PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 308 I => Téma založená: Michal Czako 02.11.2021 - 13:18:03
-
Ahojte,
chcem sa vas spytat ci to je problem alebo tomu neprikladat vaznost....ide o to ze na Peugeot 308 1.6HDi 85KW diesel, rok vyroby 2009, 160 000km....ked idem po dialnici dlhsie na, niekedy s tempomatom alebo bez, a idem napriklad schadzat z dialnice a podradim a nasledne sa pripajanm na cestu tak pri pridavani vidim ze otacky idu vyssie (nie nejako dramaticky - medzi 2000-3000, nasledne uz preradim) ale nezodpovedaju zrychleniu auta...pripomina to nieco ako ked na snehu pridavate ale kolesa vam presmykuju, otacky letia hore ale rychlost sa len pomaly zyvsuje...deje sa to pri zrychlovani na 5 prevodovom stupni pri rychlosti okolo 80km/h, nasledne preradim na 6 prevodovy stupne a vsetko je v poriadku...auto ma vykon inak uplne v poriadku..ide o manualnu prevodovku
prikladam link na predchadzajuci problem, ktory doteraz nebol rieseny
https://www.peugeot-club.com/topic/119534-zadymene-turbo-tecenie-oleja-peugeot-308/
Auto nedymi z vyfuku na bielo ani nestraca vykon, tato "chyba sa objavila asi pred mesiacom"
vdaka za rady a postrehy
-
To zadymene turbo je na 90% pripchaty DPF filter, ktorý turbo predtým asi zabil a bolo menené - príčina neodstránená.
-
A to neadekvatne zvysenie otacok pri akceleracii na pätke je sposobene opotrebovanou / preklzujucou spojkou. Cize ano, je to problem a treba ho v dohladnej dobe riesit vymenou spojky. Necakaj kym sa to uplne rozsype, to su vzdy problemy navyse. Odporuca sa pouzit spojkovu sadu Valeo (vyhnut sa sade LUK). A podla roku vyroby su uz snad vymenene aj rozvody, ale keby nie, tak aj tie uz maju najvyssi cas. A najvyssi cas je aj na vymenu oleja v prevodovke a vymenu chladiacej kvapaliny ak este neboli menene.
-
dakujem pekne za odpoved a objasnenie...auto ma hodnotu cca. 2400€...mozem sa spytat orientacne na cenu vymenu rozvodov a spojky a oleja? chladiaca kvapalina je priebezne dolievana.... cisto len diely ak ta mozem poprosit a mas v tom prehlad ze na kolko to vyjde...pokila to je cez 1000e tak to auto radsej predam a kupim novu jazdenku.
dakujem pekne.
-
Rozvody okolo 100€, spojka aj so zotrvačníkom LUK okolo 300€, valeo drahšie, čistenie DPF okolo 150€.
Iba materiál.
-
myslis ze precistenie toho DPF by pomohlo aby neunikalo tolko oleja a nedymelo okolo turba? resp DPF je dost daleko od turba tak ako myslis ze to ma vplyv priamo na turbo? dakujem.
-
Tym tlakom veľkim to vytlačí olej ( podľa mna )
-
A nerozumiem jednej veci ako môže byť spojka off po 160 aj z dpf moje auto ma 300 a dpf bolo menené v 300 a spojka original z pasu
-
auto som kupoval pri 102 000km, takze enviem dovtedy ako sa nim jazdilo, ci len mesto a kratke vzdialenosti....ako vravim popisujem problem ako je, zacalo to robit cca. mesiac dozadu.... problem zo zadymenym turbom je od marca 2019...preto uvazujem auto take rozbite dat prec, nakolko by ma to vyslo na 100€ aj s robotou a hodnota vozidla je aktualne cca. 2500€ max.
-
DPF nie je dosť ďaleko od turba, je doslova hneď za ním.
Olej by som s týmto neriešil, bavíme sa iba o zadymení turba - protitlak z výfuku vytlačí sadze cez gufierko na variabilite na turbe, najčastejší príznak pripchatého DPF na 1.6HDi.
-
je to urcite problem to beriem, inhalujem plyny z auta vnutri vlastne aj ked to necitim....je to vec ale ktora moze sposobit roztrhnutie turba resp jehoí nefunkcnost?
-
Samozrejme, jedna z najčastejších príčin deštrukcie turba.
-
ked som si to cele zratal material a nacenil robotu tak som sa rozhodol ze auto pojde na vykup do niektoreho showroomu...nakolko keby ho predavam v takomto stave tak by sa mohlo stat ze by po part tyzdnoch/mesiacoch dotycny sa vratil ku mne ze co som mu to predal aj napriek tomu ze by bol upozorneny o chybach...dakujem chalani za pomoc :cake
-
trosku starsia tema ale problem so zadymenym turbom a tecenim oleja sa vyriesil vymenou komplet celeho turba aj s blokom turba, vsetko nove, nie repasovane. Olej sposobalo zle osadenie privodu do turba plus netesnost na prepade turba.
repas predtym bol spraveny suflikansky, nevymenil blok turba, nedali nove tesnenia. suma sumarum 500€ za cele turbo nove, cistenie klimy a praca.