tak zapečené, že musí ísť naozaj rameno (náprava) dole.

Jedna strana vie zabrať aj 2 hodiny keď to fakt nejde. :(